Kilometer heffing

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 482
Lid geworden op: 25 nov 2007, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Kilometer heffing

Bericht door Bommes »

Het is niet erg netjes om het zo te benaderen...
"Ik heb een oldtimer dus wat zeuren jullie allemaal.."
Nou ik heb geen olditmer, dat is mijn keuze geweest, en die camper kan ik dadelijk aan de straatstenen niet kwijt en om er mee te rijden dat kan ik en met mij denk ik heel veel mensen niet betalen.

Onze camper is op basis van een ford transit..
Dus ik mag dadelijk 60 cent de kilomter gaan betalen.
De aannemer van de overkant met de zelfde bus als basis hoeft er 1,5 te betalen..
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Kilometer heffing

Bericht door DVIII »

ja dat is nou het mooie van gelijkheid , als je een ton verdient betaal je 80% belasting en als je de helft verdient betaal je maar 60% , de zelfde stomme regel gaat op voor huurwoningen , daar willen ze ook dat je meer betaald voor de zelfde woning als je meer verdient. logisch noemen ze dat ? . en met die belasting bedoel ik dan alle belasting want voor iedere cent die je uitgeeft moet je ook weer betalen. zo redeneren ze ook met jou auto , wat tenslotte een luxe is en jou camper wat in feite een rijdend hotel is .... daar moet je dan 250 euro per nacht voor over hebben.
nu ga je begrijpen dat al die graaiers ook nog eens gratis lunchen en auto's van de zaak moeten hebben . simpelweg omdat ze van vierduizend in de maand schoon niet rond kunnen komen, afijn dat snappen wij ook wel !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
jooph
Berichten: 279
Lid geworden op: 20 dec 2004, 10:12
Locatie: Holwerd

Re: Kilometer heffing

Bericht door jooph »

Voor wie nog iets kwijt wilt, hieronder de emailadressen van de politieke partijen.

Tevens misschien aanleiding voor bezitters van een auto jonger als 1986 om te reageren.
De oldtimerregeling is onlangs afgeschaft voor die auto's, met o.a. als argument dat de km. heffing in 2012 zou worden ingevoerd.
Daarom is de kamer toen akkoord gegaan.(31-12-1986 + 25 jaar=2012)
Nu blijkt dat deze datum niet wordt gehaald, zou ik het heel redelijk
vinden dat de datum van deze oldtimer bevriezing ook wordt aangepast.

Joop

cda.publieksvoorlichting@tweedekamer.nl
pvda_voorlichting@tweedekamer.nl
vvdvoorlichting@tweedekamer.nl
kamer@sp.nl
GroenLinks@tweedekamer.nl
D66@tweedekamer.nl
christenunie@tweedekamer.nl
sgp@tweedekamer.nl
pvv@tweedekamer.nl
fractie@partijvoordedieren.nl
r.verdonk@tweedekamer.nl
wesse321

Re: Kilometer heffing

Bericht door wesse321 »

Wim schreef:ja , nu is de oldtimer NOG vrijgesteld van kilometerheffing , Maaar .
Ik wil het eigenlijk hier niet schrijven , als "ze" daar in 't Haagje weer eens centen tekort komen ,
nou dan weet ik 't zo net nog niet enne het gaat NIET alleen over de kilometerheffing .
De provincie's gaan straks ook een ingezetene belasting heffen , als 't doorgaat tenminste :mrgreen:

Groeten Wim
Het wetsvoorstel kilometerheffing zoals het nu is ingediend kent een aantal vrijstellngen:
HOOFDSTUK 2. VRIJSTELLINGEN EN ONTHEFFINGEN
Artikel 2.1
Onder bij regeling van Onze Minister vast te stellen voorwaarden en beperkingen is van de kilometerprijs vrijgesteld het rijden met een:
a. bromfiets;
b. motorrijtuig waarvoor ingevolge artikel 37, eerste lid, onderdeel a, ten tweede tot en met ten vierde of c, van de Wegenverkeerswet 1994, het voorzien zijn van een kenteken voor het gebruik van de weg niet is voorgeschreven;
c. motorrijtuig dat 25 jaar en ouder is;
d. in het buitenland geregistreerde bestelauto, bus of personenauto waarvan
de houder niet in Nederland woont of is gevestigd;
e. motorrijtuig waarvoor door de in artikel 4a van de Wegenverkeerswet 1994, bedoelde dienst een kenteken als bedoeld in artikel 38, eerste lid,
van de Wegenverkeerswet 1994 is opgegeven, of
f. motorfiets.

Dus zoals het er nu uit ziet, zal er veel gebruik gemaakt gaan worden, na invoering van de km heffing, door mij van de bus.
Lekker stinken met de diesel. Want mijn Volvo op LPG G3 wordt per kilometer wel met 9 ct of zelfs 15ct belast. Tja dan is dus de keus niet moeilijk en zal het milieu de pineut zijn want LPG was altijd lekker schoon t.o.v. die ouwe diesel. Maar ja als de kosten de pan uit rijzen.

Vooral degene met een jongere camper hoop ik echt dat de onzalige plannen niet door gaan want 70 ct/km plus nog eens de brandstof is voor niemand meer op te brengen, een enkeling daargelaten. Kost al 140 euro om de grens te bereiken op een afstand van 200 km. Tja leuker kunnen ze het niet maken :evil: .
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: Kilometer heffing

Bericht door karogegro »

Hhmmm, met een beetje mazzel hoeven we ons ff niet druk te maken over de heffing en valt het kabinet agv de Afganistan missie.
Fingers crossed.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Kilometer heffing

Bericht door Anton »

Hoi,

Geef het als je wil aan zoveel mensen door dat het belangrijk is om dit in te vullen.
Doen we niets dan kunnen we ons lol op straks a 0.19 cent de kilometer!

http://www.anwbledenpeiling.nl

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
jooph
Berichten: 279
Lid geworden op: 20 dec 2004, 10:12
Locatie: Holwerd

Re: Kilometer heffing

Bericht door jooph »

Of, als je pech hebt, kan het ook 0,69 ct.per km. worden

Joop
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Kilometer heffing

Bericht door Anton »

Hoi,

Dus toch maar ff invullen voordat het het uit de hand loopt?

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Kilometer heffing

Bericht door Detlev »

Net gedaan, is nog lang nadenken voordat je weet of je antwoord deze onzinnige doos in je auto tegenhoud 8)
Mercedes 406 uit 1969
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Kilometer heffing

Bericht door DVIII »

met strategisch antwoorden had je inderdaad een hele klus. De opzet van de enquete was niet Ja of Nee uit te trekken maar een consistent en gedragen antwoorden reeks. het viel mij op dat je regelmatig in de fuik gedreven werd om jezelf tegen te gaan spreken in de resumerende vragen.
het werd mij wel duidelijk dat de "insteek" van die flutvoorzitter van de (mijn) Anwb "Controle en nog eens Controle" is.
zijn enige argument is het populistische "je wilt niet voor een ander betalen toch? ".
terwijl wij nederlanders al jaren voor anderen betalen, dus dat is geen taboe of obstakel.
ik denk dat het net als alle rotzooi van de huidige regering gaat , het gaat zowiezo door ! als de meerderheid er voor is zijn ze slim en als de meerderheid ertegen is was de voorlichting niet goed , zo ken ik er nog wel een paar.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: Kilometer heffing

Bericht door Wim »

@DVIII ,

Kom op Dave , laat het hoofd niet hangen :mrgreen:
Geef de zaak nog niet op !
De aanhouder wint , dus vooral door gaan 8)

Groeten Wim
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Kilometer heffing

Bericht door Frank.fjph »

Er hebben al een par mensen de enquette ingevuld, waaronder ik, maar het valt niet mee op tegen te zijn hoor, ze hebben het,- alsof het een psychologisch onderzoek bij sollicitatie is,- goed verstopt in veel vragen, het is dus zaak om goed op te letten voordatje de vragen beantwoord,want als je niet oplet en aanvinkt wat je vind, dan kun je zo voorstander zijn.... :lol: :lol: :lol: :shock: :shock: :shock: :( :( :(


Frank
marcellus
Berichten: 75
Lid geworden op: 06 dec 2009, 12:06

Re: Kilometer heffing

Bericht door marcellus »

slechte manier van ledenraadplegen vind ik,lijkt nergens naar voor jan met de pet(bewust?).
dat had veel beter gekund nu lijkt het alsof voor de anwb de uitkomst al vast staat,als ik de dir van de anwb zo hoor zijn ze voor.
lijkt mij dat straks heel nederland in aktie moet komen.
gewoon alle snelwegen blokkeren met campers.
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: Kilometer heffing

Bericht door Wim »

't Is inderdaad nogal oppassen met de infameuse ANWB enquette .
Maar goed lezen en desnoods de vraag omdraaien helpt wel , kost wat meer tijd ,maar ja .
En wederom ja de ANWB wil niet het hele plan afschieten maar wijzigingen aanbrengen .
Er zijn wel twee vrije tekst velden alwaar je het hele plan kan afschieten :mrgreen:

Groeten Wim
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Kilometer heffing

Bericht door Frank.fjph »

Die tekstvakken had ik ook vol aan het eind......
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: Kilometer heffing

Bericht door Wim »

@ Frank ,

Ditto :lol:

Groeten Wim
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: Kilometer heffing

Bericht door Wim »

Hebben jullie de Telegraaf al gelezen ?
Ook digitaal op te roepen www.telegraaf.nl .

Groeten Wim
Gebruikersavatar
vanhooltje
Berichten: 1188
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
Locatie: Vrouwenparochie

Re: Kilometer heffing

Bericht door vanhooltje »

Tja en toen trok eurlings zijn besluit (dat het oordeel bij de ANWB ligt) weer in????

Stelletje eikels daar in den haag!!

grt peter
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: Kilometer heffing

Bericht door Wim »

Als een politicus spreekt is dat wat hij/zij NIET zegt de waarheid :mrgreen:
De rest is gelogen :shock:

Groeten Wim
rentenier
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jan 2010, 20:13

Re: Kilometer heffing

Bericht door rentenier »

Laat ik beginnen te zeggen dat ik voor een schoner milieu ben.

Maar kilometer heffing is alleen een andere truc om de staats kas te spekken.
We moeten evengoed naar ons werk en het openbaar vervoer is niet goed genoeg om iedereen hiervan gebruik te laten maken.

Een ieder die denkt dat de files zullen afnemen door km heffing komt bedrogen uit.

Door afschaffing van de bpm zouden nieuwe auto,s goedkoper moeten worden. De meeste van ons hebben geen geld voor een nieuwe auto, dus hier valt ook geen voordeel te halen.
Als nieuwe auto’s goedkoper worden door afschaffing van de bpm zullen de fabrikanten hun prijzen verhogen zoals ze dat ook doen in de ons omringende landen die geen bpm hebben.
Uiteindelijk blijft de consumentenprijs ongeveer gelijk.

Zoals bekend moet de provincie een oplossing vinden voor het mislopen van de houderschaps belasting en bedenkt hiervoor wel weer een nieuwe belasting. Dus ook hier ondervind niemand een voordeel.

Door een kastje in onze auto’s worden wij voortaan op de voet gevolgd. Per ongeluk een km te hard door de stad of op de snelweg en de rekening is er al voordat je thuis bent. Je privacy word behoorlijk geschonden en er zullen vast bedrijven opstaan die de gegevens over jou rijgedrag goed kunnen gebruiken. Of zij hier nou legaal of illegaal achterkomen het ligt op straat.

De vraag is waarom de overheid zo graag naar km heffing wil.!!!
Dit verhaal is pas gaan spelen toen de grote auto fabrikanten hun eerste eclectische auto op de auto shows brachten. Enig idee hoeveel accijns de overheid misloopt als wij elektrisch gaan rijden.

Dit is de hoofd reden om km heffing in te voeren in plaats van de accijns op de brandstof te verhogen en daarmee het autorijden duurder te maken. Dit is tevens de reden waarom alternatieve brandstoffen en eclectisch rijden die schoner en goedkoper zijn in Nederland niet of weinig gepromoot worden of zelfs verboden voordat rekening rijden een feit is.

Het draait alleen om de staats kas en niet om het milieu en of files
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Kilometer heffing

Bericht door Anton »

Hoi,

Net als het vervallen van de invoerheffing op spaarlampen, die zouden per stuk ook een € of meer goedkoper worden.
Niets is minder waar!
De lampen zijn nog even duur dus de winst gaat naar de eigenaren van oa. de grotere bouwmarkten.
Dat Eurlings staat te liegen met een stalen gezicht staat buiten kijf, zou iemend dat van ons dat doen, dan kreeg ie een rottrap van zijn baas.
Nee ik mag dat volk niet zo, en zal als er weer gestemd word rekening mee houden.

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: Kilometer heffing

Bericht door Wim »

Maar vrienden ,

We doen allang aan rekening rijden , denk maar eens aan de brandstof accijnzen .
Indien voor een groot deel van de bevolking het (noodzakelijk) auto rijden fors duurder wordt , komt daar waarschijnlijk
van dat de vakbonden een looneis gaan stellen . Gevolg ? Inflatie !
En daar zit niemand op te wachten lijkt mij .

Groeten Wim
Gebruikersavatar
vanhooltje
Berichten: 1188
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
Locatie: Vrouwenparochie

Re: Kilometer heffing

Bericht door vanhooltje »

Het is al net zo met afval scheiding,

Keurig restafval van het groen scheiden, en wat denk je de vuilwagen stort het in een verzamelpunt (bv het groen)
de volgende vuilwagen kwakt het rest afval er boven op (bij mij vlak bij ben er vaak getuigen van).

Waarom vuil scheiden, heel eenvoudig de gemeente kan zo meer belasting heffen voor het vuil afvoer :shock:

Ja je word hier aan alle kante genaait hier in nederland, maar zoenen is er niet bij :cry:

Alles draai alleen maar om het geld meer niet, het mileu geouwehoer is een mooie smoes om geld te beuren.

grt peter
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
Frank 207+508
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 mei 2009, 10:58

Re: Kilometer heffing

Bericht door Frank 207+508 »

Kijk die Eurlings is nog te jong om al helemaal (politiek)verziekt te zijn....dus gaf hij in een onbewaakt ogenblik en eerlijkantwoord, en zie wat gebeurt....hij wordt gelijk afgeschoten en weer in het politieke circuit getrokken waar het niet om milieu gaat maar zoals hierboven ook vermeld.....om het geld!!!$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ :roll:

Het gaat volgens mij alleen maarom meer grip te krijgen op de geldstroom,en nu die niet meer volledig op de olie gebaseert is (accijnzen) wil men die op killometers hebben.

Want als het om milieu ging dan zou men toch echt de accijnzen moeten verhogen, zodat ik mijn elektrische auto zou opladen met zonnestroom vanaf het dak van mijn huis waardoor ik heelgoedkoop en zeer milieuvriendelijk zou rijden, echter vangt woutertje daarvan geen cent belasting.

Frank
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 390
Lid geworden op: 10 mei 2006, 12:43
Locatie: Scharwoude

Re: Kilometer heffing

Bericht door Rene »

Ik vroeg me af waarom niet de brandstofprijs verhogen, dan is iedereen dus ook buitenlandse vakantie-gasten incl. de 250.000 polen die hier werken met pools kenteken de Lu….. In Duitsland hebben ze al zoiets, daar zit ook alles in de brandstof verweven. Maar dan ga je even zoeken en toen kwam ik hier:

http://www.brandstofprijzen.info/brands ... europa.php en dan snap waarom dat niet kan.
De b.v. diesel prijzen in omliggende landen:
Duitsland -€1.12
Luxemburg - 0.91
België – 1.09
Frankrijk – 1.03
NEDERLAND – 1.12 :evil:

Dit zijn de adviesprijzen van 27 januari. Conclusie wij zijn al de Lu… wij hebben al de duurste wij worden al het meeste uitgeknepen. Door dit belijd van Nederland is er geen ruimte om de prijzen te verhogen, want dan gaan we met zijn allen de grens over om te tanken. De brandstof is al jaren de passende sluitpost van de regering van de laatste jaren. Nu komen ze weer geld te kort en gaan ze nu weer op zoek naar wat anders. Vandaar die idiote ideeën met kastjes in de auto en investeringen die heeeeeel veeeel geld kosten. En waar het op neer komt Jan met de bekende pet kan het gaan betalen daar zijn er immers de meeste van in Nederland.

Ik lees net trouwens dat er in Amsterdam een proef met rekeningrijden wordt gestart. Eurlings zou toch de ledenpeiling van de ANWB afwachten :?: :?: :?:

Ik wordt er zo moe van dat gedraai :(
Gr Rene
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten