Drinkwater uit een fles ?

(Wat de Duitsers "Ausbau" noemen)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Drinkwater uit een fles ?

Bericht door Admin »

Aansluitend aan een discussie van een poosje geleden: als je je verswatertank niet vertrouwt en alleen uit de fles drinkt, bekijk dan deze presentatie eens.

Het is natuurlijk wel een Amerikaanse visie, dus mogelijk wat overtrokken. Maar een kern van waarheid zit er zeker in!
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Drinkwater uit een fles ?

Bericht door Anton »

Hoi,

Als je perse naar landen wilt waar de kwaliteit niet gegarandeerd is zo als bij ons, dan kun je het overwegen.
Bedenk wel dat de locals naar gewenning dat water dus wel drinken.

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Drinkwater uit een fles ?

Bericht door DVIII »

afijn ik drink ook uit (donkerbruine flessen) , is dat wel goed ? ( komen uit Achouffe)
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Drinkwater uit een fles ?

Bericht door Admin »

Tuurlijk! Maar er zijn mensen (ik ken er zelfs een paar zo) die altijd flessenwater drinken!

In dit verband een aparte ervaring: we waren een paar weken geleden in Israël en Jordanië.
In Israël werden we gewaarschuwd het Jordaanse water niet te drinken. Omdat dat zowel in Amman als in Petra behoorlijk naar chloor rook, hebben we maar aangenomen dat het OK was en we hebben er ook geen last van gehad.
Maar het meest bizarre was dat onze Jordaanse gids ons, toen we teruggingen naar Israël, waarschuwde dat het Israëlische kraanwater niet te vertrouwen is. Nou komen we daar al vele jaren regelmatig en we weten dat het water daar net zo safe is als dat van de Haagse Duinwaterleiding. :D
De kwaliteit van drinkwater heeft dus alles met politiek en propaganda te maken!
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Drinkwater uit een fles ?

Bericht door Admin »

Proost Dave! Kan niet beter!
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Drinkwater uit een fles ?

Bericht door Anton »

Hoi Dave,
DVIII schreef:afijn ik drink ook uit (donkerbruine flessen) , is dat wel goed ? ( komen uit Achouffe)
Tuurlijk jong :lol: :lol:


Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Drinkwater uit een fles ?

Bericht door DVIII »

nuh, als het gaat om gekkigheid , inderdaad er wordt wat afgezwendeld. je maakt eerst de hele natie gek dat water uit de kraan niet goed voor je is en dan praat je ze aan dat je beschaaft bent als je water in flessen koopt.
afijn geniaal als je de boel wilt misleiden. Dat water , wat die firma's met hectoliters voor een cent tegelijk inkopen , verkopen ze voor de hoofdprijs. soms is het nog duurder dan andere dranken waar daadwerkenlijk moeite voor gedaan wordt ! .
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Maxer
Berichten: 473
Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
Locatie: Berkhout
Contacteer:

Re: Drinkwater uit een fles ?

Bericht door Maxer »

Wij drinken in heel Europa en de VS gewoon uit de kraan en hebben nog nooit last gehad. Dat flessenwater is inderdaad grote onzin en alleen goed voor de fabrikant. Zelfs in landen als Bosnie en Kroatie is er niets aan de hand en drink je gewoon kraanwater!
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Drinkwater uit een fles ?

Bericht door paulv »

Ik drink never nooit kraanwater :D , dat spul gebruiken we uitsluitend voor de (af)was en om te douchen.
Drinkbaar plat water voor de thee en koffie kopen we bij de Lidl, een paar dubbeltjes per 5 liter. Geen risico, lekker van smaak en betaalbaar. Met zo'n fles doen we makkelijk een week, moet toch kunnen :wink: .

We hebben altijd twee 5 liter flessen "drink"water bij ons en als we een betrouwbare bron zien vullen we die daar, maar leidingwater :x . Zal heus wel technisch en biologisch in orde wezen, maar qua smaak?????

En waar praten we over, eurocenten besparen?, principes?, smaak heb ik nog niet gehoord :wink: .

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten