Kilometer heffing

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Kilometer heffing

Bericht door DVIII »

en het wordt nog gekker !! , vandaag hebben de Banken (je weet wel, die afzetters) aangekondigd dat ze mensen die de wet overtreden uit hun koophuis willen gaan zetten . de familie Balkenende en andere biblebelters hebben samen met de banken geld geroken in de per executie te verkopen woningen en ander onroerend goed van de outlaws.
Johnboy get the Rifle !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Kilometer heffing

Bericht door Leo »

Jah, ik vond het ook wel een typisch bericht.
Alleen las ik het anders dan jij Dave.
Ik las: De banken gaan zich nu ook al met de wet bemoeien.
Best wel grappig wanneer je bedenkt dat het oa toch de banken zijn die met hun welhaast criminele graaicultuur miljoenen mensen in de problemen hebben gebracht.

Natuurlijk is zo'n wiettelertje stukken belangrijker dan financiële misdragingen die ons al miljarden heeft gekost... :roll:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Kilometer heffing

Bericht door Anton »

Hoi Leo,

Ik opteer voor optie b.
In dit land moet alles volgens regeltjes, huizen moet ze veel mogelijk op elkaar lijken, vergunning hiervoor vergunning daarvoor, het draaft maar door.

Wat de windmolens betreft er zouden daar vogels op dood kunnen vliegen, op de wieken dan.
Heb je een aftandse oude postduif zonder enig iq dan vliegt ie zich nog te pletter op de mast, had m'n bril niet op zei die kreunend toen ie voor de mast op de grond lag...
Ter hoogte van Coevorden aan de Duitse kant staan ook een stuk of 10 a 15 molens, nieuwsgierig als ik ben heb ik daar eens rond gereden, behoudens voornoemde duif lag er niets onder de masten kwa dierenleed.
Of ik was op een gunstig tijdstip of het word erg overdreven.

Wat die oude PTT-duif betreft, die heb ik een rotschop gegeven zodat ie tenminste een keer in zijn leven snel was!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Kilometer heffing

Bericht door Leo »

Met die vogels valt het idd wel mee Anton.
Ik heb hier zicht op 19(!) van die ronddraaiende subsidievreters.
Ook heb ik het hele jaar zicht op enorme aantallen ganzen die iedere dag van hun slaapplaats naar hun fourageergebied trekken.
En die route ligt dwars door de windmolens heen.
Nou zeggen ze dat ganzen dom zijn, maar ik heb er nog nooit 1 tegen zo'n windflapper aan zien vliegen.


Laat ik ff duidelijk maken dat ik geen voorstander ben van enorme aantallen windmolens.
Die dingen kunnen voor een instabiel netwerk zorgen wanneer er te veel geplaatst worden én ze zijn onrendabel.
Zonder subsidie wordt er nm geen molen overeind gezet. Dat zou de mensen al aan het denken moeten zetten..

Maar waar ik op doelde is het volgende.
Ik heb in mijn bootjestijd eens uitgerekend dat ik aan een molen van 1,5 meter doorsnede genoeg zou hebben om ons hele huishouden draaiend te houden.
Dus ik heb het over een molendiameter kleiner dan de gemiddelde vrouw.
Mocht niet van de wet.. :?


Maar we dwalen weer lekker af. :oops:
Het topic ging geloof ik over kilometerheffing? :mrgreen:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: Kilometer heffing

Bericht door karogegro »

Het maakt toch een hoop frustratie's los, zo'n discussie over de kilometer heffing. Maken we onze internationale reputatie als klagers toch waar, en naar mijn bescheiden mening hebben we in de meeste gevallen alle reden om flink te k....keren.
Een vraag aan Leo en Ernst, hebben/beschikken jullie over een overzicht van de diverse fora die zich op enigerlij wijze bezig houden met voertuigen in de breedste zin, en zoja, is het dan misschien een optie om de beheerders van deze fora eens te polsen over de stemming binnen hun gelederen mbt de kilometer heffing. Als er dan een groot draagvlak is voor de bezwaren die oa hier en bijv. een camperforum aanwezig zijn, de collectiviteit gebruiken om op deze manier een eensluidend geluid te laten horen naar bijv. de ANWB, Route mobiel etc. Al was het alleen maar om het gevoel te hebben dat je geprobeerd hebt tegen dit voorstel in te gaan.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: Kilometer heffing

Bericht door Wim »

Kijken jullie wel eens op http://www.kilometerheffing-nee.nl ?
Er zijn daar ruim 40.000 handtekeningen binnen (digitaal dan) en het groeit nu met +/- 800 per uur !
Als dat zo door gaat , dan wordt het feest in Den Haag :mrgreen:

Groeten Wim

Ps Kon 't niet laten :oops:
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Kilometer heffing

Bericht door Admin »

Hoi Toine,

Als je even Google-t heb je zo honderd fora te pakken. Als je dan nog even doorzoekt, heb je er duizend...

Ik denk om verschillende redenen dat we als knutselforum niet naar buiten moeten komen met een standpunt, o.a. omdat
- niet iedere bezoeker achter hetzelfde standpunt zal staan;
- het niet het doel van dit forum is;
- de overheid weinig gelegen is aan een aantal bezoekers van een willekeurig aantal fora, hoeveel dat er ook zijn.

Vermoedelijk het enige orgaan waar de overheid vanuit een ooghoek naar kijkt, de ANWB met z'n ca. vier miljoen leden, is het met de plannen eens, toch niet, toch wel, ... Dus de geloofwaardigheid van die club is vast ook niet zo groot als vroeger.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Kilometer heffing

Bericht door paulv »

Ik vindt dat dit onderwerp niet op dit forum thuishoort en er eindelijk een slot op moet :evil: .

Iedereen heeft nu wel tijd gehad om zijn zegje te doen, maar het is een forum voor mensen met zwarte handen en dit soort politieke onderwerpen horen hier niet thuis, regel 4 van de forumregels :evil:

Trouwens voor de meeste van ons geldt de "beloofde" vrijstelling. :D

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Kilometer heffing

Bericht door Leo »

paulv schreef:Ik vindt dat dit onderwerp niet op dit forum thuishoort en er eindelijk een slot op moet :evil: .
Dat mag jij vinden Paul. :roll:
Dit topic staat in het Leuterveldje, en hoeft dus geen relatie te hebben met zwarte handen.
Over de politiek ben ik al duidelijk geweest.


Het is zeker slotjesvraagseizoen?
In 2,5 jaar tijd niet 1 aanvraag, en binnen een week 3X?
Nogmaals en hopelijk voor de laatste keer: Ik hou niet van slotjes.
Ik hoop altijd nog op het gezonde verstand van de schrijvers om zo'n forse ingreep te voorkomen.
Voorlopig ben ik daar nog niet in teleurgesteld.:)
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Kilometer heffing

Bericht door paulv »

Dan maar geen slot, eigenlijk ben ik daar ook op tegen.

Ik lees het wel niet meer :mrgreen: , ik hoef me niet te ergeren, toch? Ze zoeken het maar uit, in deze wehereld waar je toch wordt gen...... :roll: ?

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Kilometer heffing

Bericht door Leo »

Wist wel dat je wijs zou worden.:wink:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 390
Lid geworden op: 10 mei 2006, 12:43
Locatie: Scharwoude

Re: Kilometer heffing

Bericht door Rene »

Maare door alle windmolens en zonnepanelen heen er zijn nu meer dan 40.000 steunbetuigingen binnen. :P
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Kilometer heffing

Bericht door DVIII »

voorlopig gaat elke instantie die enig invloed heeft op de besluiten-nemers , eraan verdienen , of het nu voor of achteruit gaat. :D
verder vind ik het een beetje struisvogelig zoals sommigen dit onderwerp proberen vermijden.
en het is niet alleen de kilometer heffing die niet deugt hoor , de openbaar vervoer chipkaart is al net zo controlerend.
en als het aan sommigen ligt , betalen oldtimers straks geen belasting als ze hun sofinummer op het dak schilderen :mrgreen:
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Kilometer heffing

Bericht door Leo »

Het laatste nieuws over de beprijzing voor campers.
Veiligheidsgordel vast, zakdoek bij de hand: http://www.nkc.nl/index.php?cms%5Bcateg ... ID%5D=1987
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Kilometer heffing

Bericht door Anton »

Hoi,

Dat zijn geen misselijke bedragen!
Ik ben blij dat mijn campertje belastingvrij is anders kan ik het wel vergeten met dank aan de regering.
Ik vraag mij af wie dat allemaal nog kan opbrengen, de belastingdruk is al zo hoog in dit land.

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
jooph
Berichten: 279
Lid geworden op: 20 dec 2004, 10:12
Locatie: Holwerd

Re: Kilometer heffing

Bericht door jooph »

Ik ben blij dat mijn campertje belastingvrij is anders kan ik het wel vergeten met dank aan de regering.
Ik vraag mij af wie dat allemaal nog kan opbrengen, de belastingdruk is al zo hoog in dit land.
Ik durf het bijna niet te zeggen (weet niet wie er mij leest..)maar reken je nog niet rijk met je oldtimer camper.
Auto's jonger als 1-1-1987 worden nooit meer oldtimer, is er ook zo doorheen gejast.
Er ontstaat wel een heel groot verschil tussen twee dezelfde oude gebakjes van 1986 en 1987 en of dat gaat standhouden???

Joop
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Kilometer heffing

Bericht door Leo »

Hoi Joop, ik deel die vrees.
Denk niet dat ik mijn nieuwe banden nog verslijt. :?
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 482
Lid geworden op: 25 nov 2007, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Kilometer heffing

Bericht door Bommes »

tegen de 70 cent..??? godsamme dat trek ik niet, dat wordt dus echt de camper verkopen...
die niet meer te verkopen is want wie wil nog zo een ding..
niet dan en niet tijdens de overgangs situatie.
huidige houderschaps belasting 2,5 keer hoger dan nu.. das van 750 euro per jaar naar..2250 per jaar... :shock:
Dat kunnen wij en ik denk met ons vele niet opbrengen.. :cry:
en dat om de huidige bpm te compenseren..
ik heb op de huidige camper bij invoer al bpm betaald, een 700 euro voor een camper uit 1996, die verhoging van de bpm zorgt er dus niet alleen voor dat ik nogmaals bpm mag afrekenen maar ook nog een veelvoud van wat ik al betaald had.

om eerlijk te zijn.. wordt ik er een beetje verdrietig van, want ik ben bang dat hoe druk we ons ook maken het er toch van gaat komen.
En of we dan voor elkaar krijgen dat we een speciaal camper tarief krijgen per kilometer straks als de heffing er is.. das leuk maar dat maken wij niet meer mee, ik vertel geen onzin als ik zeg dat we een dergelijke verhoging van de jaarlijkse houderschaps belasting neit kunnen opbrengen.
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Kilometer heffing

Bericht door DVIII »

Ha de (koude)sanering is dus al ingezet. met een paar jaar blijven alleen de rijken over , die dan naar amerikaans voorbeeld Charity gaan doen , arme sukkels helpen ..... tenminste als ze mooi pootje kunnen geven en niet vervelend doen . Woef :mrgreen:
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
vanhooltje
Berichten: 1188
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
Locatie: Vrouwenparochie

Re: Kilometer heffing

Bericht door vanhooltje »

Ja daar gaat den haag weer :evil:

Het is net als toen leystad volgepropt moest worden, korting op lpg rijden.
Lelystad vol korting weg :evil:

Nu dus ook nu weer, zeggen dat de meeste goedkoper uit zijn, snel een wets voorstel van maken en dan met de fijten komen.

Hoe dom kunnen die zakken zijn om 3 cent per kilometer te heffen voor personne wagens en 70 voor de zware wagens :evil:

Word een dure grap, ook al rij je in een smart, 100 km is al 3 euries, voor de zware jongens onder ons is het 70 euri,s :evil:

Ik ga maar aan de grens wonen!

grt peter
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Kilometer heffing

Bericht door DVIII »

precies de meeste gaan minder betalen , minder dan de kampeerauto's . er staat nergens dat ze minder dan nu gaan betalen toch.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: Kilometer heffing

Bericht door karogegro »

Leo schreef:Het laatste nieuws over de beprijzing voor campers.
Veiligheidsgordel vast, zakdoek bij de hand: http://www.nkc.nl/index.php?cms%5Bcateg ... ID%5D=1987
TERING KRIEBEL, dat zijn nog eens tarieven. Je zou bijna overwegen de motor eruit te slopen en een span paarden ervoor te zetten. Kun je mooi de motorruimte gebruiken als bierkelder.
Hier wordt je, als je het al niet was, zwaar depressief van :cry:.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Kilometer heffing

Bericht door Anton »

Hoi,

Volgens mij is dit diefstal onder valse voorwendsels.

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Kilometer heffing

Bericht door Detlev »

Maak me niet druk, al dat gespeculeer, is toch niets nieuws onder de zon :?
Persen en geperst worden....
Ik rij (campers/busjes) gewijs al m'n hele berijbewijste leven met een oldtimer, ergo, nog nooit ergens last van gehad..... 8)
Wat is nu het probleem hier? Vieze handen forum, dus oude barrels, dus bijna allemaal oldtimer?
En zo niet, trek je plan en koop een oldtimer, nu het nog kan en ze er nog zijn. Bere goeie investering ook nog :lol:
Hier vast een zetje: viewtopic.php?f=67&t=4488 :mrgreen:
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: Kilometer heffing

Bericht door Wim »

ja , nu is de oldtimer NOG vrijgesteld van kilometerheffing , Maaar .
Ik wil het eigenlijk hier niet schrijven , als "ze" daar in 't Haagje weer eens centen tekort komen ,
nou dan weet ik 't zo net nog niet enne het gaat NIET alleen over de kilometerheffing .
De provincie's gaan straks ook een ingezetene belasting heffen , als 't doorgaat tenminste :mrgreen:

Groeten Wim
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten