Dieselleiding standkachel.

(Wat de Duitsers "Ausbau" noemen)
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dieselleiding standkachel.

Bericht door Frank.fjph »

Campersheb je ook in alle maten..... :lol:
De kleine van mij heeft een webasto van 1800W (ik denk de voorganger van de hierboven genoemde) en daar hou je de zaak warm mee ook al sta je in de sneeuw ( geen zware vorst!!) ook nog warm mee.
(is een 207D ramen rondom PKW)

Frank
beatrix18
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2005, 20:52

Re: Dieselleiding standkachel.

Bericht door beatrix18 »

Dave,
dit kacheltje is niet voldoende om de ramen van een heftruck droog te houden
Natte ramen zegt niets over de temperatuur in de betreffende ruimte.
Die kan zelfs bijzonder hoog zijn. :oops:
Wel zegt het iets over de activiteiten in die ruimte en de mate van ventileren. :roll: :wink:
Persoonlijk heb ik dan liever een klein kacheltje die continu (met thermostaat) kan branden (en waar niemand last van heeft) dan een groot kanon die dat niet kan.

@ Frank, het hebben van een klein bussie heeft niet alleen nadelen..... :shock: :lol:

Peter
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Dieselleiding standkachel.

Bericht door Anton »

Hoi,

Wat gebeurt er dan zoal in de cabine van een heftruck ???

Groet Anton :lol:
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Dieselleiding standkachel.

Bericht door DVIII »

het in en uitstappen in de regen maakt dat de vochtigheid extreem oploopt en als je dan gaat stoken , moet je dat echt goed doen, maar ja we dwalen af....
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Maxer
Berichten: 473
Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
Locatie: Berkhout
Contacteer:

Re: Dieselleiding standkachel.

Bericht door Maxer »

DVIII schreef:voor wie nog een antwoord wil op de vraag , de standkachel sluit je aan op de retour van de motor. dat heeft de volgende voordelen je hebt maar één tank nodig ( je gaat toch niet altijd stoken met die 7 tot 15 ampére stroomverbruik in gedachten)
het prijsverschil is van korte duur aangezien alle diesel wit wordt in de toekomst.
je kunt nooit de hele tank leegstoken omdat de retour nu eenmaal ruim boven de reserve van de tank lucht aan gaat zuigen.
en je wilt het simpel houden . D.

Op de retourleiding? Dan krijgt ie toch alleen maar brandstof als de motor draaid? Want die zit in de tank bovenin zonder pijp (bij mijn bus wel in ieder geval). Het lijkt mij beter om een aftakking te maken in de aanvoerleiding voor de aanvoer en 1 in de retourleiding want de webasto heeft ook een retour. Verder kijk je af en toe op de tankmeter. In de sloop haal je een brandstoffilterhuis van een willekeurige dieselauto en de boel werkt. Ook ik begrijp het gedoe met een aparte dieseltank niet helemaal als je al een dieseltank hebt. Of ben je bang om een leiding door te zagen?
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Dieselleiding standkachel.

Bericht door Anton »

Hoi,

Wil je een standkachel netjes aansluiten dan neem je voor de aanvoer een nieuwe leiding.
Dan kan de motor ook geen lucht gaan trekken.
Dat deden wij wel als er een ingebouwd moest worden.
De afvoer kun je wel op de retour zetten als ie in de buurtloopt.

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Dieselleiding standkachel.

Bericht door DVIII »

allemaal leuk hoor , maar hands on ervaring leert dat je A geen volleerd dieseltankloodgieter moet zijn om een kachel aan te sluiten en B er zitten leidingen in je voertuig waar je naar behoefte gebruik van kan en soms moet maken.
als je het volgens de eenvoudigste methode aanpakt hoef je geen gaten in tanks te boren , geen ingewikkeld systeem te maken om je eigen motorvoorraad per ongeluk niet op te stoken . let wel ,dat er wel degelijk nagedacht wordt in de ontwerpfase van een voertuig over standverwarming.
natuurlijk zijn er allerlei uitzonderingen en mogelijkheden die niet standaard bij elke auto voorkomen , maar dan heb je geluk.
je kunt geen bestelauto met een bus vergelijken en wat daar tussen zit heeft weer andere mogelijkheden. en voor een extra filter is een slangfilter ruim voldoende.
ik heb zelf nog geen standkachels gezien met een retour leiding , maar je bent nooit te oud om te leren nietwaar. D.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Dieselleiding standkachel.

Bericht door Admin »

Hi Dave,

De Webasto 2010 heeft toch echt twee slangpilaren, één voor heen en één voor terug.

Maar... ik weet niet wanneer er brandstof wordt teruggeperst, mogelijk op het moment van uitschakelen van de brander, maar ik heb het nog nooit gezien. Dus misschien hebben ze bij nieuwere types de retourleiding gewoon afgedopt?
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
beatrix18
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2005, 20:52

Re: Dieselleiding standkachel.

Bericht door beatrix18 »

De oude en grote standkachels ken ik niet maar die ik wel ken hebben een pulserend pompje.
Afhankelijk van de vraag pompt deze meer of minder.
Wat er niet te veel gepompt wordt hoeft dus ook niet terug.

Peter
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Dieselleiding standkachel.

Bericht door Anton »

Hoi,

Bij de 2010 van 11 kw. had ik geen retourleiding.
Ik ging als volgt te werk: je start de kachel laat hem branstof aanzuigen met de retour leiding in bv een yerrican.
Als alle lucht er uit is sluit je die retour op een van te voren geplaatst t-stuk in de aanvoerleiding, in het ergste geva kan die een paar keer uitgaan maar na een paar keer blijft ie wel branden.
Onnodig te vermelden dat je de aanzuigleiding tijdens de procedure dicht houd :lol:

Succes!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: Dieselleiding standkachel.

Bericht door Dennis en Nancy »

DVIII schreef: het is net dat stroomverbruik wat mij altijd van de standkachel af deed wenden.
Onze Eberspaecher van 4kw neemt als hij loopt circa 4Ah. Met starten enkele minuten veel meer. Krijgt bij -8 de boel wel nog lekker warm. Maar inderdaad in de praktijk (bij vrij of zonder voorzieningen staan) niet erg handig.

Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten