Wanden bekleding (2)

(Wat de Duitsers "Ausbau" noemen)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hansel
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 aug 2013, 10:10
Locatie: Almere
Contacteer:

Wanden bekleding (2)

Bericht door Hansel »

Ik heb hier een aantal fotootjes gevonden van iemand die een houten frame heeft opgezet om hier vervolgens triplex op te zetten.
Is dit een gebruikelijke techniek voor het bekleden van wanden? Moet ik nog ergens om denken?
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: Wanden bekleding (2)

Bericht door Hanomaad »

Weet niet wat voor bus dat is in die foto's maar het lijkt op iets moderns. Dat houten frame is volgens mij vooral om ergens aan vast te kunnen timmeren in dat verhoogde dak.

In een Dusseldorfer heb je volop stalen spanten waar je hout op kunt lijmen of schroeven om daar weer triplex tegen te schroeven, dus dan heb je dit zowieso allemaal niet nodig.

Bijvoorbeeld: http://508.winand.nl/?p=615

Heb jij geen stalen spanten dan in je Hanomag?
Gebruikersavatar
Hansel
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 aug 2013, 10:10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Wanden bekleding (2)

Bericht door Hansel »

Dat is een mooie collectie foto's die sla ik ook even op.
Ik heb wel stalen spanten, maar omdat die erg ongelijk zijn (overlappingen enzo) wilde ik eerst met houd spanten maken er overheen. Daarbij rijst bij mij de vraag direct: Lijm ik deze houten spanten vast? Of schroef ik ze?

De stalen spanten zorgen overigens varierend tussen 1,5 en 3 cm ruimte waardoor ik mn 5cm schapenwol net niet netjes kwijt kan. Ik wilde 1,5 cm houten spanten gebruiken om dit beter te kunnen accomoderen.
Gebruikersavatar
Hansel
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 aug 2013, 10:10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Wanden bekleding (2)

Bericht door Hansel »

Nog een vraag: Wat heb je op het plafond gebruikt? Dat buigt netjes!
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: Wanden bekleding (2)

Bericht door Hanomaad »

Hoi Hansel, ten eerste, het zijn niet mijn foto's, maar van iemand anders (de vorige eigenaar van mijn huidige bus).

Ten tweede heb ik zelf nog geen bus bekleed van binnen, dus ervaringsdeskundige ben ik nog niet en mijn commentaar is dus puur theoretisch.

Wat betreft het materiaal voor het plafond, dat is volgens mij gewoon buigtriplex, hier beschreven in een apart onderwerp:

http://508.winand.nl/?p=589
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten