eettafel aan de muur vastmaken

(Wat de Duitsers "Ausbau" noemen)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nawm
Berichten: 144
Lid geworden op: 02 aug 2010, 21:01

eettafel aan de muur vastmaken

Bericht door nawm »

Afbeelding

Ik wil onze eettafel aan de muur vastmaken. Hij staat op twee poten en hangt aan de muur. Bijkomend probleem is dat we de tafel op 2 plaatsten willen gebruiken. Met de lange en met de korte kant tegen de muur. Kortom hij moet makkelijk los te maken zijn, maar de verbinding met de muur moet ook stevig zijn: ik gebruik de tafel als opstapje om via het dakluik op het dak te klimmen.

Dus wie weet een andere klem/schroef/hang-verbinding om mijn tafel stevig aan de muur te maken maar ook weer eenvoudig los te maken met zo min mogelijk haken en ogen.
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: eettafel aan de muur vastmaken

Bericht door karogegro »

" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: eettafel aan de muur vastmaken

Bericht door DVIII »

je hebt ook van die plankstrips , aluminium profielen die als het ware de plank aan de muur houden zonder winkelhaken , als je die gebruikt en je gebruikt er een spanhaak ( om je blad in het profiel te fixeren) bij die je op langs en dwars kan aanhaken , natuurlijk is het geen plank maar een tafelblad dus je gebruikt ook poten aan de andere kant , mijn tafel heeft één poot en een spanklem met profiel aan de rand /muur ( de poot valt ook in een verdiept holletje in de vloer )
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
nawm
Berichten: 144
Lid geworden op: 02 aug 2010, 21:01

Re: eettafel aan de muur vastmaken

Bericht door nawm »

Bedankt voor de tips. Hij zit/staat lekker stevig.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten