Kilometer heffing

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Kilometer heffing

Bericht door Wim »

http://www.kilometerheffingnee.nl/ Vul de petitie in

Groeten Wim
Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 874
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32

Re: Kilometer heffing

Bericht door Berthil »

Is er ook een petitie kilometerheffing Ja?
Volgens de berekening op de site ga ik er 78 euri per jaar op vooruit, dus waarom zou ik tegen stemmen.

Dat is weer een volle tank diesel voor mijn kilometerheffingsvrije oldtimer.

Groeten Berthil
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 482
Lid geworden op: 25 nov 2007, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Kilometer heffing

Bericht door Bommes »

berthil heb je ook rekening gehouden met het feit dat je per gezins lid ineens een provinciale belasting moet gaan betalen..??
Dat om het weg vallen van de provinciale opcenten die in de huidige houderschaps belasting zitten geweven.

Dit ff los van of ik het er mee eens ben of niet hoor.. maar voor niet belasting vrije campers gaat het toch wel wat duurder worden waarschijnlijk, en dan heb ik het dus als je ongeveer een 5 duizend per jaar in nederland met je campertje rijd.
Wat wij overigens niet doen, we wonen vlak op de grens met belgie en als ik al aan de 1000 km per jaar in nederland met de camper kom is het veel.
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: Kilometer heffing

Bericht door karogegro »

Kweenie, maar ik heb het ernstige vermoeden dat dit onderwerp heel wat discussie/gesprekstof gaat opleveren.

Ik begrijp alleen niet dat het allemaal zo moeilijk moet met van die kastjes en zo, behoudens dan dat de staatskas hiermee gespekt wordt, terwijl het, als we dan toch per gereden kilometer gaan betalen, zo eenvoudig is om het gereden aantal kilometers te registreren.

Om te beginnen gaan we de APK plicht voor ieder voertuig weer invoeren, splinter nieuw of oldtimer. Vervolgens gaan we bij alle nieuwe auto's die op kenteken gezet worden de kilometer registratie verzegelen ( optisch en electronisch ) en de APK keurmeester de juridische bevoegdheid geven om het gereden aantal kilometers te registeren bij het RDW en dus ook de bevoegdheid om melding te maken als er met de kilometerteller gerommeld is. Vervolgens gaat de belastingdienst deze registratie gebruiken om over het gereden aantal kilometers de heffing toe te passen. Rij je meer, dan betaal je meer, en rij je minder, nou ja......
Vervolgens kan bijv. deze registratie gebruikt worden om bijv. leasefraude aan te pakken. De regelingen die bestaan voor voertiugen waarvan de eerste toelating heeft plaats gevonden voor 01-01-1986 houden we in stand. De huidige procedures breiden we dus uit met verschoven bevoegdheden. Niks dure kilo utrecht tango kassies en portalen, maar de bestaande plichten en rechten uitbreiden.
Was getekent Toine.
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
508frank
Berichten: 42
Lid geworden op: 13 okt 2009, 13:21
Locatie: Alkmaar

Re: Kilometer heffing

Bericht door 508frank »

Waarom zou je tegenstemmen als je er op voorruit gaat ?

Nou ten eerste om privacy redenen omdat de overheid niet hoeft te weten waar ik ben
en hoe lang ik er ben .
Of ik iets te verbergen heb ? ja dat heb ik zeker namenlijk mijn privacy !

Nu zeggen ze dat het alleen gebruikt word om de gereden kilometers in rekening te kunnen brengen
Maar na enige tijd worden de regeltjes ff verranderd en alle bestanden aan elkaar gekoppelt
waardoor je op een gegeven moment een brief van je verzekeringsmaatschapij op de mat vind die luid als volgt:
Geachte meneer ... wij hebben geconstateerd dat u erg vaak rijd op de a.. en de a.. zodat
het risico op een ongeval verhoogt word en daarom zijn wij genoodzaakt uw premie te verhogen.
Of: Wij zien dat uw auto met regelmaat in de bijlmer geparkeert staat, bij deze is uw autoradio niet langer gedekt.

En wat dacht je van automatisch een boete voor een paar km te hard rijden omdat ze precies kunnen
zien waar je rijd en dus ook hoe hard je rijd.

Ze kunnen meteen zien als je voertuig in beweging is als je apk ook maar 1 dag is verlopen.

Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Moet ik nog zeggen dat ik er zwaar op tegen ben :D :?
Kan het niet ? dan doen we het ff, is het onmogenlijk ? dan duurt het iets langer !
Mijn bus op: http://www.508.1sweethost.com
Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 482
Lid geworden op: 25 nov 2007, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Kilometer heffing

Bericht door Bommes »

godsamme tonnie .. je hebt zeker naar leo geluisterd.. "wat er niet in zit kan ook niet kapot"..
:wink:

Maar je bent wel beter op weg dan de mannen daar in den haag..
Als er al geen ov pas gemaakt kan worden die niet te kraken is dan lijkt het mij sterk dat ze een dergelik systeem dat via gps/camera's en lussen in de weg fout loos gaat werken.
Als je er ff over denkt hoeveel mensen met het bedachte systeem aan het werk gehouden kunnen worden.. :shock:
Al die miljoenen rekeningen die maandelijks verstuurd moeten worden.., betalingen die verwerkt moeten worden, aanmalingen, restituties voor foute rekeningen..
Ongelooflijk krijg al hoofd pijn als ik er over na denk..

Het land met de ervaring met een soort gelijk systeem waarbij nog niet eens een gps optie gebruikt wordt is Duitsland, en dat alleen nog maar voor de vrachtwagens..
Raad eens wat hun advies aan de nederlandse overheid is...Niet aan beginnen (maar dan op zijn duits he..:) )
Maarja volgens kregen we van noorwegen ook te horen dat een windmolen park in de zee nooit rendabel te maken is, en waarempel ze gaan toch er mee beginnen..
Betuwelijn ..??
En zo voort enzo voorts..
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Kilometer heffing

Bericht door DVIII »

het lijkt mij niet zo verstandig om keurmeesters verlengstuk van de belastingdienst te maken , maar het is ook niet verstandig de normale belasting af te schaffen . ik denk ook dat de regering donders goed weet dat het belastingtechnisch niet verstandig is om te gaan veranderen. dus moet er wat anders achter zitten . het verhaal dat het oneerlijk is is wel heel doorzichtig ....... sinds wanneer is de regering verbolgen over dingen die oneerlijk zijn.
mij verbaasde het hoogelijk dat de provinciaalse opcenten ineens niet meer te ontvangen zijn voor de provincies...
hoezo juist met dat privacyverwerpende systeem kan de provincie exact berekenen en mee profiteren van elke in die provincie gereden kilometer . ik denk dat er een heel ander doel is aan de invoering van het kilometertaxatie systeem.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: Kilometer heffing

Bericht door karogegro »

Nou ja, misschien dat eoa gesjeesde politicus, die zelf ook rond reuteld in een stuk antiek, dit leest en bij zich zelf denkt " krijg nou tieten.....Camiel, ik heb de oplossing " :mrgreen:.
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: Kilometer heffing

Bericht door karogegro »

Tja Dave, verlengstuk van Woutertje...., daar zeg je wat. Van de andere kant, die APK keurmeester heeft zich nu ook al te houden aan de regels, doet ie dat niet, dan loopt hij nu ook het risico om tegen de lamp te lopen met alle gevolgen van dien. Niet alleen voor hem persoonlijk maar ook voor het bedrijf waar hij voor werkt. En die juridische bevoegd die hij nu al in feite heeft, breid je uit met de kilometer registratie.
En laten we eerlijk zijn, linksom of rechtsom, die heffing gaat er komen, alleen ben ik, of beter, heb ik de ilusie, dat we misschien nog wel invloed hebben op de manier waarop we dit gaan registreren.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Kilometer heffing

Bericht door DVIII »

maar nu even serieus , sinds de val van de muur lijkt het dat de Sovjet/DDR norm steeds dichterbij aan het komen is.
ik heb al begrepen dat er een hele lijst uitzonderingen is verzonnen voor al de partijbonzen in hun quatroportes.
:wink:
ik denk dat het beste protest tegen de kmheffing is dat we als volk aanbieden meer belasting te gaan betalen.
dat brengt de boekhouder van het stel wel bij de les !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: Kilometer heffing

Bericht door karogegro »

MEER BELASTING BETALEN......VRIJWILLIG, slik.
Mijn ouwe heer zij altijd, " iedereen heeft het recht om belasting te betalen,.....alleen niet te veel ". Deze uitspraak heb ik in m'n oren geknoopt. Kom op Dave, kun je niks beters bedenken.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Kilometer heffing

Bericht door DVIII »

maar let op het is het enige argument dat ze niet kunnen negeren, met de rest van alle protest vegen ze de vloer aan. dit is een soort schaakspel aan het worden .
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 482
Lid geworden op: 25 nov 2007, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Kilometer heffing

Bericht door Bommes »

met de nu op tafel liggende regeling gaan we al meer belasting betalen dan nu, dus ook met dat argument hebben ze de vloer reeds aangeveegd...:(

Dacht dat dit idee er was als oplossing voor het file probleem..
Spits tijden worden zwaarder belast...
leuk verzonnen maar jammer dat dat geen hol verschil zal maken, enkel en alleen zal zorgen voor hogere loon eisen van de werknemers.
Als ik 's ochtends uit het raam van mijn auto kijk staat daar niemand in die file die er voor zijn lol staat, of er ook op een ander tijd stip had kunnen rijden.
Ze staan daar net als ik om naar hun werk te gaan..wat nou eenmaal gebonden is aan bepaalde tijden.
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: Kilometer heffing

Bericht door Wim »

De rijks begroting zou als een huishoudboekje moeten zijn . Komt er minder geld in dan kan er ook minder worden uit gegeven . Wat nu gebeurd is , men vindt dat er iets nieuws moet worden opgestart of aangeschaft (JSF b.v.)en dus komt men weer eens geld tekort , OK dan verhogen we toch de belastingen of we vinden een nieuwe vorm van belasting uit .
Voor het geval van de kilometer heffing bouwen we een peperduur systeem , de schattingen lopen uiteen van 4 tot 8 miljard
Het systeem is dat de gebruiker betaald , nu vind ik dat de overheid dat systeem gebruikt en dus zou moeten betalen . Maar ene mijnheer Bos heeft bepaalt dat het kosten neutraal moet worden in gevoerd , voor de regering niet voor ons overigens , dus wie moet dat dure systeem gaan betalen ? Juist wij dus ! Nu zijn hier misschien mensen die niet van hun bus afhankelijk zijn of een hybride auto voor dagelijks gebruik hebben , die gaan er dus op vooruit . Maar die mensen , die zullen hier ook zijn , die een tweede auto niet kunnen betalen en door ploegendiensten of slechte bereikbaarheid van de werkplek wel van hun bus afhankelijk zijn , die gaan er fors op achteruit . En aangezien het hemd nader dan de rok is , moet dan de bus de schroothoop op en worden we met z'n allen in het bekende keurslijf geperst , iemand met zo'n bus past dan niet meer in deze samenleving ! En rijd u/je in een belastingvrije oldtimer , ik ook en ik hou m'n hart vast , die regeling is wel heel erg makkelijk aan te passen . Verder wil ik daar niets meer over schrijven , ik zou misschien slapende honden wakker maken , maar de implicatie's lijken mij duidelijk . Dan nog even iets over de privacy , men beweert dat de opgeslagen gegevens niet voor andere doeleinden zal worden gebruikt , maar technies is het dus wel mogelijk en dat is voor ons dus niet controleerbaar en dat maakt mij bevreesd voor dit soort "oplossingen"

Maar goed iedereen prettig weekend
Groeten Wim
Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 482
Lid geworden op: 25 nov 2007, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Kilometer heffing

Bericht door Bommes »

zoals ik begrepen heb blijven de daadwerkelijke plaatsbepaling gegevens (of lijsten of hoe je het ook wilt noemen) in het kastje in de auto.
Het kastje rekent daarmee uit wat de gemaakte kosten zijn en die kosten worden enkel verstuurd...
Natuurlijk denk ik ook dat er uit eindelijk meer mee gaat gebeuren.. helaas.. maar goed zo is het plan nu.
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: Kilometer heffing

Bericht door karogegro »

Misschien tegen beter weten in, maar ik heb nog wel een klein beetje vertrouwen in onze democratie, en dan met name in de bewaking daarvan. Ik kan mij niet voorstellen dat als er geen spijkerharde garantie is/gegeven wordt in de invoering van de kilometerheffing en in het byzonder de privacy bescherming,nl dat de gegevens die hiermee gegenereerdt worden, bij derden terecht komen, dit op deze wijze ingevoerd zal worden. Ook de ANWB heeft aangegeven dat ze in eerste aanleg niet afwijzend is over de kilometer heffing, maar...eerst wil weten hoe er met de verkregen informatie wordt omgegaan.
Tja, vwb dat big brother is....gevoel, meerdere keren per dag laten we op één of andere manier ons electronisch DNA achter, dus what's nieuw under the zon.
Oja, mijn gevoel heeft mij niet bedrogen.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 482
Lid geworden op: 25 nov 2007, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Kilometer heffing

Bericht door Bommes »

je huidige gsm (indien je die hebt) is ook tot op enkele meters nauwkeurig te plaatsen..
Je pint, je chipt, je rijd met je auto en zichtbaar kenteken langs camera's voor verkeers toezicht.
Je loopt door de stad langs 100den bewakings camera's..
Nee je privacy is a lang verdwenen.. :mrgreen: daar kan dit kastje niet veel meer aan afbreken..

Meest vervelende is dat de niet belasting vrije camper behoorlijk veel meer moeten gaan betalen dan in de huidige situatie, en dat terwijl we weinig rijden en de spits vermijden..
Onder het mom van het milieu..?? Onze camper kan niet schoner, er zijn geen roet filters voor te krijgen dus moet het ding dan maar naar de sloop..??
Zelfs als je nu een splinter nieuwe camper koopt val je in het meest vervuilende tarief simpel weg omdat er van bedrrijfs wagens geen co2 uitstoot gegevens bekend zijn om het tarief op te bepalen dus slaan ze je aan voor het meest vervuilende tarief personen wagens.
Daar boven op nog de provincie die in de rij staan om geld te innen middels een extra persoons belasting.

Ik weet het niet meer hoor..
Ik ben bereid om van mijn verdiende centjes flink wat af te dragen voor alle sociale voorzieningen in dit land, voor de mensen die het minder hebben, voor de gemeenschap.
Daar heb ik helemaal geen moeite mee, maar een keer houd het op he..
We verdienen genoeg om fijn van rond te komen en ook nog een camper te rijden dus klagen mogen we eigenlijk niet, maar op deze manier wordt het klagen wel in de hand gewerkt.. :twisted:
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Kilometer heffing

Bericht door Leo »

Berthil schreef:Volgens de berekening op de site ga ik er 78 euri per jaar op vooruit
Probeer het hier ook eens te berekenen Berthil, want zoals gewoonlijk "vergeet" onze overheid het 1 en ander te berekenen.. http://leugenskilometerheffing.blogspot ... ening.html
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Kilometer heffing

Bericht door Admin »

Marius,

je huidige gsm (indien je die hebt) is ook tot op enkele meters nauwkeurig te plaatsen..

Maak daar maar "enkele kilometers" van. Er wordt geregistreerd in welke cel je belt. Als je telefoon uit staat natuurlijk niet. En die gegevens zijn niet in real time bekend, maar kunnen achteraf opgegraven worden. Heb me ooit diepgaand in deze materie moeten verdiepen als consultant m.b.t. "lawful interception" bij Český Telecom. Was toen nodig om de CR klaar te stomen voor toetreding tot de EU.

Voor de meeste diesels zag ik in Düsseldorf retrofit partikelfilters die je van Euro-2 of -3 naar Euro-4 zouden moeten tillen. Tegen een aanzienlijke investering, dat wel...

Maar verder kan ik me wel vinden in je betoog!
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: Kilometer heffing

Bericht door Wim »

Ja die retrofit partikelfilters (roetfilters) zouden een oplossing kunnen zijn , ware het niet dat , in tegenstelling tot de Duitse overheid , ze in Nederland niet worden erkend door de RDW . Het komt er op neer dat je in de praktijk nooit in een andere euro kategorie kan komen , dan die waarin het voertuig van oorsprong geplaatst was .
Het zou onze overheid eens een paar centen minder kunnen opbrengen .

Groeten Wim
Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 482
Lid geworden op: 25 nov 2007, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Kilometer heffing

Bericht door Bommes »

Precies wim.. en zoals ik al melde ook al koop je de nieuwste euro norm weet ik veel wat camper omdat je denkt he laat ik de erfenis alvast eens op brassen en een beter milieu begint immers bij je zelf..
Pech gehad, daar over zijn geen co2 uitstoot gegevens bekend en je valt dus in de zelfde categorie als welke andere zwaar vervuilende dikke zwaarste personen auto.

Voorlopig is het nog een hoop aannames en speculaties maar ga er maar van uit dat de belofte dat de weinig rijders minder gaan betalen niet waar is.
En dan heb ik het niet eens gehad over de overgangs situatie..
Tot aan de invoering gaat elk jaar de houderschapsbelasting met ongeveer 7% tot 8% omhoog en recht evenredig daalt de BPM..
Das fijn, dus ik mag met mijn camper waar ik al BPM over heb betaald tijdens invoer meer houderschapsbelasting gaan betalen voor al die van af dat moment nog in te voeren auto's of nieuw verkochte auto's..
Want zo is het dus gewoon, de bpm gaat naar beneden en dat verlies aan inkomsten word gewoon opgehoest door alle andere auto bezitters net wat meer te gaan laten betalen.

Campertje op Belgisch kenteken over zetten en zelf er maar achter aan verhuizen .. dat zijn zo maar ff wat gedachtes.
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Kilometer heffing

Bericht door Admin »

Campertje op Belgisch kenteken over zetten en zelf er maar achter aan verhuizen .. dat zijn zo maar ff wat gedachtes.

Je moet wel de volgorde even omdraaien. En dan... welkom :!:

Zie ook: http://www.immoview.be/
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: Kilometer heffing

Bericht door Wim »

@ Bommes ,

Het komt er dus op neer dat je nog eens BPM betaald , maar dan per periode :lol:
Te gek om los te lopen , toch ?

Groeten Wim
Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 482
Lid geworden op: 25 nov 2007, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Kilometer heffing

Bericht door Bommes »

ja dat vind ik wel ja..
misschien eens een bezwaar schrift invullen..kijken wat de reactie is..
of krijg ik de reeds betaalde bpm terug van mijn huidige camper..??
Overigens wordt de rest waarde van de campers waar wel de volle mep bpm over betaald is wel een stuk lager natuurlijk.

@ ernst
Als ik al ooit ga emigreren zal het toch wel wat verder weg zijn, belgie levert geen voordeel wat betreft weer..:wink:
voordeel zou wel zijn dat ik gewoon voor mijn huidige werkgever kan blijven werken, ben nu ook al ruim 70% van mijn werk tijd in belgie.
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: Kilometer heffing

Bericht door Wim »

De eerste 10.000 digitale handtekeningen zijn binnen !
En 't gaat verder , kijk op www.kilometerheffing-nee.nl

Groeten Wim
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten