Schuim

(Wat de Duitsers "Ausbau" noemen)
Plaats reactie
Ben 410
Berichten: 102
Lid geworden op: 22 apr 2016, 21:10

Schuim

Bericht door Ben 410 »

Ik ben eindelijk begonnen aan het bouwen van mijn camper. Nu ben ik bezig met de zithoek/bed. Wat voor schuim raden jullie aan? Ik ga uit van zo’n 10cm dik. En ik wil graag dat het heerlijk slaapt. Is dat te doen met 10cm schuim en geen lattenbodem oid maar gewoon een harde ondergrond?
Danny
Berichten: 84
Lid geworden op: 22 jan 2010, 11:57
Locatie: Marknesse

Re: Schuim

Bericht door Danny »

Ha Ben

Of 10 cm dik genoeg is hangt ook af van je eigen voorkeur, ik zou gewoon even proef gaan liggen. Wel zou ik oppassen voor een matras op een dichte ondergrond, en zeker als er onder de plaat die je beschrijft een lagere temperatuur is dan in de rest van de ruimte. Dat kan al snel condens geven. Met een klam bed tot gevolg...
Sukses ermee! Groet Danny
Ben 410
Berichten: 102
Lid geworden op: 22 apr 2016, 21:10

Re: Schuim

Bericht door Ben 410 »

Ik zal die platen voorzien van gaten ter ventilatie. Dank voor de tip.
Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen. Even gaan liggen vind ik al snel lekker... een hele nacht is toch anders...
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Schuim

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Niet alleen de dikte is bepalend, ook de dichtheid... in onze oude Hanomag zat 15cm schuim, maar dat was erg slap en zacht en lag voor geen kant.
Voor onze voeten hebben we in de LT nu 12cm (oud gratis matras uit een Scania cabine vermaakt door vrouwlief), maar onze bovenlichamen liggen op de zit-/slaapbank en geen idee hoeveel daar in zit. Onze benen liggen prima op 12cm, maar ja, proefliggen is eigenlijk wel het beste. Ik houd zelf b.v. van een hard/stug matras, anderen weer niet.
Overigens hebben wij ook gewoon een veredelde plank als ondergrond voor de matrassen, inderdaad met wat openingen erin ter ventilatie.
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten