waar gaan julie heen..

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 874
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door Berthil »

Melvin,
Als je even zoekt op het forum dan komen er heleboel zoek resultaten.
Er zijn voorstanders en ook veel leden die het zonde vinden van het geld, want het is te makkelijk te omzeilen.
Zelf heb ik er ook een bearlock in zitten en een slot waarmee mijn koppeling vastgezet wordt aan het stuur.

@Dennis, we staan doorgaans altijd op een camping (behalve als we op doorreis zijn) en trekken er vervolgens op de fiets er op uit om dingen te zien.

Groeten Berthil.
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door Dennis en Nancy »

Daar is al een en ander over geschreven geloof ik. Ik persoonlijk vind het te duur.

In deze afdeling zul je wel wat leesvoer kunnen vinden.

Grt, Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door Dennis en Nancy »

Berthil schreef: @Dennis, we staan doorgaans altijd op een camping (behalve als we op doorreis zijn) en trekken er vervolgens op de fiets er op uit om dingen te zien.

Groeten Berthil.
Dat is een beter idee!

Off topic: Heb vorige week een nieuwere MAN gezien met dezelfde opbouw als je unimog inclusief het terrasje aan de achterzijde en de spoorbaan wieltjes.

Grt dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Gebruikersavatar
melvin
Berichten: 310
Lid geworden op: 07 okt 2010, 16:39

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door melvin »

berthil, bedoel je met omzeilen het onklaar maken van het systeem?
mij lijkt het een redelijk hufterproef systeem, 490 euro vind ik een mooie deal, als de pook daadwerkelijk niet uit de achteruit gehaald kan worden..

zo'n pedaalslot zou ik ook wel willen, was er niet iemand die die maakte hier op het forum?
Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 874
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door Berthil »

Melvin,
Je hoeft de koppeling maar in te trappen en ze kunnen een wagen met bearlock wegslepen.
Vandaar het slot om het koppelingspedaal en stuur.
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door Detlev »

melvin schreef:zo'n pedaalslot zou ik ook wel willen, was er niet iemand die die maakte hier op het forum?
en dat is dan weer Yoni.....Mijn bus ligt momenteel vast met zo'n stuk huisvlijt van hem 8)
Mercedes 406 uit 1969
Yoni
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door Yoni »

Berthil schreef:Melvin,
Je hoeft de koppeling maar in te trappen en ze kunnen een wagen met bearlock wegslepen.
Vandaar het slot om het koppelingspedaal en stuur.
Haha, stom hoe logisch maar daar had ik nog helemaal niet bij stil gestaan!

Ik heb bij mij in de straat geen lengte parkeer vakken dus kan nooit de deur fatsoenlijk opendoen om het pedaal slot om te leggen ik werd helemaal ziek van dat ge-etter krom om het slot er om te wurmen!

Had zowiezo mijn bedenkingen over die zgn hard stalen breekbouten, heb ze bij een vriend gezien mooi afgebroken met een perfect kuiltje om een Cobalt boor in de zetten..
Helaas heb ik het niet mogen doen van hem!
Gebruikersavatar
melvin
Berichten: 310
Lid geworden op: 07 okt 2010, 16:39

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door melvin »

Alweer een jaar later !!

Waar gaan julie dit jaar heen!? :mrgreen:

Afgelopen zomer hebben we niet echt kunnen kiezen en daarom een lekker ritje rond lopen karren en bekende op de route opgezocht!
Duitsland - Tsjechie - Duitsland - Zwitserland de meren opgezocht, óver de alpen ergens via een B-weg Italie in en daar een rondje gereden en bij Latina aan de andere kant weer terug gereden naar boven -Frankrijk - Luxemburg - Belgie, Breda, Rottrerdam, Delft en weer thuis!
Was goed voor een dikke 7000 Km's.

Dit jaar willen we naar Kroatie, veel kust en veel mooie eilandjes en ik ben er nog niet eerder geweest. We hebben 5 weken de tijd en waarschijnlijk rijden er de eerste drie weken nog twee dusseldorfertjes mee.

Mischien iemand die leuke tips heeft voor Kroatie..?
Gebruikersavatar
Janneman
Berichten: 194
Lid geworden op: 08 okt 2007, 12:50
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door Janneman »

Wij zitten dit jaar ook te denken over Kroatië.
Maar ook over Denemarken.
En als het slecht weer is zuid-Frankrijk.

Heerlijk een camper, niks bespreken of boeken of anderszinds vastleggen.
Nee, lekker samen eindeloos ouwehoeren waar we naartoe zouden kunnen gaan en dan op het allerlaatst de knoop doorhakken. Geweldig stukje vrijheid.
-----------------------
Groetjes,
Jan
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door Frank.fjph »

Wordt misschien nog druk met de Dusseldorfers daar.................. we overwegen om ipv een Griekse ferry tevoren te boeken ( heeft wat risico met een failliesement, stakingen etc, komt nog bij dat de rederij vorig jaar Italiaans geworden is en ook met Italiaanse kapiteins en crew vaart...... :? :shock: en dat laatste is sinds een paar weken geen reclame meer... :wink: )

Dus wij mogelijk ook langs de kust daar met de doorrijoptie naar d :wink: Grieken.

Frank
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door Admin »

Die ferries heb is sowieso nooit begrepen (behalve voor mensen met héél weinig tijd, maar die kunnen misschien beter naar de Hoge Veluwe).
Waarom zou je jezelf een boel camperplezier ontzeggen en op het dek van een schip gaan zitten...? Het geld voor de passage kun je beter gebruiken voor brandstof!
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 874
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door Berthil »

melvin schreef:Mischien iemand die leuke tips heeft voor Kroatie..?
Melvin,
Je moet maar eens langs komen in Tanthof.
Kroatie is ons favoriete vakantie land, dus ook vaak geweest.
En hebben meerder fotoboeken vol.
Het favorietste plek is voor ons Korcula een eiland voor de kust van Dubrovnik.
Groeten Berthil.
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door dereiziger »

Hier staat Noorwegen in de planning .. maar je weet maar nooit ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door Detlev »

Paar jaar terug in Kroatië geweest, was een groot oorlogsslagveld..... :(
Konden bijna nergens van de weg af wegens ontploffingsgevaar (mijnenveld na mijnenveld) en werkelijk overal totaal kapotgeschoten dorpen.
Hele trieste en bij tijd en wijle zeer beangstigende ervaring! (privé milities met huurlingen in door USA gesponsorde leger troep alom)
Dat terwijl we van te voren hadden geïnformeerd over de toestand daar.....(let wel, wij zijn gewend niet over gebaande wegen te reizen, dus de doorsnee toerist op de doorsnee toeristenbaan heeft hier niets van gezien....enkele km's links en recht was schoon gemaakt en opgepoetst))
Mocht je denken dat we tijdens of vlak na de oorlog daar waren, nee, dat is niet zo. (We zijn trouwens ook tijdens de oorlog in Joegoslavië geweest hetgeen vreemd genoeg een stuk relaxter was, althans de plek waar we toen waren....!)

Dit alles gezegd hebbende: Kroatië is een van de mooiste landen die ik ooit gezien heb, met de meest heldere riviertjes en beekjes, de blauwste zeeën en mooiste bergen.......Nationaal park Plitvicemeren is zeer aan te bevelen (maar dan niet op de drommen toeristen letten) Verder het binnenland, moet toch wel weer een keer mogelijk zijn en natuurlijk de kusten.

Wij gaan waarschijnlijk weer een keer zuidwaarts na twee jaar Zweden. Zal wel Zuid Frankrijk of misschien zelfs Portugal worden.
Laatst gewijzigd door Detlev op 26 jan 2012, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
melvin
Berichten: 310
Lid geworden op: 07 okt 2010, 16:39

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door melvin »

Hé mischien is een kleine dusseldorfer meeting wel leuk, maar dan in Kroatie! haha

En Berthil, dat sla ik niet af! We pm'en even!
Gebruikersavatar
melvin
Berichten: 310
Lid geworden op: 07 okt 2010, 16:39

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door melvin »

@Detlev:


Ik hoor dit vaker ja, lijkt me best fascinerend!

En Portugal staat ook zeker nog op't lijstje, maar ik wil zeker de komende twee jaar NIET door Frankrijk. Vorige week een weekje op wintersport geweest in Frankrijk en ik ben echt weer even genezen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door Leo »

Waar gaan jullie heen?

Ik denk dat het weer een rondje boerderij op de zitmaaier wordt. :up:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door dereiziger »

Jij bent echt een ongelovelijke huismus aan het worden he Leo 8) :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Ik ga nergens heen

Bericht door Leo »

Het is maar in welk hokje het plaatst Ton. :)

Misschien heb ik wel genoeg gereisd om eindelijk te weten wat er achter de volgende bocht ligt:
Nóg een bocht,
en nóg een berg,
en wéér een riviertje,
en wéér een krakkemikkig dorpje met failliete bakker, een onder verdachte omstandigheden overleden slager plus het karakteristieke kromgegroeide oude vrouwtje die vanzelfsprekend is gesierd met een grote harige pukkel op haar door de genadeloze zon gegroefde gelaat,
en wéér een guardia syfilis met het ongelooflijk lage IQ van een Europarlementariër en het uiterlijk van een ongewassen mijnwerker die op je deur staat te rammen alsof je zojuist de vrouwelijke burgemeester onzedelijk hebt betast..

Of..... het aller-aller-áller ergste:
23 Geschotelde, overwegend fantasieloos wit gespoten plastic fabriekshokken van voornamelijk Berlusconi-achtige makelij,
samengeperst op een stoffig -uiteraard gratis- stukje buitenland wat omringd is met door uitwerpselen vervuilde bosjes omdat je toch érgens die stronttank moet legen,
gedrapeerd met rood wit blauwe vlaggetjes en oranje slingers,
volgepakt met "Ohlehééé" lallende bierpens-achtige wezens met roodgerande ogen, bedwelmende bieradem en uitpuilende bilnaad boven hun slobberende gebloemde bermuda's waaronder de lijkwitte klapknieën en schietkuiten als oogverblindende blikvangers tevoorschijn komen,
de op giftig gekleurde Crocks rondsloffende "wat is het hier gezellig hé" zwetsende vrouwen van het type "ik hoef er niet goed uit te zien want ik ben op vakantie en heb al een vent", welke de uitpuilende welvaartkwabben en uitgezakte zwangerschapsbuiken met een overmaatse schoenlepel in een veul te strakke legging met tijgerprint lijken te hebben geperst,
dit geheel op royaal bouwvakkersvolume gecompleteerd met het zwakbegaafde gesnotter van een volkszanger wiens stoffelijke verbrandingsresten helaas veel te laat met een vuurpijl ter hemel zijn gezonden én een lading jengelende kleine huftertjes die elkaar de hersens inslaan met de nieuwste Ipod, Ipad of hoe die onzinnige "sorry ik heb geen tijd voor je want ik moet de hypotheek nog verdienen, hier heb je een duur speeltje als compensatie" -troep ook heten mag..
Kortom; voetbalminnende en Privé-lezende medelanders met kroost die ik in het normale leven niet eens wil ontmoeten, laat staan als ik op vakantie ben.. :roll:


Nope, ik voel me lekkerder in m'n rol als polderkluizenaar dan in een camper waarvan ik me de laatste trips niet eens meer herinner omdat ze blijkbaar niet interessant genoeg waren.
Als ik iets wil beleven ga ik wel een klusje doen: Gratis 1e klas reizen, geld toe en never a dull moment... 8)


En dan rest tenslotte nog de prangende doch niet geheel onbelangrijke vraag voor de wasmachine met verchroomde deurknop en volautomatische stekker: Is een kluizenaar een huismus of is hij gewóón gestoord? :shock:



Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door dereiziger »

:lol: :lol: :up: :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door Detlev »

ah, 't wordt tijd dat het weer zomer wordt en de zon gaat schijnen geloof ik...... :roll:
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door Wim »

Dan boft ie vandaag , het is nog wat frisjes en de bomen lijken nog wat kaal :roll:
Maar het zonnetje schijnt volop , tijd voor een proefritje op de zitmaaier ?? :mrgreen:
Groeten Wim

Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
Gebruikersavatar
melvin
Berichten: 310
Lid geworden op: 07 okt 2010, 16:39

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door melvin »

:mrgreen:
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Ik ga nergens heen

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Haha, zit ik hier half ziek achter de computer, maakt dit m'n dag weer een beetje goed. Bovenstaande is denk ik zo'n beetje de meest accurate beschrijving van de gemiddelde camperplaats in het hoogseizoen -daarom gaan wij dus nooit in het hoogseizoen en proberen de grotere camperplaatsen ook te mijden... (en anders start ik dat ouwe rochelhok gewoon even en hebben we ook alle ruimte! :mrgreen: )

Leo schreef: ...En dan rest tenslotte nog de prangende doch niet geheel onbelangrijke vraag voor de wasmachine met verchroomde deurknop en volautomatische stekker...
Dan heb ik nog een andere prangende vraag: wat moet je eigenlijk nog met dat groene hok in de schuur? Decoratie, een maaibalk ervoor, of een grote plantenbak? :mrgreen:
Afbeelding

Om on-topic te blijven, we gaan waarschijnlijk naar Denemarken dit jaar. Waarom? Geen idee, lijkt ons wel leuk daar op een of andere manier, we weten ook nog niet wat we er gaan doen, zoals elk jaar eigenlijk zien we wel waar we uitkomen, of niet! Of de Hanomag moet tegen die tijd al weg zijn, dan zien we het wel en gaan we wel met de motor ofzo.

Groeten Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Ik ga nergens heen

Bericht door Leo »

Jeroen_Hanomaf schreef:Dan heb ik nog een andere prangende vraag: wat moet je eigenlijk nog met dat groene hok in de schuur?
Kopen? :P
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten