Wat is er vandaag gebeurd?

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
beatrix18
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2005, 20:52

Bericht door beatrix18 »

Hallo Ben,
De foto is echt :oops: .
Peter
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Bericht door Anton »

Hoi,

Die VW's branden wel mooi egaal, niet slecht.

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Bericht door Admin »

N.a.v. de vermelding van het gebruik van "Duck Tape", hetzelfde spul waarmee ik in Nieuw-Zeeland luchtkanalen ("ducts") afdichtte, onderstaand verhaaltje:


Dear Duct Tape Users:

Is it Duct or Duck? We don't want you to be confused, so we will explain. The first name for Duct Tape was DUCK. During World War II the U.S. Military needed a waterproof tape to keep the moisture out of ammunition cases. So, they enlisted the Johnson and Johnson Permacel Division to manufacture the tape. Because it was waterproof, everyone referred to it as duck tape (like water off a duck's back). Military personnel discovered that the tape was good for lots more than keeping out water. They used it for Jeep repair, fixing stuff on their guns, strapping equipment to their clothing... the list is endless.

After the War, the housing industry was booming and someone discovered that the tape was great for joining the heating and air conditioning duct work. So, the color was changed from army green to the silvery color we are familiar with today and people started to refer to it as duct tape. Therefore, either name is appropriate.

Today, Duck® brand Tape is manufactured by Henkel Consumer Adhesives. After thoroughly familiarizing ourselves with the hundreds of duct tapes on the market, we have found Duck® brand Tape to be the most consistent in quality. And, we are delighted with the large array of colors that they manufacture (including camo tape and new X-Treme Tape which comes in hot day-glo colors).

Jim and I do lots of appearances promoting Duck® brand Tape and do so without reservation. Therefore, we go by both The Duct Tape Guys, and The Duck Tape Guys. And, we use the words Duck and Duct interchangeably throughout our web site.

So, whether you call it Duct Tape or Duck Tape... you are still using the Ultimate Power Tool in our estimation.

--- Jim and Tim, the Duck/Duct Tape Guys

Click here to learn about just how much duct tape Duck® brand company sells! It's absolutely AMAZING!
Note: To be legally called Duct Tape the tape must meet or exceed certain heat requirements.
Some Duck® brand Tapes do meet this classification and will tell you so on their label.

Duct Tape by Any Other Name (is just as sticky)
As a public service to Duct Tape Novices and Pros alike, here is a short list to acquaint you with some other names given to The Ultimate Power Tool.

Gaff Tape (also Gaffer's Tape): This special grade of duct tape (often colored black) was developed by the entertainment industry to hold lighting equipment and cables in place and has a dull finish so that it won't reflect lights. Gaff Tape also has a specially formulated, less tacky adhesive that won't leave a residue when it is removed.
Rock and Roll Tape: Whether they can afford gaff tape or just good old black duct tape, underappreciated rock and roll roadies keep the music industry alive thanks to their love of the America's favorite adhesive.
100 MPH Tape: A name recognizable, no doubt, to U.S. Army Veterans.
200 MPH TAPE: Pit crews across the nation's auto-racing circuit know that duct tape holds even when you're going over 200 M.P.H. The nickname was so common, Duck brand duct tape manufacturer Manco has even trademarked it!
1,000 M.P.H. tape: The U.S. Navy uses duct tape to repair radomes. A Radome is the dome that fits over a radar antenna. On an airplane, that's usually the nose cone. It has to be transparent to the radar waves. (Any repairs must be radar-transparent, too on fighter aircraft.) Since the planes fly so darn fast, they call it thousand mile an hour tape.
Missile Tape: The Aerospace industry, according to a Martin Marietta worker, used a green duct tape that they secured and routed wiring and cables on test missiles. They called this green duct tape "missile tape".
1,000 Mile tape: Norman Vaughn, arctic explorer for whom Antarctica's Mount Vaughn was named, puts it on his dog sled runners to prevent ice build-up and says it lasts 1,000 miles. He is also the one who recommends sleeping with the tape to keep the adhesive pliable in cold climates.
Canoeists' Companion: Very few canoeists would be caught without a roll of duct tape. Why? Hit a rock, rip open the hull, you're done canoeing unless you have duct tape along!
Wisconsin Pewter on a Roll: Any Packer fan will tell you what's really keeping that cheese on their heads: duct tape.
Minnesota (or, insert your own rust-inducing state here) Chrome: In the land of lakes, snow, road salt, and rusty cars, they use duct tape a lot more often than they visit the auto body shop.
Hikers' Helper: Along with a good sleeping bag, a Swiss Army knife, and dry matches, duct tape makes sure outdoors enthusiasts are prepared for anything.
Jesus Tape: In Finland and Sweden, they refer to duct tape as Jesus Tape. They also refer to it as Gaffer's tape (or "roudarin teippi" in Finnish).
Plastic Surgeon on Roll: Pulls skin tight, lifts and separates; we all look better with a little bit of duct tape.
First Aid Kit on a Roll: A great emergency substitute for splints, bandages, tourniquets, sutures, etc (see our HMO on a Roll page offering medicinal uses for duct tape - including endorsements by doctors and those in the health services professions).

Call it what you will, we still call it, The Ultimate Power Tool! May the tape be with you!
---Jim and Tim, the Duct Tape Guys
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Leo schreef:Nou jah! :shock:
Heb ik me het leplazerus geschreven over hoe je een motor rookvrij krijgt, rijdt de frontman der documentisten nog steeds walmend in de rondte!
Schaam je diep..:P
:oops:

Ik geloof alleen niet dat die maatregelen even effectief zijn bij het proberen van volgas in 2, 3 over te slaan en naar 4 te gaan. Vol gas in 2 staat gelijk aan 25km/u en normaal schakel je pas naar 4 bij 45-50km/u. Ik vermoed dan ook dat de overmatige rookvorming dan ook wordt veroorzaak door het 'iets' te laag in toeren rijden... ;)
Krijg je die versnelling er ook "op z'n toerental" niet in?
Heb ooit eens een tijdje op een truck gereden waarvan 1 versnelling er ook altijd uitschoot, behalve als je precies op het juiste moment schakelde.(oftewel je syngroon niet gebruikte)
Het is niet dat hij blokkeert ofzo, (zoals de 2, daar zit geen synchromesh meer in), maar je schakelt hem in en bij het opkomen van de koppeling is het 'floep' en hij gaat er zo weer uit.

Vaders heeft inmiddels uitgevonden, dat als je hem meer naar de 1 toe trekt (links-beneden) hij er wel in gaat. Lijkt toch op afstelling o.i.d. We prutsen vrolijk verder, laat me niet op de kop zitten door dat stuk roest! :mrgreen:


Groetjes
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Smokey and the Hanomaf

Bericht door Leo »

Jeroen_Hanomaf schreef:Ik geloof alleen niet dat die maatregelen even effectief zijn bij het proberen van volgas in 2, 3 over te slaan en naar 4 te gaan. Vol gas in 2 staat gelijk aan 25km/u en normaal schakel je pas naar 4 bij 45-50km/u. Ik vermoed dan ook dat de overmatige rookvorming dan ook wordt veroorzaak door het 'iets' te laag in toeren rijden... ;)
Mis Jeroen, ik schakel rustig van 2 naar 4 en dan heb ik niënte rookwolken. ( en ik heb maar een 4 bakje, dus de "stap" is nog groter dan bij jou)
Afstellen dat orgel!! :mrgreen:
Jeroen_Hanomaf schreef:..laat me niet op de kop zitten door dat stuk roest! :mrgreen:
Ahh, éindelijk wijze woorden op dit forum. :P


Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gerard Wildschut

Bericht door Gerard Wildschut »

Hoi allemaal,

Even bijpraten over wat er vandaag gebeurd is. Dat is lastig, want jullie vandaag is mijn morgen :?: .
Heb (mijn) vandaag een groot aantal Orca's voorbij zien zwemmen.
Wel wat minder zalm :!:

Groet,

Gerard
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Weer een dag voorbij.

Bericht door De Rooie Reus »

Hoi Gerard,
Zal wel aan het tijdsverschil liggen maar hier is het net andersom.':lol:'

Veel plezier nog,
Martin
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Smokey and the Hanomaf

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Leo schreef: Mis Jeroen, ik schakel rustig van 2 naar 4 en dan heb ik niënte rookwolken. ( en ik heb maar een 4 bakje, dus de "stap" is nog groter dan bij jou)
Afstellen dat orgel!! :mrgreen:
:mrgreen:

Niettemin, hij rookt ook zonder dit gepruts wat te veel zwart. Verbruik valt mee, maar staat voor achtervolgers weer zo van: 'Weer zo'n ouwe milieuramp! Wat was het nummer van Wijnand Duivendak ook al weer??'

Moet inderdaad nog ff wat minder gesteld worden, hoewel, toen ik hem kocht, was na een ritje uit België naar huis de halve zijkant zwart en de tank leeg. Zo erg is het inmiddels lang niet meer!
Ahh, éindelijk wijze woorden op dit forum. :P
En het heeft gewerkt, hoewel in dit geval mijn vader zich niet op z'n kop heeft laten zitten en na wat prutsen, schuiven en afstellen weer een goed schakelende 5-bak heeft. :)

Die €5 voor een keerring toch niet voor jan doedel uitgegeven! :mrgreen:

Groetjes
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Haha, zag dit nu net pas!

Onderwerp: Smokey and the Hanomaf

:mrgreen:

Tot komend weekend :)

Groetjes
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Grinnn, wat zou jij zonder die ouwe moeten?? 8)

doe 'm de groeten van me, en cu in Fryslân,

Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Ben

ontbijt op zondagmorgen

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 16 aug 2007, 06:21, 1 keer totaal gewijzigd.
it camperke
Berichten: 293
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:58
Locatie: Bij de mummies
Contacteer:

Bericht door it camperke »

Hallo Iedereen,

welnu, vandaag is ons bussie gespoten. :D :D

Nu opbouwen en rijden maar 8) 8)

Groet,

Saskia en Otto.

ps. fotootjes zijn er ook........
http://www.mijnalbum.nl/Album=FAHR7X8Z

http://www.youtube.com/watch?v=qn4sZDD6cnM

Montage geschied in omgekeerde volgorde als demontage.
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door GerardM »

it camperke schreef:Hallo Iedereen,

welnu, vandaag is ons bussie gespoten. :D :D
Dat ziet er mooi uit ! Wat voor soort rood is dat ?

Groet,

Gerard
it camperke
Berichten: 293
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:58
Locatie: Bij de mummies
Contacteer:

Bericht door it camperke »

Hoi Gerard,

Dit is Double Coat van De ijssel. is een twee componenten hoogwaardige polyesterlak, maar ook uiterst geschikt voor staal natuurlijk. :D :D

Ral kleur 3004.

Als primer hebben we twee componenten van Hempel. Schuurt een beetje moeilijk maar wordt keihard.

Groet,

Otto.
http://www.mijnalbum.nl/Album=FAHR7X8Z

http://www.youtube.com/watch?v=qn4sZDD6cnM

Montage geschied in omgekeerde volgorde als demontage.
Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 874
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32

Bericht door Berthil »

Vandaag mijn 508 weer na de winterstalling gebracht, waar ie lekker droog kan staan voor de winter maanden.
Begin maart ga ik 'm weer ophalen.

Berthil.
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Een mijlpaal!

Heb bijna alle huidige boeken (boek 1-2-3 + motoren, dus het gangbare deel) nu gescand naar PDF op mijn werk en uitgezocht per hoofdstuk, nu nog een manier om ze kleiner te maken en op de site te zetten. :) Vooral het splitsen en ordenen per hoofdstuk is een behoorlijk werk! Het voordeel is dat alles nu dezelfde kwaliteit is en ik nu per type bus een CD kan maken, dus alles wat niet relevant voor dat type is is dan verwijderd, anders past het überhaupt niet op een CD in hoge kwaliteit.

OM616 bijvoorbeeld ziet er nu zo uit:
Afbeelding

Naast de indexering is de kwaliteit (en de bestandsgrootte...) een stuk beter als de huidige scans op CD (met dank aan de modernere techniek) en de indeling is ook al wat handzamer. Het liefst zou ik ook de PDFjes zelf nog indexeren (dat kan in Acrobat) maar dat is helemaal een monikkenwerk. Ben hier ook nog niet meer klaar, nu nog de onderdeelboeken, instructieboekjes, Hanomag-spullen etc.
Ik ben er nog lang niet, maar na al die zaterdagen scannen en avondjes indexeren zijn de belangrijkste boeken nu klaar. :) Kan nu met een voldaan gevoel te bed, het wordt al weer eens wat ;)

Groetjes
Jeroen

PS Zat er aan te denken hiervoor een eigen onderwerp te openen, maar 't is nog niet klaar en wil nog geen verwachtingen wekken en de vraag 'is het al klaar????' omzeilen. Vond het wel een dusdanig voldaan gevoel, dat ik dat toch ff wilde delen :mrgreen:
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Stalling

Bericht door GerardM »

Vrijdagavond bus uit de stalling gehaald, gisteren ritje Maastricht-Tilburg v.v.; geen dubbelluchters gezien.

Vandaag bus weer terug gebracht naar de stalling, staat goed tussen de tupperwares. :?

Op hetzelfde terrein staan nog 3 Düsseldorfers, toch eens kijken of ze al lid zijn..

Groet,

Gerard
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Sneak Preview (II)

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

YAY!! (deel 2)

Het schiet nu echt op, 't is eigenlijk alweer te laat, (sowieso een lange en drukke dag gehad, klantenbezoek, vergaderingen, meetproefjes etc etc...) maar wilde de F20-F35 en Mercedes 206D-307 toch even afmaken.

De lijst is nu als volgt:

Afbeelding

Het lijkt er al aardig op. Alleen de OM364-366 nog uitpluizen en dan kan ik, gewapend met een stapel verse boeken, weer op zaterdag naar mijn werkgever om een nieuwe berg te scannen :) Het gaat lekker zo, al zal de DVD wel zijn intrede moeten maken. Hopelijk kan ik het nog bij het uitzoeken per bus op CD houden, maar de instructieboekjes en folders komen er ook nog bij... :mrgreen:

Afbeelding

Groetjes
een vermoeide Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
it camperke
Berichten: 293
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:58
Locatie: Bij de mummies
Contacteer:

Bericht door it camperke »

Hallo Master

Maarruuu, hoe moet het nu als we onder ons bussie liggen met drie kilo vet tussen de vingers en net even dat afstelgegeventje moeten hebben????Zie me nog niet met mn flaptoppie onder de bus liggen.......

Nee hoor, Ziet er goed uit!! Als meneer Hanomag en meneer Henschel ooit nog eens zouden meemaken dat hun ronkende dieseltjes digitaal zouden gaan, zouden ze denk ik prompt weer trots worden op hun creaties.

Als het zover is bestel ik er zeker 1 en ga ik dan ook ff naar mn baas om alles uit te printen..

Truste..

ps, zal hier binnenkort ff wat fotootjes van de persen neerzetten..
http://www.mijnalbum.nl/Album=FAHR7X8Z

http://www.youtube.com/watch?v=qn4sZDD6cnM

Montage geschied in omgekeerde volgorde als demontage.
Gerard Wildschut

Brand

Bericht door Gerard Wildschut »

Hoi allemaal,

Weet niet, waar ik dit toch wel trieste bericht zal plaatsen.
Kreeg net een telefoontje van Jan Jaap van Veen (werkgroep onderdelen), dat de loods, waar de bus van hem, de bus van zijn dochter en schoonzoon, alsmede een bus van een andere D-luchter in stonden geparkeerd, volledig is afgebrand.
Een ieder, die de familie kent zal begrijpen, hoe dit aan hun hart gaat.
Zij hadden hun bus ook zelf gebouwd en reeds 23 jaar in hun bezit.

Ik begrijp hoe zij zich voelen en leef met hen mee!

Gerard W
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Bericht door Anton »

Hoi,

Dat is een sneu bericht!

Kan helaas niets voor hun beteken maar ik leef met hun mee!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

Bericht door Saskia »

Wat vreselijk KL*TE als je dit overkomt....
Ook al is het geen persoon, je bus hoort toch bij je, en ik zou hem ook heel erg missen als hij verbrandde o.i.d.
Jan -Jaap en de anderen: veel sterkte hier mee! Niet bij de pakken neer gaan zitten, hopelijk kunnen jullie je richten op een mooi nieuw project....
Afbeelding

groetjes van Saskia
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Bericht door winand »

Is inderdaad heel treurig. Denk je je bus veilig droog te heben staan en achter slot en grendel, krijg je brand. Succes voor de gedupeerden voor een vlotte en gunstige afhandeling met de verzekering, als dat het leed uberhaupt kan verzachten.

Jeroen; Echt geweldig dat je al dat scanwerk hebt gedaan!
Als je een vaste internetverbinding hebt, wellicht kan je de bestanden eens uploaden (of ik downloaden?) Ik heb ook de mogelijkheid om al deze bestanden te hosten voor een bepaalde tijd zodat alle leden met vast internet dit kunnen downloaden.

Als je het op DVD wil zetten is ook prima, moeten we met zijn allen alleen even geduld hebben :)
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Bericht door winand »

Saskia en Otto; Echt geweldig hoe jullie het aanpakken (heb ik al eens gezegd geloof ik) Het wordt echt een beauty. Jullie hebben ook lekker veel foto's om doorheen te bladeren. Het word onderhand wel tijd voor een website over de restauratie met een verhaal erbij in chronologische volgorde, nu het zo'n grote berg met foto's is geworden.
..Of is dit beetje te ambitieus? :wink: ..
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
it camperke
Berichten: 293
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:58
Locatie: Bij de mummies
Contacteer:

Bericht door it camperke »

Hallo Winand,

thnx 8) 8)

tja en die website zit ik al een tijdje over te denken maar heb er gewoonweg nu even geen tijd voor. Ook is me het maken van zo`n site nog een grote onbekende dus moet me ook nog in die strijd gaan gooien.

Nu eerst die bus klaar en keuren, dan eerst even in de winterslaap. Heb thuis ook nog een aantal projektjes liggen dus maar eens zien...

Zal morgen weer eens wat nieuwe footootjes erop zetten..

Latersssssss..
http://www.mijnalbum.nl/Album=FAHR7X8Z

http://www.youtube.com/watch?v=qn4sZDD6cnM

Montage geschied in omgekeerde volgorde als demontage.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten