Kunststof werkblad (aanrecht)

(Wat de Duitsers "Ausbau" noemen)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Twan Schoenmakers
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 dec 2004, 12:35
Locatie: Groesbeek
Contacteer:

Kunststof werkblad (aanrecht)

Bericht door Twan Schoenmakers »

Hoi,

Voor onze Camper overwegen we op termijn een ander werkblad te monteren. Nu zou je hiervoor een normaal Gama werkblad kunnen gebruiken, maar aangezien het bij ons A. om een vrij groot werkblad gaat met daarin een hoek en B. ik vol kunststof mooier vindt ben ik op zoek naar een kunststofwerkblad dat zich goed laat verlijmen waardoor er een naadloos geheel (ivm de hoek) van te maken is.

Nu heb ik incidenteel wel in grotere campers (zowel zelfbouw als fabrieks) dergelijke bladen zien zitten, maar heb tot op heden nog geen leverancier kunnen vinden dit dergelijk kunststof (wat natuurlijk ook weer niet zwaar mag zijn) als plaat levert waarna we eea zelf kunnen bewerken tot werkblad. Navraag bij de betreffende eigenaars van de campers die ik gezien heb leverde alleen maar antwoorden op in de sfeer dat het blad er al in zat toen zij hem kochten.

In de scheepswereld wordt veelal Corean van Du Pont gebruikt, maar voorzover mij bekend is dit materiaal vrij zwaar, en daardoor minder geschikt voor de Camper wereld, maar dat kan ik mis hebben ik ken het materiaal alleen maar de keukenshowroom's.

Ondanks dat onze MB's ,meestal wel een paar KG mogen hebben, betekend dit niet dat ik ongelimiteerd in de KG's kan cq wil gaan zitten.

Is een van jullie bekend met een kunststof wat zich goed leent voor inbouw in een camper (dus niet te zwaar), en vervolgens waar dit materiaal te koop is ?

Groeten,

Twan
MB 508D Marathonline, grote remtrommels van vooras 608D, rondom hulpluchtvering, 170L Diesel tank en een OM364A (115PK turbo) met GasOtronic LPG Injectie systeem (resultaat totaal ± 140PK), 800watt zonnepanelen en 400ah LifePo4 accu (http://www.jomaja.nl)
Ben

Corean

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 11 aug 2007, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Twan Schoenmakers
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 dec 2004, 12:35
Locatie: Groesbeek
Contacteer:

info

Bericht door Twan Schoenmakers »

Hoi Ben,

Hou hou me aanbevolen voor nadere info. Heb inmiddels ook van een camperbouwer gehoord dat HPL (1 of 2 mm dik) geplakt op het bestaande blad (na verwijdering van de huidige plastic toplaag zodat je direct op het hout lijmt) ook een goede en betaalbare optie zou zijn.

Heb jij daar ook ervaring mee ?

Groeten,

Twan
MB 508D Marathonline, grote remtrommels van vooras 608D, rondom hulpluchtvering, 170L Diesel tank en een OM364A (115PK turbo) met GasOtronic LPG Injectie systeem (resultaat totaal ± 140PK), 800watt zonnepanelen en 400ah LifePo4 accu (http://www.jomaja.nl)
Ben

Re: info

Bericht door Ben »

geen bericht
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten