Terug uit Otterlo Maart 2007

Gebruikersavatar
berriaaf
Berichten: 1331
Lid geworden op: 03 dec 2004, 11:26

Terug uit Otterlo Maart 2007

Bericht door berriaaf »

Dubbelluchters

We zijn weer thuis en het was weer een mooi weekeinde ook al doordat het toch droog bleef

Zelf heb ik weer enkele gezichten erbij gekregen van forum bezoekers en schrijvers, waaronder leen en zijn vrouw
Die toch in Praag denken aan een lid van dubbellucht, wat voor een hobby die heeft namelijk volle bierflessen verzamelen

Super leen en vrouw nogmaals bedankt, en Paul die regelmatig in Spanje is had daar ook aangedacht, en Gerard de Bakker die kwam met Bio bier ook bedankt Gerard

En zoals gewoonlijk was er weer een goede stemming op de velden van de camping De Zanding

Zo eerst genoeg geschreven , we moeten nu naar een verjaardag

Foto's kun je zien op: http://members.lycos.nl/maart2007

Afbeelding

Bertus
Laatst gewijzigd door berriaaf op 26 mar 2007, 21:25, 4 keer totaal gewijzigd.
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Gebruikersavatar
KWF-704
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 dec 2004, 16:57
Locatie: Antwerpen

Bericht door KWF-704 »

ook terug in antwerpen
it camperke
Berichten: 293
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:58
Locatie: Bij de mummies
Contacteer:

Bericht door it camperke »

Waren hier alweer een dagje eerder. Was ons eerste weekend maar zeker voor herhaling vatbaar. Leuke mensen ontmoet waardoor de kater ook net iets zwaarder was dan normaal :P :P

Tot een volgende keer.

Groet,

O&S
http://www.mijnalbum.nl/Album=FAHR7X8Z

http://www.youtube.com/watch?v=qn4sZDD6cnM

Montage geschied in omgekeerde volgorde als demontage.
Gebruikersavatar
L1
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 dec 2004, 17:36
Locatie: Alblasserwaard
Contacteer:

Bericht door L1 »

Wat foto's van ons gezellig weekend.

Klik op de Ned vlag op pagina -wie we zijn- http://www.l1a3.nl

Leen en Adrie
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Kleine foto-impressie SV

Bericht door Leo »

Afbeelding
Duidelijker konden we het niet maken.
Alhoewel dat bord eigenlijk een opknapbeurt nodig had..
Nou jah, "bij de timmerman hangen de deuren scheef" luidt het spreekwoord.. :D




Afbeelding
Of was het nou een Leuterveldje?
Natuurlijk niet waarde kijker!!
De hierboven getoonde activiteit heet "werkoverleg".. :P




Afbeelding
Gelukkig werd er ook nog echt gesleuteld.
Althans; tijdens het fotograferen werden werkgeluiden waargenomen..




Afbeelding
De ingewanden van een toekomstige Africa-ganger worden aan een grondig onderzoek onderworpen.
De foto is natuurlijk gemaakt tijdens zo'n diepgaand werkoverleg.
Dat verklaart de afwezigheid van enige menselijke activiteit.. :roll:




Afbeelding
Maar het was weer gezellig druk op het SV. :)



Afbeelding
Verenigd Europa aan de arbeid: Belgie & Frankrijk met een afgebroken Duitse wielbout die te lijf gegaan werd met behulp van Engels gereedschap onder de nerveus makende supervisie van een Nederlander..:P



Afbeelding
Enkele Hulptroepers op weg naar een nieuwe klus.
Let vooral op hun lichaamshouding die ingegeven lijkt door de overtuiging dat alles "een fluitje van een cent" is..




Afbeelding
Een hulpkreet blijft nooit lang onbeantwoord op het SV..



Afbeelding
En als de techneuten het onverhoopt te druk hebben, is er altijd nog professionele morele steun. :)



Afbeelding
Een 406-cowboy heeft last van een startmotor die sneller klappert dan zijn schaduw...
Da's natuurlijk different koek dan een Colt45 :shock:
Let vooral op de gevechtshouding van de donkergeklede Averell Dalton op de achtergrond die zojuist een stoomlocomotief tot stoppen gedwongen heeft.. 8)
Blijkbaar niet wetende dat de technische SV-crew geregeld met die trein reist.




Afbeelding
Want alras wordt onze cowboy bedolven onder de gezamelijke hulp van SV'ers die zonder genade het rammelend artiestengedrag van deze startmotor de grond inboren als waren zij gelouterde leden van een Idols-jury.. :P



Afbeelding
Een verstild SV op zondagmorgen.
Maar de zaterdagavonden van de SV'ers worden dan ook zo langzamerhand ietwat berucht om hun gezelligheid..
En het is alom bekend dat gezelligheid errug dorstig maakt.. :wink:




Afbeelding
SV-voorzitster Tooshond werd door de crew uitgeroepen tot "Sleutelheld Otterlo 2007".
Dit bij gebrek aan geschikte tegenkandidaten.. :oops:
Toos zelf kon die officiele statiefoto niet zo boeien, want in de verte liep een aantrekkelijk reutje.
Zodoende dat ik haar even moest vasthouden.
It's a tough job to be a ceremonymaster, but somebody got to do it.. :roll:



Iedere deelnemer hartelijk dank voor het schrikkelijk leuke SV!
Het was de moeite van het organiseren wederom meer dan waard.:)



Mvg, Resi & Leo.:D
Laatst gewijzigd door Leo op 26 mar 2007, 12:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Bericht door Detlev »

Was eerste keer en 't was geweldig!
Najaar zeker weer.
Mercedes 406 uit 1969
mfellman
Berichten: 223
Lid geworden op: 31 okt 2006, 11:39
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Bericht door mfellman »

Zoals ik het van hier kan beoordelen...

Wij hopen de volgende keer aanwezig te kunnen zijn met een dubbelluchter. Nu alleen de dubbelluchter nog (en een bevalling tussen nu en 5 weken.... )

Wij hebben dan eventueel wel een kandidaat sleutelveld hond. (Als hij wakker wil worden :) ).

Marc
F46Ka (met de OM314) vanaf 07-05-2007
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Bericht door Dennis en Nancy »

Wij vonden het ook Super! Het was onze eerste Campervakantie met de 406. Ik heb veel geleerd van Leo en alle anderen die op het sleutelveld stonden.

Groeten Dennis
africandreamers
Berichten: 101
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:06
Locatie: Leiden
Contacteer:

Deskundige begeleiding

Bericht door africandreamers »

Beste mensen,

het was een superweekend. Driftig gesleuteld aan de bus, en met zoveel talent in de omgeving durf je ook veel meer (door het idee dat al die ervaring wel een oplossing zal opleveren als je door stommiteiten iets kapot maakt wat heel had moeten blijven ;-)!).

Ik wil graag meegaan met de clubleiding dat sleutelen een essentieel onderdeel is van de vereniging van bussen zoals de onze (die waarschijnlijk de best onderhouden campers zijn die er rondrijden, maar die ook veel onderhoud vergen). Een dergelijk sleutelveldje vormt daarmee (ook in mijn ogen) een misschien wel noodzakelijk onderdeel van onze bijeenkomsten...

Maar noodzakelijk of niet, het was naast nuttig ook nog eens heel erg aangenaam doordat de sleutelaars ook nog eens leuteraars van de eerste orde bleken te zijn. Toen het donker werd en ook de laatste sleuterlaar onder zijn bus vandaan getrokken wordt, bier, wijn en van chemische toevoegingen verschoonde drank de ronde doen, gaan de verhalen stromen. Heerlijk om aan te horen wat er allemaal niet verkeerd kan gaan;-), en wat er uiteindelijk (en vooral op wat voor manier) alles weer goed kwam.

Een heel groot compliment voor de organisatie: voldoende opvangbakken en doeken beschikbaar om te voorkomen dat er ook maar een druppeltje ergens valt waar het niet hoort (overigens weinig bakken en kleedjes op de andere veldjes gezien, maar daarvoor stond onze bus dan ook op SV), mooie plek op de camping met alles bij de hand, en een mooie camping in een prachtige omgeving waar het heerlijk wandelen met de honden is. En dan ook nog eens mooi weer! Niet teveel zon en geen druppel regen. Nogmaals, super!

Groeten,

Fulco en Marielle
All those who wander are not necessarily lost....
21-GB-69
Berichten: 83
Lid geworden op: 18 feb 2005, 10:17

Bericht door 21-GB-69 »

Zo, ik ben eindelijk voldoende bijgetrokken om weer min of meer verstaanbaar te typen......

het was een heerlijk weekend, het sleutelveldje was helemaal geweldig, Hulde aan de organisatoren...

Jammer was dat er ergens iemand een mop vertelde die heel lang duurde,
hierdoor kon ik pas laat het mandje in, maar gelukkig kan ik me er niet meer al te veel van herinneren, goed spul dat duitse bier...


groetjes en tot de volgende keer,

Kees
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Bericht door winand »

Wij zijn ook weer terug in het heerlijk warme Eindhoven (of is het nu in Otterlo ook lekker warm :) )
Heb de dakgoten van kojboj dennis niet bewonderd, zie nu pas dat ik zijn bus niet herkende. Dennis, de boef met de kwast .. 8)

We hebben een geweldig weekend gehad. Het was voor ons het eerste clubweekend, maar er gaan er nog vele komen!

Nog een hoop onderdelen gescoort;
-nieuw slot (eindelijk met de sleutel naar binnen..)
-knipperlicht
-alarmlicht schakelaar (bleek de verkeerde :oops: )
-scheidingsrelais (ben ik erg happy mee, die van mij vertrouw ik niet, alles is gecorrodeerd en zit vast)
-setje breedstralers
-interieurlampjes
-inbouwkluisje
-supergrote fiamma dakkist
-rvs trapje (nu toch echt snel dat dakrek erop :P )
-dikke accukabel en aardkabel
-hendeltje voor openen van motorkap

Dit alles voor ong. 100 piek! :D :D
Geweldig, het is net sinterklaas!!!

Organisatie hardstikke bedankt, zie nu ook in hoe veel organisatiewerk het kost.. Sjappo :!:
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Bericht door Admin »

Wij hebben zojuist Dr. Wolff weer op de oprit gezet. Na Otterlo een dagje Duits-Nederlandse grensstreek eraan geplakt, even unwinden en genieten van het mooie weer. Oude bekende ontmoet op de Flugplatz Asperden en gegeten bij de Adria Grill in Goch. Rustig geslapen op een klein GOPje in Weeze en vanmorgen langs de Niers gewandeld en de herten, schapen, geiten, ezels, paarden en al het kleinvee bekeken en geaaid.

We hebben genoten van het gezelschap van de SV-ers en andere aardige mensen. Gelukkig waren er weinig elektrieke problemen, zodat ik tijd had om wat rond te kijken. Maar eigenlijk is zo'n meeting van 250+ campers onbehapbaar...
NB Niet startende Webasto's zijn aanstekelijk... De onze startte gisteravond ook niet. Vast afgekeken van die blauwe. Maar nadat we 'm vandaag lekker warm gereden hadden, deed-ie 't bij een volgende poging opeens weer. Het droogstomen van de uitlaat geeft heel spectaculaire rookgordijnen!

Toen ik thuiskwam, bleek ik afgesloten van het web :-( Da's schrikken!
Ik had een paar dagen geleden een faxje gestuurd om te veranderen van hosting provider (van 4 naar 6 Mbps en nog een stuk goedkoper ook!). Maar omdat de post in dit buitenland niet van de snelste is, moest ik via het nummer op de facturen de helpdesk bereiken voor een inlognaam en password. Geen enkel probleem. Belgian Telecom blijkt een stuk slagvaardiger dan Belgacom! Settings aangepast en G*ddank, de link is weer up :-)
Laatst gewijzigd door Admin op 26 mar 2007, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bus lichtjaar
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 okt 2006, 16:31
Locatie: Amsterdam

Bericht door bus lichtjaar »

Het sleutelveld was meesterlijk, het was zelfs zo aanstekelijk dat ik volgende week maandag mijn koppakking ga vervangen bij Harry.

Heel leuk om de gezichten bij de namen op het forum te leren kennen en ieders verhaal te horen. Zowel het sleutelen als het sociale gedeelte vonden we echt goed.

Lijkt ons leuk, en verdomde leerzaam, om nog een keer te doen.

Anna en Niels
- to infinity and beyond -
Gebruikersavatar
bus lichtjaar
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 okt 2006, 16:31
Locatie: Amsterdam

Bericht door bus lichtjaar »

owja, mochten jullie te trouwens afvragen wat dat oranje ding acherop mijn over al. klik dan op -> http://www.cinemacyclette.nl
- to infinity and beyond -
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

AHA

Bericht door Saskia »

Aha, zijn jullie dat, Buzzz. Weer wat gezichten bij het forum!
Afbeelding

groetjes van Saskia
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Bericht door paulv »

Hallo allemaal,

Wij hebben ook een geweldig weekend gehad :D . Het was fantasties om eens gezichten te kunnen koppelen aan de forumnamen, gelukkig allemaal gezellige mensen met een gezonde dorst en portie humor.
Ik ben biezonder blij de uitgelopen supervisie bij het demonteren van mijn remtrommel voor met mijn nieuwe wielbout, hij zit er nog steeds :wink: .
Voorlopig blijf ik nog wat rondrijden in Nederland (het is hier warmer dan in Frankrijk 8) ), wat vrienden en familie bezoeken.
Bij Bunschoten kreeg ik weer een lekke band (de 4e) :( . Het was weer het messing pijpje dat loskwam uit het (nieuwe)ventielrubber. Ik denk :idea: dat de druk in de band te hoog is voor die ventielen (5,5 atm.). Ik ga in ieder geval nu stalen ventielen vóór monteren.

Tot ziens in Frankrijk 8) , (sleutelveldje?)

Paul en Marja
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
Herman508
Berichten: 126
Lid geworden op: 18 apr 2005, 22:10
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Herman508 »

Leo,

'T was weer een leerzaam weekend, (op meerdere fronten)

We komen nog wel eens met de bus langs, zodat je kan luisteren naar een rookloos naaimachientje... hoop ik...

Dag sleutelheld, groeten aan je wijze grijze voorzitter en natuurlijk aan je 'secretaresse'.

Herman
Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 874
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32

Bericht door Berthil »

Ik heb weer genoten.
Leuk jullie allemaal weer te ontmoeten en ook de nieuwe gezichten te leren kennen.
En ik krijg weer helemaal de kriebels door het in het zonnetje te zitten voor de bus.
Ik wil weer weg met mijn rammelbak, zeker nu het zo'n mooi weer is.

Groeten Berthil.
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Ik heb er ook van genoten, m'n vriendin was voor 't eerst mee en die heeft zich ook prima vermaakt :).

Heb zelfs een origineel voorscherm voor de F 45 gekocht, en er lagen #$%@##@$ %^% ook passende schokbrekers, juist ja, diegene waarvoor ik vorig jaar samen met vaders de halve bus verbouwd heb om die LP808 dingen passend te krijgen.... Zul je altijd zien! ;)

Jeroen

[edit]FOTO's! ;)
Afbeelding
Dat krijg je na een nachtdienst.... om half 8 's morgens opgepikt bij haar werk... Ze leek wel gek, dat ze nog meeging! ;)

Afbeelding
Eénmaal aangekomen maar ff wat fotootjes gemaakt, ze stonden als heerlijk contrast bij elkaar :)
Karakeristieke grille en koplampen, ondanks dat deze modellen echt hoekig lijken, zitten er een aantal subtiele rondingen in.

Afbeelding
Ideaal, zo'n laadbak, als je een stoel mist. Schransen, ouwehoeren, rondje lopen, uitslapen, bier en koffie zuipen, wat wil een mens nog meer? Ik vond het een zeer geslaagd weekend!

PS Wat een grijze kop heb ik trouwenso op die foto! Ziet dat er in het echt ook zo uit??? ;)
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Arnold Smeets
Berichten: 398
Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
Locatie: Hoevelaken

Bericht door Arnold Smeets »

Jeroen_Hanomaf schreef:PS Wat een grijze kop heb ik trouwenso op die foto! Ziet dat er in het echt ook zo uit??? ;)
Maak je geen zorgen, het is alleen maar nog wat grijzer :lol:

Groet,


Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
it camperke
Berichten: 293
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:58
Locatie: Bij de mummies
Contacteer:

Bericht door it camperke »

Hindert niks Jeroen, het lijkt net een spoelinkje....

Groetjes,

O&S
http://www.mijnalbum.nl/Album=FAHR7X8Z

http://www.youtube.com/watch?v=qn4sZDD6cnM

Montage geschied in omgekeerde volgorde als demontage.
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door GerardM »

Jeroen_Hanomaf schreef: Eénmaal aangekomen maar ff wat fotootjes gemaakt, ze stonden als heerlijk contrast bij elkaar :)
Ik vond het contrast met die lelijke ex-ambu die er naast stond nóg groter :D :D

Groet,

Gerard
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

stoel

Bericht door Saskia »

Wie mist na het kampvuur in Otterlo (SV) een zwarte vouwstoel en heeft er een blauwe voor in de plaats? Ruilen?

Afbeelding
Afbeelding

groetjes van Saskia
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Bericht door Dennis en Nancy »

UIk zal even kijken Saskia.

We hadden er drie bij en volgens mij hebben we ook alle drie onze eigen terug maar ik zal het morgen even checken.
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

Bericht door Saskia »

De K*T stoel die wij i.p.v. de onze mee terug uit Otterlo hadden, is inmiddels terziele.
Afbeelding

groetjes van Saskia
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten