Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vanhooltje
Berichten: 1188
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
Locatie: Vrouwenparochie

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door vanhooltje »

Vandaag de luchtvering voor de achteras klaar gemaakt en geplaatst :up:

Afbeelding
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door DVIII »

ziet er goed uit , maak je nog een hoogteregeling of stel je straks steeds handmatig in , mooi project !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
vanhooltje
Berichten: 1188
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
Locatie: Vrouwenparochie

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door vanhooltje »

Voorlopig handmatig, later misschien met een hoogteregeling. Een compressor van 10 bar hangt er al onder (voor mijn banden) dus slang en meter en regeling nog te vinden.
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
Gebruikersavatar
jervig
Berichten: 349
Lid geworden op: 13 jan 2008, 20:17
Locatie: Rudzica Polen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door jervig »

Jullie gaan het niet geloven maar ik heb vandaag niks aan mijn camper gedaan maar wel aan een Mercedes camper van een kennis gewerkt. Aan een Mercedes camper gewerkt, ik?? Ja je leest het goed, ik ben even tijdelijk van m'n geloof af.

Wel een leuk ding, ik heb hem zelf mede geconcipieerd in 2010/11, er is naar volle tevredenheid in 3,5 jaar 135.000 km mee gereden en nu is het tijd voor enig onderhoud en de verwezenlijking van voortschrijdend inzicht cq aanpassingen op basis van ander soort gebruik dan eerder gedacht.

Het is een Mercerdes Sprinter 319 CDI 4x4 automaat geheel ingericht voor gebruik door 1 persoon.
DSC05759.jpg
Groetjes,

Jeroen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
melvin
Berichten: 310
Lid geworden op: 07 okt 2010, 16:39

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door melvin »

Dikke 4 X 4 sprinter! Ik vind het altijd wel leuk met die dingen rijden, volbeladen half gas laat je nog alles achter je :silent:
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door Hanomaad »

De Hanomag wilde niet starten vanmorgen. Startmotor deed het wel goed, en ik hoorde wat compressieslagen, maar hij sloeg meteen weer af. Nog een keer of 5 geprobeerd, werd steeds minder. Wat nu weer... Kap eraf, remmenreiniger in de luchtinlaat, hielp weinig. Handpompje gepompt, en ik zag heel wat luchtbellen door de retourslang komen. Weer even geprobeerd, en toen wat vebetering, maar sloeg nog steeds af na een paar seconden. Nog meer gepompt, en uiteindelijk liep 'ie weer. Blijkbaar dus lucht in het systeem, maar geen flauw idee waar het lek zit. Wordt waarschijnlijk vervolgd, en dan hopelijk niet bij -5 ergens langs de snelweg.
Gebruikersavatar
jervig
Berichten: 349
Lid geworden op: 13 jan 2008, 20:17
Locatie: Rudzica Polen

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door jervig »

Vlokkende diesel?

Poreuze retourleidinkjes?

Zomaar een paar ideetjes.

Groetjes,

Jeroen
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door Admin »

Nee, lijkt me een duidelijk geval van een losse koppeling in de brandstofleiding. Je zult onder de bus moeten kruipen en van tank tot filter de brandstofleiding onderzoeken.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door Hanomaad »

Ja, ik zal even moeten gaan speuren. Ben benieuwd hoe het morgenochtend ermee staat. Vraag me ook af of de eerste vrieskou er mee te maken kan hebben.
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door GerardM »

Gisteren de bus uit de stalling gehaald om nog wat kleine klusjes te doen en de blauwe ster daar achtergelaten; die mag dankzij de nieuwe oldtimerregeling de komende drie maanden de openbare weg niet op. Vandaag met de eigenaar van de stalling afgesproken dat ik beide wagens in de overdekte stalling mag zetten (uiteraard tegen een redelijke vergoeding). Zo houden we de economie toch draaiende.

Groet,

Gerard
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
Gebruikersavatar
melvin
Berichten: 310
Lid geworden op: 07 okt 2010, 16:39

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door melvin »

Klinkt inderdaad aalsof je flexibele leidingen gaar zijn hanomaad, ik kreeg er ook last van nadat ik me bus ging gebruiken na hij bije defensie vandaan kwam. Bij mij waren het de stukjes boven bij de tank, kom je lastig bij dus ik heb daar ook gelijk een inspectie luik gemaakt en alle overigen stukken vervangen.
Yoni
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door Yoni »

Vandaag de victron multiplus 24-3000-70 getest met de Nespresso en een paar bakken tl erbij

1 Bakkie koffie 0.7 Ampere daar ga ik de kookplaat niet meer voor aan slingeren :)
Thekapitein
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 jun 2012, 15:44

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door Thekapitein »

Vandaag begonnen met het gedeeltelijk slopen van je interieur van de camper. Dit omdat mijn twee zoontje volgend jaar toch echt een eigen bed nodig hebben. Tevens wil ik een vaste toilet ruimte maken, en iets meer kast ruimte. Daarvoor moet ik helaas de garage waar ik altijd mijn motor veilig binnen kon parkeren opofferen.

Zo was het..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door Arno Z »

En, hoe gaat het worden?
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door Hanomaad »

Google Sketchup kun je mooie 3D ontwerpen mee maken, ben ook benieuwd naar de nieuwe indeling.

Wat voor bus heb je eigenlijk? Ziet eruit als een wat moderne dubbelluchter.
Thekapitein
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 jun 2012, 15:44

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door Thekapitein »

Hanomaad schreef:Google Sketchup kun je mooie 3D ontwerpen mee maken, ben ook benieuwd naar de nieuwe indeling.

Wat voor bus heb je eigenlijk? Ziet eruit als een wat moderne dubbelluchter.
Leuk programma dat Sketchup, nog even oefenen.

Is een MB 711 uit 1986. Inderdaad een nieuwere dubbelluchter.
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door GerardM »

Vandaag beide speelgoedjes naar de winterstalling gebracht. De blauwe verplicht tot 1 maart, de groene zal wel af en toe opgehaald worden vermoed ik zo.

Maar de oprit thuis zonder ster is wel even wennen...

Groet,

Gerard
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
Thekapitein
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 jun 2012, 15:44

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door Thekapitein »

Wat staan ze lief naast elkaar. Voordeel is wel dat ze minder aan zout op het wegdek worden blootgesteld. :wink:

Marco.
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door GerardM »

Inderdaad; alhoewel ik nog weinig zout op de weg heb gezien.

En ze staan in goed gezelschap; de groene kont aan kont met een Kurzhauber en de blauwe met een Magirus. Voor de rest is het allemaal wit plastic om hen heen...

Groet,

Gerard
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
Thekapitein
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 jun 2012, 15:44

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door Thekapitein »

Vandaag een begin gemaakt met de verbouwing van onze camper. Ik heb geen bouwtekening gemaakt (lukt me ook niet goed) Ik bekijk het op het moment dat ik bezig ben. Nadeel daarvan is dat je soms meer achteruit gaat dan vooruit.
Maar het idee zit in mijn hoofd. :idea:

Marco.
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Bericht door Arno Z »

Marco, probeer iig het plan in ne hoofd te voorzien van Electra, gas, water etc...

Ik had bij de bouw ook geen 100% plan. Alleen een wat-komt-waar. Mijn leiding schema was ook niet meer dan een van-tot lijstje. Achteraf aanleggen is zo'n gedoe.
Thekapitein
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 jun 2012, 15:44

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door Thekapitein »

Ja dat heb ik zeker, De zoek functie hier heeft me al een paar mooie ideeën opgeleverd. Vooral het hoe en wat met de 220V installatie.

Vandaag is onze nieuwe Porti-Porti binnen gekomen
De excellente versie. Zit net als de toilet thuis. Ik wil zo min mogelijk gaten in de buitenkant maken ivm kans op roestvorming later. Vandaar dit type toilet.
Gebruikersavatar
vandijkf
Berichten: 149
Lid geworden op: 25 apr 2014, 20:05
Locatie: in de camper

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door vandijkf »

Marco
Ik ben ook een hele tijd aan het zoeken geweest naar een geschikt porgramma om simpel een tekening te maken.
Uiteindelijk ben ik uitgekomen op sweethome 3d.
Vergt wel even wat geduld om er mee te werken maar het is freeware en bevalt mij best.
Als je een tekening gemaakt hebt zet het progje het om in een 3d tekening die je in vanaf alle hoeken kunt bekijken.
De 3d tekening staat onder de 2d tekening als je aan het werk bent.
Voorbeeldje van mijn projectje.
2d

Afbeelding

3d

Afbeelding
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door Admin »

Vorig weekend met Kleintje een paar dagen naar Drenthe geweest. Het bleek lastig het water te vullen, want alles liep via de boiler weer onder het busje uit, op de grond. Ik bleek de Frost Control pas te kunnen sluiten nadat de kachel een uurtje gebrand had. Dus meteen de oplossing opgezocht en bij Amazon besteld.
imgres.jpg
Vandaag in Kleintje verwarming gemonteerd in de Truma vorstbeveiliging. Ik weet het, dat klinkt paradoxaal, maar het is wel waar. Onder de combiketel zit een aftapkraan die bij vorst automatisch open gaat. Ideaal dus!
Maar.... onder de 5℃ lukt het niet 'm weer te sluiten. En daarvoor brengt Truma dan weer een draadgewonden weerstand op de markt, die exact in een daarvoor voorzien gat in de aftapkraan past en aan de andere kant op een contactblokje van de boiler klikt. De weerstand trekt 4.8 W. En er zit een thermoswitch in geïntegreerd die zorgt dat er boven de 10℃ geen stroom loopt.
imgres-1.jpg
De montage stelt niets voor, één klikje, één schroefje en één stekertje. Zo, we kunnen deze winter weer op pad en ook bij koud weer 's morgens douchen :wink:

Nu is Kleintje ook een zelfbouwcamper (los van de eerder ingebouwde achteruitrijcamera en het all-in-one soundsystem) :rotfl:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?

Bericht door DVIII »

dat is wel een heel pasklaar oplossinkje van de truma , je bent niet de eerste die daar mee in de slag moest , blijkt . je zou ook een tracing kunnen maken met motorkoelmiddel , maar dan warmt de boel altijd op als je rijdt , leuk voor de legionella. een wintervaste camper RV is natuurlijk een droom , en dan met alle opties die je thuis ook redelijkerwijs hebt.
maar als de winters zo doorgaan is een airco het eerst volgende .....
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten