Voortgang Mercampo

(Wat de Duitsers "Ausbau" noemen)
Plaats reactie
Peter MERCAMPO
Berichten: 416
Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
Locatie: 'T Gooi

Voortgang Mercampo

Bericht door Peter MERCAMPO »

Dit word nu de derde en laatste poging, elke keer als ik tussen de image shack en campertechniek schwitch verdwijnt de site van campertechniek en kan ik weer van voor af aan beginnen :twisted:
Altijd mot met computers, wellicht vanwege onkunde :oops:
We gaan gewoon vrolijk verder :D
Afbeelding
Afbeelding
Aanzicht met alle laden geopend, ietwat chaotisch maar dat is mij niet vreemd :wink:
Afbeelding
Helemaal onder aan het keukenblok verspringt de plint wat naar binnen, hierdoor werkt en staat het wat prettiger aan het aanrecht.
In de plint zit een uitstroom opening voor de hete lucht ringverwarming de tweede zit naast de toegang tot boiler, kachel en gaskranen (onder de oven).
Daar zit ook een gecombineerde koolmonoxyde/rook melder, mooi in de buurt van mogelijk gevaar!
Helaas bleek tijdens het testen dat de plastic (afzuigkap) afvoer niet helemaal voldeed, 't trok krom bij de koppelingen/verbindingen.
Dat heb ik weer opgelost met een paar popnagels en stukjes alluminiumplaat.
Ook gaat er nog een uitstroom opening naar de bagageruimte onder het bed, daar staan ook beide schoonwatertanks.
Afbeelding
De kledingkast; 4 laden, voor elk een en een gezamelijke voor handdoeken en beddegoed.
Afbeelding
De tafel in eetpositie, deze past precies over de scheidingswand van de bagageruimte en kan er ook rechtop worden ingeschoven zodat de matrassen bij heftig remmen niet door de bus vliegen. Onder de tafel zit nog een kleine verhoging verbazingwekkend wat je daar allemaal kwijt kunt in zo een klein keldertje, nou maar hopen dat ze 'm in Oostenrijk niet ontdekken :wink:
Afbeelding
De betonplex wanden hebben wij met glazvezel behang beplakt en vervolgens met acrylatex voor binnen en buiten geschilderd, (praxis huismerk= goede kwaliteit) daar heb ik tenslotte ook de hele buitenkant mee beschilderd.
Afbeelding
Met buigtriplex het plafond er in gemaakt, wat een gekloot! gelukkig krijg ik hulp van een goede timmerman! vast een begin gemaakt met de bovenkasten en de ledverlichting ingebouwd.
De lichtopbrengst en de kleur vallen mij tweehonderdprocent mee! (overdrijven is ook een vak :roll:
Afbeelding
Aan de rechterzijde ook bovenkasten maar dan niet over de gehele lengte, de kast begint vanaf de kledingkast eronder.
Achterin komt nog een kleine kast overdwars dus over kast ruimte niet te klagen.

Nou daar laat ik het dan maar even bij voordat ik weer opnieuw kan beginnen!
Groet en ga jullie goed, Peter.
Vandaag is een Kadootje
zwerver
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 okt 2008, 10:24

Re: Voortgang Mercampo

Bericht door zwerver »

wordt is mooi
hoop hem gauw in het echt te zien .
groet kees
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

Re: Voortgang Mercampo

Bericht door Saskia »

Hoi Peter, wat ziet dat er ontzettend goed uit! Je hebt super hard gewerkt, zo te zien.
Een minitreffen voor jullie vertrek lijkt ook ons heeel gezellig.
Afbeelding

groetjes van Saskia
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Re: Voortgang Mercampo

Bericht door winand »

Wauw! Jij bent goed bezig, prachtig om te zien.
En kastruimte heb je nooit te veel, dat heb je goed door.
Houdt ons op de hoogte! 8)
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Kasper
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jan 2005, 22:35
Locatie: prov. Groningen

Re: Voortgang Mercampo

Bericht door Kasper »

Complimenten!

Hoeveel tijd schat je dat je er al in hebt zitten?

groet,

Kasper
piede
Berichten: 57
Lid geworden op: 09 jan 2009, 15:00

Re: Voortgang Mercampo

Bericht door piede »

Zo! Dat ziet er mooi uit hoor! Ga vooral zo door, wat een werk...
Gebruikersavatar
evelyn25
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 mar 2006, 11:33
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Voortgang Mercampo

Bericht door evelyn25 »

kijk dat geeft de burger weer moed..
ziet er strak uit kerel.. klasse..
508 lang hoog, OM314 uit 1977
bergop niet te veel in je achteruitkijkspiegel kijken..
Peter MERCAMPO
Berichten: 416
Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
Locatie: 'T Gooi

Re: Voortgang Mercampo

Bericht door Peter MERCAMPO »

Dank voor de opbeurende reacties,

al loop ik af en toe op mijn tandvlees, gewoon vasthappen en doorgaan.
Al met al ben ik al een jaar of 5 aan 't rommelen met deze bus.
Een groot manko dat ik heb is dat ik nooit een vast omlijnd plan heb, dingen groeien en.... veranderen weer.
Al met al schiet het al aardig op, vandaag verduister/horren opgehangen en de 'venster'banken gemonteerd.

Inmiddels is ook de kogel door de kerk voor wat betreft het zonnepaneel, een 150WP (3jr oud 2 jr omr.gar.) 4,03 amp. 24v paneel met een steca 1010, dakdoorvoer en bekabeling, totale kosten 644€uri.
Met wat zelf te bedenken montagehulpstukken moet het wel gaan lukken.
Vrijdag word de boel geleverd maar eerst gaan we met de bovenkasten aan de gang!

Nu nog een borrel en een roker, en dan naar bed :wink:
foto's volgen.
Pjotr almost on the move.
Vandaag is een Kadootje
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Voortgang Mercampo

Bericht door Anton »

Hoi Peter,

Schouderklopje...

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
zwerver
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 okt 2008, 10:24

Re: Voortgang Mercampo

Bericht door zwerver »

troostje
je bus is nooit af ,voortschrijdend inzicht etc
sommige dingen merk je pas achteraf .
peter kop op nog even en je geniet elke dag toch .
groet kees
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Re: Voortgang Mercampo

Bericht door winand »

Toch voor een 24V paneel gegaan dus? Lijkt me toch een hele nette prijs voor een complete set.
Ook toevallig bij dezelfde leverancier als mijn panelen? die geeft er ook twee jaar omruilgarantie op.
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Peter MERCAMPO
Berichten: 416
Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
Locatie: 'T Gooi

Re: Voortgang Mercampo

Bericht door Peter MERCAMPO »

Hoi Winand,
Hier dan een wat verlate reactie!
Ben niet zo goed in het onderhouden van het forum, dat licht vnl aan de voorbereidingsstress :? ,
Ik heb de complete set gekocht bij miracle moon, mede ingegeven door jouw eerdere bericht.
Ik had al eens eerder een offerte aangevraagd alleen kreeg toen een waarschuwing van marktplaats dat het mogelijk een onbetrouwbaar adres was omdat de eigenaar zich in het buitenland zou bevinden.
Jos heeft zich prima aan de afspraken gehouden en heeft ook nog een andere regelaar toegestuurd, in de eerste zat een storing en deed het niet!
Ben er tevreden mee en inmiddels heeft het paneel de afgelopen paar dagen een kleine 90 ampere geladen.
Ik heb wel foto's, maar kan ze nog niet vinden op mijn computer :roll:

Moet nu aan tafel kom later nog even terug over de voortgang en het reilen en zeilen!
Vandaag is een Kadootje
Gebruikersavatar
vanhooltje
Berichten: 1188
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
Locatie: Vrouwenparochie

Re: Voortgang Mercampo

Bericht door vanhooltje »

Hallo Peter!

Van deze peter ook een schouderKLOP :D

ziet er goed uit, inderdaad vastbijten en doorgaan weet er alles van.

Compliment hoor, super!

grt peter
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
Peter MERCAMPO
Berichten: 416
Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
Locatie: 'T Gooi

Re: Voortgang Mercampo

Bericht door Peter MERCAMPO »

Thanx,

Ben nu echt toe aan een hele lange vakantie! :oops:,
Maar morgen vertrekken wij dan ook echt :mrgreen:
Al vele jaren van gedroomd en nu gaat het er echt van komen 8) , ze zeiden vaak tegen mij 'keep on dreaming' en dat heb ik gelukkig ook gedaan.
Sorry Sas maar een mini meeting kon ik er niet meer tussenpersen maar wat in het vat zit verzuurd niet!
Wellicht in augustus een mini meeting in het wonderschone gooi en als het meezit zal ik de deelnemers tracteren op een boottocht over de mooiste plas van nederland en wellicht nog een mountainbike tocht door de bossen (voor de liefhebbers).
Kees, ik ben van plan om nog even bij jouw langs te rijden voor nog wat info over bulgarije, roemenië en polen, als het uitkomt, ik bel je nog wel!
Had ook nog even bij het amerikaanse geval van Ernst willen kijken en om wat info op te doen maar dat ligt helaas wat uit de route.
Wij zijn inmiddels ook de trotse eigenaar geworden van een echte zwitserse (voormalig bergreddingsdienstauto) Yank!
Mijn meisje heeft een AMC Eagle 4wd Station gekocht, een toppertje uit "82.

Nu dan even terug naar de voortgang van de Mercampo want met deze dame gaan wij het de komende maanden doen :D
De plannen zijn redelijk vast omlijnd maar er kan altijd van worden afgeweken, is mijn lijfcredo, mijn schatje word er wel eens knettergek :twisted: van.

Eigenlijk zouden wij maandag vertrekken, echter op die dag waren alle twee de kids aan 'de aan alle kanten komt het er uit' met daarbij koorts en een zeer kort lontje, gewoon doodziek. Ik denk dat ze toch wel wat spanning voelen.
Het gaf mij toch ook wel weer wat ruimte om nog een en ander te verbeteren en nog verder af te werken.
Vandaag ging het weer beter met de kids alleen kwam ik er achter dat ik geen geldige groene kaart had, snel nog even naar de anwb om nog wat kaarten te scoren en het in orde te maken.
Meteen de wagen in casco dekking laten nemen, heb 'm reeds laten taxeren, en op weg naar huis voor vertrek (heerlijke woordspeling)

Op de terug weg hoorde ik alleen wat klotsen achterin...... #@!$5^7_(*7%$# kU....t, de plee loopt over!~!!, snel de boel doorgetrokken maar dat is dus geen optie; een toilet die je watertanks leegtrekt, ondanks druklose afsluiters terugslagklep en weet niet wat meer voor gezeik!

Toch maar even gauw een kogelkraan gescoord en thuis gemeld dat ik nog een kleine reparatie uit te voeren had :wink: !
Ons huwelijk is tegen een hoop bestand geweest maar nu balanceerde het toch even op het randje :oops: !
Het valt ook niet mee hoor, een kerel die alleen maar met zijn kop in die camper zit en van alles bedenkt voor haar comfort (ahum :oops: ), terwijl het voor haar niet eens hoeft, ' Je kunt toch ook spartaans op vakantie gaan'!
Hier is nog wel wat zelfreflectie op zijn plaats, vrees ik.

In elk geval is de klus geklaard voorzover die ooit klaar komen gaat :D
Ga nu maar snel bevestig in drukken met mijn muis voor het weer eens als sneeuw voor de zon verdwijnt, heb ik wel vaker last van!
zal zo nog even proberen een paar kiekjes te plaatsen en wil langs deze weg iedereen bedanken voor de inspiratie, motivatie en tips die ik de afgelopen paar jaren heb mogen ontvangen :!:

Groet en ga jullie allen goed + een behouden rit waar deze ook moge uitkomen!
Pjotr, Pierre, Pedro en Peter.
ps vooral blijven dromen
Vandaag is een Kadootje
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Voortgang Mercampo

Bericht door Frank.fjph »

Goede reis,...veel plezier en weinig sleutelen

Groeten Frank
Peter MERCAMPO
Berichten: 416
Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
Locatie: 'T Gooi

Re: Voortgang Mercampo

Bericht door Peter MERCAMPO »

Hier dan nog wat foto's;

Afbeelding

de constructie bedacht voor het ophangen van de vuilwatertanks.

Kastjes beginnen vorm te krijgen
Afbeelding

Nu met deurtjes erin
Afbeelding

Zonnepanneel gemonteerd
Afbeelding

zwartwatertank met peil indicatie
Afbeelding
en nou maar hopen dat er geen grote steen tegen aan knalt :?

Instap voor onder de schuifdeur voordat deze werd gepoedercoat
Afbeelding
deze instap heeft de oprichting van dubbellucht nog meegemaakt..... en Martin nog bedankt voor het schenken ervan!

Afbeelding
Om een idee te krijgen hoe de ophangbeugels dienstdoen voor de vuilwatertanks

Hier hangt dan de grijswatertank
Afbeelding

De zijdeur eruitgehaald stuk eruit gezaagd, heb er uiteindelijk nog een leuk schilderijtje aan overgehouden.
Afbeelding

Nu kunnen de kids ook naar buiten kijken, ook niet geheel onbelangrijk!
Afbeelding

Ook als er geen bomen zijn om een lijntje te spannen kunnen wij de was drogen
Afbeelding

Eindelijk bijna klaar om te gaan!
Afbeelding


Er werd mij ook gevraagd hoelang ik hier over gedaan heb, ik heb hier lang over na moeten denken en als ik terug ga in de tijd kom ik uit bij mijn kinderjaren... toen ik voor het eerst een caravan zag en het leven in al zijn facetten nog met verwondering kon beschouwen,.
Die caravan heeft mij nooit meer losgelaten, is alleen gemuteerd in een camper.
mijn kinderen, die ik nooit verwacht had (anders was de camper allang klaar geweest), hebben mij geleerd weer met verwondering naar hen te kijken.
Ik hoop met hen samen, in verwondering, de komende reis te beleven.

Met dank aan dubbellucht, campersleutelaars die niet vies zijn van vieze handen, alle mensen die mij geïnspireerd hebben en ook aan mijzelf.... al blijf ik daar een beetje moeite mee hebben.

Alle gekheid op een stokkie, 't leven verdient 't om geleefd te worden
CARPE DIEM :wink:
pETER.
Vandaag is een Kadootje
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Voortgang Mercampo

Bericht door Leo »

Fuck the planning and enjoy more Peter! :wink:

Goeie reis.


Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Voortgang Mercampo

Bericht door Anton »

Hoi Peter, aanhang en kids,

Vanuit Drenthe een hele fijne en vooral voorspoedige reis toegewe,nst, en een behouden thuiskomst.

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
vanhooltje
Berichten: 1188
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
Locatie: Vrouwenparochie

Re: Voortgang Mercampo

Bericht door vanhooltje »

Ook van deze peter een zeer prettigge en mooie vakantie toegewenst.
Geniet er van je hebt het verdient!!

grt peter
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
zwerver
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 okt 2008, 10:24

Re: Voortgang Mercampo

Bericht door zwerver »

inmiddels is peter langs geflitst ,leuk om hun in levende lijve te zien .grandiose bus en had zelf meteen ook weg willen rijden .
peter overvoerd met campings kaarten routes en ditjes en datjes ,boterhammen en thee en inmiddels zijn ze weer onderweg naar noord limburg .
groet kees
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Re: Voortgang Mercampo

Bericht door winand »

Wow, het resultaat is prachtig!
Fijne reis!
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

Re: Voortgang Mercampo

Bericht door Saskia »

Tsjonge Peter, jullie zijn vertrokken. Je leest dit vast ooit onderweg in een internetcafé pas. (of met wifi)
Maar ook wij wensen jullie een heerlijke onvergetelijke reis. Ik ben gewoon een beetje jaloers. Wij vieren de zomer op ons eigen erf deze keer. Maak je mooie foto's onderweg? Af en toe ééntje plaatsen hier, dat doet ons lekker dromen....
Afbeelding

groetjes van Saskia
jeroenz
Berichten: 41
Lid geworden op: 21 dec 2009, 10:52

Re: Voortgang Mercampo

Bericht door jeroenz »

hallo peter
je hebt een pb...

groeten jeroenz
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten