Oproep: Focusgroep elektrische fiets (afstudeeronderzoek)

Plaats reactie
ElektrischeFiets
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2017, 10:41

Oproep: Focusgroep elektrische fiets (afstudeeronderzoek)

Bericht door ElektrischeFiets »

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Oproep: Afstudeeronderzoek naar de wensen en behoeften van de ontwikkelde elektrische fiets van Horrex met behulp van een focusgroep.

Uitgevoerd door:
Jules Haulussy, student Small Business & Retail Management aan de Hogeschool Rotterdam

Waarom dit onderzoek?
Dit onderzoek is onderdeel van mijn afstudeeronderzoek. Mijn afstudeeronderzoek bestaat uit het ontwikkelen van een passende marketingstrategie. Hiervoor moet ik de wensen en behoeften in kaart brengen van mijn doelgroep, omtrent een elektrische fiets. Deze informatie kan worden bemachtigd middels een focusgroep.

Oproep
Voordat een groot aantal van de geselecteerde doelgroep kan worden benaderd met een enquête, is het belangrijk om vooraf met een focusgroep over dit onderwerp van gedachten te wisselen. Ik roep dan ook mensen op om eenmalig plaats te nemen in deze focusgroep zodat wensen, behoeften, ervaringen en andere informatie kunnen worden uitgewisseld. Uw informatie wordt vervolgens omgezet in vragen die aan een groot deel van de geselecteerde doelgroep wordt voorgelegd.

Naar wie ben ik op zoek?
- Naar mensen van boven de 60 jaar, die in het bezit zijn van een camper en/of caravan en daarmee minimaal 1x per jaar op vakantie gaan (de groep zal uiteindelijk bestaan uit 6-12 mensen)
- Ook hebben deze mensen interesse in een elektrische fiets of zijn deze mensen in het bezit van een elektrische fiets
- Zowel mannen als vrouwen kunnen zich aanmelden
- Mensen die op een dag kunnen deelnemen in de periode 10 april tot en met 2 juni
- Mensen die het niet erg vinden dat het gesprek wordt gefilmd, want dit vergemakkelijkt de uitwerking van het gesprek. De opnames zullen alleen intern voor het onderzoek worden gebruikt en niet openbaar worden gemaakt.

Valt u niet binnen de doelgroep, maar heeft u wel familieleden, vrienden of kennissen die in de doelgroep vallen? Laat hen alstublieft weten dat ik zoek ben naar hun.

Wat levert het u op?
Als u meedoet draagt u bij aan de ontwikkeling omtrent de marketing en ontwikkeling van de elektrische fiets en het leveren van de benodigde informatie van mijn afstudeeronderzoek. Ook is het een leuk interactief dagdeel waarbij u contact heeft met andere camper/caravan eigenaren. Dit gebeurt allemaal onder het genot van een kopje thee/koffie. Vervolgens sluiten wij de ochtend af met een lunch in het Grand Café op de UNESCO Werelderfgoed “Kinderdijk”! Daarna bent u vrij om zelf uw dag verder in te vullen.

Wat wordt van u verwacht?
Als u zich opgeeft, dan vragen wij u eenmalig naar Alblasserdam te komen voor een ongeveer 1 uur durend groepsgesprek dat waarschijnlijk rond 10.30 uur zal aanvangen. De datum wordt vastgesteld aan de hand van de ontvangen geselecteerde beschikbare data.
In het gesprek gaat het om uitwisselen van ervaringen, wensen en behoeften van de ontwikkelde elektrische fiets. Ook gaat het om praktische problemen en ervaringen met de camper en/of caravan in combinatie met een extra vervoersmiddel (fiets). Dit wordt deels gedaan door enkele thema’s en/of vragen die worden voorgelegd, waarover u uw mening kunt geven.
Aan de hand van uw mening, ervaring en oordeel ben ik in staat om voor een groot deel van de doelgroep enquêtes te maken.
U bent degene die mij handvatten geeft om verder te gaan.

Als u mee wilt doen dan vragen wij u een contact op te nemen door middel van de volgende communicatiemogelijkheden:
Per telefoon 078-6933614 vraag naar Jules Haulussy of Paul Graumans
Per mail 0821734@hr.nl

Graag de volgende gegevens achterlaten:
Naam
Telefoonnummer
Leeftijd
Beschikbare data
In het bezit van een camper en/of caravan -> Ja, welk merk camper of caravan?
In het bezit van een elektrische fiets -> ja of nee?

Informatie

Jules Haulussy, afstudeerder van de opleiding Small Business & Retail Management aan de Hogeschool Rotterdam.

Horrex Horren B.V., Van Henneartweg 27, 2952 CA Alblasserdam, 078-6933614
Laatst gewijzigd door ElektrischeFiets op 24 mei 2017, 08:51, 5 keer totaal gewijzigd.
Toine
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 mar 2017, 20:51

Re: Oproep: Focusgroep elektrische fiets

Bericht door Toine »

........ :WTF:
Toine
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten