Kilometer heffing

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Kilometer heffing

Bericht door DVIII »

afijn om nog even verder te leuteren , dus we gaan het weer over de grote lijnen hebben , fossiele brandstoffen zoals olie en gas voorbehouden aan mobiliteit , zonne, wind en kolen voor electra opwekking en verwarming . dan kunnen we nog jaren vooruit met de auto en de andere voertuigen. want we kunnen uren over alleen die KmHeffing praten maar het gaat om het doel wat de overheden willen bereiken en dat is de burger uit de auto pesten omdat er straks geen olie meer zou zijn . diverse bijdragen in het voorafgaande hebben de voor en tegens al scherp afgetekend en daarbij mag ook nog genoemd worden dat je maar een aantal uren per dag voor je werk bezig mag zijn anders kom je niet aan je rusttijd. dus openbaar vervoer wat in feite alleen maar werkverschaffing oplevert is te langzaam om een mooi "bruto nationaal product" te Kunnen genereren. ook de heldere feiten over betalen per kilometer "wat we dus al doen" via de accijnzen en ook het populistische "de vervuiler betaald" zit in feite al in die accijns.
het alom bekende fileprobleem zit 'm in de niet georganiseerde vrije markt van werktijden , als je naar je werk moet kun jij niet bepalen wanneer dat is , dat bepaalt de organisatie waar je mee of in werkt. het zou dus makkelijk zijn naast de nu al ingebruik zijnde twee stromen , resp; om zeven uur beginnen en om acht uur beginnen nog een derde groep moeten komen die om negen uur begint. ik denk dat er dan veel fileleed wordt opgelost . verder zou het spitsverkeer kunnen worden "verdunt" door in plaats van spits toeslag , een bonus te geven voor kentekens die na 10:30 en voor 15:30 worden geregistreerd een paar euro terug te geven ! . :roll:
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 390
Lid geworden op: 10 mei 2006, 12:43
Locatie: Scharwoude

Re: Kilometer heffing

Bericht door Rene »

Ik wil er ook nog wel iets over kwijt: De tank auto van de Shell b.v die kilometers moeten dus ook worden betaald , die levert aan de tankstations waar wij dan weer komen tanken en waar wij dan ook weer de nodige kilometers mee rijden en dan ook weer heffing over betalen. Wij zijn de eind verbruikers dus we betalen eigenlijk twee keer, de Shell berekend de heffing ook door. En zo kun je het dus heeel lang maken.
Maar waar het bij mij op neerkomt wie staat er aan het eind van de spiraal? Juist jan met de pet, voor hem is er geen mogelijkheid om het ergens door te berekenen. En die zelfde jan kan geen nieuwe auto kopen dus geen BPM verhaal voor hem. En die jan die s`morgens naar zijn baantje moet in de bouw, om 6 uur rijden er bij ons geen bussen en waar laat hij zijn gereedschap in de bus die er niet rijd. Ik wordt er steeds nijdiger op, en ik heb ook niet de oplossing en het is makkelijk zeggen niet doen die kilometer heffing. Maar het over de ruggen uitsmeren van de gewone man en of vrouw ( daar zijn er immers de meeste van ) vind ik geen goede oplossing. En dan zeg ik het nog netjes. :twisted:
Gr René
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: Kilometer heffing

Bericht door Wim »

DVIII ,

Dat is taal naar m'n hart , mannentaal 8) . Maar hoe dwingen we dat af ? :shock:

Groeten Wim
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Kilometer heffing

Bericht door Anton »

Hoi,

Een bom?



Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: Kilometer heffing

Bericht door karogegro »

Anton bin laden :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: Kilometer heffing

Bericht door Wim »

Dat mag dan (misschien :mrgreen: ) effectief zijn .
Maar het is ook een ehhh beetje extreem :shock:

Groeten Wim
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: Kilometer heffing

Bericht door karogegro »

Nog een uitspraak van m'n pa ....als je iets duidelijk wilt maken moet je overdrijven.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Gebruikersavatar
vanhooltje
Berichten: 1188
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
Locatie: Vrouwenparochie

Re: Kilometer heffing

Bericht door vanhooltje »

Tja onze manne in den Haag zijn als alle anderre voorgaande leiders!

Waarom makkelijk als het moeilijk kan is hun moto.

Dure kasjes voor in je auto (mag je natuurlijk zelf gedwonge betalen), overal palen met detektors (horizonvervuiling)
Straten en wegen open voor bekabeling, nog meer file leed.
Miljoenen over de balk, en de burger mag het weer ophoesten.

In plaats dat die domboos eens naar jan met de pet luisterren, nee natuurlijk niet zoals hun het doen hebben ze alleen maar zelf voordeel van.

Gooi het net als duitsland op de brandstof!!
Wie het meeste rijd en dus vervuild betaald ook het meest, en word de run op goedkoop rijdende auto,s van zelf groter.

Twee vliegen in een klap.

En dan die file's, als je nu de mensen die op kanytoor zitten eens de kans geeft om thuis te werken (dat moet kunnen met de huidigge internet verbindingen) dan zou dat heel veel onnodig verkeer op leveren.

Bouw vakkers moeten wel om 6 uur de deur uit anders zijn ze te laat en komen in de file te staan.
Niet leuk als je een avond mens bent net als ik, ik probeer maar in de buurt mijn werk te zoeken en dat lukt me redelijk de laatste jaren.

En ja op wie je stemt maakt geen zak uit je wordt door die klanten toch wel genaait.
Maar das niet zo erg maar dan wil ik zoenen ook en dat gebeurt niet :mrgreen:
Ik zeg maar zo: of je nu door de kat of hond word gebeten, het doet allebij pijn (in je portomonee dan).

Het zal mij benieuwen wat die hufters daar in den haag nu eigenlijk gaan doen?

grt peter
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Kilometer heffing

Bericht door Leo »

Marius,

het bedonderde van laat reageren is, dat het meeste al gezegd is.
Aan de andere kant bespaard mij dat een hoop typewerk, want nu kan ik ook eens kort zijn..:P
----


Het punt is dat we allang per kilometer/vervuiling betalen.
Onze regering heft zó idioot veel accijns op de brandstof, dat we nét zo veel betalen als landen die de wegenbelasting in de brandstofprijs hebben zitten.
Dus wat dat betreft hoeft er voor mij niets te veranderen.



File-probleem: Dat is geen zaak van de mensen die in de file staan, maar van de werkgevers. JanDeFileMan staat niet voor zijn jolijt iedere dag zijn tijd te verdoen.
Wanneer (om te beginnen kantoor)werkgevers variabele werktijden gaan invoeren & eens stoppen om hun bedrijven tussen de file-gebieden te bouwen, dan is de meeste file zó opgelost. Dat kost die kantoren niet meer dan wat organisatie, een prikklok en een beetje status.
Maar ook de handwerkslieden hoeven niet per-sé om 0700uur te beginnen. Die stenen kun je ook op een ander tijdstip stapelen en die spijker gaat evengoed wel het hout in.

Voorts denk ik dat binnen een jaar of twee de files zowieso verleden tijd zijn.
De gigantische schuldenberg van diverse regeringen kan alleen maar leiden tot hyperinflatie en stagnering van de wereldhandel.
Dan is er niets meer te werken en ook niets meer te rijden.
Files opgelost.


Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Kilometer heffing

Bericht door DVIII »

ik heb het even nagezocht maar de bom valt af , arbo , vervuiling , legaliteit , en vooral waarmee gaan ze dan terugslaan !!
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: Kilometer heffing

Bericht door karogegro »

Daar zeg je wat Leo, ik vroeg me al af hoe Camiiieeeel zijn hersenspinsels uberhaubt gaat financiéren, het lijkt mij nl stug dat Wouter ergens nog een paar miljard heeft liggen om dit alles te bekostigen. We zitten verdorie nog midden in een financiéle crisis.
Toine
By the way, ik heb nog wel een paar kilo kunstmest liggen :mrgreen:
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Kilometer heffing

Bericht door Leo »

DVIII schreef:en vooral waarmee gaan ze dan terugslaan !!
Waarschijnlijk een bom-belasting met extra heffing tijdens het weekende en de drie maanden per jaar kamer-reces, omdat die bom dan geen effect heeft. 8)
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Kilometer heffing

Bericht door Leo »

karogegro schreef:het lijkt mij nl stug dat Wouter ergens nog een paar miljard heeft liggen om dit alles te bekostigen.
Wouter komt s'morgens op zijn kantoor, gaat achter de computer zitten en kan dan met een paar toetsen een paar miljard creeëren. Daar heeft ie geen drukpers meer voor nodig.
De eindrekening betalen wij door alles te verliezen wat we nu hebben.

Life is simpel if you know how to push the right button.:wink:


Is het trouwens niemand opgevallen dat de AOW-discussie helemaal stil ligt?
Waarom denk je dat opééns die kilometerbeprijzing zogenaamd doorgaat terwijl al 10 ministers hun gouden tanden er op gebroken hebben?
Twee maanden terug kondigde Emille nog aan dat het hele zooitje een paar jaar was vertraagd..




Politiek politiek..:wink:

En hiermee overtreed ik mijn eigen regels, want eigenlijk wil ik niet dat er op dit forum over politiek gepraat wordt.
Op zee was dat meestal ook verboden, omdat politiek- en godsdienstdiscussies alleen maar ruzie veroorzaken.. :?

De vraag is alleen: Kom je onder politiek uit met zo'n onderwerp?
Ik verzoek jullie daarom vriendelijk om te pogen zo weinig mogelijk politieke praat neer te schrijven.
Let wel, ik verbied het niet, maar laten we proberen om dit forum zo veel mogelijk verschoond te houden van het smerigste spel ter aarde.

Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: Kilometer heffing

Bericht door karogegro »

Hoe noemen ze dit ook al weer, o ja, volksverlakkerij.
Gaan we met z'n allen lekker een potje burgerlijke ongehoorzaamheid ten toon spreiden.
Geen gezeik, allemaal het kassie kwijt :mrgreen:
Toine
Oeps, sorry Leo, maar nu staat het er al :oops:
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Kilometer heffing

Bericht door Leo »

Grinnnn Toine, dat kwam omdat ik tussentijds aan mijn eigen bericht had zitten sleutelen.

Maar even voor iedereen: Laten we de discussie een beetje beschaafd houden.
Er zijn op diverse fora al enorme scheldpartijen aan de gang, maar laten wij onszelf hier niet toe verlagen.
Ook op een beschaafde manier kun je over een &*(&%%^$-onderwerp discussiëren. :roll:

Bij voorbaat mijn grote dank.:)


Mvg, Leo.:D
mod.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
vanhooltje
Berichten: 1188
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
Locatie: Vrouwenparochie

Re: Kilometer heffing

Bericht door vanhooltje »

Ja onder senzuur ziet dat er zo uit!

Die .......... regering met die ................ dat is ................. ze zouden ze de ............... #%$@#$^&&^%$##@$$%%^^&&&&******^^^^&&&^^%^^&&*(&((&)*&&$*

:mrgreen:

grt peter
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: Kilometer heffing

Bericht door karogegro »

Weet je wat nou zo jammer is van dit soort discussies, over een onderwerp wat nogal gevoelig ligt. Bijna iedereen die deel neemt in dit onderwerp en zijn of haar motivatie geeft waarom hij of zij het er niet mee eens is.......het gaat uiteindelijk helemaal nergens toe leiden, behoudens dan dat het interresante gesprekstof oplevert. Ik persoonlijk zou, behalve het invullen van een internet poll of een enqette, niet weten hoe mijn stem het verschil gaat maken tussen het laten doorgaan van deze heffing of tegenover gestelde. Die kliek in Den Haag gaat er in elk geval niet wakker van liggen van wat ik er van vind.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Kilometer heffing

Bericht door Leo »

Ze zijn alleen gevoelig voor je rode potlood in het stemhokje Toine.
Een algemene stem-staking zou daarom ideaal zijn.
Alleen, er zijn altijd van die klojo's die het dan verpesten.
Zou trouwens niet weten op wie ik dan moest gaan stemmen, want geen enkele partij heeft een program waar ik het mee eens ben. Tis allemaal het bekende kat of hond verhaal.


Forumdisc geen nut: Vergis je niet.
Big Brother is watching. We zijn per slot van rekening het meest (door onze eigen overheid) bespioneerde volk ter wereld.
En misschien komt er wel iets uit wat wel werkbaar en aanvaardbaar is (en wat ze meer stemmen oplevert).
Zitten we toch niet helegaar voor de kat zijn stradivarius te typen..:P
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Kilometer heffing

Bericht door Admin »

laten we proberen om dit forum zo veel mogelijk verschoond te houden van het smerigste spel ter aarde

Omein!
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: Kilometer heffing

Bericht door Wim »

@ Leo ,

Ik benijd je om jouw vermogen om alles zo lekker losjes neer te zetten , als ik dat probeer word het toch weer zo'n zwaar stuk :wink:
Verder denk ik dat mijn gedachten hierover wel duidelijk zijn , de standpunten zo gezegd :shock:
Dus ik blijf hier wel meelezen maar probeer mijzelf te weerhouden van reactie's , tenzij ?
Verder hoop ik dat we als bevolking nog wat in te brengen hebben , want als het weer op dat rooie potlood aankomt ? :mrgreen:

Groeten Wim
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 390
Lid geworden op: 10 mei 2006, 12:43
Locatie: Scharwoude

Re: Kilometer heffing

Bericht door Rene »

Ja het kat en hond verhaal, maar wat gebeurt er nu als het hele verhaal rond die kilometer heffing nu niet doorgaat? :P Ik ben dan al weer aan het denken wat zal er nu komen om dat geld binnen te krijgen, hoe je het ook wend of keert dat geld moet er komen. De heren in Den Haag die we zelf gekozen hebben ( heb je niet gekozen dan heb je ook niets te klagen ) vinden het een prestige slag om van Nederland het kleinste land van europa dat voorop moet lopen om het zuinigste land moet worden zonder file`s en geen vervuiling. Wind molens, zonnecollectoren, warmtewisselaars noem het maar op niets is on te gek in dit kleine land. Wat me dan weer verbaast is dat er in andere landen in ons europa nog gewoon op bruinkool gestookt wordt, waar je in de avond niet meer buiten kan lopen ivm de luchtvervuiling. Is het dan een gekke gedachte van mij dat daar veel meer te besparen valt in plaats van onze auto`s 1 op 35 te laten rijden. Ik weet nog dat ik in het oosten van Gelderland woonde en oosten wind was dat er soms smog alarm was door de vervuiling in het Ruhrgebied. :cry: Nu staan er op de grens windmolens voor onze schone energie en die energie wordt door vervuilde lucht uit Duitsland aangedreven. :? Ik weet dat je niet met de vinger moet wijzen naar anderen maar soms heel soms…… Ach ik draaf weer door geloof ik, ik ga maar weer eens aan de koffie maar toch blijft het een rare gedachte. :roll:
Gr René
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Kilometer heffing

Bericht door Anton »

Hoi,

Maar het is in de pot al heel wat schoner geworden dan voor 20 jaar terug.
Ook zijn de Duitsers heel wat vlotter met molens neer zetten dan hier.
Ook zonnepanelen kom je daar veel meer tegen dan hier, hoe zou dat toch komen?

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Kilometer heffing

Bericht door DVIII »

NIMBY overgenomen van de engelsen overigens !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Kilometer heffing

Bericht door Leo »

Anton schreef:hoe zou dat toch komen?
a)Waarschijnlijk omdat ze daar meer ruimte hebben?
Want wij Nederlanders mogen dan wel denken dat we in een land zitten, maar we zijn niet veel meer dan een grote stad met een beetje groen eromheen.
Aantal inwoners per vierkante kilometer NL 398/km² , Duitsland 231/km².
Oftewel NL is 1,7X dichter bevolkt dan Germanië..

b) Omdat je in NL een toren van 40 meter hoog kunt bouwen van formulieren, vergunningen & wetsregeltjes voordat je een molentje van een meter doorsnede mag plaatsen.
En dan moet je geen buren hebben, anders kun je dat mini-molentje óók nog weghalen vanwege geluidhinder oid.


In dit land MAG je niet onafhankelijk worden van externe energie, anders hebben ze niet genoeg grip op je. :wink:


Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Kilometer heffing

Bericht door Leo »

Wim schreef:@ Leo ,
Ik benijd je om jouw vermogen om alles zo lekker losjes neer te zetten , als ik dat probeer word het toch weer zo'n zwaar stuk :wink:
Hoi Wim, bedankt voor het compliment.

Edoch..

Waarschijnlijk heb ik het wel eens eerder geschreven, maar er komt bij mij heel weinig uit de losse pols.
Soms zit ik over een berichtje van 5 regeltjes wel een uur te typen/schrappen/denken.
Dus dat losjes schrijven komt voort uit veel werk.
Desalniettemin prettig om te horen dat het "los" overkomt, wat dat is mijn bedoeling ook.

Jouw bijdragen kan ik niet "zwaar" noemen.
Je schrijft wat je denkt en dat is voornamer dan de stijl.
Daarom zie ik geen enkele reden voor jou om te stoppen met je schrijfsels.:)


Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten