Camper bouwen Mercedes Benz 609D

(Wat de Duitsers "Ausbau" noemen)
Plaats reactie
bno
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:47

Camper bouwen Mercedes Benz 609D

Bericht door bno »

Sinds een jaar hebben wij een 609D ex-ambulance. Bij aankoop was het plan om er een eenvoudige camper van te maken, maar het kwam er maar niet van. Tot een week geleden…

Inmiddels hebben we een opklapbed, zitplaatsen en een keukenblok. Alles is heel minimalistisch qua design. We hebben alluminium profielen gebruikt en alles blijft zo veel mogelijk open.

Voor zover ik het kan beoordelen voldoen we nu bijna aan alle eisen om de bus te laten keuren als camper.
Kunnen jullie ons verder helpen met de volgende vragen:
- is een opklaptafel (koffermodel) toegestaan als tafel. Of hebben jullie tips om in dit interieur een tafel in te bouwen?
- Zien jullie nog dingen die wij over het hoofd hebben gezien?
- Welke kosten kunnen wij ongeveer verwachten voor het omkeuren? Het gaat om een Mercedes Benz 609D uit 1988...

Alvast hartelijk dank!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
vanhooltje
Berichten: 1188
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
Locatie: Vrouwenparochie

Re: Camper bouwen Mercedes Benz 609D

Bericht door vanhooltje »

Hallo BNO,

Je bent een ding vergeten!
Ik zou een kist maken voor je gasfles met ondluchting naar buiten voor de keuring, en ik zou alleen even een paar beugeltjes maken waar je de tafel mee vast zet (zo dat je hem weer makkelijk los kunt nemen). Een vaste tafel is in veel vormen te maken/kopen, wat wil je er in een met een poot of meederre?

kosten voor de keuring kan je lezen bij de RDW, BPM weet ik eigelijk niet maar veel zal het niet zijn :D

grt, peter
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
Gebruikersavatar
Hansie
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 apr 2010, 21:52
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Camper bouwen Mercedes Benz 609D

Bericht door Hansie »

Hoi Bart,

Vergeet de afsluitbare opberg facciliteiten niet.
Bij mij stond de gasfles ook gewoon in de kast in de camper en was bij de keuring geen probleem.
Ook zou de tafel los geen probleem mogen zijn.
De vuilwater tank is ook niet verplicht hoor een afvoertje naar buiten is voor de keuring meer dan voldoende.

Leuk om je hier weer tegen te komen. :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten