waar gaan julie heen..

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Gebruikersavatar
Frank Pronk
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 dec 2009, 21:29
Locatie: Nieuwegein

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door Frank Pronk »

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Bedoel je zoiets?
Deze foto is genomen op een grind pad tussen Italie en Frankrijk in de Alpen.
500 meter verderop was de weg weg :ooo ......maar dat wisten we toen nog niet :evil:
Dus moesten we 12 kilometer terug berg af over hetzelfde grindpad
Ik vond ook al dat de mensen daar zo zaten te staren naar onze mercedes 307...( op 1750 meter hoogte!!)


Maar het heeft wel een ongelooflijk mooi platje opgeleverd....

Dit jaar gaan we richting de Jura....denken we...
Een dag niet gegriept is een vergriepte dag.
Gebruikersavatar
melvin
Berichten: 310
Lid geworden op: 07 okt 2010, 16:39

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door melvin »

De ouwe dibbus staat voor de deur helemaal bepakt en beladen, vd week weer een keertje gewassen, de watertank gevuld en even langs de weegbrug gereden (3460 Kilo incl passagiers!) :up:

Morgenochtend vroeg vertrekken we richting nurnberg, daar zullen we overnachten om vervolgens een kant uit te kiezen door Oostenrijk, Slovenie en uiteindelijk kroatie. Heb er zin an!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door Admin »

Frank Pronk schreef:... een ongelooflijk mooi platje...
Zeg dat wel Afbeelding
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
nicobr
Berichten: 117
Lid geworden op: 11 jul 2010, 10:17
Locatie: Antwerpen

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door nicobr »

nicobr schreef:Waarschijnlijk FR maar NL en DE zit ook nog in de trommel


veel zal afhangen van het weer volgende week als we vertrekken..
Tis dus FR bretagne geworden...:
- Afstand is best te doen ( een 3000km gereden: heel de kust rond)
- overal gratis wild staan
- LEKKER eten , ( en nog goedkoop ook, wel opletten met drank)

Ik denk nu al na over de volgende trip ( moet nog wel opnieuw naar medische keuring voor m'n C rijbewijs; das ondertussen al 5 jaar oud) EN de keuring staat nog op de todo.

Dat doet me er trouwens aan denken: weinig zien passeren ivm samenkomsten ?
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door dereiziger »

net terug uit Een rondrit door midden Noorwegen .. het gebakje heeft het prima gehouden .. en op de mislukte poging van onverlaten om mijn splinternieuwe achterbanden te jatten :evil: ..geen enkel probleem gehad . wel iets meer roken de laatste 2 week, dus mijn verstuivers zullen een schoonmaakbeurtje kunnen waarderen denk ik .. ;)..
Afbeelding
Gebruikersavatar
melvin
Berichten: 310
Lid geworden op: 07 okt 2010, 16:39

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door melvin »

Wij zitten nu net iets boven dubrovnik, iemand een spot die we niet mogen missen??
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door Frank.fjph »

Veel meer naar het Noorden, bij Sibenik, liggen de meren/Watervallen van Krka, dit jaar gewest, was prachtig

Frank
Gebruikersavatar
melvin
Berichten: 310
Lid geworden op: 07 okt 2010, 16:39

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door melvin »

We gaan morgen die kant op, hebben hier nu twee dagen gestaan en de oude stad bekeken.
Gebruikersavatar
Frank Pronk
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 dec 2009, 21:29
Locatie: Nieuwegein

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door Frank Pronk »

Shit een platje :mrgreen:

ik bedoelde natuurlijk.......PLAATJE :lol:
Een dag niet gegriept is een vergriepte dag.
ron(372)
Berichten: 136
Lid geworden op: 06 dec 2004, 20:51
Locatie: Drunen
Contacteer:

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door ron(372) »

Frank Pronk schreef:Shit een platje :mrgreen:

ik bedoelde natuurlijk.......PLAATJE :lol:
Heeft Ernst zelf gevangen?
Groeten Yvonne en Ron
Gebruikersavatar
melvin
Berichten: 310
Lid geworden op: 07 okt 2010, 16:39

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door melvin »

Daar gaan we weer.. Waar gaan julie heen?
Wij zijn er nog niet uit, net een nieuw huis samen, Brandweer 508 eruit en een andere ervoor terug die we helemaal opnieuw moesten inbouwen en nog niet klaar is, drukke tijden op werk dit dat zus zo, gelukkig allemaal leuke en positieve dingen maar goed, we kunnen dit jaar nog niet echt een keuze maken hoewel we voor voorgaande jaren er altijd wel over uitgesproken waren waar we heen gingen. Eigenlijk willen we al 4 jaar naar Portugal met de bus, maar Frankrijk houd ons tegen, nouja, vooral mij. Maar mischien toch een uitzondering dit jaar, gewoon een steen op het pedaal je kent het wel. Maar wat ben je nou zoal kwijt aan tol voor onze categorie. Ik vind een hoop info over cat 1 voor de personenauto maar niet echt heel veel over cat 2. Sommigen van julie zullen zeggen tol vermijden, maar dit hebben we al eens geprobeerd en dat was geen succes. Dus wellicht half om half doen, sommige stukken tol en soms de tol weer vermijden, of mischien dat we toch weer een hele andere kant opgaan, we zullen zien..
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door Arno Z »

Frankrijk is behoorlijk goed te doen, zonder tol te betalen. Ergens op Camperforum.nl staat een hele tolvrije route van Lux naar Barca, verder heb ik zelf regelmatig Dordogne vv zonder tol gereden (een prettige route vind ik) daarnaast ben je niet in FR geweest als je niet op de Pereferique in de file hebt gestaan.

Vanaf de Dordogne is het goed bewegwijzerd naar Spanje, zonder tol, jij wilt wellicht oostelijker rijden.. Dat is dan ongeveer deze route: http://goo.gl/maps/A9AaL. Overigens kan je in google maps tegenwoordig een Tol vinkje omzetten. Voor Frankrijk werkt nl.mappy.com redelijk.
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door paulv »

Zelf rijd ik ook altijd zonder tol van Limoges naar Nederland en weer terug.
Scheelt iets van een uurtje en € 45,- . Daar gaan we meestal goed voor uit eten, zijn we weer een uurtje extra kwijt, nou en?

En ik zou, als ik maar 3 weekjes heb niet naar Portugal gaan, weekje heen, weekje Portugal en weekje terug. Niet meer mijn idee van vakantie (hoewel ik dat vroeguh anders zag).

Nu begint mijn vakantie als ik de deur achter me dichttrek en dan zie ik wel.

Groeten, Paul

P.S. Maar ieder kan ook altijd hier langskomen, effe bijpraten/drinken/eten, en dan heb ik ook een mooie dag. Grote gratis Camperplaats met stroom, water en wifi.
Het is hier prachtig, niet "ontdekt"en dus goedkoop (in Nederlandse toeristen ogen).

Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 874
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door Berthil »

Hoi Melvin,
Vanmiddag net zitten kijken waar we naar toe gaan en wat de route wordt.
Het wordt toch weer kroatie. Een paar jaar niet geweest.
Onze jongens gaan maar 3weken mee, dus even puzzelen waar en hoe ze terug gaan.
Waarschijnlijk vanuit Dubrovnic met het vliegtuig naar Brussel en dan verder met de trein.
En dan rijden wij weer met z'ntweetjes weer rustig terug.
Afgelopen weekend al geoefend om met z'n tweetjes weg toegaan met de camper.
Groeten Berthil.
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
Yoni
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door Yoni »

Wij hebben een paar jaar geleden ook met de bus tol vrij route national Frankrijk door gestoken maar daar zijn we op een gegeven moment mee gestopt
Af en toe om de 20 kilometer of minder dorpjes met rotondes en stoplichten snelheid verlagingen naar 40km
naar mijn inzien kost die ongein meer aan brandstof en tijd dan de peage kosten zijn.

Heel misschien dat wij dit jaar richting Giens gaan aan de zuid franse kust maar dan betaal ik toch liever de tol
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door Detlev »

Tolrijders, ga gerust jullie gang. Wij rijden al vele jaren tolvrij door Frankrijk. Niet allen kom je op de leukste/mooiste plekken, even verdiepen in de routes en je vindt veel snelle, dwars doorvFrankrijk lopende N routes! Nog nooit spijt van gehad.
Overigens zijn er ook vele tolvrije snelwegen.
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door paulv »

Prima, ga over de tolwegen, jullie betalen dan mijn wegenbelasting.

Overigens de afgelopen 20 jaar honderden keren Limoges- Den Haag gereden, de laatste 15 jaar tientallen keren naar Zuid-Spanje.
Vroeger wel tol betaald, nu nooit meer (soms nog wel eens Lille-Parijs). Ik heb geen haast meer en ik merk dat het maar iets in tijd scheelt maar wel tientallen euro's.

Naar Parijs kun je prima over Antwerpen-Brussel-Bergen (snelweg) en dan de N2 (meestal snelweg) gratis rijden (inderdaad een uurtje om vanwege de slechte aansluiting N2-Bergen).
Van Parijs naar het zuiden over Etampes (N20, gratis snelweg), dan weer de N20 naar Orleans (meestal snelweg) en vandaar naar Vierzon (totaal een tiental kilometers korter, en maar een kwartiertje om), dan naar Limoges over de A20 (gratis tot Brive).
De slimmen nemen in Limoges dan de N141 naar Clermont Ferrant en daar weer de gratis snelweg naar de Middellandse zee. Of over Angouleme (nieuw, nu meestal snelweg) naar Bordeaux en bij Irun de grens over. De laatste kilometers naar grens moet je wel tol betalen, anders kom je hopeloos vast te zitten in het grensverkeer.

Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door Admin »

Misschien heeft Yoni wel vliegende haast....? Ìk vind al die dorpjes met hun rotondes, waarop een monument voor de Grande Guerre, juist heel charmant. En daarmee een deel van het reisplezier.

Grappig dat Paul de grensovergang bij Irun aanhaalt. Daar heb ik een paar jaar geleden 20 minuten van het kastje naar de muur gereden, totdat ik doorhad dat de richtingborden gewoon niet kloppen :down: TTTruck brengt je zonder al te veel vertraging vanuit St. Jean de Luz, dwars door Irun, over de RN naar Donostia.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Yoni
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door Yoni »

Ik kan het geen vliegende haast noemen, maar de heen en terug weg van de vakantie is simpelweg kilometers maken een stuk of 700 per dag.
Misschien heb ik dan niet je juiste route naar spanje gevonden dat zou best kunnen
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door Wim »

Tja , mijn vacantie heeft geen heen of terug weg .
Als ik hier de hoek om rijd (+/_ 200 meter) is mijn vacantie brgonnen :lol:
Een eind punt van de reis is er dan ook niet , of het zou het start punt moeten zijn en ...... dat is daar waar ik nu zit .
Inderdaad ........................ thuis dus :up:
Groeten Wim

Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door Detlev »

Ah, dat verklaart een hoop, Yoni gaat nog met vakantie :angel:
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door Admin »

Yoni schreef:Ik kan het geen vliegende haast noemen, maar de heen en terug weg van de vakantie is simpelweg kilometers maken een stuk of 700 per dag.
Misschien heb ik dan niet je juiste route naar spanje gevonden dat zou best kunnen
In mijn beleving is 700 km/dag toch echt een kwestie van haast hebben. Onderweg zijn is óók vakantie!
Maar ja, "Ieder zijn meug", zei de boer en hij at paardenvijgen.

Enne... een andere route gaat Spanje niet dichterbij brengen :crazy:
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door Detlev »

Richting Portugal vind ik zelf de N10 (stukjes gratis A10, Parijs - Irun) een goeie keuze.
Deze rijden wij altijd richting Bordeaux - les Landes om naar de stranden daar te gaan.
Dus Parijs - Bordeaux via de N10 is een goede route, loopt grotendeels langs de A10, is vaak 3 of 4 baans.
Let wel op dat sinds 2006 sommige delen van deze weg D zijn geworden door de aanleg van parallelle snelwegen (weg is dezelfde). Hij heet dan D1010, D910, D810 enz. zolang je de 10 maar in de gaten houdt komt het goed....
Verder is het natuurlijk niet alleen de tol die duurder is, ook de diesel is beduidend duurder op de peage! Langs de N routes lekker bij E.Leclerq.....(Geloof zelf wel tot 15 cent per liter goedkoper)

700 km/dag met zo'n oude bus.... :down: pfffff
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
Stany
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 mei 2014, 21:43
Locatie: World
Contacteer:

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door Stany »

en als je in het weekend bvb zaterdags bij eclerck gaat is hij nog beterkoop.

Gr Stany
Ons motto luidt : Later is allang begonnen en vandaag komt nooit meer terug.

http://shaggy2-worldtrek.weebly.com
Gebruikersavatar
melvin
Berichten: 310
Lid geworden op: 07 okt 2010, 16:39

Re: waar gaan julie heen..

Bericht door melvin »

Goeie bruikbare reacties! Daar hebben we wat aan. Aanstaande vrijdag hebben we internet in het huis en dus ga ik een klein beetje een route voor bereiden. Nu via de mobiel allemaal net wat omslachtig. Wellicht kom ik hier met nog wat vragen betreft de route. We gaan de 16e van aug vertrekken. :up:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten