onderhoud gedaan

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Plaats reactie
geraldo
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 jul 2009, 20:21

onderhoud gedaan

Bericht door geraldo »

Remmen hadden wat aandacht nodig, dit was voor het laatst gebeurd in 2009, ongeveer 23000 kilometer gereden, maar nu trok de auto steeds naar links.
Dus remtrommels gedemonteerd en gelijk maar wegggebracht om uit te laten draaien, dit was eigenlijk in 2009 ook al nodig, maar toen durfde ik dit niet aan.
Er zaten groeven in van het inslijten van de klinknagels, dit was al bij aankoop, maar nu zijn ze weer prima.:-)
Gelijk maar de voerringen ontdaan van de glazig laag en alles weer lekker schoon teruggemonteerd.

Wel opvallend dat er maar zo weinig was afgesleten na 23000 km.
Morgens had ik nog ff snel een remtrommelveren tang gekocht, dat had ik beter in 2009 al gedaan, wand nu was het klusje zo geklaard .

Zie foto met voeringen, 1 na bewerking met speciale voering-rasp.

Busje staat weer met frisse voorremmen op de straat, nu maar afwachten hoe het rijd, en of ik nog verder moet met afstellen.

Greetz

Geraldo
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
O lord won't you fix my Mercedes Benz
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: onderhoud gedaan

Bericht door DVIII »

met auto's uit de verkoop van defensie , maakt niet uit welk land , kunnen rare dingen mis zijn , ik houd het erop dat ze leerlingen laten sleutelen en dan soms een bus vervroegd met pensioen sturen als het niet meer allemaal werkt zoals het hoort en de leermeester geen zin heeft het overnieuw te doen ! Verder de bewerking aan je remmen zijn klasse , je bent er even mee zoet maar daarna werkt het echt beter !!
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: onderhoud gedaan

Bericht door Hanomaad »

Ha mooi zo die foto's. Ik wil mijn achter remmen ook eens gaan bekijken. De handrem heeft het nooit goed gedaan in z'n achteruit.

Wat kosten die voeringen en waar heb je ze vandaan?
geraldo
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 jul 2009, 20:21

Re: onderhoud gedaan

Bericht door geraldo »

Goedenavond,

Voor de nieuwe remvoeringen heb ik 72 euro ex btw betaald in 2009, gewoon bij mercedes.

A3094214910 is het artnr.

Vandaag gereden, remt wel weer aardig en trekt niet meer naar 1 kant :-)

Greetings

DVD111 bedankt voor je compliment, ik doe ook maar een dotje , blijft gelukkig oertijd techniek ! :-)
O lord won't you fix my Mercedes Benz
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten