Wat is er vandaag gebeurd?

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Plaats reactie
Kasper
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jan 2005, 22:35
Locatie: prov. Groningen

Bericht door Kasper »

Wat is er vandaag gebeurd? Beter gezegd, wat is er zojuist om 11:55 uur gebeurd?

Door de storm is de 'kap' die op mijn bus lag er af gewaaid. Dit was een houten skeletje met daarover landbouwplastic gespannen. De vorige stormen had deze constructie goed overleefd dus ik had er vertrouwen in dat het ook nu goed zou gaan.

Een gelukje dat ik vandaag thuis aan het werk was. Ik heb direct de restanten van de kap weggehaald om te voorkomen dat passanten zouden kunnen worden geraakt door rondvliegende delen.

Het regenwater kan nu deels door de bus: de ramen in het achterdeel heb ik er uit en de bodem ook...Cool!

Groet,
Kasper
Ben

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 16 aug 2007, 06:17, 1 keer totaal gewijzigd.
A_A
Berichten: 400
Lid geworden op: 07 jan 2006, 01:07

Bericht door A_A »

ben benieuwd hoe hoog water Leo vandaag heeft en of hij zijn sigaretten in zijn boot heeft of dat hij weer door het water moet waaden :-)
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
Gebruikersavatar
L1
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 dec 2004, 17:36
Locatie: Alblasserwaard
Contacteer:

Bericht door L1 »

Vanmorgen vertrokken om 06.00h richting Praag.
Ik heb de bui meegekregen vanuit de Alblassewaard tot aan de grens met Tsjechie. Wat een slecht weer was het vandaag. De ruitenwisser draaide weer overuren.
Hier begint het nu ook lekker te waaien maar het is nog droog
Gauw even naar beneden een biertje halen in de hospoda. A3 hoef voor mij vanavond niet te koken :D

Na schledanou,

Leen
Gebruikersavatar
L1
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 dec 2004, 17:36
Locatie: Alblasserwaard
Contacteer:

Bericht door L1 »

PRAAG (ANP) - Ongeveer een miljoen Tsjechen zit sinds vrijdagochtend zonder stroom. Door de storm die in de nacht over het land trok, zijn op tal van plaatsen stroomkabels vernield. Door ongevallen vielen sinds donderdagavond zeker vier doden, aldus de autoriteiten. Op enkele plaatsen is er sprake van een dreigende situatie door hoogwater in rivieren.

Onder de doden is een brandweerman. Die was juist bezig een omgevallen boom weg te halen toen hij onder een andere ontwortelde boom belandde en overleed.

Het luchtverkeer in Tsjechië is ontregeld en ook op de snelwegen zijn er problemen. Het zal nog de hele dag duren voordat de ontwrichting van het land goeddeels voorbij is, aldus hulpdiensten.
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

@ Arjan: Sja, is niet echt handig nee ;) En ik heb nu de kraan omgedraaid, en nu !@#$% lekt dat ding weer. Ach ja, je wilt zo'n oud ding rijden of niet he! Is trouwens een Kawasaki KL-250 uit 1981 (kenteken, volgens mij is ie ouder, uit 1979 ofzo -die andere die ik heb van dit type, een rode, is uit 1978 en ze zijn 2 jaar gemaakt.)
Afbeelding

@Otto, ach ja, de Slopel gaat volgende week naar een soort voor-keurinkje om te kijken of het de moeite nog loont er werk in te steken, voorlopig is het een prima pekel-autootje dat ook nog eens 1:16 loopt, niet gek voor zo'n carburateur-ding. Zou het haast een geinig karretje gaan vinden???

Groetjes
Jeroen

[edit] Ja, de klepdekselpakking van de kawa zweet een beetje...!
[edit 2] dat moest natuurlijk klepdeksel zijn en niet koppakking :?
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Technische boeken...!! ('t worden er nu echt veel)

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Van de week in Amersfoort een stapel boeken opgehaald... 't wordt nu echt een uitgebreid archief!

Ik heb nu een aantal boeken dubbel zodat het 'kopie-archief' (mocht bij mij de boel afbranden ofzo) nu ook met originelen gemaakt kan worden.

Verder veel nieuw spul:

*nieuwer Dusseldorfer-spul uit 1984
*aanvullingen OM617 en 4-tonners TN (407D, 409D, 410)
*info M102 benzinemotor
*heel veel LP608-1113, motoren, remmen, assen, electrische schema's etc
*aardig wat 'mittelschwere LP' en Kurzhauber (1113-1719), OM360 motoren, OM352A, remmen, assen.
*info O302 en O303 reisbussen, automatenbakken, koppelingen, remmen enzo
*bijna complete set boeken O305 en O307 stadsbussen (die zitten gebundeld met de O303)
*motoren OM401, 402 en 403 (V6, V8, V10) en 421, 422 en 423 (V6, V8, V10).
*werkplaatsboek OM407H (unterflürmotor)
*diverse service- en updatebulletins en nog wat mooi historisch materiaal uit begin jaren '60 over de L5000, Kurzhaubers en LP322 en bijbehorende motoren OM312, OM346 etc.
*remmen+electrische schema's LK serie (ecoliners)
*OM366, 366A, 366LA motor
*technische infobulletins Ecovan 507D-811D

Dit alles komt uit de overtollige boedel van de Fa. AGAM in Barneveld, die gaan verhuizen/fuseren en voor een 'clubprijsje' mocht ik een avond snuffelen naar interessant materiaal, wat zo te zien zeker gelukt is.

Gelukkig kan ik de dubbelen nu als reserve stallen, (dat is die stapel op de grond) anders past het niet meer in de kasten, zie de foto!

Afbeelding

Groetjes
Jeroen

PS De benzinekraan van de Kawa is weer dicht, met dank aan vloeibare pakking...
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Ben

Re: Technische boeken...!! ('t worden er nu echt veel)

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 16 aug 2007, 06:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Na 30 jaar produktie heeft MB eindelijk een nieuw model... Die monteurs zijn daar denk ik zo van geschrokken, dat MB een soort beknopt introductieboekje gemaakt heeft met uittreksels van het werkplaatsboek. Het gaat dan om de belangrijkste gegevens en kenmerken van dit model, zoals elektrische schema's, gegevens van assen, remmen en motoren enzo.

't is denk ik zo'n 100 pagina's dik met slappe kaft, dus een soort van Vraagbaak zeg maar, die zijn ook nooit zo uitgebreid. Helaas wel ingelijmd dus om te kopieren of scannen moet ik hem slopen. Moet nog goed kijken, maar ik kan me herrinneren dat er 2 stuks in de partij zaten, dus dat zou dan niet zo'n ramp zijn.

Groetjes
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Ben

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 16 aug 2007, 06:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Frank.fjph »

Ik denk dat dit het introductieboek van ca 1987 is van de nieuwe dusseldorfer / ecovan. Ik heb ooit een zelfde soort boekje uit 1977in handen gehad van de 207D /307D en208/209 dat kregen de monteurs/medewerkers bij de introductiecursus van het nieuwe type.

Frank
Ben

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 16 aug 2007, 06:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Ben schreef:boekje "Neue Transporter 507 D - 811 D (T2)"
Yep, heb net nog ff gekeken, dat is hem.

Hier zitten zowel een Nederlandse als een Duitse bij. Het is inderdaad zo'n intruductieboekje zoals Frank aangeeft.

Groetjes en beterschap

Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
L1
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 dec 2004, 17:36
Locatie: Alblasserwaard
Contacteer:

Bericht door L1 »

Ja er is vandaag iets gebeurd.
In september 2005 ben ik met een behoorlijke burn-out vanuit Praag terug naar Nederland gekomen.

Oktober 2006 was ik al zodanig opgeknapt, had weer zoveel draagvlak opgebouwd dat ik weer vertrokken bent richting Praag. Werken voor 70%
Vorige week vrijdag kreeg ik eerst het bericht dat Gerard Hetterscheid was overleden. Zaterdagavond belde Nederland op dat een zwager in het Dijkzigt was opgenomen en zweefde boven en randje van de dood. Het gaat nu weer goed met hem. Ze spreken weer over naar huis gaan binnen een week.
Dinsdag zijn we terug naar Nederland gereden en woensdag waren we bij het afscheid van Gerard.

Indrukwekkend.

Wat er vandaag is gebeurd??
Ik heb de besllissig genomen om weer aan het werk te gaan. De weegschaal is weer terug in balans. De schaaltjes zijn nog klein maar in balans.
Ik ga er weer voor. We hebben dit jaar veel geleerd. Ik ben (ver)beter(t)

Met vr gr Leen
Ben

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 16 aug 2007, 06:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
L1
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 dec 2004, 17:36
Locatie: Alblasserwaard
Contacteer:

Bericht door L1 »

Ben,

Wat gaat de tijd snel bij jou. Het forum geeft 23.23 aan. Voor je het weet is het oudjaar :D :D

Leen
Gebruikersavatar
L1
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 dec 2004, 17:36
Locatie: Alblasserwaard
Contacteer:

Bericht door L1 »

O bij mij nu 0.00h Ik ga snel naar bed anders wordt het morgen weer niks op het werk :D :D

Leen (vertrouwd er op dat Ernst bij de tijd is :D )
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Carnavalsoptocht

Bericht door Admin »

Zojuist kwam bij ons de jaarlijkse carnavalsoptocht voorbij. Ze boften met het weer! Ja, Gerard M, ik weet 't, het is eigenlijk de halfvastenoptocht, maar iedereen hier heeft het over carnaval. De truc voor de kinderen langs de kant schijnt te zijn je meegebrachte tassen en zakken volledig vol te krijgen met het snoep dat van alle wagens in wolken neerdaalt.

Ik kreeg nog een idee dat ik met jullie wil delen: stel dat je een camper hebt op basis van een autobus, maar de kleur is niet wat je eigenlijk wilt, bij voorbeeld gifgroen... Wat te doen als je niet zo wilt opvallen?





















Je maakt er gewoon een gecamoufleerde carnavalswagen van. Om aan je 140 dB muziek te komen, zet je twee aggregaten op het dak!
Afbeelding
Gebruikersavatar
KWF-704
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 dec 2004, 16:57
Locatie: Antwerpen

Bericht door KWF-704 »

hoi

Leo spuit snel die bus in een andere kleur
weer inspiratie voor saskia :lol: :lol: :lol:
johan
Gebruikersavatar
L1
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 dec 2004, 17:36
Locatie: Alblasserwaard
Contacteer:

Bericht door L1 »

Zondagmorgen vertrokken naar Praag. Volgens de Tomtom moesten we om 18.22h aankomen.
We hadden een doosje oude cassetenbandjes gevonden in de schuur en kunnen die in de CZ Nissan afdraaien. 25 klm voor de grens Dld-CZ begone er wat te tikken en te piepen. Olie zat er voldoende in Had die halverwegen Nurnberg nog naar gekeken. Water temperatuur stond ook goed dus moest het gepiep wel uit de luidsprekers komen.
Ik zei nog tegen A3 dat dit bandje wel erg vuil was want het begon steeds luider te tikken.
Toch maar ven gekeken op een parkeerplaats. Rijdend sloeg de motor af en zat ik zonder stuur en rembekrachtiging. Nu ben ik dit in de Mercedes wel gewend maar dit leek me niet goed te gaan.
Motorklep open, en nog eens gestart. Niets te zien of te horen maar na even aan het gaskabeltje te hebben getrokken heb ik de motor maar weer snel uitgezet. Het leek wel of er een dozijn knikkers door de motor rolden. En ineens een geborrel spoot opeens de koelwater uit het expasiepotje en kookte de motor over terwijl de temperatuurmeter de misddenstand aanbleef geven.

Toch maar een Tsjech gebeld die heeft ons opgehaald en naar een pesionnetje gebracht in Blovice. Heerlijk gegeten voor we naar bed gingen, prima geslapen en ontbeten deze morgen. Afrekenen voor 2 personen totaal 1600 Czk dat is incl fooi 52 euro.

Ik rij nu in een Skoda. Jammer b e end da . :P

Leen
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Gisteren het witte gedrocht maar weer uit de stalling gehaald. Accuutje erin, gloeien, starten en lopen. Hij is er rijdend ingekomen, dus had ook niet anders verwacht...

FF ander LPG vulnippeltje erop (die oude lekte, siste wel gezellig na het vullen!) zodat we komend weekend niet overal hoeven te bietsen om koffie maar ook zelf weer kunnen koken en stoken.
Alleen nog ff schoonmaken en nieuwe batterijen in de ontsteker van de kachel, die waren leeg.

Verder (voor de verandering!) niks tegengekomen, maar wat niet is, kan nog komen!
Verven is voor watjes, dus de meest gehoorde vraag zal vast wel weer zijn: 'wat voor kleur wordt ie straks?' ;)

Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
21-GB-69
Berichten: 83
Lid geworden op: 18 feb 2005, 10:17

Bericht door 21-GB-69 »

Verven is voor watjes

Jeroen[/quote]


jij bent niet bang voor Saskia zie ik....... :D


m.vr.gr.

Kees
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Houtkneus.

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Haha, ach, er zal ooit wel eens een ander kleurtje opkomen, maar de prioriteiten liggen momenteel even ergens anders!

Ik heb wel een produktief weekend gehad, heb eindelijk de nieuwe voorstoelen en de binnenmotorkap maar eens aangepakt.

Deze stoelen komen uit een Renault 11 Turbo en zijn één van de weinige die passen, omdat de stoelframes erg smal zijn ('Monotrace'). Bredere stoelen blokkeren de handrem, die gaat dan maar 3 tanden omhoog. Bovendien zitten ze top, weet ik uit mijn eigen Renault 9! Het enige was, daarom waren ze zo goedkoop natuurlijk, was dat één van de zijsteunen van de bestuurdersstoel afgebroken was. De passagiersstoel is nog perfect. Mijn collega heeft die netjes weer vastgelast. Het schuim was echter ook weg. Ik had er echter nog een achterbank bij, ik heb met een broodmes geprobeerd daar weer nette vormen uit te snijden om dat zijstuk weer te vullen.
Resultaat: zit perfect, ziet er niet uit, ik was natuurlijk vergeten dat achterbanken bijna helemaal hol zijn aan de onderkant... :oops:
Maar met een stoelhoesje erover dat wat meer bij de binnen kleuren van de camper gaat passen zie je er niks meer van, en het zal gauw beter zitten als dat doorgezakte springverending wat er nu vanaf origineel in zit...
Afbeelding
Afbeelding
De oplettende lezer zal gezien hebben, dat de zijsteun van de zitting ook al behoorlijk ingezakt is. Dat ga ik niet fixen, omdat dat gezien de manier van in en uitstappen van mijn bus dit toch binnen no time weer kapot is.

De motorkap was een ander verhaal. Geef iemand 20 stukjes verschillend hout, wat vrije uurtjes, bergen parkers en een ijzerzaag en je krijgt een afgezaagde motorkap die zo slecht op het houtwerk paste dat Sugar Lee Hooper nog door de kieren kon kruipen. Ben je wel gauw uitgepraat tijdens het rijden trouwens. Het allegrootste nadeel was nog, dat je om bij de motor te komen eerst een hele batterij parkers eruit moest schroeven die na zoveel keer natuurlijk niet meer pakken zodat alles nog losser gaat zitten...
Ik had het al eens provisorisch gefixt, maar doordat die originele motorkap afgezaagd was en de achterkant wat rond loopt is dat (zeker met mijn houtbewerkingsvaardigheden!) nauwelijks sluitend te krijgen. Het zat, maar dat was dan ook alles.

Afbeelding
Linkerkant
Afbeelding
Afgezaagde originele motorkap, boven- en zijplaten die eraf kwamen. Het draadeind dat je nog net zit in de motorkap hebben we er zelf ingezet omdat het hele ding bolle wangen kreeg en daardoor nog slechter afsloot. De originele kant loopt rond en er zitten ribbels in, waardoor hij stevig wordt. Dat was hier allemaal weggeslepen...

Dus met koevoet en accuboor de hele handel maar gesloopt en een originele complete motorkap opgezocht die ik nog had liggen. Daarbij 2 zijstukken gemaakt die hierop aansluiten en ook nog een stuk zodat dat de motorkap aan de achterkant dicht is, dit is het deel waaraan normaliter de scharnieren zitten aan de achterwand van de cabine. De motor steekt dan buiten de cabine uit en ligt naast je, net als een vrachtwagen. Het bed waar dit deel nu op aansluit is lager, dus daar moest een passend stukje voor gemaakt worden.
Ik zou er haast trots op worden, met wat geduld en goed afstellen van de zaagtafel, 2x denken en meten voor je zaagt komt zelfs een kneus als ik een heel eind :)

Afbeelding
Het resultaat van een zaterdagje knutselen.
Het uitstekende stuk hout rechts (bij dat groene spul) heb ik nog afgezaagd, daar zit namelijk ook het luikje om olie te peilen. Omdat die extra plaat ervoor zat, moest je de peilstok helemaal krom buigen om hem er uit te trekken, dat is nu ook opgelost. :)

Nu nog nieuw rubber om de motorkap, nieuwe aantrekrubbers, afkitten, geluidsdempend spul aan de binnenkant, schilderen en een bovenplaat maken, maar dat is het makkelijke werk. De zijstukken die aansluiten op de oude cabine en de nieuwe opbouw waren het moeilijkst!

Zou hem vanmiddag weer naar de stalling brengen omdat het huis nu even eerst komt, maar er stonden 10 kuubkisten met pootgoed (piepers) voor die ik niet aan de kant kon duwen... moet dus maar ff wat later.

Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Johan
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 mar 2006, 15:31
Locatie: Barneveld

Bericht door Johan »

en vandaag is onze 406 in 1 keer door de apk gekomen
1 lampje ven de kentekenplaat verlichting was stuk :lol:
kan die er in ieder geval weer een jaar tegen

johan
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Gefeliciteerd! :) Altijd weer prettig :)

--------------
Verder gisteravond mijn Kawa weer eens vervloekt, stond ik in het donker in Heemskerk deed m'n achterlicht het niet! Mijn plaats in de hemel is wat onzekerder geworden... Onder een lantaarnpaal staan kloten, kreeg hem niet meer aan de praat.
Vermoedde massa, als het normale licht aanstond, deed het remlicht het ook niet en als het normale licht uit was, opeens wel... :roll:
En ik heb al zo de schurft aan draadjes....

Vriend van me heeft het LED achterlicht van z'n fiets af gesleuteld en dat met duct-tape (zie je wel! altijd meenemen!) op het licht van de Kawa geplakt. Ben in elk geval veilig thuis gekomen :)
Vandaag gekeken wat er was, was het lipje waar het massa-stekkertje op hoort afgebroken. Dat gefixt, bleek er ook nog een stekkertje vol waterachtige snot te staan, ook dat schoongemaakt... en er was licht!

Ik kan weer tevreden slapen, ga de daad bij het woord voegen trouwens ;)

Jeroen
Laatst gewijzigd door Jeroen_Hanomaf op 24 apr 2007, 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten