Geen Voorjaarstreffen 2011

nicobr
Berichten: 117
Lid geworden op: 11 jul 2010, 10:17
Locatie: Antwerpen

Re: Voorjaarstreffen 2011

Bericht door nicobr »

Geen voorjaartreffen dus ... dan maar over naar het najaar en vermits ik bij Danny beloofd heb eens rond te kijken : waarom eens niet een keer "naar het zuiden" (bij de belgen) 10 minuten van Centrum Antwerpen:

http://www.camperparkvogelzang.be/

Op Maps:

http://maps.google.be/maps/place?cid=14 ... 0&t=h&z=13

140 plaatsen, meer dan 10 moeten we wel reserveren en kost 5€/nacht

Laat de reacties maar komen!
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: Voorjaarstreffen 2011

Bericht door dereiziger »

Wow .. at is snel ;).. je bent me voor .. ik was op zoek voor het najaarstreffen in Drenthe ergens ..maar nog geen lokatie gevonden .. dus .. jammer .. maar dat komt dan nog wel .2 meeting zo kort na elkaar is een ietwat teveel denk ik ;) .

onder voorbehoud en afhankelijk van de datum zet ons er maar neer

Ton, Christien, Aske, Lot
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: Voorjaarstreffen 2011

Bericht door Wim »

Lijkt mij leuk , dus , vriend Nicobr , count me in :D
Groeten Wim

Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Voorjaarstreffen 2011

Bericht door Detlev »

5 EURO :shock:
Dat betekend betalen dus, kweet nie of dat wel kan hoor :mrgreen:

(minivoorjaarsmeeting was ook geslaagd overigens, voor euro 21,75 een heel weekend gestaan, met douche en plek voor mezelf, in het bos midden in de Sallandse heuvelrug. Opkomst was ook prima, 1 camper! Makkelijk te verhapstukken dus :lol: )

Maar voor België gaan wij ook mee hoor! Schrijf mij maar bij.....(Overigens was het bij Danny ook zeer goed toeven!)
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Voorjaarstreffen 2011

Bericht door Admin »

Lijkt me wel leuk, lekker dichtbij... Sorry Anton en Leo, nu wonen wij eens niet in een uithoek!

Die € 5 geldt trouwens alleen voor houders van de Nocterra-kaart. Die zit af en toe gratis in Thetford-folders. Dat hele Nocterra is trouwens een wat schimmige organisatie: na jaren is er nog steeds maar één camping lid, juist ja: Vogelzang.

Op http://zwerfvagebonden.be/ vind je veel ervaringsdeskundigen. Daar is niet ieder even enthousiast over Vogelzang:
========
Nocterra een woord dat mijn strot uitkomt.
Als rasechte antwaarpenaar zeg ik of je gaat er staan of je blijft er weg. Wil je Antwaarpe bezoeken dan zijn er plekken genoeg waar je kan staan om te slapen en parkeren mag je overal int stad als je maar betaald , dus de keuze is aan U.
========
Wat vogelzang betreft dit is een laatste strohalm volgens mij zeker als je weet dat er een hollander met een omgebouwde bus met engelse nummerplaten al zeker zeven maand staat en datmet drie grote duitse herders dan zegt dit genoeg zou ik zeggen, verder hebben ze veel bezoek van de mannen van Pasar en verder van toevallige passanten.

Dus ieder zijn ding zou ik zeggen en ja ik heb er ook al gestaan maar er blijven over lullen helpt niet denk ik.
========
Citaat:
Als het overnachten dan toch daar zou doorgaan, hou dan wel rekening met het feit dat de toegang daar niet mogelijk is op het moment dat de camping wordt gebruikt als parking voor evenementen in Antwerp Expo

Dat is dus één van de problemen. Gelukkig wordt er wel een heel klein beetje rekening gehouden met diegene die daar verblijven. Heb al geweten dat ze een lint afgespannen hadden rond de verblijvers. Gezellig is natuurlijk wat anders. Het is natuurlijk kassa, kassa, als de plaats wordt gebruikt als parking.
========
het is allemaal niet meer van datte . Vogelsang ligt een beetje te dicht bij de ring en 's nachts is er geen bewaking. Als je een tijdje niet meer op 't Kiel geweest bent, ken je het niet meer terug. De Abdijstraat heet nu Abdelstraat . Ge moet al een stukske verder van't stad om een beetje veilig te zijn.
Misschien een hint: De parking aan de St Michiels abdij in Hemiksem (de polies zit er in)
Efkes kijken op http://www.gpscoordinaten.nl/bepaal-gps-coordinaten.php naar N 51 7 58.9, E 4 19 49.1. De eindhalte van bus 1 is vlakbij. Een beetje verder in Schelle (over het vlietje) is er ook plek aan de sporthal N 51 7 43.5, E 4 19 51.6. Wel gewone parkings, maar nog veilig (tot hiertoe)
========
Cordon Sanitair rond Nocterra !!!!!!!!!!!!!! (daar kennen we in België genoeg van)
Wat mij betreft "den boom in" met Nocterra.
Het is iets wat wij in het zakendoen regelmatig ervaren. Je mag nog zo je best doen er zijn altijd mensen die zwichten voor mannen die het goed kunnen uitleggen, ook al worden ze dan in de zak gezet.
========

Dus verwacht geen grazige groene weiden! Die kosten meer dan € 5, vraag maar aan Dethleffs (!)...
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Voorjaarstreffen 2011

Bericht door Detlev »

Moeilijke naam.....Nog keertje helemaal uitleggen dan maar:

Detlev! Rijdt in een Detlevs,

Afbeelding

Beslist niet te verwarren met een

Afbeelding

Als onderschrift had Louise bij mij eerst "Enemy of the state" neergezet, maar dat heb ik toch maar weer weggehaald..... :D

Snap nog steeds die weerstand tegen een paar euries niet Ernst! Dat je onderweg wilt vrijstaan, ik doe niet anders, maar een minimeeting met 15 a 20 campers is in mijn ogen toch echt wat anders....
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Voorjaarstreffen 2011

Bericht door Admin »

Bedankt Detlev, ik had de H vergeten... Is gecorrigeerd.

Hadden kortgeleden een heel aangenaam mini-treffen met ca. 35 zelfgebouwde campers (nou ja, voor sommigen staat het ophangen van een kapstokhaakje gelijk met "zelfbouw"...) op een gemeentelijk weilandje naast een manege. Was heel leuk, nietwaar Reiziger en Goldwing? Kosten: zero. Je kon je euri kwijt aan de bar, in de supermarkt of in het circus, als je dat wilde.

Ik had al eens uitgelegd dat de kick 'm IMHO niet zit in het uitsparen van vijf of eenentwintig driekwart euro's, maar meer in het ervaren dat je een adequaat, autark product hebt gemaakt.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Voorjaarstreffen 2011

Bericht door Anton »

Hoi,

Die kaart van Nocterra kost:

WEBSHOP
INTERNATIONAL CAMPERCARD – ATLAS 2011
Motorhome gids met meer dan 5000 Motorhome plaatsen


Prijs: €19,95 (+ portkosten)
Levertijd: 1-3 weken

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Voorjaarstreffen 2011

Bericht door Admin »

Hi Anton,

Ze maken het noch veel gekker (wat jij vermeldt is de "Atlas"...):

INTERNATIONAL CAMPERCARD 2011
Kortingskaart op meer dan 1000 motorhome plaatsen in hoog- en laagseizoen
Prijs: €40 (+ portkosten)
Levertijd: 1-3 weken

Maar, zoals gezegd, hij zit gratis in sommige Thetford-folders en hij is ook verspreid via Zwerfauto-magazine.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Voorjaarstreffen 2011

Bericht door Anton »

Hoi,

Je kunt stellen dat het allemaal wat onduidelijk is, althans voor mij.
Je kunt voor dat geld ook stelplaatsboeken kopen van bv. Promobiel daar staan alle plaatsen in, gratis en welke betaald en tegen welke prijs met, niet onbelangrijk, een korte beschrijving van de plek.

Ik had over Nocterra al het een en ander gelezen, waar zij komen is het niet meer gratis of het word duurder althans das de mening van diverse bezoekers van dat (Camper?) forum.

Of ik wil betalen ligt aan het wat er geboden word, sta ik op een kale parking met verder niets dan vind ik dat duur.
Even een paar km. doorrijden en je staat voor niets in de zelfde omgeving.
Tuurlijk kost ook geld.
Opgemerkt zij dat het mij meer om de omgeving gaat dan om de stelplaats.

Daarbij komt dat ik niet op een camping wil staan, ik had mij dan wel een sleurhut gekocht, natuurlijk is een ieder daar vrij in.
Ook hele grote stelplaatsen worden door mij gemeden.
Of iemand de prijs al dan niet wel of weinig, wel of geen weerstand, vind doet niet ter zake, je kunt iemand ook niet in de portemonnee kijken, dat telt tegenwoordig ook mee.

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Voorjaarstreffen 2011

Bericht door Admin »

Ik ben het eens met Anton.

Wij kopen om de twee à drie jaar in Düsseldorf de Bordatlas van het (bijna) afgelopen jaar.
Afbeelding

Een voordeel van Vogelzang is dat je vrijwel midden in een grote stad staat. En best een leuke stad!
Nadelen zijn niet zozeer de prijs, maar meer het feit dat er veel inbraken zijn gerapporteerd (zover mij bekend uitsluitend in "chique" campers) en dat het sanitair smerig is en vaak op slot zit.

Bij een parkeermeter ben je ongeveer hetzelfde kwijt.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Voorjaarstreffen 2011

Bericht door paulv »

Je kunt ook prima in Antwerpen gratis staan staan aan de linkeroever bij het voetgangerstunneltje (St Anna?) :wink: . Je loopt er vandaar zo naar het centrum , indrukwekkende oude technologie (roltrappen), en er is er na afloop :roll: een prima frietkot.
Als je daar met een paar man staat kun je elkaar ook in de gaten houden. Wij hebben er nog nooit problemen gehad.

Mvg, Paul
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Voorjaarstreffen 2011

Bericht door Admin »

Hoi Paul,

Je moet wel even bij blijven. Die plek (Gloriantlaan) is voorzien van grote borden:
Afbeelding
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Voorjaarstreffen 2011

Bericht door paulv »

@ Ernst, ik zie jou daar toch ook staan :wink: .

Maar daar is toch plek zat, ook iets verder richting jachthaven?

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Voorjaarstreffen 2011

Bericht door Leo »

Admin schreef:Lijkt me wel leuk, lekker dichtbij... Sorry Anton en Leo, nu wonen wij eens niet in een uithoek!
Maakt mij geen flaus aus, blijf ik toch gewoon hier thuis op mijn eigen gratis en stille camperplekkie staan? :mrgreen:



Wat betreft die luttele paar euro's sta-kosten, met of zonder Natuurpas of hoe zoiets ook mag heten:
In NL heeft 99% van de inwoners geen stukje land of groot erf om een zooi campers neer te zetten.
Als gratis en tóch mooi het criterium moet worden om een meeting te organiseren, zijn we hier heel snel uitgepraat. :?

Ik ben ook niet kapot van de negatieve reacties die hier op initiatieven worden gegeven.
Heb je - om wat voor reden dan ook- geen zin om naar een meeting te gaan?
Best, goed, uitstekend. Maar waarom moet je dat zonodig melden?
Als ik hier moet gaan opschrijven waar ik allemaal NIET naar toe ga en waarom niet, dan mag er wel een grotere server worden gereserveerd..
Die negatieve reacties lokken het ook niet uit om iets te gaan organiseren. :roll:


Maar goe, de voorjaarsmeeting komt er niet.
Heb de naam van dit topic dan ook veranderd in Geen Voorjaarstreffen 2011.


Mvg, Leo.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Geen Voorjaarstreffen 2011

Bericht door Detlev »

hè hè, eindelijk een zinnig antwoord..... :mrgreen:
Dacht al dat het aan mij lag :shock:
12 jaar geleden had ik zo een stuk grond nog wel trouwens, maar ik denk dat buiten de leden hier (en elders) die boer zijn er weinig te vinden is!
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Voorjaarstreffen 2011

Bericht door Admin »

paulv schreef:@ Ernst, ik zie jou daar toch ook staan :wink: .

Maar daar is toch plek zat, ook iets verder richting jachthaven?
Ik stond daar omdat ik overdag in de stad moest zijn. Maar 's avonds hebben we geslapen in Wanlin, op weg naar het Zuiden, via Luxemburg.

Plek zat, klopt. Was al tientallen jaren een informele GOP. Wij hebben daar ook af en toe 's nachts gestaan. Maar het Antwerpse gemeentebestuur heeft een einde gemaakt aan het gedoogbeleid. En sommigen nemen dat Nocterra kwalijk.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
nicobr
Berichten: 117
Lid geworden op: 11 jul 2010, 10:17
Locatie: Antwerpen

Re: Geen Voorjaarstreffen 2011

Bericht door nicobr »

Ik ben niet van plan vogelzang te verdedigen (ik ben er nog nooit geweest, daarvoor is het te dicht tegen m'n deur) het is overigens maar een voorstel en pas me aan aan de groep, maar toch even deze puntjes:

- Ik zal navraag doen of die kaart moet of niet , als er op de website staat 5€ dan ga ik er vanuit dat dit juist is. (maar misschien dat je met die kaart extra korting krijgt, das dan voor wie hem gratis al heeft)
- Een vrij weekend vinden moeten wel kunnen :de agenda van antwerp expo is vrij raadpleegbaar: http://www.antwerpexpo.be/nl/Kalender ( in september is er nog niets gepland)
- In BE mag je voor zover ik weet nergens (wettelijk) overnachten op de openbare weg (tenzij aangegeven), die plaatsen zijn op 1 hand te tellen en al zeker problematisch als je 10, 15 of 20 campers verwacht. Ik weet heel wat plaatsjes in de rupelstreek ( Schelle ben ik opgegroeid) waar je "zwart" kan staan, en alleen geraak je er misschien mee weg, maar als er 15 of 20 neerstrijken dan weet ik niet hoe lang het zal duren voor er een smurf bij je staat :-)
- abdel of abdijstraat: dat is in heel antwerpen ... 50% van antwerpen is migrant, dat is een feit en kan ik weinig aan veranderen.
- Vogelzang is geen camping, er mogen alleen mobi's op. (was vroeger anders) er is dan ook geen sani meer (wel water en lozen maar daar hebben we juist de mobi voor , niet?)
- http://www.camping-de-molen.be is denk ik geen optie (26€ voor 2W+2K)

Niet veel verder (boom) is er een officiele staplaats: http://www.trvl.be/logeren/motorhomes.asp , ligt mooi in de natuur maar een trip naar antwerpen met het openbaar vervoer mag je op een klein uur rekenen. Er liggen ook mooie fietsroutes langs de rupel/ schelde /vaart overigens! Wel rekening houden met evenementen in de schorre ( agenda is publiek) en reserveren is uiteraard geen optie.

Misschien dat we best een nieuw topic starten : Waar najaar treffen en daar de mogelijkheden opsommen?

Groetjes !
Nico
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Geen Voorjaarstreffen 2011

Bericht door Admin »

Ik heb geen moeite met Vogelzang.
Mijn motorhome noodt niet zo tot inbraak en 's nachts slaapt ons hondje erg licht.

Wat mij enige zorg baart, is de datum (graag niet op: 10/9, 8/10, 15/10, 5/11...) Lastig hè!
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
nicobr
Berichten: 117
Lid geworden op: 11 jul 2010, 10:17
Locatie: Antwerpen

Re: Geen Voorjaarstreffen 2011

Bericht door nicobr »

Ter info:

Ik heb net gebeld: De nocterra kaart krijg je dit jaar GRATIS als je aankomt, je betaald dus 5€ per nacht.

Reserveren voor 20 man is geen probleem , we staan dan ook allemaal samen.

Mvg
Nico
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Geen Voorjaarstreffen 2011

Bericht door Detlev »

Kijk eens aan! Tijd voor een nieuw topic en een datum.... 8)
Nu even spijkers met koppen en alleen "Deelnemers" lijkt mij :lol:
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Geen Voorjaarstreffen 2011

Bericht door Admin »

Hi Nico,

Heb je al een voorstel voor een datum?
2-3-4 september zijn voor Danny en Marloes.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
nicobr
Berichten: 117
Lid geworden op: 11 jul 2010, 10:17
Locatie: Antwerpen

Re: Geen Voorjaarstreffen 2011

Bericht door nicobr »

Ik heb voorlopig geen belet in september ( behalve 234 uiteraard) en er is ook nog niets gepland in Antwerp expo .

Ik gooi het dus even in de groep: Wanneer past het jullie best?
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Geen Voorjaarstreffen 2011

Bericht door Admin »

Ik zou heel content zijn met 23-24-25 september. (Als dat kleinkind dan zou komen, is het later dan verwacht.)
Maar ik ben maar één van de geïnteresseerden...
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 874
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32

Re: Geen Voorjaarstreffen 2011

Bericht door Berthil »

Voor mij staat op 2-3-4 sept een zeilweekend met vrienden gepland.
Dus als het een andere datum is dan ben ik ook van de partij.

Groeten Berthil.
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten