dubbelluchtclub

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Plaats reactie
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

dubbelluchtclub

Bericht door DVIII »

Mochten er mensen hier zijn die het interesseerd , de DBBL club is in crisis.
van onze verslaggever
uit betrouwbare bron is vernomen dat de onderdelen werkgroep onder leiding van Jan Stolp , een greep naar de macht heeft gedaan.
Het bestuur van de vereniging is buitengesloten van de voorraad onderdelen en mag het terrein , en de opstallen niet meer op.
Zou het eindelijk tijd zijn dat de boel daar goed opgeruimd wordt. We moeten het maar volgen op de site van dbbl en op facebook :geek:
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: dubbelluchtclub

Bericht door GerardM »

Tsja, ik heb het ook gelezen, heb daarna spontaan een mini-reunie gehouden :cool: .

Groet,

Gerard
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: dubbelluchtclub

Bericht door Leo »

DVIII schreef:
09 okt 2017, 22:34
Mochten er mensen hier zijn die het interesseert , de DBBL club is in crisis.
Alweer of nog steeds? :roll:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: dubbelluchtclub

Bericht door Detlev »

Ligt natuurlijk allemaal weer een beetje genuanceerder :)
DBBL heeft geprobeerd de hele werkgroep buiten spel te zetten.
Er is een buitenstaander (geen lid, geen bus) binnen geslopen in deze club die (oa mij ook) iedereen die hem doorheeft eruit weet te werken.
Een machtswellustige autist die letterlijk over lijken gaat. Door roddel en achterklap en (veel) olie op het vuur en zout in open wonden te gooien/strooien is er een vreselijke sfeer (opnieuw dus) ontstaan waardoor menig bestuurslid, redactie of zelfs complete werkgroepen zijn opgestapt......
Voorzitter, penningmeester en ledenadministratie heeft ie in zijn broekzak.
Niet mijn vereniging meer, maar goed dat ze me hebben geëxcommuniceerd!
Al met al een stel (.......vul zelf maar in)
Mercedes 406 uit 1969
HenkWarmenhoven
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:16
Locatie: Valkenburg

Re: dubbelluchtclub

Bericht door HenkWarmenhoven »

Hoi sleutelaars,

Het is jammer, maar ook ik heb moeten constateren dat het bij DL goed mis is.
Inmiddels ben ik ook verbannen van het DL-forum.
Iedereen die ook maar het minste of geringste kritiek op het huidige regime heeft (bestuur kan je het niet noemen) krijgt te maken met maatregelen, waaronder een forumban.
Echt jammer, want ik ben en blijf van mening dat de discussie over hoe het er aan toegaat bij DL ook BINNEN DL gevoerd moet worden, en niet op een ander forum zoals hier.
Helaas wordt dit door het huidige regime onmogelijk gemaakt.
Naar mijn mening is de tijd rijp voor een afsplitsing.

Mvgr Henk
Nostalgie is niet meer zoals vroeger.
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: dubbelluchtclub

Bericht door Detlev »

Jammer te horen Henk! (Vooral omdat ik me meen te herinneren dat ik jou daar heb binnengehaald......)
De laatste jaren dat ik in het bestuur zat heb ik met lede ogen moeten toezien dat de boel in rap tempo is overgenomen door mensen met een dubbele agenda!
Je kunt rustig van mij aannemen dat er wel bestuur en werkgroep leden waren (!) die geprobeerd hebben het tij te keren.
Helaas ging dat bij mij zeer ten koste van mijn gemoedsrust en uiteindelijk gezondheid.....
Dat is het mij toch echt niet waard! De bus is mijn hobby en primair doel, een leuke vereniging daarnaast is natuurlijk fijn.
Dat lijkt met dbbl door al die jaren heen maar niet te lukken. Mede doordat er steeds maar weer mensen uit een verleden actief blijven en zo kennelijk deze sfeer keer op keer in stand houden.
Of je je nu jarenlang belangeloos hebt ingezet maakt niets uit, het gratis ter beschikking stellen van al je bedrijfsmiddelen ook niet, en zelfs ereleden zijn er nu uitgeknikkerd (ja, ook 1 van de eerstelingen van de club, Gerrit)
Een afsplitsing is er al, de onderdelen verkoop gaat gewoon door.
Dit is ook interessant voor de forumdeelnemers met een Merc hier, de verkoop is nu open voor iedereen! (en waarschijnlijk ook andere merken)
Kijk maar op http://dubbelluchtonderdelen.com/ (nog tijdelijke website, maar je kunt bestellen!)
Er volgt meer, oa hulp bij vragen en documentatie.
En je kunt denken wat je wil, maar deze groep mensen heeft werkelijk zijn best gedaan het tij te keren. Ook van deze werkgroep zijn de bestuursleden eruit geknikkerd! (zitten nota bene 2 ereleden in deze WG) 1 van hen was twee jaar geleden mijn laatste hoop op bijval, maar het mocht niet meer baten.
Discussie binnen dbbl kun je vergeten, ik niet iig! ALV met het vast klapvee waar ieder die wat zinnigs (!) te zeggen heeft wordt weggemaaid, nee dank u.
Ik ga in het voorjaar weer lekker op stap met m'n bus, in de wetenschap dat ik nog steeds terecht kan bij de juiste mensen, garages en wat al niet meer. Daar is DBBL echt niet bij nodig..... :)
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: dubbelluchtclub

Bericht door Leo »

Leo schreef:
12 okt 2017, 17:34
Alweer of nog steeds? :roll:
Detlev schreef:
22 nov 2017, 10:42
Discussie binnen dbbl kun je vergeten, ik niet iig! ALV met het vast klapvee waar ieder die wat zinnigs (!) te zeggen heeft wordt weggemaaid, nee dank u.
Dat was 10 jaar geleden al zo Detlev. We zitten hier niet voor niets op Campertechniek.eu in plaats van op DBBL he? :wink:
Ik herinner me nog het hoongelach toen ik op mijn laatste ALV zei dat de rest van de vrijwilligers ook aan de beurt zou komen door wanbestuur en machtspelletjes. Het hardste lachten de mensen die er nu (al een tijdje) uitgewerkt zijn.
Kan er dan ook geen medelijden mee hebben. Platen voor de kop roesten blijkbaar minder hard weg dan de busjes.

Mvg, Leo.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
HenkWarmenhoven
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:16
Locatie: Valkenburg

Re: dubbelluchtclub

Bericht door HenkWarmenhoven »

Hoi Leo, Detelev,

Tja, het kost mij moeite, maar helaas moet ik jullie gelijk geven.
Jammer, want ik heb bij DL ook best leuke en mooie dingen meegemaakt. Puur de leden omder elkaar met een biertje bij het kampvuur, dus zonder bestuursperikelen.
Zoals Detlev weet, wil ik mij ook best inzetten voor een vereniging, zoals het beschikbaar stellen van mijn geluidsapparatuur en een muziekje verzorgen.
Maar zoals het er nu voorstaat is dat dus ook verleden tijd.
Nogmaals, ik vind het echt jammer dat verschil van inzicht niet op een volwassen manier kan worden opgelost.
Grt Henk
Nostalgie is niet meer zoals vroeger.
Gebruikersavatar
a.de.boer
Berichten: 105
Lid geworden op: 08 nov 2009, 12:38
Locatie: Zwervende

Re: dubbelluchtclub

Bericht door a.de.boer »

Jammer dat het zo is gegaan met de club, ik was ook iemand van het eerste uur en bij de eerste samenkomst in Maurik er al bij.
Mocht zelf toen het een club werd met clubpasje nummer 1 van start gaan, die zich nog steeds thuis in de la bevind.
Voordien zat ik bij de NKC waar ik mij toch niet echt thuis voelde, dus was blij dat er een club van de Dusseldorfer kwam.
Ik vond het altijd prettige clubweekenden totdat de eerste strubbelingen in het bestuur kwamen.
Net als de sloopdagen in Noord-Holland mocht ik ook graag bij zijn.
Vlak na de eerste crisis heb ik een andere camper gekocht, geen Benz maar ging zo af en toe nog wel eens een kijkje nemen op één van de weekenden.
Jammer van eens zo’n prachtige club.
Groetn,
Appie uut ..........

Europa is veel te mooi om er over heen te vliegen, daarom doen wij het met de camper.
Te volgen op De Boer op toer

Renovatie Clou liner 1985:
Facebook
Blog
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: dubbelluchtclub

Bericht door Detlev »

Het slaat nu helemaal door bij DBBL.....
Furum bans tot en met 2030 LOL.
Power to the kleuters kennelijk.

Goed nieuwjaar iedereen!
Mercedes 406 uit 1969
HenkWarmenhoven
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:16
Locatie: Valkenburg

Re: dubbelluchtclub

Bericht door HenkWarmenhoven »

Hoi Detlev,
Ik ben net terug van Bali, maar de dag van vertrek kreeg ik een mailtje van de secretaris dat ik voor een jaar ben geschorst. Ik zie de voordelen van het lidmaatschap niet meer en ga dus waarschijnlijk opzeggen. Jij bent toch ook geschorst? Mijn vraag is of jij wel lid bent gebleven en de zit je de schoring uit?
Groet,
Henk
PS: Een goed 2018 toegwenst, maar dat had ik al gedaan (-:
Nostalgie is niet meer zoals vroeger.
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: dubbelluchtclub

Bericht door Detlev »

Ben nu sinds voorjaar 2017 geschorst.
Uitzitten doe ik niets, alleen voor de verzekering nog lid.
Voorjaarsweekend wordt ik geweigerd, dus naar alv kan ik ook niet.
Zou best wel eens willen weten of dat überhaupt legaal is......
Maar ondanks dat er natuurlijk heel veel leuke leden zijn, weet een klein groepje de sfeer x op x te verpesten!
Not my cup of tea dus 😱
Ga dit jaar samen met een stel andere leden kijken of we er een punt achter gaan zetten.
Jammer, maar het is niet te doen zo.
Mercedes 406 uit 1969
HenkWarmenhoven
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:16
Locatie: Valkenburg

Re: dubbelluchtclub

Bericht door HenkWarmenhoven »

Hoi Detlev,
Tot nu toe twijfel ik om mijn lidmaatschap op te zeggen, ook ivm de verzekering. Maandag ga ik Combined bellen wat de gevolgen zijn als je geen lid meer bent. Valt alleen de korting weg, en zo ja: hoeveel is die korting dan? Wijzigen ook de voorwaarden enz. Maar nogmaals, maandag ga ik even bellen. Dat je de ALV niet niet mag bijwonen is wel het toppunt. Ik zeg nu nog niets maar de kans dat ik lid blijf is niet zo heel groot.
Grt Henk
Nostalgie is niet meer zoals vroeger.
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: dubbelluchtclub

Bericht door Anton »

Hoi,

Tis weer zo ver bij de Dubbelluchtclub, ik heb toendertijd mijn zegje gedaan en maak er nu geen woorden meer aan vuil.

Wat je verzekering betreft ga eens op je pc aan het rammelen, er zit nogal wat verschil in verzekeringspremie.

Succes!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: dubbelluchtclub

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

a.de.boer schreef:
27 nov 2017, 22:31
Jammer dat het zo is gegaan met de club, ik was ook iemand van het eerste uur en bij de eerste samenkomst in Maurik er al bij.
Mocht zelf toen het een club werd met clubpasje nummer 1 van start gaan, die zich nog steeds thuis in de la bevind.
Ja, dat weet ik ook nog wel -ik was er toen met mijn broer in onze oude groene Hanomag F45. Heb een leuke tijd gehad, tijdje (éénmans!) redactie geweest -de eerst paar boekjes nog op het werk geprint (mocht van de baas) en thuis aan de keukentafel met mijn ouders maar zitten vouwen, nietten en opsturen. Dat was inderdaad een leuke tijd.
Minder vond ik dat ik met de Hanomag door sommigen scheef aangekeken werd (dat is toch geen Mercedes enzo), maar ja, het heette volgens mij toch echt Hanomag-Mercedesclub (of was het omgekeerd?)
Wat ook erg bijzonder was, was dat ik al geen lid meer was, maar toch nog jaren de documentatie gedaan heb :crazy: Meerdere keren aangegeven dat ik ermee wilde stoppen omdat ik de kamer nodig had als kinderkamer (en er stond nogal wat, anderhalve archiefkast vol!) en uiteindelijk is het allemaal opgehaald. Geen idee ook wat daar allemaal mee gebeurd is trouwens.

De naam "Dubbellucht" is trouwens nog door mijn vader verzonnen... zoals de Duitsers dan zeggen: "Das war einmal".

Groeten Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
a.de.boer
Berichten: 105
Lid geworden op: 08 nov 2009, 12:38
Locatie: Zwervende

Re: dubbelluchtclub

Bericht door a.de.boer »

Jeroen_Hanomaf schreef:
22 apr 2018, 22:08
Ja, dat weet ik ook nog wel -ik was er toen met mijn broer in onze oude groene Hanomag F45.
Zie dat busje nog zo voor me, donker groen met wit dak en een zelfbouw verhoging. :up:
Groetn,
Appie uut ..........

Europa is veel te mooi om er over heen te vliegen, daarom doen wij het met de camper.
Te volgen op De Boer op toer

Renovatie Clou liner 1985:
Facebook
Blog
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: dubbelluchtclub

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Ja, inderdaad, en die gekke bak achterop waar vroeger de achterdeuren zaten. De carrosserie had zijn beste tijd gehad, maar technisch was dat ding een stuk beter als zijn opvolger, daar was echt alles van versleten of kapot...
Ik heb hem nadat die andere gekeurd was nog enige tijd gehouden, maar uiteindelijk toch verkocht aan iemand die hem wilde opknappen.
Het kenteken bestaat nog steeds, hij is nog niet overgeschreven, maar ook nog steeds niet APK gekeurd... ben soms wel benieuwd hoe ie er nu uitziet. ;-)

Groeten
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
HenkWarmenhoven
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:16
Locatie: Valkenburg

Re: dubbelluchtclub

Bericht door HenkWarmenhoven »

Hallo (ex) Dubbelluchters,
Het is inmiddels eind november en per 31 (…) november stopt mijn schorsing door DL. DL is niet mijn club, te groot, te onpersoonlijk, en een totalitair bestuur.
Clubverzekering is geen issue, 10 % korting die ik wegstreep tegen de lidmaatschapkosten. Verder blijven de voorwaarden gelijk. (Ik heb het nagevraagd bij Combined) . Onderdelelenvoorziening is door het DL bestuur vakkundig om zeep geholpen. Je mag nu 2 keer per maand ergens in de polder zelf komen kijken.
Als je in het buitenland direct onderdelen nodig hebt kun je het wel vergeten en beter Jan Stolp bellen. Die heeft ook nagenoeg alles op voorraad en verstuurd per direct. Wel ben ik benieuwd hoe het alle andere geschorste leden vergaat. Misschien toch maar een subclubje oprichten, al dan niet officieel geregistreerd?
Ik hoor het wel.
Groeten,
Henk
Nostalgie is niet meer zoals vroeger.
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: dubbelluchtclub

Bericht door Detlev »

Ha Henk, lang geleden alweer.
Ik ben dit voorjaar met de onderdelen werkgroep naar het voorjaarsweekend geweest. Gewoon een veld naast DBBL gereserveerd en naar binnen gereden met een behoorlijke groep bussen.
Als er mensen zijn die willen horen wat daar allemaal plaatsvond, pm me maar.
Wellicht is het een idee om weer eens een weekend vanuit hier te organiseren? Heb ze altijd als erg leuk ervaren!
Mercedes 406 uit 1969
HenkWarmenhoven
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:16
Locatie: Valkenburg

Re: dubbelluchtclub

Bericht door HenkWarmenhoven »

Hoi Detlev,

Inderdaad alweer een poosje geleden.
Wellicht is het handig om een mail of WhatsApp groepje van DL Dissidenten in het leven te roepen.
Een kampeerweekend met deze groep lijkt mij ook heel gezellig,
Ik hoor het wel,
Oja, ik heb je een pm gestuurd.
Grt Henk
Nostalgie is niet meer zoals vroeger.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten