plafond lijmen

(Wat de Duitsers "Ausbau" noemen)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
catch
Berichten: 173
Lid geworden op: 23 dec 2008, 20:06
Locatie: t'Gooi

plafond lijmen

Bericht door catch »

ik wil naaldvilt tegen het plafond lijmen van mn bus
direkt tegen het ijzer
ooit heb ik eens een hemeltje gelijmd in een auto met spuitlijm,dat kreeg ik na een hele warme dag dus op mn hoofd :down:

nu dus de vraag met welke lijm blijft het naaldvilt wel tegen het ijzer zitten,want dat dak word natuurlijk heet onder een zonnetje

bedankt
Gaan als de Brandweerauto
Akoestiekwinkel
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 aug 2014, 16:27

Re: plafond lijmen

Bericht door Akoestiekwinkel »

Hallo Catch,

Afhankelijk van te verlijmen gewicht houd het met reguliere contact/spuitlijmen toch wel op bij de 70/80 graden. Misschien kan je onze lijm gebruiken? Zoals je ongetwijfeld weet is het belangrijk de ondergrond écht goed te ontvetten en daarna schoon te maken. Sommige producten kunnen vettig of aggresief zijn wat schadelijk is voor de lijm, daar kom je altijd te laat achter ;-)
Dus altijd even na spoelen bij twijfel. Daarna de ondergrond en het te verlijmen materiaal niet te dik inspuiten en even laten in drogen en vervolgens het te verlijmen materiaal stevig in de lijm drukken/rollen. Hopelijk heb je hier wat aan, goed weekend!

Vriendelijke groeten,

Wicher Donga

Akoestiekwinkel
Fvd
Berichten: 200
Lid geworden op: 09 jun 2014, 11:57

Re: plafond lijmen

Bericht door Fvd »

of je maak er eerst een hemel in,is iig mijn plan, goed te doen met hardboard, daarna bekleden, kan je isoleren ook nog
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten