zijn er meer die in hun camper wonen ?????

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
crazy-indian
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2008, 09:04

zijn er meer die in hun camper wonen ?????

Bericht door crazy-indian »

goede morgen meede camper houders
ik woon in mijn camper en ik vroeg me af of er meer mensen echt in hun camper woonen ??
ik woon er nu sins 2 maanden voleedig in en het bevald me goed !
ik woonde eerder ook al in een wagen ik woonde een jaar in een unimog 404 dat was echt klein hihihihi maar het ging wel .
en ik heb eerder ook een groote 406 gehad dat was al beeter hihihi
en nu heb ik 6 jaar min of meer in een huis gewoont en ik kan er maar niet aan wennen !!
maar me hymer waar ik nu in woon is groot en ik ben weer vrij en heb bijna iedere dag een andere voor thuin hihihihi
al moet ik wel bekennen dat het wel een aantal aanpasingen aan het licht brengt .
want ik woon nu in een hymer van 7.5 meter en de hoogt binnen is niet echt heele maal goed voor me .
en de hymer uit 1978 blijkt tog heel wat werk aan het binnen vreem noodig te hebben tot mijn ontzag.
daarom heb ik beslooten dat ik zelf mijn eige camper ga bouwen !
op basis van een mercedes 508 want ik wel in de breete en in de hoogt meer ruimte .
ik wil een woon ruimte maaken van 2.40 breed en 2.40 hoog zo dat ik me gewoon kan strekken .
zonder naar buiten te gaan en ik wil er een houd kachel in plaatsen en zelf de in bouw doen .


en nu vroeg ik me dus af zijn er meer mensen die zelf ook al langer in hum camper woonen .
en waar zij tegen aan loopen en hoe zij bepaalde dinnen op gelost hebben
ik zou het echt leuk vinden om de ervaaringen met andere te deelen .
dus kom maar op met jullie verhaalen en ervaaringen .
meschien kunnen we eens een keer een wiekent doen voor mensen die veel al in hum camper woonen ???? lijkt me leuk goed ik zie wel of er mensen zijn die net zo zijn als mijn vrij en mobiel hihihihi levens genieters :D
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: zijn er meer die in hun camper woonen ?????

Bericht door Wim »

Hey Indy .

Das een tijd geleden :wink:
Ik ben geen "fulltimer" Maar op dit forum zitten er wel een hoop www.skoolie.net
Het is helaas in de U S of A dus in een soort van Engels .
Maar er is ook een groot foto archief daar vind je vast wel een idee of twee .
Groeten Wim

Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: zijn er meer die in hun camper woonen ?????

Bericht door Admin »

Welkom, Crazy Indian!

En Wim, ik vind niet dat je fulltimen in de States (waar vrijwel al die Skoolies (behalve de onze) rondrijden of stilstaan) kunt vergelijken met fulltimen in Europa.

Ik ken niet zo veel fulltimers hier, Nico in zijn 608 meubelbak, Henk en Gerda met hun Deutsche Post Vario en Jan en Eke met hun 508+aanhanger, Jan en Jeannine met hun 18 m Van Hool. Maar er zijn er natuurlijk nog veel meer. Alleen zitten die misschien niet zo vaak op een der fora...
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
melvin
Berichten: 310
Lid geworden op: 07 okt 2010, 16:39

Re: zijn er meer die in hun camper woonen ?????

Bericht door melvin »

me maatje was het afgelopen december meer dan zat hier in NL en is met ze bus richting tsjechie gereden, hij zit daar nu nog.
ergens rustig in de bergen aan een meer en wilt er gaan zeilen deze zomer.
hij wilt er niet gaan huren ofzo, dus hij zit nog wel even in ze busje daar, en ik ben er best jalours op :)
Gebruikersavatar
Maxer
Berichten: 473
Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
Locatie: Berkhout
Contacteer:

Re: zijn er meer die in hun camper woonen ?????

Bericht door Maxer »

Ik zou het best willen en mijn 12 meter camper is er ook prima geschikt voor maaaarrrrr; dan moet je wel een vrouw hebben die dat ook wil en die heb ik niet. Nu zijn we net terug van een reis van 4 maanden dus we vertoeven er een flink stuk van het jaar in en misschien komt het er nog wel een keer van maar voorlopig zit het er niet in, helaas. :cry:
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: zijn er meer die in hun camper woonen ?????

Bericht door Anton »

Hoi,

Ik heb 9 jaar op een varend woonschip gewoond met veel plezier.
je moet alleen een adres hebben waar iemand lijfelijk aanwezig is.
Een postbus kun je er bij / naast hebben maar is geen geldig woon adres.

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: zijn er meer die in hun camper woonen ?????

Bericht door Dennis en Nancy »

Klopt anton, wij hebben de discussies met de gemeentes net achter de rug. (Ons woonhuis is voor lange tijd verhuurd.)

Je hebt een WOON adres nodig, in ons geval bij mijn ouders.

We wonen op een recreatiepark in een klein chalet (8.5 bij 3.5) op een grondstuk van 280m2. (onze post komt gewoon op het park aan)

ik zou voor permanente bewoning niet kleiner gaan dan die 8.5mtr leefruimte. Onze camper is ook prima voor (langdurige) vakanties maar er jaren in wonen is toch een ander verhaal.

Groeten Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: zijn er meer die in hun camper woonen ?????

Bericht door Anton »

Hoi,

Mijn scheepje was 22meter lang 4.75 breed en had wc / douche 2 slaapkamers en een een grote woonkamer, een varend huis eigenlijk.
Dan had ik nog een kleine werkplaats in de machinekamer.
Ik ben van het schip af gestapt ivm met gezondheid maar ik had toen ook al een camper (207 d) ach het zwerven gaat nooit over he!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: zijn er meer die in hun camper wonen ?????

Bericht door Leo »

Je hebt geen WOONADRES nodig.
Er is een wettelijke regeling die een BRIEFADRES toestaat.
De gemeente heeft op verzoek maar een formulier te verstrekken waarmee je dat in orde kunt krijgen.
Niks geen discussie Dennis, ze moeten de wet kennen. Punt.

Met dat formulier ga je naar degene die je het briefadres wil verstrekken.
Die vult dat in en ondertekent het, je levert het in bij de gemeente en klaar.
Dat formulier voorkomt ook dat de belastingdienst je ziet als inwonend, anders slaan ze jou én je ouders aan als voordeurdeler.

"En waar woon je dan?" zal zo'n gup achter het loket nog proberen..
Nou, da's simpel. Je woont officieel namelijk nergens meer, je VERBLIJFT slechts. En waar? Dat gaat ze nou nét weer niets aan.

Ken de wet, en het leven wordt een stuk gemakkelijker.:)
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: zijn er meer die in hun camper wonen ?????

Bericht door Anton »

Hoi Leo,

Je slaat de spijkerd op zunne kop!!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Re: zijn er meer die in hun camper wonen ?????

Bericht door winand »

@Leo; Heb je die kennis uit de praktijk of uit een boek? 8)

Ik weet uit ervaring dat een postadres NIET genoeg is!
De instanties (belasting/politie/gemeente) willen je ook kunnen VINDEN als dat nodig is.
Ik woon in een soort anti-kraak pand, waar ik me niet kan inschrijven bij de gemeente.
De gemeente heeft vervolgens een onderzoek ingesteld naar mijn vaste
woon-/verblijfplaats! Uiteindelijk sta ik bij een familielid ingeschreven, en dit is dus niet
enkel een postadres, maar ook het woonadres! (op papier dan..)
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: zijn er meer die in hun camper wonen ?????

Bericht door paulv »

Hi,

Dankzij de tip van Leo hebben wij nu ook een "briefadres" in Wateringen, toch nog een beetje Haags :wink: .
Even een formuliertje invullen, door iedereen laten tekenen, inleveren bij de gemeente, klaar :D. In die paar jaar nog nooit problemen gehad, de gemeente en de belastingdienst kunnen me prima vinden. Zelfs voor mijn nieuwe rijbewijs was het geen probleem.
Het enige dat ooit gebeurt is, is een vraag van een bemoeizuchtige ambtenares hoelang dat nog ging duren, nou dat ging haar geen barst aan (heb ik iets anders geformuleerd :roll: ).
Dus officieel reizen wij nu gewoon rond met de camper, keurig opgegeven als reden bij de aanvraag, het bekende "zonder vaste woon of verblijfplaats" :mrgreen: . Nergens een woonadres, niemand tot last :D . Als ze me zoeken sturen ze me maar een brief :wink: .

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: zijn er meer die in hun camper wonen ?????

Bericht door Leo »

winand schreef:@Leo; Heb je die kennis uit de praktijk of uit een boek? 8)
Winand, is +15 jaar praktijk genoeg? :mrgreen:


Let op: BRIEFADRES is de enige juiste (wettelijke) benaming. KLIK hier.
Het briefadres moet op een geldig woonadres zijn. In jouw geval kan dat bij hetzelfde familielid.
Deze loopt dan niet meer het risico om gezeur met de belastingdienst te krijgen (voordeurdelers).

Een postadres is iets totaal anders, en daar ga jij de mist mee in.
Niemand kan jou verplichten om een woonadres te hebben (zie artikel 66 Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens).
Als de gemeente stelt dat jij daar een woonadres moet hebben kennen ze hun eigen regels niet, of/en hebben ze je overbluft.


Heb je eenmaal een briefadres dan gelden de volgende regels:
Op grond van Verdragen ben je vrij in de keuze van je verblijfplaats. De vrije keuze van verblijfplaats wordt gewaarborgd door artikel 2 van Protocol nr. 4 bij het Europees Verdrag tot bescherming van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden ( EVRM ) en door artikel 12 van het Internationaal Verdrag inzake burgerrechten en politieke rechten ( IVBPR ). Bij de vrije keuze van een verblijfplaats is er sprake van een grondrecht. In genoemde verdragen wordt toegestaan dit grondrecht ten aanzien van de verblijfplaats aan bepaalde beperkingen te verbinden. De verdragstekst ( art. 2 lid 3 Vierde Protocol EVRM ) daarover luidt als volgt: De uitoefening van deze rechten mag aan geen andere beperkingen worden gebonden dan die bij de wet zijn voorzien en in een democratische samenleving noodzakelijk zijn in het belang van de nationale veiligheid of van de openbare veiligheid, voor de handhaving van de openbare orde, voor de voorkoming van strafbare feiten, voor de bescherming van de gezondheid of van de goede zeden of de bescherming van de rechten en vrijheden van anderen.

En wat is dan een verblijfplaats?
Nah, dat kan je camper zijn, of een boot, of een kartonnen doos, of een kraakpand.
Maak in jouw geval echter NOOIT NOOIT NOOIT de fout om te verklaren dat je in dat kraakpand WOONT, al zit je 10 jaar op die plek!
"Nee meneer/mevrouw de ambtenaar, ik verblijf hier slechts."
Aan de lengte van dat verblijf - evenmin als aan de duur van een briefadres- is geen maximum tijdsduur verbonden.



En voor campers zit er in NL nóg een voordeel aan vast.
Bijna iedere gemeente verbiedt het om op hun grondgebied recreatief te overnachten buiten de toegewezen plaatsen.

Maar laten we nou ff PaulV als voorbeeld nemen:
Die arme sloeber overnacht helemaal nooit recreatief in zijn camper, want het is zijn verblijfplaats.
Snik snotter, hij heeft geen cent te makken, heeft geen fatsoenlijk dak boven het hoofd en moet van ellende in een camper slapen. :cry:
Tjah, daar zit niks recreatiefs achter, hij mag daar dus overnachten inzake artikel 2 van Protocol nr. 4 bij het Europees Verdrag tot bescherming van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden ( EVRM ) en door artikel 12 van het Internationaal Verdrag inzake burgerrechten en politieke rechten ( IVBPR ).
:mrgreen:


Dus Winand, óp naar het gemeentehuis en dat formulier ophalen (mogen ze niet weigeren trouwens).



Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: zijn er meer die in hun camper wonen ?????

Bericht door paulv »

Leo, ik krijg er tranen van in mijn ogen, zou er voor mij geen girorekening geopend kunnen worden waar de welgesteldheden met hun vast WOONadres, bijdragen aan deze thuisloze kunnen storten? Ze kunnen het ook hier contant brengen.

Ik denk dat het probleem ligt in het opgeven van een WOONadres, die moet je juist NIET hebben, vandaar de aanvraag voor een BRIEFadres. Want als Verworpene der aarde wil je wel op tijd je belasting en bekeuringen kunnen betalen.

Frankrijk heeft trouwens geen bevolkingsregister (namen gekoppeld aan een adres) :D , daar bestaat dit probleem/oplossing niet. De gemeente registreert alleen de geboortes, huwelijken en overledenen, stemmen doe je waar je wilt (wel eerst aanvragen), belasting moet je zelf aangeven, bekeuringen krijgt de kentekenhouder :wink: . Waar je op een gegeven moment verblijft toon je aan met een officiële rekening, bv. van de elektriciteit op jouw naam, een Justificatif de Domicile 8) .

Mvg. Paul
Laatst gewijzigd door paulv op 02 mei 2011, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
jooph
Berichten: 279
Lid geworden op: 20 dec 2004, 10:12
Locatie: Holwerd

Re: zijn er meer die in hun camper wonen ?????

Bericht door jooph »

Gemeente Amsterdam heeft een PDF bestand gemaakt met alle ins en outs m.b.t. een briefadres.

http://www.nvvb.nl/websites/common/down ... PropId=362

Kan wel handig zijn als je een aanvraag bij een gemeente wilt gaan doen.
Teneur is wel dat men het wil ontmoedigen en streng(er) wil gaan controleren.

Zie b.v. In Nijmegen, daar maken ze het je lastig t.w.:
Briefadres is tijdelijk
Een briefadres is slechts mogelijk voor een periode van maximaal een jaar. Na een jaar moet
u zich inschrijven op een woonadres.
Het kan zijn dat u anders uit de Gemeentelijke Basisadministratie wordt uitgeschreven. Iedere
drie maanden krijgt u een brief van de gemeente Nijmegen met daarbij een formulier, waarin
u de noodzaak voor een briefadres moet aangeven.
Voor personen die in een instelling verblijven, wordt een uitzondering gemaakt
.

Joop
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: zijn er meer die in hun camper wonen ?????

Bericht door DVIII »

daar maakt de gemeente het zich lastig, en ik denk niet dat ze in Straatsburg gaan procederen.
dus aankaarten die hap, met WEL geldige regels. :wink:
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: zijn er meer die in hun camper wonen ?????

Bericht door Leo »

Het blijft lachen met die gemeentes.
Europa zegt dat ik mag verblijven waar ik wil en maakt daar zelfs een grondrecht van.
De Staat der Nederlanden wil niet dat ik in het land rondzwerf zonder dat ze me een blauwe brief kunnen sturen en stellen bij wet het briefadres in.
Vervolgens denkt een stel dorpsambtenaren dat ze boven alle wetten staan en je kunnen verplichten om een huis te huren/kopen, of je uit kunnen schrijven zónder jouw toestemming.


Dat uitschrijven wordt wat problematisch voor deze ambtenaren, want wat verstaat de Wet van 9 juni 1994, houdende regels ter zake van de gemeentelijke basisadministratie van persoonsgegevens onder uitschrijven:
Artikel 1: Uitschrijving: de overdracht van een persoonslijst door de gemeente van inschrijving aan de volgende gemeente van inschrijving;

Nou had je vroegah het register in Den Haag waar je werd ingeschreven wanneer je zonder vaste woon- of verblijfplaats was.
Maar dat heeft men opgeheven omdat het briefadres daarvoor in de plaats kwam.
Ben dus benieuwd waar die dorpsambtenaren je dan naartoe willen verplaatsen, want zó maar je naam schrappen zonder dat je in een andere gemeente wordt ingeschreven mag niet..

Dat staat ook nog eens nadrukkelijk vermeld in Artikel 30.1 :
Uitschrijving geschiedt uitsluitend op grond van de mededeling van het college van burgemeester en wethouders van een andere gemeente dat heeft besloten tot inschrijving van de betrokken persoon in zijn basisadministratie. De uitschrijving geschiedt terstond na ontvangst van de mededeling. Tegen de in de eerste volzin bedoelde beslissing staat voor het college van burgemeester en wethouders geen voorziening open.

:roll:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: zijn er meer die in hun camper wonen ?????

Bericht door Admin »

Nog een zuidelijke aanvulling: in navolging van Nederland heeft ook België het briefadres geïntroduceerd, maar wel pas in 2009 of 2010...
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Vonkie
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mei 2011, 19:30

Re: zijn er meer die in hun camper wonen ?????

Bericht door Vonkie »

Goedendag

Zelf heb ik onlangs ook de stap genomen om fulltime in een camper te gaan wonen.
Zit nu in de overgangsfase. Huis opgezegd, spullen aan het verkopen want ik ga het niet allemaal
opslaan. Moet zelfs nog een camper kopen aankomende twee weken :)

Losstaand van het feit dat er op praktisch gebied het nodige geregeld moet worden
merkte ik ook dat je door een mentale blokkade" heen moet.
Het is lekker om te fantaseren op bank en je te verlekkeren aan het aankomende plezier,
vond ik het toch een hele stap om daadwerkelijk je woning op te zeggen en te gaan ontruimen.
Op dat moment is er geen weg meer terug. En eigenlijk voelde ik mij vanaf dat moment al vrij / bevrijd.

Dankzij Anton op deze site beland na een pb-tje op een andere site mbt tot GBA en briefadressen.
Anton was zo vriendelijk om mij met al mijn prangende vragen telefonisch te woord te staan.
Bedankt Anton!! Altijd prettig om met anderen te spreken die al een hoop ervaring hebben.

Ik merk dat ik praktisch nog niemand in mijn omgeving / familie heb verteld dat ik binnenkort rond ga trekken.
De meningen en oordelen die men dan denkt te moeten spuien met als inzet jou te overtuigen dat je onbezonnen
en lichtzinnig over deze zaken nadenkt waarbij men hoofdschuddend naar je kijkt stuiten mij zodanig tegen de borst dat ik maar niets vertel tot het moment dat ik daadwerkelijk vertrek.

Ik vind het leuk om anderen te ontmoeten oa op deze site waarmee je van gedachten/ideeën kan uitwisselen.
Vond op internet deze site http://dagroengedoe.be/
Kent iemand deze bijeenkomsten? Krijg de indruk dat het een club mobiele rondtrekkers is.

Ik ben een enorm groentje mbt tot mobiel rondtrekken en alle tips en opmerkingen zijn welkom.
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: zijn er meer die in hun camper wonen ?????

Bericht door Admin »

Nog een zuidelijke aanvulling: in navolging van Nederland heeft ook België het briefadres geïntroduceerd, maar wel pas in 2009 of 2010...

Dat was dus al in2005. Laatste wetswijziging. Via Vonkie's site gevonden na een paar keer doorklikken.

Vonkie,

Da's een heel informatieve site. Al vind ik het beeld van wonen in (vooral) een tipi of een ger wel zwaar geromantiseerd! Dat van wonen in een wagen wat minder, maar aan een aantal noodzaken wordt wel voorbij gegaan... Je wilt gaan rondtrekken en bevrijd zijn van het bakstenen blok aan je been. Dat is mooi! Ik zou dat ook wel willen. We proberen dat af en toe ook, maar dan beperkt tot een paar maanden ;-(
Ik zet een vraagteken bij je budget. Zoals je in "da groene gedoe" ook kunt lezen, is een VW-busje te klein om permanent in te verblijven. Of je moet jezelf willen profileren als zwerver in de ongunstige betekenis van het woord. Dan heb je genoeg aan de achterbank van een personenauto. Of natuurlijk een portiek of een grote kartonnen doos...
Aannemende dat dat niet je toekomstbeeld is, zoek je dus een camper die groot genoeg is om in te wonen. Die een verwarmingsmogelijkheid heeft (liever nog een alternatieve ook), die drink- en waswater aan boord heeft (dat niet bevriest 's winters), die een vuilwatertank heeft, zodat je overal kunt staan, die veilig is in het verkeer, die zonder dure ingrepen jaarlijks of tweejaarlijks door de APK komt. Ik vrees dat de wagen van € 2200 niet aan al deze eisen gaat voldoen.

Eenmaal in je camper gevestigd, blijven er vaste en variabele kosten: verzekering, motorbrandstof, smeermiddelen, filters, versleten banden, onderhoud dat je niet zelf kunt doen, verplichte keuring. Ik vergeet vast wat.
(Drink)water kun je vaak wel ergens gratis vinden. Gegevens hierover kun je vaak wel vinden, maar dan heb je wel weer internet nodig en niet in alle landen vind je vrije hotspots.

Het lijkt een vrij negatief beeld (ik ga hier ook bewust voorbij aan de mooie aspecten van jouw voorgenomen vrije bestaan) , maar je kunt je beter nù goed prepareren dan dat je later tegen onoplosbare problemen aanloopt. Ga er maar van uit dat de hoofdschudders het beste met je voorhebben!

Toch wens ik je veel succes bij het realiseren van je plannen! Tip: mobile.de heeft het grootste aanbod van Europa; Duitsland is goedkoper dan Nederland of België.
Hou je ons op de hoogte?
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Vonkie
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mei 2011, 19:30

Re: zijn er meer die in hun camper wonen ?????

Bericht door Vonkie »

Jazeker hou ik jullie op de hoogte
Zal wel een paar keer help roepen in de nabije toekomst, vrees ik :)

Ja het is een smal budget....
Het idee is dan ook dat ik voor dit geld een zodanige koop dat ik mij daar voorlopig mee kan redden.
Ik ben op deze aan het bieden, lijkt me een redelijke camper om mee te beginnen.
http://caravan-kamperen.marktplaats.nl/ ... gvrij.html

Over een een jaar heb ik aanzienlijk financieel meer slagkracht en ben dan van plan om een betere c.q.
luxere camper te halen. Maar jah, je moet klein beginnen en mijn opa zij altijd
" wie het kleine niet eert is het grote niet weerd" ( met achterhoeks dialect uitgesproken )

Klinkt niet negatief admin,
Ik heb liever kritische opmerkingen en kanttekeningen dan "the sky is the limit" verhalen.
T mobile is een goede tip
Heb zelf in de ICT gewerkt en heb zo mijn truuks om internet verbindingen te realiseren :)

Thanks voor de tips!!
Aart
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 dec 2009, 11:11

Re: zijn er meer die in hun camper wonen ?????

Bericht door Aart »

Hallo Vonkie,

Nog even een tip met betrekking tot het bieden via Marktplaats, je kunt beter gewoon een afspraak maken en er heen gaan en ter plaatse gaan bieden/onderhandelen. Dit haalt vaak meer uit, want met het online bieden drijf je alleen maar de prijs op en zal de verkoper wachten op een nog hogere bieding.

Ik neem zelf altijd direct contact met de verkoper op en ga dan kijken en/of in onderhandeling. Wellicht zijn deze tips ten overvloede, maar het kan je eventueel wat geld besparen en je kansen vergroten.

Groeten,
Aart
Vonkie
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mei 2011, 19:30

Re: zijn er meer die in hun camper wonen ?????

Bericht door Vonkie »

Aart schreef:Hallo Vonkie,
Ik neem zelf altijd direct contact met de verkoper op en ga dan kijken en/of in onderhandeling. Wellicht zijn deze tips ten overvloede, maar het kan je eventueel wat geld besparen en je kansen vergroten.

Groeten,
Aart
Dat is een hele goede tip Aart!!
daar heb je gelijk in.

mvg Vonkie
J.G
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 aug 2015, 14:55

Re: zijn er meer die in hun camper wonen ?????

Bericht door J.G »

Beste leo,

Is die nog van toepassing in 2015 en ja tot hoelang.

Het net dit gelezen:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0006723/g ... 15-07-2010
Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens Artikel 66
Geldend op 15-07-2010
[Regeling vervalt per 06-01-2014]

We zien uit naar je reactie, het is voor ons heel belangrijk, we staan voor een hele belangrijke beslissing.

Met een hartelijke groet,
J.G
Ps, we zijn twee zestig plussers.

Artikel 66

1. De ingeze




amentele vrijheden ( EVRM ) en door artikel 12 van het Internationaal Verdrag inzake burgerrechten en politieke rechten ( IVBPR )[/size].
:mrgreen:


Dus Winand, óp naar het gemeentehuis en dat formulier ophalen (mogen ze niet weigeren trouwens).



Mvg, Leo.:D[/quote]
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: zijn er meer die in hun camper wonen ?????

Bericht door paulv »

Het is niet allemaal even duidelijk voor alle overheidsinstanties wat je woonland is.
Eigenlijk is dat het land waar je sociaal en economisch mee verbonden bent, de SVB voegt daar de eis toe dat het het land is waar je je woning hebt. Een camper beschouwen ze niet als woning.
Je red het alleen als je in Nederland vast werk hebt of bv. in Nederland op een camping staat.

Nou denk je dat ze je niet zomaar uit Nederland kunnen schrijven zonder je ergens anders te plaatsen, nou vergeet het maar. Je krijgt gewoon het stempel "uit Nederland vertrokken met onbekende bestemming" en je bekijkt het maar. Geen inspraak, met je inschrijving in het GBA hebben ze niets te maken. Die is namelijk onterecht vinden zij. Dit natuurlijk met terugwerkende kracht.

Klagen bij de ombusman o.i.d. heeft geen zin, je bent plotseling geen ingezetene meer.

Vraag nadere uitleg maar bij de SVB, de heer Vergay 0765485671 of de heer vd Meide 0765485672. Zij kunnen je vast verder helpen in dit moeras. Doe ze maar de groeten.

Groeten, Paul

Noodgedwongen geëmigreerd naar Frankrijk waar ze geen bevolkingsregister hebben.
Bezoek altijd welkom!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten