Bekleding stoelen ex ambulance 609 vervangen

(Wat de Duitsers "Ausbau" noemen)
Plaats reactie
Grenzgenger
Berichten: 171
Lid geworden op: 04 jul 2009, 18:12
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Bekleding stoelen ex ambulance 609 vervangen

Bericht door Grenzgenger »

Wij rijden inmiddels alweer een dikke 2 jaar rond in onze ex ambulance 609. De auto bevalt ons prima op een ding na, de stoelen.
De legergroene skai bekleding van deze is met warm weer niet prettig en zouden dit graag willen veranderen. Omdat de stoelen eigenlijk prima zitten zou ik alleen de overtrekken willen vervangen door stof. Zijn er hier mensen die dit ook al gedaan hebben?

Groet Marcel.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Sommige fouten zijn zo leuk dat het zonde is om ze slechts eenmaal te maken.
Gebruikersavatar
Goldwingh
Berichten: 255
Lid geworden op: 07 aug 2009, 13:58

Re: Bekleding stoelen ex ambulance 609 vervangen

Bericht door Goldwingh »

Hallo Marcel
Bij mij ging er al snel een naad in de rugleuning kapot. Ik heb dat met de hand genaaid en er hoezen overheen gedaan. Ik heb van die stoelen een bank gemaakt en voorin betere stoelen met stof. Diegene die meerijden op de originele stoelen zijn er goed tevreden over. Zie mijn foto`s https://picasaweb.google.com/1177408081 ... amper60902#
Groet Henk MB609
Grenzgenger
Berichten: 171
Lid geworden op: 04 jul 2009, 18:12
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Re: Bekleding stoelen ex ambulance 609 vervangen

Bericht door Grenzgenger »

Hallo Henk, ik heb de foto's aandachtig bekeken en het ziet er netjes uit!
Ik wil echter de originele stoelen handhaven en alleen voorzien van een overtrek, het liefste origineel.

Deze worden niet te duur aangeboden maar de verkoper kan niet garanderen dat ze passen, geef het volgende nummer maar eens in op Ebay: 260786198062

Ik heb de stille hoop dat hier iemand is die ze vervangen heeft door originele Mercedes hoezen en mij een onderdeelnummer kan bezorgen.

Groet Marcel.
Sommige fouten zijn zo leuk dat het zonde is om ze slechts eenmaal te maken.
Gebruikersavatar
Goldwingh
Berichten: 255
Lid geworden op: 07 aug 2009, 13:58

Re: Bekleding stoelen ex ambulance 609 vervangen

Bericht door Goldwingh »

Marcel, heb je hier al eens naar gekeken. http://www.automatten.nl/20,7988,9,27/S ... 201-Blauw/ Ik denk zelf om die daar te bestellen. De mijne waren zeer goedkoop van de ALDI. Zijn synthetisch. Wilde er niet veel aan besteden, maar bij nader inzien zitten die stoelen nog niet zo slecht. Echter bij de meeste 609 die ik gezien heb waren naden kapot of los van de bekleding. Handmatig herstel voldoet inmiddels al bij 20.000Km.
Groet Henk MB609
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten