Dakluik vastlijmen/kitten

(Wat de Duitsers "Ausbau" noemen)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Dakluik vastlijmen/kitten

Bericht door paulv »

Ik wil mijn nieuwe dakluiken (HEKI) nu gaan vastzetten. Aan de binnenkant worden ze met plastic haakjes vastgeschroefd, aan de buitenkant moert er acrylaatkit gebruikt worden om een waterdichte verbinding te maken.

Nu wilde ik geen acrylaatkit gebruiken maar de MS polymeer kit van de Action :clap: .

Kan dat kwaad of moet je persé acrylaatkit gebruiken en waarom?

Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: Dakluik vastlijmen/kitten

Bericht door karogegro »

Bij mij hangt zo'n beetje de hele camper vast aan de action kit/lijm incl de luiken en zonnepanelen. Voor die prijs met deze kit een meer dan behoorlijk resultaat.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
karmann
Berichten: 142
Lid geworden op: 20 feb 2014, 21:00

Re: Dakluik vastlijmen/kitten

Bericht door karmann »

Indien het Luik er nooit meer uit hoeft????,kan je deze kit gebruiken,maar zo duur is die voorgeschreven kit ook weer niet,aan jouw de keus
Gebruikersavatar
a.de.boer
Berichten: 105
Lid geworden op: 08 nov 2009, 12:38
Locatie: Zwervende

Re: Dakluik vastlijmen/kitten

Bericht door a.de.boer »

Ik heb Teroson 2759 kit op aanraden van een ervaren caravan/camper hersteller bij ons in de buurt gebruikt.
En niet omdat hij dit zelf verkocht, want dat deed hij niet. :wink:
Deze blijft flexibel en als het dakluik er toevallig een keer uit moet is dat geen probleem.
Het flexibel zijn is wel belangrijk.
Trouwens Paul, dat blog van jouw mis ik een beetje.
Groetn,
Appie uut ..........

Europa is veel te mooi om er over heen te vliegen, daarom doen wij het met de camper.
Te volgen op De Boer op toer

Renovatie Clou liner 1985:
Facebook
Blog
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Dakluik vastlijmen/kitten

Bericht door paulv »

@ a.de.boer, Ja, dat blog heeft een tijdje rust gehad. Ik ben wel weer een stuk verder, dus zal ik mijn trouwe lezertjes weer eens moeten verblijden met wat aanvullingen.

Zo gauw ik weer wat hoofdstukjes klaar heb :angel: zal ik dit kenbaar maken op dit forum.
Diegene die niet kunnen wachten zijn tot 9 November hier nog welkom, met uitleg van de ontwerper/bouwer zelf :MrGreen: .
Hierna gaan we voor de winter, dus tot en met Mei, naar Spanje (Almeria) waar iedereen (met name klussers :up: ) ook weer welkom is. Adres op aanvraag.


Ik denk dat ik dan toch die Action-kit ga gebruiken, die blijkt in ieder geval 3 jaar soepel weet ik uit ervaring.

Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: Dakluik vastlijmen/kitten

Bericht door Hanomaad »

Ik heb een paar jaar geleden mijn dak gerestaureerd en gerepareerd met voornamelijk Simson ISR 70-02 en 70-03 MS polymeerkit. Het zit nog steeds prima, blijft flexibel, is UV bestendig, hecht prima en werkt makkelijk en niet duur (vanaf €6 per tube te verkrijgen als je een beetje rondsjopt). De nieuwe dakrand, lasnaden op het dak _en_ het dakluik zitten allemaal lekker ingepakt in deze kit:

viewtopic.php?f=22&t=6773&start=25#p64065

Ik heb het ook gebruikt om al mijn lasnaden af te dichten:

viewtopic.php?f=22&t=7149&hilit=beetje+ ... =50#p68921

Het werd mij aangeraden door een schepenrestaurateur, en het het spul zit nog steeds als een huis, nergens lekkage of nieuwe roestproblemen. Ik kan het nu uit eigen ervaring zeer aanbevelen. Het hecht ook goed op roestomvormer behandelde oppervlaktes (ik gebruik Tantox).

Ik heb het ook altijd standaard bij me op reis, en ik heb er al een paar andere lekkende camperaars mee gered onderweg (i.c.m. een 6-treeds huishoudtrap die ik ook altijd onder de bus heb hangen :)).
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Dakluik vastlijmen/kitten

Bericht door paulv »

Er zullen best wel meer goede kitten zijn.

Ik gebruik al jaren die kit van de Action en ben er erg tevreden mee.
Standaard heb ik altijd wat tubes klaar staan, vandaar dat ik die wilde gebruiken. Voor de zekerheid toch maar even op het forum gevraagd.
Mocht ik toch wat te klagen hebben over die kit zal ik dat zeker vermelden.

Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten