Comfortabele (nieuwe) stoelen

(Wat de Duitsers "Ausbau" noemen)
Plaats reactie
Unknown User

Comfortabele (nieuwe) stoelen

Bericht door Unknown User »

Natuurlijk was ook ik op zoek naar comfortabele stoelen ter vervanging van het minder comfortabele bijrijdersbankje (ongeschikt voor lange afstanden en een elegante rug). Via internet zijn meerdere lijntjes afgeketst op teveel geld of een eerdere koper.

Tot we bijna stoelen uit een Kia Carnival (modern busje) hadden gekocht. Dit busje ging van geel naar grijs kenteken (niet zo slim nu), dus meneer had twee rijen stoelen over, waarvan 2 stuks incl leuningen. Helaas waren die twee stoelen al verkocht, voor 150 euro.

Ik heb toen de Kia-dealer met een telefoontje verblijd, en direct bij de eerste was het al raak. In de kelder, gloednieuw nog in de verpakking, 2 stoelen voor een Kia Carnival. Met leuningen! En het mooiste, 100 euro per stoel. Oftewel 50 euro meer voor nieuwe stoelen!

Waarom dit verhaal? Als je nog naar stoelen zoekt, verblijd dan nu de Kia-dealer in jouw buurt met een telefoontje, want ze worden populair (ivm afschaffen grijs kenteken). En ik vind 200 euro voor 2 nieuwe, comfortabele stoelen niet duur. Daarom deze tip van de week...

Groeten Jeroen
Gebruikersavatar
berriaaf
Berichten: 1331
Lid geworden op: 03 dec 2004, 11:26

Stoelen

Bericht door berriaaf »

Zo zie je maar weer de telefoon kost niet altijd geld, de telefoon heeft nu geld opgebracht(. in ieder geval je hebt dat geld nu om er iets anders mee te doen,

Bertus

http://www.camper-freaks.nl
Laatst gewijzigd door berriaaf op 17 feb 2005, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
jochem
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 dec 2004, 10:14
Locatie: Haarlem

Bericht door jochem »

Zitten die stoelen lekker? Ik heb inmiddels ook een KIA dealer benaderd die waarschijnlijk ook nog stoelen voor me heeft. Zijn ze makkelijk pas te maken op de huidige rails van de kampeerbus?

Groeten, Jochem (MB507, variomodel)
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Inmiddels zitten de stoelen in de bus. We hadden al een andere bestuurdersstoel met waarschijnlijk al een andere slede, maar dat weet ik niet. Wij hebben in ieder geval de metalen onderstellen eronderuit gehaald en nieuwe gaten in de stoel geboord. Draad tappen, sledes eronder (let op dat ze recht zitten!) en de stoel geplaatst. Toen bleek dat de stoel een beetje achterover hing, dus de achterkant is een paar cm verhoogd.

De bijrijdersstoel hebben we voorlopig nog op een zelfgebouwde (houten) kist staan, zonder sledes, maar daar komt tzt nog een draaiplateau onder. Die stoel hebben we met de originele bouten vastgezet. Houd er wel rekening mee dat -voor een andere maatvoering- dit geen huis-tuin-keukenbouten zijn. Wij hebben ze (na 3 verschillende bedrijven) bij een groothandel in Oss op de kop weten te tikken. Het zijn dus bouten met een ietwat andere draadstructuur.

De eerste langere rit met nieuwe stoelen is inmiddels geweest, en we stapten zo fris als een hoentje uit. Dat was voorheen wel anders, nekpijn bij de één en hoofdpijn bij de ander...

Succes!
Groeten Jeroen (en Desiree)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten