lekkere vakantie en nu toch een vraagje

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Janneman
Berichten: 194
Lid geworden op: 08 okt 2007, 12:50
Locatie: Uden
Contacteer:

lekkere vakantie en nu toch een vraagje

Bericht door Janneman »

Vrouw, hondje en ik hebben er weer bijna 3 weken Frankrijk opzitten in onze 207D camperbus. Alweer een fantastische ervaring, afgezakt via binnenwegen naar Marseille en daarna weer binnendoor terug. Cols bedwongen van 16%, ging echt prima al gaan we dan maar met 30 km/h omhoog. Temperatuur loopt op van standaard 84 graden naar maar liefst 90 graden maximaal. Olieverbruik is een minpuntje, zo'n liter per 1200 km. Maar ach, mag het na zoveel jaar?

Problemen hebben we eigenlijk niet gehad. Ja een dakluikje stuk en een scharnier van een kastje afgebroken.

Toch nog een technisch vraagje. Na een paar dagen lagen er wat druppels diesel onder de bus. Dat beetje lekken is die blijven doen maar omdat het niet erger werd ben ik er maar lekker afgebleven. Het is bij het plastic dingetje op de foto. Het lijkt op een filtertje maar wat is dan die electro stekker? Iets electrisch in zo'n ouwe bus??

Het dingetje hangt achter het rechtervoorwiel net voor de tank, maar wat is het nou?
Afbeelding
-----------------------
Groetjes,
Jan
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: lekkere vakantie en nu toch een vraagje

Bericht door Anton »

Hoi,

Even goed schoonmaken, het lijkt op een elektries afsluitertje.
En dat lekken moet natuurlijk niet, de mogelijkheid bestaat dat ie lucht aan zuigt en dan is het gebeurt.

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
gilles
Berichten: 106
Lid geworden op: 16 feb 2010, 22:02

Re: lekkere vakantie en nu toch een vraagje

Bericht door gilles »

het lijkt me een pulspompje van een webasto..(eberspacher mag ook)
Gebruikersavatar
Janneman
Berichten: 194
Lid geworden op: 08 okt 2007, 12:50
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: lekkere vakantie en nu toch een vraagje

Bericht door Janneman »

Afsluitertje zou kunnen, maar waarvoor dan?

Standverwarming zit er niet op (wat er niet op zit kan niet stuk!), dus daar zal het niet voor zijn.
-----------------------
Groetjes,
Jan
Aart
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 dec 2009, 11:11

Re: lekkere vakantie en nu toch een vraagje

Bericht door Aart »

Het lijkt mij ook een (opvoer)pompje van een standkachel, misschien een overblijfsel van een ooit ingebouwde standkachel. Even de slangetjes volgen en dat wordt het misshien duidelijker.
Gebruikersavatar
Janneman
Berichten: 194
Lid geworden op: 08 okt 2007, 12:50
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: lekkere vakantie en nu toch een vraagje

Bericht door Janneman »

Aart schreef:Het lijkt mij ook een (opvoer)pompje van een standkachel, misschien een overblijfsel van een ooit ingebouwde standkachel. Even de slangetjes volgen en dat wordt het misshien duidelijker.
Bedankt voor de tip en het correcte antwoord :D

Slangetje gevolgd en dat gaat ergens omhoog en komt uit... onder de koelkast! Nou zit daar wel wat ruimte onder en nog wat tochtgaten in het aanrechtblok(je). Goed kans dat daar in een grijs verleden een verwarming heeft gezeten.

Als ik vanaf het dingetje de leiding de andere kant op volg kom ik op een T-stukje uit. Zal dat maar vervangen door een recht pijpje en dan is dit probleem ook alweer de wereld uit.
-----------------------
Groetjes,
Jan
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten