Inrichting voor een ambulance 508

(Wat de Duitsers "Ausbau" noemen)
Plaats reactie
Hanski en Marietje
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 dec 2004, 17:15
Locatie: Eindhoven

Inrichting voor een ambulance 508

Bericht door Hanski en Marietje »

Hallo Dubbelluchters,

Ik ben op zoek naar een inrichting voor een 508`87 ex-ambu
met name het keuken gedeelte (eenvoudig)
wasbak en watertank,kookplaat en evt koelkast

Onze bus is ingedeeld om in de lengte te slapen omdat ik zo groot ben en absoluut niet in de breedte kan slapen,
daardoor hebben we maar weinig ruimte om achter het 2 mtr.lange bed nog iets te kunnen plaatsen.

Dat betekent wel dat we die witte standaard kast moeten verwijderen om zo ruimte te creeren, om daar een keukentje te plaatsen.

graag wil ik in contact komen met mensen die ook zo hun bus hebben ingedeeld,
om ervaringen op te doen om daar een leuke camper van te maken.
De tussen wand gaat er ook tussenuit alleen achter de bestuurders stoel blijft ie staan.

Graag uw reacties en fotoos evt via mail op te sturen

alvast vriendelijk bedankt,
Hanski
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Lengte-inrichting

Bericht door De Rooie Reus »

Hoi, ik hoop dat het jullie lukt. Wij hebben er ook uren aan besteed om een inrichting te kunnen maken zoals jullie dat graag willen. Ik ben 1.94 mtr en dat is inderdaad eigenlijk net iets te lang om in de breedte fatsoenlijk volledig uitgestrekt te kunnen liggen (zelfs op ongeveer 40 cm hoogte waar de breedte iets groter is dan op vloernivo). We hebben er maar van afgezien en eigenlijk heb ik er niet zoveel moeite mee. Afgelopen najaar zijn we 5 weken onderweg geweest en al die tijd heb ik toch geslapen als een os. Gelukkig is mijn vrouw ruim een kop kleiner zodat ik die nogal eens ongemerkt in de hoek kon drukken.
Als je een plattegrond zou hebben met de lengte-indeling zou je mij dan een copietje willen sturen. Hoewel ik niet de intentie heb om de indeling weer om te gooien, heb ik er altijd belangstelling voor.

Succes,
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
Roger 1100
Berichten: 232
Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
Locatie: Vlodrop
Contacteer:

inrichting

Bericht door Roger 1100 »

Beste Hanski en Marietje,

Ik ontving een e-mail bericht van jullie met de vraag of ik misschien foto's van de inrichting van mijn bus heb. Helaas heb ik die nog niet. In plaats daarvan heb ik onderstaande schets bijgevoegd om een beetje een idee te geven:

Afbeelding

De enige hoge kasten in de bus bevinden zich achter de bestuurdersstoel. Hierdoor werkt het interieur aangenaam ruim ondanks de korte versie van mijn bus. Boven tegen het plafond is rondom de overige kastruimte gemonteerd (kastjes van ca. 30 - 40 cm. hoog) en boven de cabine bevindt zich een grote opbergruimte alsook onder de bankjes.

De schoonwatertanks bevinden zich onder de bus globaal onder de bankjes. De vuilwatertank bevindt zich onder de bus onder de wasbak (naast het fornuis). De LPG-kooktank bevindt zich naast de vuilwatertank onder de bus onder de schuifdeur.

Over de motor is een houten kist gemaakt met een opstaande rand, wat ik wel erg handig vindt. Voldoende plek om een kaart neer te leggen, eten, etc.

Het bed wordt uitgeklapt op de klaptafel. Deze tafel kan een stuk naar voren geschoven worden (zie stippellijntjes) waardoor een groot persoon in de lengte kan liggen. Met het hoofd aan de raamkant is dit denk ik goed te doen. Gelukkig zijn mijn vriendin en ik aan de relatief kleine kant, dus we kunnen heerlijk in de brede weg liggen.

De bus is door vorige eigenaars op deze wijze ingericht en ik moet zeggen dat ik het zelf niet anders gedaan zou hebben. Ik vindt het buitengewoon praktisch. Al het noodzakelijke is aanwezig en er is ruim voldoende kastruimte (ook onder het gasfornuis en de wasbak). In de hoge kast met de portapotti zou zelfs nog een douche ingebouwd kunnen worden. Op de koelkast is plek om bijvoorbeeld een kleine tv. neer te zetten of een oventje, etc.

Bij andere bussen die ik gezien heb waren meestal twee hoge kasten ingebouwd. Zowel achter de bestuurders-als de bijrijdersstoel. Hierdoor werkt de zit/slaapruimte erg klein. Bij de indeling met maar een hoge kast kun je van achterin geheel naar voren kijken, door de voorruit.

Ik hoop dat jullie hier wat ideeen uit kunnen halen.

Succes,

Roger
Carpe Noctem.
Gebruikersavatar
Arnold Smeets
Berichten: 398
Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
Locatie: Hoevelaken

inrichting

Bericht door Arnold Smeets »

H&M:
Kijk even in het oude forum en zoek op caravansloop/sloperij. Er zijn 2 of 3 adressen van bedrijven die caravans slopen en de interieurs verhandelen. Als je het treft kun je hier heel leuk kopen, bijvoorbeeld een complete set kussens of een aantal deurtjes waarbij je dan zelf weer de kastjes kunt maken.
Tip: ze zijn niet allemaal altijd open, bel even tevoren. De sloperij nabij Lommel heeft geen PIN automaat maar het plaatsje Lommel is er vrij dichtbij.

Groet,

Arnold
robert
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 dec 2004, 07:55
Locatie: Amsterdam

Bericht door robert »

Kijk even bij interessante sites, daar staat de info over tweedehands adressen

Robert
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten