Wat is er vandaag gebeurd?

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door GerardM »

Proficiat Jeroen en neem er nog maar ééntje vanwege het warme weer :P .

Ger, mooi bedje, ik heb ook zoiets gemaakt - hangt dat in het zoldertje als niet gebruikt ? En hoe komt het daar dan ?

Groet,

Gerard
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
Gebruikersavatar
G.W.
Berichten: 67
Lid geworden op: 29 sep 2006, 07:49
Locatie: Delft

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door G.W. »

Hoi Gerard,

Ik demonteer hem en leg hem onder het vaste bed.

Het hoofd en voeteneind schuif ik in 2 beugels die vastzitten in de wand, de langsliggers erin met bedhaken, lattenbodem erinrollen, matrasje erop en klaar. Nog geen 5 minuten werk.

Groeten Ger.
Met vriendelijke groet, Ger :-)
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door GerardM »

Dank je Ger.

Ik hang de hele handel boven in de cabine. Wel matras in een groot (160) en een klein (20 cm) gesplitst want boven is de bus smaller dan
op stuurhoogte. Alleen dat kleine stukje matras niet.

Groet,

Gerard
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
Gebruikersavatar
G.W.
Berichten: 67
Lid geworden op: 29 sep 2006, 07:49
Locatie: Delft

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door G.W. »

Ja, heb ik ook nog over nagedacht, scheelt op en afbreken, maar ik ben 1.93, word krap dan :lol:

Groeten Ger
Met vriendelijke groet, Ger :-)
geraldo
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 jul 2009, 20:21

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door geraldo »

Hoi Ger,

Mooie oplossing, zou je mischien detailfotos van de beugels en de bevestiging bij de deur kunnen posten.

Zodat ik kan zien hoe je het vastmaakt aan de deur/chassis.?

Zou graag ook zoiets maken, scheelt weer een tent meeslepen en opbouwen. :P

Alvast bedankt,

Geraldo
O lord won't you fix my Mercedes Benz
Gebruikersavatar
G.W.
Berichten: 67
Lid geworden op: 29 sep 2006, 07:49
Locatie: Delft

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door G.W. »

Hoi Geraldo,

Ik plaats wel wat detailfoto's. Moet ze nog maken, ik probeer morgen, drukdruk :-(

Ja, beter dan tent opzetten. Je kan er zelfs een twijfelaar van maken, 1,30/1,40. Bij mij gaat het niet omdat de rugleuning niet plat kan.

Gr. Ger
Met vriendelijke groet, Ger :-)
Gebruikersavatar
G.W.
Berichten: 67
Lid geworden op: 29 sep 2006, 07:49
Locatie: Delft

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door G.W. »

Hierbij de detail foto's van het bed.
foto 2-2.JPG
Hier zie kan je de 2 zware beugels zien, met 4 parkers per stuk aan de wand zijn vastgezet.
foto 3-1.JPG
Dit is het hoofdeind met links een stuk wat in de beugel schuift en rechts een gedeelte wat eerst over de beugel valt en dan er in schuift. Ik wilde de linkerkant het zelfde maken als rechts zodat het netter was, maar mijn veiligheidsgordel zat in de weg. Vandaar ook het hoogte verschil van de beugels.
foto 2-3.JPG
Hier de zijplanken die met een "bedbeugel" (Praxis) aan de (triples) uiteinden word bevestigd. Daar heb ik een vuren houtenplank voor gebruikt met een aluminiumhoek ter versteviging, met lijm en slotboutjes vastgezet. Voordeel: licht, sterk en kraakt en piept niet.

Daarna rol je de lattenboden van ikea erin. Foto volgt, ik zit aan het maximum :-( Daar heb ik in het midden van het bed een boutje in de lat gemaakt en een corresponderend gat in de aluhoek geboord. Dit om te voorkomen dat de zijborden gaan wijken en de latten er doorheen vallen.
En de persoon het dashboard zodoende niet beschadigd :lol:

De gordijnen vallen er achter langs, en rondom. De zijramen kan je eventueel open draaien voor beluchting. Zodoende heb je een heerlijk knus slaapkamertje, Joy sliep er heerlijk en sliep lekkerder dan thuis. :P

Ik hoop dat het zo duidelijk is?

groeten Ger
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke groet, Ger :-)
Gebruikersavatar
G.W.
Berichten: 67
Lid geworden op: 29 sep 2006, 07:49
Locatie: Delft

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door G.W. »

foto 1-4.JPG
En dit is de lat met gat in de aluhoek.

groeten Ger
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke groet, Ger :-)
Gebruikersavatar
G.W.
Berichten: 67
Lid geworden op: 29 sep 2006, 07:49
Locatie: Delft

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door G.W. »

Oja, en als ik nog tijd heb ga ik het nog verder opknappen en bekleden, dat blauw weg en het zelfde als het dashboard.
foto 1-5.JPG
foto 3-3.JPG
Een beetje lollige kleurtjes. 8)

Gr Ger
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke groet, Ger :-)
geraldo
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 jul 2009, 20:21

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door geraldo »

Hoi Ger,

Bedankt dat je de moeite hebt genomen voor de detailfoto's.
Ziet er mooi uit, simpel maar goed.

Ga kijken of dat bij mij ook kan, ik heb namelijk een plafond boven de stoelen, dus minder hoogte.
Hopelijk wordt het dan niet te krap.

Dat bekleden van dat dashboord dat komt ook wel goed zie ik. :P

Bedankt,

Greetz Geraldo
O lord won't you fix my Mercedes Benz
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Ziet er (ook) wel handig uit. Ik heb zelf 2 langsliggers van 2,17m lang in de breedte op een gelijkzijdige hoeklijn 40x2, die met een heleboel parkers aan de (houten) zijwanden bevestigd zitten. Voor het mooie zouden er nog wat pennetjes op gelast moeten worden zodat het echt geborgd is. Door het breedteverschil tussen opbouw en cabine loopt het nu ook niet weg, maar voor de zekerheid... 3 planken Multiplex met pianoscharnieren aan elkaar gezet, die liggen erop. Enige nadeel is het manouvreren van die lange kokerprofielen. Als die er eenmaal op liggen is het een kwestie van multiplex erop, campingbedje opzetten, opmaken en slapen (of spelen!) maar. Ook dat staat allemaal met wat oefening binnen een minuutje of 5. :)

Zo heeft ieder zijn eigen oplossingen. Leuk om te zien :)

Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 390
Lid geworden op: 10 mei 2006, 12:43
Locatie: Scharwoude

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Rene »

Grrrrr brand in de cabine, net op tijd de hoofdschakelaar omgedraaid anders was het hele gebakkie weg. Nu een aantal draden weggesmolten. Het werd toch al eens een keer tijd om de boel eens te fatsoeneren in ruim 30 jaar zijn er veel draden bijgekomen en waar ze allemaal van zijn schiet mij maar lek. Ik ben geen held in het stroom gebeuren, ik snap het gewoon niet of wil het niet snappen. Maar ik moet nu toch echt aan de bak. Heb net bij conrad een aantal zekering kasten besteld ( ben ik gelijk van die stenen zekeringen af ) een kilometer krimpkous, stekkers, relais ( van die handige met ingebouwde zekeringen ), draad en een knappe soldeerbout en een aantal hoofd zekeringen van 40 amp. Ik hoef me aankomend week niet te vervelen. Nu nog een beetje mooi weer.

Gr Rene
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
Gebruikersavatar
melvin
Berichten: 310
Lid geworden op: 07 okt 2010, 16:39

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door melvin »

Een maatje van me heeft wel helemaal de perfecte oplossing voor een bed in zijn cabine.
Hij heeft gewoon twee stalen sleuven aan zijn deurspijlen gelast, zo'n 2 cm van de spijl af. Hier glijd je het bed in naar boven of naar beneden. En aan de instapkant van het bed zegmaar heeft hij twee pneumatische armen zitten. De lattenbodem en het matras liggen er altijd in dus binnen 5 sec schuift hij zo het gehele bed naar beneden. Of nee, 15 sec, eerst moet hij z'n hoofdsteunen uit z'n stoelen trekken :lol:
Gebruikersavatar
Ed's508
Berichten: 166
Lid geworden op: 12 okt 2012, 10:23
Locatie: Purmerend eo

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Ed's508 »

Halve kuub isolatiemateriaal binnengekregen van ADSM. Kijken of ik de 508 wat stiller kan krijgen.
Groet, Ed.

Waarom schoonmaken als het niet stuk is?? En, als het stuk lijkt eerst smeren...
Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 874
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Berthil »

Net aangekomen via vele mooie andere plaatsen in Caceres in zuid west spanje. Mooie camping met eigen sanitair. Een verfrissende duik genomen in het zwembad, handoeken daarna opgehangen aan de luifel om te drogen en een glaasje wijn in geschonken. Komt om de handoeken opeens het hoofd van Rob van Robs grote tuinverbouwing van SBS6. Onze eerste reacte was 'hier hoef je onze tuin niet te verbouwen'. Maar hij had een probleem met zijn nieuwe camper, hij had geen stroom. De stekker naar de paal was het probleem. Maar het werkt nu weer. De overbuurman zag al het gereedschap en had ook wat problemen en kwam dat ook lenen. Toen kwan de volgende buurman, die is nu nog steeds aan het rotzooien en aan het uitzoeken waarom hij geen stroom in zijn caravan heeft. Ik kijk het nog even aan. Ik heb het gereedschap nog maar buiten laten staan.
Ach ja als je op pad gaat met een oude camper weten ze je wel te vinden.
Groeten uit een warm Caceras, het is hier veel warmer dan in Nederlad, maar gelukkig de luchtvochtighied vele malen lager (dauwpunt = 18 grC).
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
fuzzyduck
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 apr 2012, 21:49

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door fuzzyduck »

Ed's508 schreef:Halve kuub isolatiemateriaal binnengekregen van ADSM. Kijken of ik de 508 wat stiller kan krijgen.
Ben heel benieuwd naar je bevindingen! Eventueel ook voorzien van fotos! Mag ook op de mail. Je hebt mn mailadres als het goed is. We hebben al eens gemaild.
Actief aan het bloggen sinds juli 2012 op http://mb508camperbouw.blogspot.com
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
Gebruikersavatar
Ed's508
Berichten: 166
Lid geworden op: 12 okt 2012, 10:23
Locatie: Purmerend eo

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Ed's508 »

Begonnen met de motorkap. Morgen 300km rijden, zaterdag weer retour. Ben benieuwd...
25mm vilt vlamvertragend enzo. 10mm vilt, vlamvertragend met oliebestendige laag.
Hitteschild. Alles zelfklevend en t.p.v. de hitteschilden ook met parkers vastgezet.

Zal ik nu verschil horen met het raam open of dicht bij 80km/u? :ooo
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groet, Ed.

Waarom schoonmaken als het niet stuk is?? En, als het stuk lijkt eerst smeren...
Gebruikersavatar
jooph
Berichten: 279
Lid geworden op: 20 dec 2004, 10:12
Locatie: Holwerd

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door jooph »

Pas op dat je geen problemen krijgt i.v.m. dikte van isolatie en de stangen/regelaars van je gaspedaal.

En hou je nog iets van ventilatie boven en naast je motor of is dat niet nodig??

Joop
Gebruikersavatar
Ed's508
Berichten: 166
Lid geworden op: 12 okt 2012, 10:23
Locatie: Purmerend eo

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Ed's508 »

Vandaag even meten of het goed zit. De uitsparing die je langs de rand in de hoek ziet is de ruimte voor de
stang bij vol gas.
Groet, Ed.

Waarom schoonmaken als het niet stuk is?? En, als het stuk lijkt eerst smeren...
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Admin »

@Joop
NoiseKiller pakt de motor in in een dikke deken. Dus met die ventilatie zal het wel meevallen.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
fuzzyduck
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 apr 2012, 21:49

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door fuzzyduck »

Ik ben zo bang dat dat spul vocht uit de lucht opneemt en zo het staal aantast waar het op geplakt zit.
Actief aan het bloggen sinds juli 2012 op http://mb508camperbouw.blogspot.com
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
Gebruikersavatar
Ed's508
Berichten: 166
Lid geworden op: 12 okt 2012, 10:23
Locatie: Purmerend eo

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Ed's508 »

Idd liep het stangengebeuren van de gaspedaal aan (oncontroleerbare cruisecontrol) . Hier heb ik een laag isolatie weg moeten halen.
In stilstand (met flink gas geven) scheelt het iig al een hele hoop herrie!
Groet, Ed.

Waarom schoonmaken als het niet stuk is?? En, als het stuk lijkt eerst smeren...
Gebruikersavatar
Ed's508
Berichten: 166
Lid geworden op: 12 okt 2012, 10:23
Locatie: Purmerend eo

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Ed's508 »

fuzzyduck schreef:Ik ben zo bang dat dat spul vocht uit de lucht opneemt en zo het staal aantast waar het op geplakt zit.
Het zit toch op kunststof (binnenmotorkap) geplakt?? Of bedoel je als je het op de vloer van de cabine oid plakt? Daar zit weer een
waterdichte mat overheen. Als je ergens lekkage hebt wordt het weer wat anders :mrgreen:
Groet, Ed.

Waarom schoonmaken als het niet stuk is?? En, als het stuk lijkt eerst smeren...
Gino
Berichten: 237
Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
Locatie: Valkenswaard

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Gino »

Ed's508 schreef:Begonnen met de motorkap. Morgen 300km rijden, zaterdag weer retour. Ben benieuwd...
25mm vilt vlamvertragend enzo. 10mm vilt, vlamvertragend met oliebestendige laag.
Hitteschild. Alles zelfklevend en t.p.v. de hitteschilden ook met parkers vastgezet.

Zal ik nu verschil horen met het raam open of dicht bij 80km/u? :ooo
Ik heb hetzelfde spul ook. Het hitteschild is ook zelfklevend. Deze moet je alleen even heetstoken en dan blijft deze ook kleven. Ik heb er alleen ook ontdreuningsplaat onder zitten. Verder heb ik de gehele vloer ermee geisoleerd. Het scheelt wel, maar een stille bus zal het nooit worden.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Heb ik net vandaag een sleutelboek voor de LT binnen gekregen, gaat nog geen uur later die kleine ermee aan de haal! :-S

Afbeelding
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 5 gasten