niet betalen = wel problemen

(voorheen bekend als Wegenbelasting)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arnold Smeets
Berichten: 398
Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
Locatie: Hoevelaken

niet betalen = wel problemen

Bericht door Arnold Smeets »

Dit kreeg ik vandaag in een nieuwsbrief over transport te lezen:

quote
(Novum) - Mensen die hun motorrijtuigenbelasting niet hebben betaald, kunnen binnenkort geen nieuw kenteken meer op hun naam schrijven. De Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) gaat mensen die vijf keer hun motorrijtuigenbelasting niet, of niet geheel, hebben betaald registreren. Het gaat om een proef in enkele regio's. Volgend jaar wordt de regeling in het hele land van kracht, meldt het ministerie van Financiën.

Wie een betalingsachterstand heeft met het betalen van motorrijtuigenbelasting, krijgt voortaan direct een waarschuwingsbrief. Wanbetalers die op het postkantoor proberen een andere auto op hun naam te laten zetten, zullen merken dat dit niet meer mogelijk is. De Belastingdienst verstuurt nog deze week zo'n tweeduizend brieven om wanbetalers te waarschuwen voor een dreigende blokkering.

In het RDW-systeem zijn de betalingen van de motorrijtuigenbelasting gekoppeld aan het sofinummer. De blokkade wordt pas opgeheven als de openstaande belastingschulden zijn ingelost. De blokkade kan behalve voor auto's ook voor het overschrijven van motoren, caravans, bromfietsen, scooters en aanhangwagens gelden.
unquote

Big brother wordt steeds bigger!

Groet,


Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Bericht door Dennis en Nancy »

Zou mooi worden,... Ik heb een boete op de wegenbelasting van mijn VW deze maand. De eerste aanmaning heb ik nooit gezien!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten