Wat is er vandaag gebeurd?

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Gebruikersavatar
janvds
Berichten: 269
Lid geworden op: 29 okt 2005, 16:54
Locatie: Amerongen

Bericht door janvds »

hey Bertus

gefeliciteerd, dat wordt tracteren in Otterlo :lol:

we lezen met plezier de volgende 1000 berichten

janvds
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Wat er vandaag gebeurd is....

Moeders bood aan te gaan schilderen in mijn nieuwe huis, ik zou haar afzetten 's morgens vroeg. Aangezien ik om 7 uur begin was dat 5:15 uit bed. Moeders gedropt, rij ik van mijn nieuwe huis weg: piep-skwiek-kraak zegt de Renault. Grrrr wat nu weer!

Allemaal rook onder motorkap vandaan... in m'n ééntje de auto over 3 verkeersdrempels teruggeduwd naar huis. Blijkt de dynamo (alternator?) te zijn vastgeslagen, v-snaar is gaan slippen en zat vastgeplakt aan zowel dynamopulley als krukaspulley... weer GRRRR, donkere donderwolkjes waren zich aan het vormen boven mijn hoofd, want het was nog steeds donker en omdat ik nog niet in mijn nieuwe huis woon staat daar ook geen fiets of ander alternatief vervoer!

Had met vooruitziende blik al wel een tijdje geleden een reservedynamo gekocht en die lag TOEVALLIG in mijn nieuwe huis! Wederom TOEVALLIG was ik voor mijn Maleisië-vertrek mijn gereedschapskoffer mee naar huis te nemen dus die lag er ook nog.
Bij het eerste morgenlicht die reserve erop geschroeft, half verkoolde v-snaar er weer om en ja hoor, hij deed het weer! :)

Wel 2 uur te laat op mijn werk, dus heb weer wat in te halen. De bedrijfsleider kon wel om het verhaal (en m'n zwarte jatten) lachen in elk geval!

Voor de zekerheid maar even een nieuw v-snaartje gehaald en die er net even in het donker omgegooid...
Je maakt wat mee, met zo'n Renault, en dan moet mijn busjeseizoen nog beginnen!

Jeroen

(PS ben weer terug uit Maleisië)
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

berriaaf schreef:Weet je wat er vandaag is gebeurd

Ik heb mijn 1000 bericht en of onderwerp gehaald, weet niet of ik er blij mee moet zijn..
Gefeliciteerd Bertus.

Wees er toch lekker blij mee man, er zijn al genoeg redenen op deze wereld om verdrietig van te worden.:wink:

Met vriendelijke groet, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Tjongejonge, wat een avonturen vandaag...
Even bijkomen en dan zal ik het jullie allemaal vertellen...
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Ben schreef:Sandra, vertel.
Hier staat het allemaal: http://zeerover.hyves.nl En dan bij BloG.

Ik zal het hier ook even knippen en plakken, maar dan zijn die smileys van daar er niet meer bij..

Hoestbakken op wielen

Een paar auto-avonturen beleeft vandaag...
Vanochtend naar de loods gegaan om de BuS klaar te maken voor thuiskomst.
Nog wat verf over de gedichte gaten in het dak gesmeerd en het oliebadluchtfilter nog maar even tijdelijk met ducktape dicht geplakt..

De BuS van z'n pootjes halen ging een stuk sneller dan toen we 'm er op hadden gezet. De plekken waar een krik er goed onder paste wisten we nu nog. :~)

En toen het Grote Moment... Zou ze willen starten in de kou en met misschien niet meer helemaal volle accu's? Het handgas wat open gedraaide en het gaspedaal twee keer ingetrapt en toen vol spanning de startknop ingedrukt... Het duurde zo'n tien keer ronddraaien en toen... BROEM!
De motor draaide weer met veel plezier.

'k had de indruk dat de startmotor niet heel veel prik kreeg, en de accu's dus inderdaad niet helemaal vol waren.
Dat geeft hoop voor dinsdag, als ik de BuS in nog grotere kou moet starten om naar de APK te rijden. De accu's zijn nu weer behoorlijk vol gereden, dus hopelijk helpt dat dinsdag.

Met veel moeite de BuS weer uit de loods gemanouvreerd (aan beide zijkanten drie centimer ruimte..) en een proefrit gaan maken.
Af en toe stoppen om de remtrommels en de assen te voelen. Bij de eerste stop waren de linkervoortrommel en de rechterachtertrommel rechterachtertrommel een beetje warm... Hmmmm, maar even in de gaten houden. Bij de tweede stop, na een kleine dertig kilometer was linksvoor alweer in orde. Rechtsachter daarentegen was gloeiend heet! De as kon je net aanraken, maar aan de trommel brande je je vingers... K*T
Frank en ik stonden wat sip te kijken en te denken op de parkeerplaats. "Wat nu? Kunnen we nog wel tien kilometer naar de loods rijden? En dan? Wat zal het zijn? As of trommel?"
Achter ons stond een MB 609, zeg maar een grote broer van m'n 508. De chauffeur loopt naar ons toe en vraagt of we problemen hebben.
We vertellen dat de as warm is en de trommel gloeiend heet. "O, hij heeft zeker een tijdje stil gestaan", zegt de man. Dat klopt, sinds november heeft de BuS in de loods gestaan.
"Heb je een moker? Gewoon even een paar keer tegen aan slaan en het is klaar." Ik haal een moker uit de BuS en Frank kruipt onder de Bus. Een paar tikken en er valt inderdaad behoorlijk wat roest en troep uit de trommels...
We rollen de BuS wat heen en weer en het lijkt een stuk beter.

Voor de zekerheid rijden we weer naar de loods, die nog maar tien kilometer verderop is. Als we daar voelen, lijkt het nog steeds aardig warm... De krik eronder om het wiel van de grond te krijgen, en inderdaad die loopt vast...
Frank slaat nog een paar keer met de moker en krijgt opeens de handremkabel in het oog. Ook daar slaat ie wat tegen en buigt 'm wat heen en weer.
En HOERA, dat was de boosdoener. Kennelijk zat de handremkabel vastgeroest...

Toen Frank daarna in de Volvo stapte waar we mee gekomen waren en ik in de BuS om naar Groningen te rijden, viel het me inderdaad op dat ie wat lichter reed :~)

Sneeuw- en hagelbuien trotserend, brengt de BuS me veilig naar huis. Het achteruit de oprit oprijden, blijk ik nog niet verleerd

Het is kwart voor zes, dus ik spring nog even de Volvo in om boodschappen te halen, want we hadden nog niets gehaald.
Die Volvo is een lelijke ouwe-lullenbak (bordeauxrode 660) die we een week te leen hebben van de garage. Twee maanden geleden heeft Frank namelijk een VW Polo gekocht die olie bleek te zuipen. Gelukkig hield de garage zich aan de garantie en heeft Frank vorige week de Polo daarheen gereden (bij Zwolle) om hen er een nieuwe motor in te laten zetten.
Om de week te overbruggen, kregen we die Volvo mee.

Goed, ik rijd dus naar de winkel om nog wat eten te halen. Met m'n boodschappen kom ik weer bij de auto en start 'm. KNAL! Een keiharde knal en vervolgens veel uitlaatherrie.. Ik zet de motor af en kijk onder de auto. Daar ligt de uitlaat... Hij is er bij de katalysator afgeknald en ligt bijna volledig op straat...
Ongelooflijk...
De garagehouder komt nu maandagavond met een autoambulance de Polo brengen (met nieuwe motor) en neemt dan de Volvo mee terug.

Achteraf best goed geregeld dus :~) Nu hoeven we zelf niet naar Zwolle te rijden. :~)

Maar die remmen van de BuS, daar mag nog wel het één en ander aan gebeuren.... :roll:
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Foutje trouwens, die Volvo is een 440, geen 660.
Je merkt wel dat ik niks met dat ding heb... :~)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Hoi Sandra,

alleen maar je remmen een beetje stroef, valt mee.. :P
Start-SMSje was leuk.. :D

Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Ben schreef:Had je je bus op de handrem staan dan in de loods?
:oops: Ja, niet de hele tijd, maar toen ik 'm had neergezet was ik zo uitgeput van de BuS in dat hoekje manouvreren dat ik 'm op de handrem had gezet en er niet meer af.
De eerste maand had ik het toen nogal druk met andere dingen, dus toen ik na een maand weer in de loods kwam, heb ik 'm er pas weer afgehaald..
Stom..
Ben schreef:Vriendelijk van die man met die 609, grote broer van een 508, klinkt interessant.
:~) Ja, dat BloG is niet alleen voor Dubbelluchters, maar ook voor andere vrienden. Niet iedereen weet wat een 609 is :~)
't was een erg aardige vent :~)
Ben schreef:Het kan allemaal best meevallen met je remmen, ik zou de keuring nog even afwachten, het kan altijd nog uit elkaar.
Ja, misschien valt het inderdaad mee. Maar dan alleen voor de keuring, voor mezelf wil ik die remmen ook echt beter hebben..
Ben schreef:Als je er zondag nog wat aan gaat doen en het lukt niet dan bel je me maar.
Vandaag maar niet, maar bedankt voor het aanbod.
De BuS moet eerst uitgegraven worden, als ik nu iets zou willen doen...
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Het moet nog gebeuren :~)
'k ga zo de laatste spullen inpakken en dan drie dagen op pad.

Eerst naar Amsterdam, bij m'n vriendin de bakster langs, dan pik ik 's avonds twee vrienden uit Utrecht op en gaan we ergens in de buurt van Apeldoorn staan. 's avonds lekker muziek maken :~)

De volgende dag daar om de hoek een bruiloft van een gezamenlijke vriend, met veel muziek en dans :~)
Na de bruiloft nog een nachtje in m'n Bus en dan dinsdag ergens weer terug naar Groningen.

600 km, samen. Dus duim maar voor me, dat het allemaal goed gaat.
Eerst zo die tank maar eens even vol gooien met diesel en aceton :~)
Gebruikersavatar
Sylvia
Berichten: 144
Lid geworden op: 04 dec 2004, 21:47
Locatie: Großenkneten
Contacteer:

Bericht door Sylvia »

Hoi Zeerover,

Veel plezier op je voorgenomen ritje. Wij hebben net twee dagen op pad achter de rug. Eerst naar Voorburg (verjaarsfeestje), daarna geslapen in Tilburg waar we zaterdagochtend moesten zijn, toen ingrediënten voor een maaltje ingeslagen en dat gekookt en opgegeten in een natuurgebied (vennen) op de Nederlands-Belgische grens.

Omdat er een bordje stond dat je daar na zonsondergang niet mocht staan én we de autopapieren vergeten waren én we een half uur van huis waren, hebben we niet het risico genomen om te blijven overnachten. Toch heerlijk!

En nu zo nog even op de motor naar de rommelmarkt in Turnhout (hebben we ook geen parkeerprobleem). Fijne dagen en groetjes, Sylvia
groetjes, Sylvia
Gebruikersavatar
berriaaf
Berichten: 1331
Lid geworden op: 03 dec 2004, 11:26

Bericht door berriaaf »

Zo en wij zijn weer terug uit Veendam een mooie Overnachtingsplaats en een mooie vis en kano vijver en het was erg warm
Een super weekeind gehad en weer zes Dubbelluchters getroffen

En Johan we hebben weer genoten van je steekijs Erik heeft weer een mooi terras van gemaakt

Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Bericht verwijderd
Laatst gewijzigd door Unknown User op 08 mei 2006, 02:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Bericht verwijderd
Laatst gewijzigd door Unknown User op 08 mei 2006, 01:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Verwijderen maar.

Groetjes, Leo.
Laatst gewijzigd door Leo op 08 mei 2006, 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Unknown User

Bericht door Unknown User »

183 berichten verwijderd

Profiel "Reysigher" op verzoek door de administratorverwijderd.



Ernst verwijder mijn profiel aub.... op een forum met zo'n vent wil ik niet wezen.........
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Verwijderen maar dat hele gedoe.

Groetjes, Leo.
Laatst gewijzigd door Leo op 08 mei 2006, 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Ruzie

Bericht door De Rooie Reus »

Meningsverschillen en ruzie horen bij het leven. Maar ik vind het niet normaal om die op forums uit te vechten. Als je zakelijke verschillen hebt moet je maar naar een andere organisatie gaan.

Groeten van
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
berriaaf
Berichten: 1331
Lid geworden op: 03 dec 2004, 11:26

Bericht door berriaaf »

Martin schreef

Maar ik vind het niet normaal om die op forums uit te vechten. Als je zakelijke verschillen hebt moet je maar naar een andere organisatie gaan.

Martin en daar ben ik het helemaal mee eens

Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Unknown User

paar dagen tuffen

Bericht door Unknown User »

Weer terug van een paar dagen tuffen :~)
Na de eerste 100 km, voor de zekerheid maar weer even onder de Bus geschoven om te checken of die veerstrop wel écht goed vast zat en dat zat ie.

M'n aceton bleek op (dacht toch echt dat er nog wel twee grote flessen in de garage stonden), dus heb er maar voor het eerst Exceliumdiesel in gegooid. Bleek ook goed te werken.

Ik moet er wel erg aan wennen dat die motor van mij wat stiller is sinds het kleppen stellen en aceton / excellium. Ik hoor nu allerlei geluiden die ik eerst niet kon horen (ik hoor het nu als het raampje open is!) en schrik me soms de pleures.
Hoorde bijvoorbeeld opeens een hard getik en kon niet plaatsen waar het vandaan kwam. "kut, wat gebeurt er nu?" Bleek het de haakjes van het gordijntje te zijn die tikten in de wind... :roll: Had ik nog nooit eerder gehoord :~)

Maar eerst naar Amsterdam getuft, toen door naar Hoog Soeren op de Veluwe en daar twee dagen gestaan (tussendoor een bruiloft en een lekker stuk over de Veluwe gewandeld).
Gisteren weer terug gebromd :~)
Fijn, zo'n Bus.
Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 874
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32

Re: paar dagen tuffen

Bericht door Berthil »

zeerover schreef:Ik moet er wel erg aan wennen dat die motor van mij wat stiller is sinds het kleppen stellen en aceton / excellium. Ik hoor nu allerlei geluiden die ik eerst niet kon horen (ik hoor het nu als het raampje open is!) en schrik me soms de pleures.
Hoorde bijvoorbeeld opeens een hard getik en kon niet plaatsen waar het vandaan kwam. "kut, wat gebeurt er nu?" Bleek het de haakjes van het gordijntje te zijn die tikten in de wind... :roll: Had ik nog nooit eerder gehoord :~)
Ik herken het helemaal.
Nu mijn bus stiller is door de nieuwe verstuivers.
Sh*t wat rammelt er nu weer.
Ik zal ook een de nieuwere diesel proberen, om te kijken of het bij mij ook wat uitmaakt.

Groeten Berthil.
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Weer genoten

Bericht door GerardM »

Weer genoten vandaag van een mooie rit Maastricht - Tilburg en terug. Van alles tegengekomen, zon, regen, wind en hagel. En veel tupperware campertjes.
Maar geen enkele Dusseldorfer ! Is er een uitgaansverbod, of heb ik een treffen gemist ?

Bij thuiskomst ontdekte ik dat het laatste stuk van de uitlaat was afgebroken maar wel nog netjes in de beugel bengelde... :( :( .
Vanmiddag al het eindstuk eraf gehaald en nu nog even proberen of ik het stuk pijp uit de demper kan krijgen, zodat het weer aan elkaar gebakken kan worden.

Al met al toch een leuke dag !

Gerard
Gebruikersavatar
Arnold Smeets
Berichten: 398
Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
Locatie: Hoevelaken

weer genoten

Bericht door Arnold Smeets »

Hé Gerard,

Volgens ons oorspronkelijke plan hadden we je moeten tegenkomen.

Maar het ging het net niet helemaal zoals we het wilden hebben: Ik zou vrijdag de recent gebruikt gekochte kachel inbouwen en toen bleek een onderdeeltje te ontbreken. Uiteraard ontdek je zoiets om 17.00u want dan zijn die winkels dicht. Murphy werkt perfect :shock:

Zaterdag om 09.00u bij de eerste winkel, die had het niet, een half uur later bij de tweede, die had het ook niet, een drie kwartier later bij de derde en ook die had het niet in de winkel. Vermoedelijk wel in de werkplaats maar ja, het was zaterdag dus die was dicht.....

Wel zeer vriendelijke mensen, graag bereid te helpen terwijl het om een onderdeeltje van een paar centen gaat (alhoewel: Truma en een paar centen, goed dan: een paar euro :lol: )

Toen was het bijna 12.00u, koud, geen kachtel, het goot van de regen en ik wil toch wel voor mijn lol weg kunnen.

De bestemming was het zuiden van Limburg om op wat hellingen de LPG installatie te kunnen uitproberen. Ik hoop dat die hellingen er met pinksteren nog liggen :D

Suc6 met je uitlaat!

Groet,


Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Hoi Allemaal,

Leuk ik zal ook eens schrijven in "wat is er vandaag gebeurt"

Het begon Donderdag 11 mei: zit ik toevallig een beetje op marktplaats te speuren kom ik een OM364a tegen.
Mijn hart gaat sneller kloppen.... snel naar beneden om te overleggen met Lia...
Vorig jaar hadden we het er al eens met Harry v/d Kraats over gehad en toen leek het ons al wat alleen wel een behoorlijke uitgave en waar vind je zo'n blok....
Nou nu dan ... snel gebeld wat info gevraagt maar ze wisten er eigenlijk niks van nog niet eens het type maar wel een zeer aangename prijs. Ik kreeg het idee dat ze niet de waarde wisten...
Harry gebeld om wat info en ik besefte me dat het snel moest straks is ie verkocht.
Gelijk maar terug gebeld en de koop gesloten dan maar een beetje gokken en zoals gezegt wat kan er nou eigenlijk stuk aan zo'n motor.
Volgens de verkoper (maar niet volgens Harry) zou er 127000 op de teller staan.
Zaterdag er op het motorblok opgehaald en bij Harry afgegeven....
Nu is het wachten tot we onze camper er heen kunnen brengen, maar vooral wachten hoe dit zal rijden....
dus, word vervolgt..


Groeten Stephan
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Weliswaar niet vandaag, maar gister ;-)

Zaterdagmorgen uit Maleisië teruggekomen (was maar een weekje dit keer) en zaterdagmiddag de laatste voorbereidingen voor moeders 50e verjaardag gedaan. Was erg gezellig trouwens.

M'n nieuwe vriendin was ook mee en aangezien we toch in W'werf waren maar een rondje getoerd met de Hanomag, even de nieuwe remmen inremmen en weer effe lekker het rammel-pruttelgevoel krijgen.

De nieuwe motorkapisolatie heeft effect, we konden elkaar goed verstaan en afgezien van de inrichtingskleuren bruin, bruin en bruin vond ze het erg leuk. Lekker toeristisch gereden, Opperdoes, Twisk, Langerijs, Rustenburg, etc, jammer van dat balleweer gister.
Ik had gelukkig het zonnetje naast me zitten. Is toch een stuk leuker met z'n tweeën! :)

Na zo'n 150km gereden te hebben maar weer huiswaarts gekeerd, intussen plannen makend voor de verbetering van de inrichting. Na al die jaren technische geknutsel is dat nu ook wel eens aan de beurt...

Ze vindt me in elk geval een eigenwijze doorzetter, dat ik al 4 jaar aan het knoeien ben met dat ouwe ding, en wat zal ik daar van zeggen?? ;)

Groetjes
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Arnold Smeets
Berichten: 398
Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
Locatie: Hoevelaken

Bericht door Arnold Smeets »

vrouwen tegenspreken = vragen om moeilijkheden
:lol:

Groet,

Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten