waar gaan julie heen..

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Gebruikersavatar
melvin
Berichten: 310
Lid geworden op: 07 okt 2010, 16:39

waar gaan julie heen..

Bericht door melvin »

de zomer komt er langzaam maar zeker weer aan!!
wij zijn stiekem al aant brainstormen waar we deze zomer eens heen zullen tuffen.

ik zit aan scandinavie te denken maar zij wilt dat in het najaar doen en wilt liever naar italie, tenslotte nog nooit geweest en zon zee strand je kent het wel..
afgelopen zomer frankrijk en spanje gedaan dus even de andere kant op lijkt me leuk!

hebben julie al plannen voor de zomer? en voor hoelang?
altijd leuk om over vakantie te praten/typen/denken :P
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door Detlev »

Afgelopen zomer naar Zweden geweest, net over het midden. Geen mens meer te zien, soms uren, soms dagen lang......Overal meren en zwemmen, en mooi weer dat het was :D Vijf weken rond gereden en nog lang niet uitgekeken. Van de busjes die we tegenkwamen van noord naar zuid waren de meesten in Noorwegen geweest, dat was volgens iedereen nog veel mooier.....Bergen dus, die heeft Zweden niet.
En nee hoor, geen mug gezien (letterlijk)

Dit jaar waarschijnlijk richting Tsjechië, Hongarije, Roemenië, Turkije, Iran (?) Ligt er een beetje aan hoe ver we komen..... 8) Gaat niet zo snel die 406/508 van ons.
Mercedes 406 uit 1969
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door Frank.fjph »

Wij weten het nog niet, na 4 jaar Griekenland... :D :D nu weer eens naar iets anders aan het zoeken.
Als je nog een suggestie zoekt: Griekenland doen, Pellop[onesos maar ook het vasteland is prachtig, zowel kust als de natuur binnenland.
Route via Ancona en dan met nachtferry met Camping on board.....wel voor feb of mrt boeken, scheelt 20% of zo


Frank
Gebruikersavatar
vanhooltje
Berichten: 1188
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
Locatie: Vrouwenparochie

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door vanhooltje »

Hoi vakantie gangers en planners :D

Na 2,5 jaar sleutelen en noeste arbeid aan vanHooltje, gaan we dit jaar van hem/haar genieten :D
Waar hij/zij ons naartoe brengt hangt van het weer af, wij hebben nooit een bestemming we gaan het mooie weer achterna.
Wel een richting, dit jaar richting zwarte woud, maar of we het halen hangt van het weer af.

grt vanHoolttje
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 390
Lid geworden op: 10 mei 2006, 12:43
Locatie: Scharwoude

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door Rene »

Wij gaan dit jaar weer naar Zweden, vorig jaar via zweden naar Noorwegen geweest. Geef mij maar Zweden in Noorwegen geen camperplaats te zien overal verboden, de overtochtjes zijn in het begin wel leuk maar als je er 15 heb gehad geloof je het wel, en het kost je een vermogen en dan de tol, tolwegen, tolbruggen, toltunnels. Het weer is er slechter, mensen zijn minder vriendelijk. Nee na 6 jaar zweden is het uitstapje naar Noorwegen slecht bevallen.
Ook in Noorwegen heb mooie dingen hoor. :shock:
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
Yoni
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door Yoni »

Wij zitten nog te twijfelen tussen diverse opties:
Corsica.. duur 2000Euro voor enkel de diesel overtocht en overnacht kosten!
Spanje
griekenland
marocco
of
of
of...
Te veel opties en nog genoeg tijd!
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door dereiziger »

Rene .. das nou jammer .. wij hebben juist hele goede ervaringen in Noorwegen .. ook qua mensen en Camperplekjes te over .. tenminste .. zolang je niet in het zuid-westen zit daar is het idd erg dicht getimmert.

Dit jaar weer de pyreneeën is de bedoeling . vorig jaar de oostkant gedaan dus nu het midden ;).. maar de plannen kunnen nog wijzigen ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Janneman
Berichten: 194
Lid geworden op: 08 okt 2007, 12:50
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door Janneman »

Vorig jaar wilden we in het voorjaar naar Duitsland. Vanwege het weer werd dat zuid Frankrijk. Dan maar in het najaar naar Duitsland, maar alweer regen voorspelling dus maar weer naar Frankrijk bij Bordeaux.

Twee keer een geweldige vakantie gehad maar dit jaar toch maar even geen Frankrijk en Duitsland lonkt nog steeds.

Dus in principe Duitsland en bij voorkeur het zuidelijke stuk. We hebben al wel besloten dit jaar wat minder te rijden en wat vaker ergens een paar dagen te staan en dan wat meer te fietsen.

Maar ja, de ervaring leert... dat weer daar...
-----------------------
Groetjes,
Jan
Gebruikersavatar
pluk1973
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 nov 2009, 21:03
Locatie: Vlissingen

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door pluk1973 »

We zijn ons aan het oriënteren op Griekenland. Lijkt ons erg leuk, maar schrik toch nog wel wat van de prijzen van de veerboten. Lijkt me wel een mooie bestemming.

Als we de boot niet boeken, dan wordt het elders in Europa. Half juli weet ik waar in Europa :lol:

Arno
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door Frank.fjph »

De boot die wij boeken (met vroegboekkorting of andere korting ) kwam op ca 485,= in het voordeligste geval.

Ik had uitgerekend dat met aftrek van de brandstofkosten en tolkosten het maar 100,= duurder was dan helemaal erheen rijden.

Frank
Gebruikersavatar
pluk1973
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 nov 2009, 21:03
Locatie: Vlissingen

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door pluk1973 »

Dat is te overzien. De eerste site die ik probeerde kwam op 700 euro. 2 volw., 3 kind en bus (7,5m) op het traject Ancona-Patras.

Ik ga nog even verder googlen. Ik heb wel begrepen dat de vroegboekkorting tot 1 feb. van toepassing is.

Arno
Gebruikersavatar
melvin
Berichten: 310
Lid geworden op: 07 okt 2010, 16:39

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door melvin »

dat is dus wat we nu een beetje afwegen, mij lijkt de rust van scandinavie even heerlijk, maar aan de andere kant is dat mischien ook weer teveel rust voor van de zomer.
griekenland is inderdaad schitterend! ik ben vaak op de eilanden geweest maar nog nooit op het vaste land.
het hangt er ook nog een beetje vanaf of ik 2 of 3 weken weg wil, ik denk dat het wel lekkerder is om voor griekenland 3 weken te nemen..

vanaf ancona kom je gelijk in griekenland aan? en wat kost dat zo'n beetje? en de terugreis door macedonie etc etc, is dat te doen?
Laatst gewijzigd door melvin op 07 dec 2011, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jervig
Berichten: 349
Lid geworden op: 13 jan 2008, 20:17
Locatie: Rudzica Polen

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door jervig »

Veel vragen weinig echte antwoorden.

Iemand schrijft: Corsica duur alternatief Marokko? Ik zie het prijsverschil nog niet hangen!

In de zomer naar Italie en in buitenseizoen naar Scandinavie? Als je beide wil in 1 jaar zou ik dat maar omdraaien.

Macedonie te doen? Waarom niet? Wat zou je probleem kunnen zijn. het lijkt wel of we tegenwoordig angst hebben voor ieder land buiten de EU, waarvoor? Vroeger moest je je paspoort aan de Belgische grens laten zien.

Zelf doen we een beetje rustig aan dit jaar, IJsland en Tunesie, volgend jaar weer iets groots.

groetjes,

tot alle info bereid,

Jeroen
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door Frank.fjph »

Melvin,

Als je 2 posts hoger kijkt zie je wat prijsindicaties.

Voor 2 weken is het wat kort, wij gaan meestal voor 4 weken ui en thuis = 3,5 wk in GR

Aankomst kun je kiezen tussen Igoumenitsa (aank 08.00) en Patras (Pelloponesos) (aank 13.30)

Frank
Gebruikersavatar
melvin
Berichten: 310
Lid geworden op: 07 okt 2010, 16:39

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door melvin »

nee geen angst, het gaat me meer om de wegen, is dat allemaal te doen, putten kuilen hobbels, is het tever omrijden.. etc etc.

angst? :twisted:

griekenland lijkt me echt onwijs, maar ik kan niet langer dan 3 weken achtereenvolgend vrij krijgen van me werk, dat is een beetje de issue.
ik vind het best om lekker door te karren, alleen even kijken of me vriendin dat ziet zitten, ik denk dat zei niet verder dan italie wilt, en terug via frankrijk, alleen jammer dat we dat stuk van frankijk afgelopen zomer al hebben gedaan...
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door Frank.fjph »

Als je Griekenland wil doen met 3 weken vakantie is de boot toch wel een optie:

naar Ancona rijden is 1400 km , als je dan de boot van zondag 16.00 neemt dan ben je maandag 08.00 in NW Griekenland, dan heb je tot vrijdag middag 15.00 toch ruim 2,5 week in Griekenland te reizen, en de afstand tot de Griekse grens is zo maar 1400 Km.

Groeten

Frank
Gebruikersavatar
melvin
Berichten: 310
Lid geworden op: 07 okt 2010, 16:39

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door melvin »

als ik nu zou boeken zou ik 502 euro kwijt zijn voor mijn lengte, en een hut voor 2 pers. (retour)
goed te doen!!

dan komen we in patra aan en zouden dan de westkust kunnen doen.

ik denk dat het deze hoek gaat worden voor ons :D
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door Frank.fjph »

Met hut klinkt dat bedrag me niet te duur, maar met Camping on board zou het voordeliger moeten zijn.
Je moet dan voor de passage kiezen voor Deck overtocht per persoon en de öpen deck optie voor camper 6 tot 8 meter.

Frank

PS was bij de ANEK lijn
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door Dennis en Nancy »

Wij gaan naar denemarken. Daar lekker beetje vissen (forel) en wat wijntjes drinken.

Vorig jaar Italie gedaan tot rome,..... Prachtige stad met prima stellplatz recht tegenover de metro! Het nadeel van Italie vond ik dat ik vrij veel gereden heb. Dit jaar wil ik echt wat minder rijden en meer rusten! (rij het hele jaar internationaal met een vrachtwagen)

Grt Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Gebruikersavatar
melvin
Berichten: 310
Lid geworden op: 07 okt 2010, 16:39

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door melvin »

Frank.fjph schreef:Met hut klinkt dat bedrag me niet te duur, maar met Camping on board zou het voordeliger moeten zijn.
Je moet dan voor de passage kiezen voor Deck overtocht per persoon en de öpen deck optie voor camper 6 tot 8 meter.

Frank

PS was bij de ANEK lijn
check! :D
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door Dennis en Nancy »

melvin schreef:nee geen angst, het gaat me meer om de wegen, is dat allemaal te doen, putten kuilen hobbels, is het tever omrijden.. etc etc.
In Italie waren de wegen vorig jaar ook niet om over naar huis te schrijven. Ze waren zo slecht dat ik tot 2 keer toe op de vluchtstrook ben gestopt om te kijken of de scooter nog op de aanhanger stond. Ongehoord slechte weg gehad. Als je dat vergelijkt met kratie en slovenie dan durf ik te stellen dat de wegen daar beter waren.

Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 874
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door Berthil »

@ melvin
op de hieronderstaande link staat ons reisverslag naar griekenland van afgelopen jaar met overtocht vanuit venetie:
http://www.grashof.net/vakantie%20boeke ... 2010_1.htm
http://www.grashof.net/vakantie%20boeke ... 2010_2.htm
De wegen waren in griekenlank erg slecht, rustig rijden, want er kan zomaar ergens een gat van een halve meter zitten, en toch rijden de grieken daar als gekken.

Wij willen dit jaar naar Spanje, we willen de Don Quichot route doen, ten zuiden van Madrid en dan naar Valencia.
Als iemand daar ervaringen over heeft en will delen dan hoor ik het graag.
En ja we nemen weer lekker de tijd, 6 weken.

Groeten Berthil.
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
Gebruikersavatar
melvin
Berichten: 310
Lid geworden op: 07 okt 2010, 16:39

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door melvin »

ha berthil leuk, dat ga ik even doorbladeren!
de eerste foto komt me al bekend voor ;) (tanthof ;))

ik ben wel op vele griekse eilanden geweest, daar waren de wegen altijd wel goed te noemen, huurde dan altijd een jeep.
ik hoopte dat het op het vasteland ook een beetje zo was, dan maar (nog) rustiger rijden :P
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door Dennis en Nancy »

Berthil schreef: Wij willen dit jaar naar Spanje, we willen de Don Quichot route doen, ten zuiden van Madrid en dan naar Valencia.
Als iemand daar ervaringen over heeft en will delen dan hoor ik het graag.
En ja we nemen weer lekker de tijd, 6 weken.

Groeten Berthil.
Tip: Laat je camper niet alleen. Ze hebben in Aguillent onder Valencia op klaarlichte dag mijn vrachtwagen opengebroken. Stond aan de doorgaande weg langs de klant waar 24upd gewerkt werd en security was. Guardia Civil gaf aan dat het de normaalste zaak van de wereld was. 1 op de 5 werkende heeft geen baan. Inbraak is kwestie van wel of niet eten voor die mannen.

Groeten Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Gebruikersavatar
melvin
Berichten: 310
Lid geworden op: 07 okt 2010, 16:39

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door melvin »

zoiezo veel gezeik in spanje met inbraken etc.
ik zat afgelopen jaar in het oosten en hoorde dat er ook bij de grens tot barca een hoop rommelde.

ik zit trouwens te twijfelen om dat bearlock systeem te nemen, heeft iemand hier ervaring mee?
kost 490 euro incl montage voor de 508
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten