Wat is er vandaag gebeurd?

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door DVIII »

net terug uit spanje , onderweg het tussenlager stukgedraait en gerepareerd door er drie winkelwagen wieltjes omheen te plaatsen met een van bandstaal gelast frame , ik dacht voor een kilometer of tweehonderd, maar het is ruim 1500 km meegegaan. "african fix" noem je zoiets . en bij thuiskomst een van de remboosters van de achteras afgebroken , door roest , maar laten bungelen vanaf brussel . met drie wielen rem je ook ! , kortom als een auto bijna perfect is kan je toch nog "troubles" krijgen .
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Een kapot tussenlager heb ik ook al eens gehad (wat niet!), toen gefixt met een spanband en een strip aluminium wat ik elke 50kilometer controleerde en rijkelijk smeerde met met vet van de veerstroppen.
Dat heeft vanaf Heidelberg tot huis gehouden, al moest ik regelmatig de strip verplaatsen. Verbazend hoezeer zo'n as zichzelf stabiliseert en ook weer destabiliseert als je over brugrichels op de Autobahn rijdt -en het kabaal wat er dan onder de Hanomag vandaan kwam!

Gelukkig weer goed thuisgekomen, en het geeft zo te lezen weer een nieuwe definitie aan de Avontuurlijke Vakantie! :)

@Vinz: die dingen staan wel om hun roesten bekend, bij mijn broer's werk in de buurt staat een 609 die zo rot is dat je er bijna niet meer op durft te lopen.

En over roest gesproken, ik had voor de BMW remklauwen verkeerde zuigers gekregen, keurig opgelost overigens, en vandaag de boel in elkaar gezet. Als één van de laatste activiteiten nog het rempotje vullen, ontluchten, en de remklauw met z'n excenter uitlijnen met de schijf. Bij deze BMWs zit de remcilinder onder de tank, en helaas was hele bovenste framebuis waar het ding op zit voorzien van rijkelijk remvloeistof. De remcilinder is dus ook stuk, deze uit elkaar gehaald. De rubbers waren zo bros dat ze uit elkaar vielen bij het loshalen.
Gelukkig is de wand nog prima en zijn er revisiesetjes voor. Da's maar goed ook, want de prijs die Herr BMW verlangt voor een nieuwe complete is niet mals!
En na de Hanomag ben ik wel wat gewend met remmen! :lol:
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Vinz »

@jeroen bedoel je ook het chassis of juist de koets? deze koets was aluminium met neusje van ijzer en die was op onderkant van de deuren en paar plekjes eigenlijk goed.
Mercedes 813
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Er zit geen bak meer op, dus je kunt het chassis goed bekijken. Op diverse plekken compleet doorgerot en bij de veerstroppen ingescheurd. Na afkeur is de bak verwijderd en doet nu dienst op een ander chassis.
De cabine is helemaal het aanzien niet meer waard, maar dat is zelfs bij Vario's van een jaar of 10 oud geen uitzondering. Het bouwjaar van de 609 waar ik over schreef weet ik niet, maar hij is in elk geval van het eerste model, met dat bruine interieur.

Groeten Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Admin »

Jeroen_Hanomaf schreef:Dat vond ik ook al zo gek, dat er maar 2 leveranciers zijn van die dingen... terwijl ze toch echt voor meer gebruikt worden dan alleen bootjes; nu je er op let zie je ze ook in werkplaatswagens, brandweerauto's, en ook in een ambulance zag er laatst één zitten. Meer fabrikanten zou misschien nog wat invloed hebben op de prijs
Ik kwam er nog een tegen, bij Steca. Geen idee of die exact hetzelfde doet als de MultiPlus, maar het lijkt er wel op.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Gerard Exis
Berichten: 231
Lid geworden op: 14 jul 2009, 21:35

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Gerard Exis »

Vandaag de 1017 opgestart, accu's vervangen. Gaat morgen naar de garage voor het vervangen van pakkingen, olie etc... wat eventueel nodig is.
In mei staat gepland dat ie naar binnen gaat (in de loods) en dan gaan we starten met de opbouw, vandaar dat ik eerst hebt technisch deel van het voertuig zelf klaar wil hebben en in orginele staat (veel toestanden zijn aangebracht voor de brandweerfunctie, deze wil ik verwijderen).
Groeten Gerard. 609 + 1017 4x4

http://www.exis.ro
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Admin »

Vandaag met Sylvia, Motek en twee Britse logées naar het Museumdorf Cloppenburg geweest. Ideaal weer voor een openluchtmuseum. Behalve een heleboel boerderijen e.d. wordt er ook veel aandacht aan landbouwmechanisatie besteed.

Hieronder een plaatje voor Leo (een kleinere dan die van vorig jaar) en eentje voor Jeroen (wielen, er was er ook een met rupsen)...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Leuk, de R12 was toendertijd het kleinste model. Als ik het goed herinner is dit een tweetakt-diesel, niet het meest gewaardeerde Hanomag-type.
Grappig ook die kooiwielen. Zie je tegenwoordig ook niet meer! :)

Vandaag overigens ook onze eigen Hanomag, zonder kooiwielen, opgehaald. Starten en lopen, remmen nog hard, van het weekend maar even meer mee rijden en dan voor de APK. Kijken wat daar weer uit komt :silent:

Groeten Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door DVIII »

ik begrijp dat wat je niet ziet , dat het dan suggereerd dat het er niet is . maar kooiwielen zijn heel gewoon als je niet door je bodem wilt zakken tijdens het zaaien , de grond is dan geploegd en gefreest en je wilt geen ingereden sporen die de waterhuishouding van je akker gaan verstieren. er zijn nog volop gebruikers !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Gelukkig hebben hier in de buurt Andries Smit nog, die heeft zelf geen trekker, maar gebruikt paarden :mrgreen:
http://www.noordhollandsdagblad.nl/stad ... 515063.ece
Nooit kooiwielen of dubbellucht nodig :mrgreen:

Hier zie je ze nooit meer, behalve op een oldtimer-trekker, op elkaar gelast met platen erin als plantenbak of decoratie bij de erfopgang :)
Ze rijden hier tijdens het zaaien met van die enorme brede Trelleborgs, of dubbellucht -de enige keer dat ik nog kooiwielen "in actie" zag was tijdens een extreem nat jaar waarbij ze op de hakselaars zaten. Dan hebben ze het voordeel dat je door de blubber heen zakt op de vaste grond, dubbellucht of hele brede banden gaan dan drijven en glijden.

Groeten Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door DVIII »

ja , bedenk me net dat elke bodemgesteldheid zijn eigen aanpak heeft en zijn eigen budget , dus wat je hier ziet zie je elders niet (dat rijmt !)
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

En dat is ook de reden waarom het leuk is eens ergens anders naar toe te rijden :-)
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door De Rooie Reus »

Vandaag hoorden we dat onze Bram waarschijnlijk vergiftigd werd. Bram begon zijn leven als een fokreu in een stal in België en is dat een aantal jaren gebleven. Hij werd in beslag genomen, kwam in het asiel en toen bij ons. Wij hebben een zwak voor honden die verder niemand wil. Hij was geen huisleven gewend, kende geen gras laat staan dat hij wist wat een bos was, was bang van het geluid van de trein. Wist niet wat meerijden in een auto was en ontweek mensen. Ik heb wat met hem afgezien omdat hij bang was van mannen. Maar hij was nooit agressief en kon geweldig met andere honden omgaan. Gaandeweg werd het een min of meer normale hond. Op een dag is iemand mogelijk zijn kippen kwijtgeraakt aan een vos en besloot om de dader te grazen te nemen. Helaas had onze Bram zich tot een vossenjager ontwikkeld en kwam op het verkeerde moment bij het vossenhol. Gelukkig was hij van het schrokkerige type en gunde een andere hond niet een deel van de buit waardoor onze Marijke en Lieve gespaard bleven. Inmiddels staat Bram in de kast tussen onze andere gecremeerde honden in hun blikken en onze Els in een Spaanse appelmoespot. Als ik naar die blikken kijk en naar onze Els merk ik dat ik een sentimentele oude man word die nog precies weet welke streken zijn honden hadden.
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door GerardM »

Dat is een verschrikkelijk bericht Martin, sterkte er mee samen.

Groet,

Gerard
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Bericht door Arno Z »

Strerke
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Wim »

Niet al te lang geleden (3 a 4 weken) ook zoiets mee gemaakt .
Twee hondjes in 5 dagen , weet dus hoe het voelt .

Sterkte
Groeten Wim

Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door De Rooie Reus »

Dank je mannen.
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Admin »

Martin, wat triest! Sterkte!
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Anton »

Hoi,

Er lopen nu eenmaal types rond doe een ander het licht in de ogen niet gunnen, ik heb er geen goed woord voor...
Sterkte!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door DVIII »

het is vervelend om de dierenliefde van de een tegen de dierenliefde van de ander weg te zien vallen. vossen zijn beschermd honden zijn beschermd en kippen moet je niet in een open ren laten lopen als er vossen en honden in de buurt zijn , al was ik bijzonder beschaamd toen Nina met een kip terug kwam tijdens een wandeling . je bent aan alle kanten op je hoede , en toch heb je af en toe een ongelukje . dit maakt de vergiftiger een bijzonder vervelend persoon , die straft onschuldigen en brengt anderen in gevaar .......
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door De Rooie Reus »

Wonen in het buitengebied brengt risico's met zich mee voor de dieren. In de winter zie ik wel eens een buizerd een aanval op een van onze kippen inzetten en een enkele keer lukt het hem. Het hoort erbij. Vossen zijn vervelender want die moorden meteen een hele ren uit. Maar ik zie er dan nog geen reden in om gif te gaan strooien. Nu heeft wonen in het buitengebied ook wel voordelen. De hele omgeving, inclusief de dader, weet dat er een hond vergiftigd werd. Iedereen heeft honden dus zoiets wordt hier niet op prijs gesteld. Het is te laat voor onze Bram maar iemand begrijpt nu de gevolgen van zijn handelen. Dat hoop ik tenminste.

Groeten van,
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Arno Z »

Dat is precies de reden dat onze Suse (kruizing Bauceron/Border collie) bij ons woont. Vroeger woonde ze bij vrienden in de Dordogne, daar ging ze af en toe de hort op om een kip of wat wild te halen.

Haar vorige 'baasjes' achtten het risico te groot dat er een keer een boze buurman op haar zou schieten (het blijft het Franse platteland). Het heeft ons wat moeite gekost om ze aan het drukke Nederland te laten wennen ;-)
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Admin »

Vandaag zonder enige opmerking goedgekeurd door een bedrijfsarts (in Nederland) voor vijf jaar camperen met Skoolie. Morgen met Skoolie naar de TÜV.
Misschien gaat het allemaal nog goed komen.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door De Rooie Reus »

Proficiat Ernst, een zorg minder?

Groeten van,
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Admin »

Uh.... medisch gezien wel. Administratief moet het nog gebeuren :crazy:
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten