Dubbellucht verzekerinh

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Plaats reactie
HenkWarmenhoven
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:16
Locatie: Valkenburg

Dubbellucht verzekerinh

Bericht door HenkWarmenhoven »

Beste sleutelaars,
Omdat ik weet dat er best wat dubbelluchters op dit forum zitten die niet op het clubforum komen, maar wel hier, post ik mijn berichtje ook op dit forum:


Beste Dubbelluchters,

Vandaag kreeg ik van de "clubverzekering" ASR / Heinenoord een nieuwe groene kaart voor het buitenland.
Er zat een briefje bij met de mededeling: Zonder begeleidend schrijven waarbij er een kruisje staat bij "groene kaart".
Gelet op de (negatieve) ervaringen die ik heb met assuradeuren, heb ik mijn huidige groene kaart, die geldig is tot 01-11-20112 maar eens minitieus vergeleken met het nieuw toegestuurde exemplaar.
Wat bleek? Ik ben per 1 juni j.l. niet meer verzekerd in Israel en Rusland. (IL en RUS)
Nu ben ik fel antie Israel, en het ijzerengordijn en de muur mogen ze wat mij betreft vandaag nog in ere herstellen, maar ik voel me toch genaaid.
Dat verzekeringsmaatschappijen geen verzekeringen voor dit soort landen willen afsluiten begrijp ik volkomen, maar dat je simpelweg een nieuwe groene kaart krijgt waarop deze landen zijn weggekruist zonder een begeleidend briefje vind ik op zijn zachtst gezegd bedenkelijk.
Het zegt in ieder geval iets over de mentaliteit van onze "clubverzekering"
Groeten,
Henk Warmenhoven
Nostalgie is niet meer zoals vroeger.
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dubbellucht verzekerinh

Bericht door Frank.fjph »

Henk Bedankt,

Want ik lees het andere forum nauwelijks meer, dus ik stel jouw service wel op prijs, en denk wel meer lezers.
Gezien mijn dekking maak ik me geen zorgen als men tijdens mijn vakantie van verzekeraar wisselt......

Frank
Gino
Berichten: 237
Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
Locatie: Valkenswaard

Re: Dubbellucht verzekerinh

Bericht door Gino »

...
Laatst gewijzigd door Gino op 13 jun 2012, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Dubbellucht verzekerinh

Bericht door Detlev »

Dat is toch verder volkomen duidelijk??
Lees de notulen of woon eens de ALV bij, had je ook geweten dat de WG Verzekeringen hard bezig was de pechhulp uit te breiden nu de ANWB het zo laat afweten. De polis is alleen maar beter geworden dus. En niet clubleden kunnen nu ook diezelfde pechhulp afsluiten.

Overigens moet je ook een email gehad hebben!
Laatst gewijzigd door Detlev op 15 jun 2012, 09:09, 3 keer totaal gewijzigd.
Mercedes 406 uit 1969
GerardH
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 mei 2009, 14:52
Contacteer:

Re: Dubbellucht verzekerinh

Bericht door GerardH »

En wij hebben 2 weken geleden al een brief gehad met het hoe en waarom, dus voor ons was het duidelijk: de verzekering is verbeterd, voor zover een verzekeringsmij iets kan verbeteren, maar dat terzijde...
En, er zijn wel meer landen waar je pas mag rijden als je aan de grens een aparte verzekering voor dat land afsluit.
HenkWarmenhoven
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:16
Locatie: Valkenburg

Re: Dubbellucht verzekerinh

Bericht door HenkWarmenhoven »

Hoi Detlev,

Even een reactie: Ik had in de notulen kunnen lezen dat WG verzekeringen bezig was
Dat is wat anders dan dat het al een voldongen feit is, dus ik verwacht van wijzigingen een bericht van de verzekeringsmaatschappij zelf.
Hiermee komen we op het volgende punt: Ik heb mijn mailbox tot september 2011 nagelopen, maar slechts 2 DL gerelateerde mailtjes gevonden,nl van de penningmeester vwb incasso en de laatste op 2 feb dit jaar over het voorjaarsweekend. Een papieren brief heb ik zeker niet gehad.
Jouw opmerking over het posten van persoonlijk geadresseerde email snap ik niet. (want ik heb geen email gehad.)

Edit 14-06 12:44.
Zojuist de Uitlaapklep binnen gekregen waar e.e.a. instaat.
Zelf heb ik de fout gemaakt door over het hoofd te zien dat we nu bij een andere maatschappij zijn ondergebracht.
Een reden te meer om een begeleidend briefje bij de nieuwe groene kaart te voegen i.p.v. zonder enige uitleg een groene kaart toe te sturen. Samengevat: De communicatie had beter gemoeten.
P.S: De laatste DL-notulen die ik kan vinden zijn van april 2011.

Met vriendelijke groet,
Henk
Nostalgie is niet meer zoals vroeger.
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Dubbellucht verzekerinh

Bericht door Detlev »

Hoi Henk, email was door een ander gepost hier en is inmiddels weer weg, sloeg niet op jou!
Notulen klopt, ik moet de laatste nog plaatsen.....
en die communicatie, ach, soms is het moeilijk alles te synchroniseren kennelijk, in dit geval veel dingen die tegelijk hadden moeten gaan.....(Klep, mail, brief, groene kaart) Overigens heb ik een brief, een mail en de klep gekregen......Waarom dat bij jou misloopt? Mail is trouwens niet vanuit DBBL gestuurd. Buiten die verzekering dan, blijft het allemaal hobby 8)
Maar nu is alles duidelijk toch?
Mercedes 406 uit 1969
HenkWarmenhoven
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:16
Locatie: Valkenburg

Re: Dubbellucht verzekerinh

Bericht door HenkWarmenhoven »

Hoi Detlev,
Laten we het inderdaad op miscommunicatie houden.
No hard feelings :up:
Groeten,
Henk
Nostalgie is niet meer zoals vroeger.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten