Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door De Rooie Reus »

Vandaag kreeg ik de als mppt op ebay aangeprezen lader. Was inderdaad iets van $9. Als je de erop geplakte plastic sticker afhaalt lijkt hij als twee druppels water op de pwm lader van Victron energy blue solar. En dat is het volgens mij ook, maar die heeft zijn eigen opdruk met een drukschakelaartje meer. Bij De Wit kost hetzelfde ding van het blauwe merk bijvoorbeeld € 43,50 maar dan kun je terug als het hij het niet doet.

Voorlopig zet ik 'm er tussen en spaar verder voor een echte mppt.

Groet van,
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
de Haan
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 mei 2009, 22:28
Locatie: Elburg

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door de Haan »

De bus in de winterstalling gezet.
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door De Rooie Reus »

Maand of wat geleden de hele inventaris er weer uitgesloopt omdat ik er niet tevreden mee was. Sinds die tijd ben ik aan het nadenken hoe het wel moet.
Gisterenavond de laatste hand gelegd aan een schakelaarloze bus. Alle lichtknoppen etc van de wooninrichting zijn eruit en in plaats daarvan gebruik ik een soort klikaanklikuit (kaku) systeem. Wel met de handzender van de oude kaku omdat die een vaste code uitzendt, maar zonder die dingen die je in het stopcontact steekt.
Het hele systeem zal in een waterdicht doosje zitten achter de afwerking van het plafond maar ik zal er nog wel bij kunnen om te updaten ingeval de handzender ergens in het buitenland blijft liggen.
Inmiddels heb ik de nieuwe versie van de kaku die een rolling code genereert. Elke toets genereert een nieuwe code, de ontvanger toetst die en maakt die nieuwe code aan (of niet als het een ander apparaat is) en reageert vervolgens.
Allemaal spielerei natuurlijk maar je moet iets als de dagen beginnen te korten.

N.b. Ik ben nog wel op zoek naar zo'n blauw lampje dat in de Nederlandse 508 ambulance bij de achterdeur zit.


Groet van,
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door paulv »

Ik heb in mijn nieuwe camper ook alle schakelaars vervangen door een draadloos systeem.
Alle ontvangertjes zitten in de meterkast, de schakelaars kun je overal plakken.
Scheelt mij een hoop bedrading.

Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door DVIII »

sta er wel van te kijken dat er zoveel ergernis bespaart wordt door van die handige prietprut schakelaartjes in een ruimte van een flinke badkamer ......... wacht maar tot de buurjongens je "optie" ontdekken ;-)
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door De Rooie Reus »

Ach, weet je, ieder heeft zo z'n voorkeuren. En het zou wel leuk zijn als anderen het ontdekken. Maar daar is voorlopig geen kans op.

Groet van,
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door paulv »

In mijn badkamer heb ik ook geen lichtschakelaars :up: .

Thuis kan ik 's avonds rondlopen zonder een schakelaar aan te raken, overal (helaas nog bedraadde) bewegingsdetectoren, :up: .
In mijn volgende huis worden dat ook draadloze.
Vooral ideaal in de WC 's, geen gezoek door gasten en geen poepvingers meer op de muren op zoek naar de schakelaar.
Helaas is nog niet iedereen daar aan gewend, vaak worden die detectoren door gasten toch nog uitgezet. Dit heb ik opgelost door de detectoren nu aan het plafond te bevestigen :angel: .

Qua kosten maken die draadloze schakelingen niet veel meer uit met bedraadde, qua gemak (ook de installatie) wel.

Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door DVIII »

wat voor gasten krijg jij Haha , poepvingers aan de muren , het mot net moaler . ik ben net zo trots dat ik mooie kleine spaanse lichtschakelaartjes heb en ach die draadjes die werk je zo weg toch ...... ( poepvingers , die houd ik erin !!! )
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Thekapitein
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 jun 2012, 15:44

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door Thekapitein »

Vandaag begonnen met het schuren van het dak van mijn MB 711. Alle roest plekjes wil ik waterproef schuurpapier kaal geschuren en dan met grondlaag Primer inspuiten.
Daarna het dak met de roller weer netjes in de lak zetten.

Foto's volgen nog.

Marco.
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door De Rooie Reus »

Ik heb het dak ook een aantal malen gerold en na een seizoen ziet er lak er verweerd uit. De temperatuur stijgt op zo'n dak tot grote hoogte en de andere elementen geselen het hoogste punt natuurlijk met onvermoede krachten.
Ik gebruik geen eigen merkverf van de Gamma maar bijvoorbeeld Wijzonol.

Hoe pakken jullie dat aan?

Groet van,
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door DVIII »

lekker de velgen aan het verven , met sudwest allgrund , en daarna sigma S2U halfmat , elke drie jaar zo'n beetje. De auto houdt zich zo maar zeven jaar goed met deze coating .
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door Admin »

Nu eens niet gewacht tot de vorst invalt....

Vandaag Skoolie goed schoongemaakt (door Sylvia), alle water laten weglopen uit tanks en boiler en leidingen doorgeblazen. Buitenkant met de Kärcher te lijf (dat was een paar jaar geleden) en de bus in de loods geparkeerd. Kenteken is ongeldig van 1/11 tot 1/4...
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door Hanomaad »

Gister m'n stuur recht gezet door de stuurstang wat korter te draaien. Beide spoorstang eindes waren vervangen alsmede de stuurstang, voor de APK. Hij stuurt nu super strak. Hopelijk is de uitlijning nog in orde. Ik had de afstanden van de spoorstang eindes opgemeten en de nieuwe er zo op gedraaid dat deze hetzelfde bleven. Misschien eens laten uitlijnen? Waar merk ik slechte uitlijning aan?

Vandaag voor hopelijk een hele lange tijd de laatste klus aan de F40 gedaan: subframe met Brantho ongekliederd:

viewtopic.php?f=42&t=7410&start=75#p71619

Ik was altijd nog van plan om ook de deuren nog eens te gaan opknappen (heb er stukken voor liggen), maar ik ben voorlopig even helemaal klaar met slijpen en lassen.

DVIII: je kunt dat Brantho spul eens proberen. Hammerite heeft zich ook nog heel goed gehouden op mijn velgen trouwens.

Martin: ik heb 2k van Wijzonol op mijn dak. Uni primer als eerste, en daarna de tweede component. Ik geloof Wijzonol industrielak. Dat was vorig jaar lente. Ziet er nog prima uit.
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Mijn vader heeft afgelopen week alle "ingewanden" van de 2 Hanomag motoren die ik nog had na het ombouwen naar de 80pk van vorig jaar (krukassen, nokkenassen, cylinderkop, bussen/zuigers, etc etc) meengenomen en verkocht aan Fa Jansen in Duiven. De blokken zelf en specifieke vrachtwagenjesdelen hebben ze niets aan, 99,9% wat ze doen is trekkers, waar veel van deze onderdelen hetzelfde zijn en voor hun dus interessant.
Omdat de boel ondertussen gevoelsmatig wel een beetje uit de schuur bij de boer vandaan moest, maar afgesproken met mijn vader om dat voor het oude ijzer te brengen. Omdat de zit-/slaapbank die ik in Oostenrijk gekocht had vertraagd was, was de bus nog leeg, anders had ik een aanhangertje meegenomen. Na de boel ingeladen te hebben heengereden, gewogen, alles eruit gekiept en wederom over de weegbrug. Daarna het alu nog laten wegen, bus geparkeerd, en naar het kantoortje gelopen. Sja, wat denk je dan, een paar van die blokken, versnellingsbak, koppelingshuis, cylinderkop, wat vliegwielen en een paar kistjes met bouten, moeren en allemaal losse stort...
Ik dacht, dat wordt al eens wat met 600kg, maar tijdens de rit voelde de bus wel zwaar aan -en veel stiller, massa dempt prima!
Uiteindelijk bleek het 1450(!)kg ijzer te zijn en 13kg aluminium. Toch wel handig dat mijn bus nog op 4600kg staat en ik C heb! ;)
Met dat leuke onverwachte zakcentje op zak belde onze vrienden op dat de bank ook net aangekomen was, dus gelijk daar maar heen gereden en met uitgepakt uit de pallet/krat en ingeladen. Tot slot had ik afgelopen weekend nog een 24 uurs doorbouwen modelbouw-evenement waarbij de bus ook nog even dienst moest doen als mobiele camping, dus inmiddels zitten we aan 6800km gereden. Wat gaat dat hard, zeg!
Volgende week een afspraak gemaakt voor de stalling, het wachten was op de bank, en die staat er nu in (net als alle andere zooi uit het huis).

Groeten Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door paulv »

Vandaag een "pré controle" gehad van "bureau Veritas" over de veiligheid van mijn installaties (gas/elektra/water/vluchtroutes/ enz.) in de camper die ik nu aan het bouwen ben.

Alles goed :angel: .

Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door Detlev »

Da's mooi, gefeliciteerd! :clap:
hoe ver ben je met de inbouw?
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door paulv »

Het meeste voor de keuring bij de DRIRE (Franse RDW) zit al er in. Nu nog de onderdelen die de Veritas vooraf wilde verifieren, zoals de watertanks, het elektra, gasleidingen, ventilatie, enz. goed monteren.

Waar ik me het meeste zorgen om maakte waren de breedtes van de looppaden naar de nooduitgang (45cm) en de afstand tussen de grepen van de nooduitgang en die van de toiletruimte (2m).
Gelukkig keek hij niet op een centimetertje (dat gebeurt bij andere afdelingen van de Veritas wel anders). Ook wat andere eisen vond hij niet zo belangrijk, zoals een "bijna vol" waarschuwing bij de zwartwater-tank.

Nu is het alleen nog wat afwerken (ik ga vandaag de badkamer tegelen), de panelen op het dak en de keuken afmonteren.

Na de keuring door de DRIRE gaan er ook de niet goedgekeurde stoelen (Espace 4), de dieselverwarming en Airco in.

Dan nog een APKtje en kan ik rijden.

Dat wordt dus volgend jaar, eerst nog 4 maanden naar Andalucie, gewoon een appartement huren (€ 300/mnd), goedkoper dan de camping.

Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
vanhooltje
Berichten: 1188
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
Locatie: Vrouwenparochie

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door vanhooltje »

Gister eindelijk mijn voor bladveren er onder vandaan gehaald, en mee naar Eeltink geweest (op afspraak). Die hebben er een veerblad bij gezet om de vanhooltje weer wat hoger te krijgen van voor, ze dook nogal wat de rij eigenschappen niet ten goede kwam. Met een uur hadden ze het gefikst dus ik kon er op wachten, weer terug naar de garage en er weer onder gezet.
Idd ze is een 10 cm omhoog gekomen, dus nu aan het werk om achter de luchtvering die ik heb liggen er onder te maken.
Want nu staat ze achterover :lol:
Weer eens vergeten om foto,s te maken :oops:
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door Admin »

Terug, met je camera!
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
vanhooltje
Berichten: 1188
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
Locatie: Vrouwenparochie

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door vanhooltje »

Grinnn, weer even terug naar de garage en vanhooltje weer de brug op voor een foto :lol: Word een duur fotootje dan :down:
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door Wim »

Okay , daar kan ik in komen .
Plaats dan maar een fotootje hoe ie er nu bijstaat :angel: :wave:
Groeten Wim

Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
Thekapitein
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 jun 2012, 15:44

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door Thekapitein »

Vandaag het rest van het dak van mijn MB711 wit gerollerd. Het resultaat is ander netjes. Helaas wel wat stof in de lak. Maar gelukkig is dat niet te zien.

Volgende is de nieuwe ISRI voorstoelen plaatsen. De oude heb ik kunnen verkopen aan een andere MB 609 rijder.

Marco.
Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 874
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door Berthil »

Marco,

heb je nog een goed adres voor het kopen van stoelen, want ik ben op zoek naar (het liefst luchtgeveerde) tweede hands stoelen.

Groeten Berthil.
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
Thekapitein
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 jun 2012, 15:44

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door Thekapitein »

Ik heb 2 site's waar ik interesse had in de stoelen. Zullen er vast wel meer zijn.

www.destoelenshop.nl
www.vrachtautostoelen.nl

Uiteindelijk heb ik ze bij de laatste gekocht.
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door paulv »

Ik ga Renault "Espace 4" stoelen monteren met ingebouwde rolgordels, tussen de € 50 en € 100 op o.a. marktplaats.nl
Ze bestaan in allerlei kleuren, stof/stof leer/alcantara/leer, met geleiders (nieuwe model) of haken.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr
http://www.leboncoin.fr/equipement_auto ... s+espace+4

Ik zal proberen die op een mechanisch geveerde ISRI onderstel te plaatsen (heb ik nog liggen).
Die onderstellen zijn op de sloop verkrijgbaar.

Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten