Inspiratie voor de ombouw van mijn 508 ex-ambu

(Wat de Duitsers "Ausbau" noemen)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Inspiratie voor de ombouw van mijn 508 ex-ambu

Bericht door GerardM »

Dag,

sinds een paar maanden ben ik de trotse bezitter van een 508 ex-ambu. De eerste weken heb ik besteed aan het winterklaar maken en het strippen van dingen die me in de weg zaten. Nu ben ik aan het puzzelen, schetsen en knippen en plakken hoe ik het ding ga inrichten.
Daarom ben ik op zoek naar inspiratie en ideeen van anderen die een soortgelijk avontuur hebben ondernomen. Liefst met fotos; ik zie
af en toe op het forum wat maar meer mag gerust !

groet,

gerard
Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 nov 2004, 12:05
Locatie: Beerse (B)
Contacteer:

Indeling

Bericht door Ernst »

Hallo Gerard,

Ook wij hebben geruime tijd zitten puzzelen hoe het eruit moest gaan zien, rekening houdend met ale mogelijkheden. We hebben een hele winter met Visio met blokjes zitten schuiven en kwamen tot: http://www.sittig.nl/indeling.htm.
Wij hebben een lengte van ca. 4.00 m tussen schot en achterdeuren (WB 3.50 m). Mogelijk is dat bij de ambulance iets korter. Maar jij bent daarentegen waarschijnlijk veel flexibeler in je lay-out, want wij konden maar op een paar plekken wat kwijt onder de auto vanwege twee brandstoftanks en drie luchtketels.

Hoe we een en ander verder gerealiseerd hebben, kun je zien op
http://www.sittig.nl/woondeel.htm en op http://www.sittig.nl/interieur.htm.

Succes!
Met vriendelijke groeten,

Ernst Sittig
Gebruikersavatar
Roger 1100
Berichten: 232
Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
Locatie: Vlodrop
Contacteer:

lage kastruimtes

Bericht door Roger 1100 »

Ha die Gerard (oet Mestreech),

Zelf heb ik een 'kant-en-klare' camper gekocht. tijdens mijn zoektocht naar een geschikte wagen en aldus het zien van verschillende camperinbouwsystemen, is me opgevallen dat veel mensen hun camper helemaal volstouwen met (hoge) kastruimtes. Hierdoor werkte zelfs de grootste camper erg claustrofobisch. Ik zou zelf zo weinig mogelijk hoge kasten bouwen om zo de ruimtelijkheid van je camper te behouden. Ik ervaar het zelf als bijzonder aangenaam dat, als ik achter op de camperbanken zit, ik helemaal naar voren door de voorruit kan kijken.

Mijn camper heeft alleen achter de bestuurdersstoel een hoge kast, de rest is laag, waardoor deze camper, ondanks dat het een kort model 508 is, veel ruimer oogt dan de grootste camper die ik in overweging heb genomen.

Succes met puzzelen,

Roger (oet Valkenburg)
Carpe Noctem.
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

Re: Inspiratie voor de ombouw van mijn 508 ex-ambu

Bericht door Saskia »

GerardM schreef:Dag,

sinds een paar maanden ben ik de trotse bezitter van een 508 ex-ambu. De eerste weken heb ik besteed aan het winterklaar maken en het strippen van dingen die me in de weg zaten. Nu ben ik aan het puzzelen, schetsen en knippen en plakken hoe ik het ding ga inrichten.
Daarom ben ik op zoek naar inspiratie en ideeen van anderen die een soortgelijk avontuur hebben ondernomen. Liefst met fotos; ik zie
af en toe op het forum wat maar meer mag gerust !

groet,

gerard
Haallo Gerard ,
Binnenkort kunnen wij je best wat fotootjes sturen. We zijn namelijk best tevreden met onze inrichting. Heb jij misschien klittenbandstrips verwijderd uit je bus? Wij zijn daar nog altijd naar op zoek.
Groetjes Saskia
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Klitten

Bericht door De Rooie Reus »

Hallo Herman/Saskia, Ik zag dat jullie nog op zoek zijn naar de strips. Ik heb ze nog steeds in de schuur liggen. Ik had je dat op 23 augustus j.l. al gemaild maar niets meer gehoord. Gelukkig bewaar ik (bijna) alles dus als je ze nog wilt moet je me dat maar even laten weten.
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
Eduard
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 dec 2004, 21:15
Locatie: Eindhoven

Bericht door Eduard »

Wat dacht je van deze link:

http://www.dubbellucht.nl/links/dick/start.html
============
Wij hebben onze ex-Ambulance inbouw geinspireerd op die van (wijlen) onvolprezen Dick de Groot!
Met vriendelijke groet, Eduard
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten