Ik kom niet aan de geëiste maten zoals ik het wil....

(Wat de Duitsers "Ausbau" noemen)
Plaats reactie
patjo
Berichten: 92
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:00
Locatie: Drunen
Contacteer:

Ik kom niet aan de geëiste maten zoals ik het wil....

Bericht door patjo »

Ben een Mercedes 208D aan het ombouwen naar Camper.

Heb zitten tekenen en wilde eigenlijk een bed van 130 breed achterin bouwen dmv een rondzit met zo'n zakkende tafel. Mijn bus is 169 breed aan de binnenzijde dus het zou een bed worden van 130X169. Voor ons groot genoeg, echter voldoet het niet aan de "regels" om als camper te worden goedgekeurd begreep ik.

Als ik dus een geëist bed van minimaal 180 lang in moet gaan bouwen, moet het dus in de lengterichting en neemt dat we HEEL veel ruimte in van de beschikbare (LXBXH) 282X169X185

Iemand ook dat probleem gehad en het wel goed en naar tevredenheid opgelost???
.

Met vriendelijke groeten,

Patrick
http://www.onze-camper.eu/
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Ik kom niet aan de geëiste maten zoals ik het wil....

Bericht door Admin »

Ergens op dit forum is een draadje m.b.t. uitbouw in de breedte. Al is het maar tijdelijk, het is een mogelijkheid.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Ik kom niet aan de geëiste maten zoals ik het wil....

Bericht door Anton »

Hoi,

Daarbij, een camper met een een bed van 130X169 is in de toekomst onverkoopbaar.
Ga er maar vanuit dat de meeste mensen langer zijn dan een meter vijftig...

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Ik kom niet aan de geëiste maten zoals ik het wil....

Bericht door paulv »

Hallo Patjo,

Er staat nergens dat die slaapplaats vast moet zijn :roll: .

http://www.belastingdienst.nl/variabel/ ... ng-57.html

Dus je maakt gewoon de in richting die je hebben wil, met een plank van 169 x 50 die je op een of andere manier aan het "vaste bed" van 130 x 169 koppelt. Dun matrasje erop er klaar voor de keuring. Heb je een bed van 169 x 180, ook goed toch?

"I need room to move" zeg je dan :wink: :D .

Na de (goed)keuring hak je dat plankje in stukken en stook je er een vreugdevuurtje van :mrgreen: .
Biertje, plaatje draaien: http://www.youtube.com/watch?v=au_2ssij9Xk :D , Knalfuif.

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
Goldwingh
Berichten: 255
Lid geworden op: 07 aug 2009, 13:58

Re: Ik kom niet aan de geëiste maten zoals ik het wil....

Bericht door Goldwingh »

Ik zou het toch maar niet weg gooien. Er kan nog altijd een belasting inspecteur langs komen die wil controleren of de Camper wel aan de eisen voldoet. In jouw geval hoef je dan niet het verlaagd tarief aan te vragen om dat je geen Motorreituigen belasting betaald, maar bij mij kwam de inspecteur na een maand langs , of hij de Camper mocht zien.
Groet Henk
Groet Henk MB609
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 390
Lid geworden op: 10 mei 2006, 12:43
Locatie: Scharwoude

Re: Ik kom niet aan de geëiste maten zoals ik het wil....

Bericht door Rene »

Hoi Henk, Dit begrijp ik niet als de camper gekeurd is dan maakt het toch verder niet meer uit? Ik denk ( zeker bij onze oude barrels ) dat die lang niet meer de indeling hebben als dat ze toen gekeurd zijn. Leg eens uit.
Gr Rene
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
Gebruikersavatar
paul snip
Berichten: 209
Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:25
Locatie: Nieuw Roden
Contacteer:

Re: Ik kom niet aan de geëiste maten zoals ik het wil....

Bericht door paul snip »

Misschien kun je een bed in de lengte maken, waar je dan aan 1 kant langs kunt lopen. Eventueel nog een kast of toiletruimte ernaast. 120cm is in principe breed genoeg voor een 2 persoonsbed. Zeker als de lengte 180cm is. Voorstoelen draaibaar maken levert veel ruimte en een comfortabele zitplaats op. Het zijn zo maar wat ideëen hoor.
Gebruikersavatar
Janneman
Berichten: 194
Lid geworden op: 08 okt 2007, 12:50
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Ik kom niet aan de geëiste maten zoals ik het wil....

Bericht door Janneman »

Tja, herkenbaar probleem bij zo'n bussie :(

Ik ben zelf 1.83 dus ik lig altijd een beetje schuin in bed, je moet toch echt nu en dan je benen recht kunnen doen.
Maar met een beetje schuin liggen en knus tegen elkaar aan is het heel goed een week of 3 vol te houden.

Hoe het overigens met de wettelijke regelingen zit weet ik zo niet, bij mij was het al zo bij aankoop inclusief camperpapieren.
-----------------------
Groetjes,
Jan
patjo
Berichten: 92
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:00
Locatie: Drunen
Contacteer:

Re: Ik kom niet aan de geëiste maten zoals ik het wil....

Bericht door patjo »

Janneman schreef:Tja, herkenbaar probleem bij zo'n bussie :(

Ik ben zelf 1.83 dus ik lig altijd een beetje schuin in bed, je moet toch echt nu en dan je benen recht kunnen doen.
Maar met een beetje schuin liggen en knus tegen elkaar aan is het heel goed een week of 3 vol te houden.

Hoe het overigens met de wettelijke regelingen zit weet ik zo niet, bij mij was het al zo bij aankoop inclusief camperpapieren.
Wij zijn ook van die "tegen elkaar aan" schuin-liggers :D Vandaar dat ik vond dat het best zou kunnen. Alleen moet een 2pers bed voor de "camper-omkeuring" minimaal 110X180cm zijn.... En da redde wij nie hè meej ons buske!!

Dus maar even iets anders verzinnen, het idee van Paul Snip daarmee in mijn achterhoofd houdend!
.

Met vriendelijke groeten,

Patrick
http://www.onze-camper.eu/
Gebruikersavatar
paul snip
Berichten: 209
Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:25
Locatie: Nieuw Roden
Contacteer:

Re: Ik kom niet aan de geëiste maten zoals ik het wil....

Bericht door paul snip »

Wat de indeling betreft kan ik je niet precies vertellen wat de beste indeling is. Wij hebben zelf een 407 bus en die is bijna 2 meter breed inwendig. Wat ik je wel kan vertellen is dat je met draaibare voorstoelen een hoop leefruimte wint. Als je een beetje comfortabele stoelen neemt heb je een heerlijke zitplaats. Beter dan de meeste "recht op en neer" bankjes in campers en caravans.

http://www.camperforum.nl/viewtopic.php ... highlight= Zie hier voor foto's van de inbouw van ons busje.
Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 482
Lid geworden op: 25 nov 2007, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Ik kom niet aan de geëiste maten zoals ik het wil....

Bericht door Bommes »

Rene schreef:Hoi Henk, Dit begrijp ik niet als de camper gekeurd is dan maakt het toch verder niet meer uit? Ik denk ( zeker bij onze oude barrels ) dat die lang niet meer de indeling hebben als dat ze toen gekeurd zijn. Leg eens uit.
Gr Rene
Je voertuig moet wel blijven voldoen aan de inrichtings eisen die horen bij de vermelde inrichting op het kenteken bewijs.
Als er staat dat het een grijs kenteken voertuig is mogen er geen mensen achterin zitten tijdens het rijden bijvoorbeeld.
Dit staat helemaal los van de plicht om belasting te betalen.
Dus bij een inrichitngs vermelding op het kenteken als camper zal de bus daaraan moeten blijven voldoen.
Dat je het interieur ondertussen al 3 keer heb verbouwd en veranderd doet er niet toe, als hij maar blijft voldoen aan de geldende eisen.
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Ik kom niet aan de geëiste maten zoals ik het wil....

Bericht door Frank.fjph »

Hoi Patric:

Mijn 207 D busje is destijds door de keuring gekomen met een dwarsslaper, mogelijk regels gewijzigd??

Verder is de 1.69 wel erg weinig voor een TN, want als je kijkt op welke hoogte je je bed wilt maken dan zal je zien dat je precies op die hoogte geen spanten hebt zitten en je dus je bed strak tussen de buiten beplating kan maken (zo is de mijne ook gebouwd
De lengte van het bed komt dan in de buurt van de 1.80 meter, ik dacht 1.78 M, en dat is ook comfortabeler voor mijn 1.86 m
Betekent wel dat je koude voeten krijgt in de winter als je languit tegen de buitenwand ligt.
Als je tijdens normaal zitten achter de rugleuning, die hoger is als de inspringende bedmaat, een soort spie van schuimrubber plaatst heb je 2 voordelen: isolatie en een beter zitcomfort omdat de rugleuning nu iets schuin staat.

FRank

PS als je een keer wil kijken,.....het is niet ver.. :D

Frank
patjo
Berichten: 92
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:00
Locatie: Drunen
Contacteer:

Re: Ik kom niet aan de geëiste maten zoals ik het wil....

Bericht door patjo »

Frank.fjph schreef:Hoi Patric:
PS als je een keer wil kijken,.....het is niet ver.. :D
Frank
Van die aanbieding ga ik ZEKER gebruik maken!!!!

Bedankt!
.

Met vriendelijke groeten,

Patrick
http://www.onze-camper.eu/
HenkWarmenhoven
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:16
Locatie: Valkenburg

Re: Ik kom niet aan de geëiste maten zoals ik het wil....

Bericht door HenkWarmenhoven »

Let op mensen, toen mijn 508 net, zowel door de RDW als de douane als kampeerwagen was goedgekeurd, kreeg ik een hercontrole. De opzich aardige douane ambtenaar wees mij er op dat er volgens de belastingdienst (te)veel misbruik wordt gemaakt van de kwarttariefregeling. Hij heeft een aantal foto's van de inrichting gemaakt en groette me vriendelijk met de opmerking - Tot de volgende keer! Zorg dus dat je het bed eenvoudig weer aan de gestelde maten (180x110 of 2x 180x60)) kan laten voldoen.
Henk
Nostalgie is niet meer zoals vroeger.
Gebruikersavatar
janvds
Berichten: 269
Lid geworden op: 29 okt 2005, 16:54
Locatie: Amerongen

Re: Ik kom niet aan de geëiste maten zoals ik het wil....

Bericht door janvds »

De eisen zijn zeker aangescherpt! bed moet idd 180x110 zijn, of 2 slp.plaatsen 60x180 en wordt nu sterker op gecontroleerd.
je mag het zitgedeelte ombouwen tot bed
ook gewoon onderweg kun je controle verwachten (bij een grote controle staat de belastingdienst ook voor je klaar!}
er zijn uitzonderingen gemaakt van de oude campers zoals de volkswagen, maar na 2003 zijn de regels verhard.

Dus voor de kampeerauto's die na deze datum van bedrijfsauto naar camper zijn omgebouwd zijn de regels strenger

Ons nieuw project is een volkswagen lt 40 is precies 181cm (gelukkig) en 360 lang maten binnenkant
jan vds
Hobby 600 1986
patjo
Berichten: 92
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:00
Locatie: Drunen
Contacteer:

Re: Ik kom niet aan de geëiste maten zoals ik het wil....

Bericht door patjo »

Vandaag issie bij de RDW goedgekeurd als camper!!!

Het chassisnummer is gecontroleerd bij de rechter voordeur, verder niets open hoeven te maken en is er niet eens binnen gekeken, laat staan gemeten!!!

Even op de weegbrug en hoppekee... Een Kampeervoertuig erbij op neerlands wegen
.

Met vriendelijke groeten,

Patrick
http://www.onze-camper.eu/
Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 874
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32

Re: Ik kom niet aan de geëiste maten zoals ik het wil....

Bericht door Berthil »

Gefeliciteerd!!
En nu er van gaan genieten.
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Ik kom niet aan de geëiste maten zoals ik het wil....

Bericht door Anton »

Hoi Patjo,

Das mooi, jongen gefeliciteerd!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
janvds
Berichten: 269
Lid geworden op: 29 okt 2005, 16:54
Locatie: Amerongen

Re: Ik kom niet aan de geëiste maten zoals ik het wil....

Bericht door janvds »

Gefeliciteerd!!

volgende week hoop ik aan de beurt te zijn, gisteren APK goed gekeurd
jan vds
Hobby 600 1986
patjo
Berichten: 92
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:00
Locatie: Drunen
Contacteer:

Re: Ik kom niet aan de geëiste maten zoals ik het wil....

Bericht door patjo »

Tja, als het zo gaat zoals bij mij vandaag hoef je je niet druk te maken :D

Echt, eerst op de weegbrug, toen naar binnen, chassisnr-check en toen weggelopen van de camper om papierwerk in te vullen. De enige deur die open is geweest is de rechtervoordeur voor het chassisnummer. Verder niet eens een blik geworpen naar de binnenkant.........
.

Met vriendelijke groeten,

Patrick
http://www.onze-camper.eu/
Gebruikersavatar
janvds
Berichten: 269
Lid geworden op: 29 okt 2005, 16:54
Locatie: Amerongen

Re: Ik kom niet aan de geëiste maten zoals ik het wil....

Bericht door janvds »

Patrick,

Waar heb je hem laten keuren? en ook gelijk naar de belastingdienst geweest?
jan vds
Hobby 600 1986
patjo
Berichten: 92
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:00
Locatie: Drunen
Contacteer:

Re: Ik kom niet aan de geëiste maten zoals ik het wil....

Bericht door patjo »

Bij de RDW in Den Bosch en daar zit meteen een belastingloket (douane) waar je BPM-Aangifte kunt/moet doen.
.

Met vriendelijke groeten,

Patrick
http://www.onze-camper.eu/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten