wegenbelasting sinds vandaag verhoogd

(voorheen bekend als Wegenbelasting)
Plaats reactie
baasje
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 jan 2008, 19:18

wegenbelasting sinds vandaag verhoogd

Bericht door baasje »

in Zuid Holland is de wegenbelasting sinds vandaag met 17% verhoogd ...

ik ga nu dus gewoon 65 euro per maand betalen voor mijn camper waar ik hooguit 1 x per week een ritje in maak :( en ja, hij is al kwarttarief :(

een snelle berekening leert dat ik tot mijn camper belastingvrij is, nog 2025 euro af mag staan aan de belasting ... :( en in 2010 krijg je rekeningrijden :evil:

lijken de middeleeuwen wel dit, uitzuigers!!!
Laatst gewijzigd door baasje op 02 apr 2008, 20:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: wegenbelasting sinds vandaag verhoogd

Bericht door Dennis en Nancy »

Ik betaal op het moment 60 euro per kwartaal als vrachtwagen.

Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: wegenbelasting sinds vandaag verhoogd

Bericht door karogegro »

Tja, de moderne rentmeester meneer Bos kan het niet makkelijker maken, maar voor hem wel leuker.
7,- euri pm meer voor ons.
Volgend jaar de belasting aangifte nog maar iets creatiever invullen.
Toine.
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
baasje
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 jan 2008, 19:18

Re: wegenbelasting sinds vandaag verhoogd

Bericht door baasje »

ik heb mijn bus nu overigens wel lichter gemaakt ...

zal het veel moeite zijn om dit te laten veranderen?
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: wegenbelasting sinds vandaag verhoogd

Bericht door Dennis en Nancy »

Weging RDW von circa 30 euro en een administratieve afhandeling, kentenbewijzen etc. Ik schat alles bij elkaar 100 euro.

Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Gebruikersavatar
Arnold Smeets
Berichten: 398
Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
Locatie: Hoevelaken

Re: wegenbelasting sinds vandaag verhoogd

Bericht door Arnold Smeets »

baasje schreef:zal het veel moeite zijn om dit te laten veranderen?
Nee, dat valt wel mee. Maar: is je uitgangspositie wel goed, ofwel, wist je wat je auto echt woog voordat je hem lichter maakte?
Zo niet: ga dan even bij een redelijk recent geijkte weegbrug langs en laat dat eerst eens vaststellen. De RDW heeft een lijstje met eisen waaraan het voertuig moet voldoen als je bij hen komt wegen.
Ik wil wel een eurotje hebben van iedereen van wie de kampeerauto meer dan 250 kg zwaarder is dan ze denken. Volgens mij ga ik dan vanavond uit eten....!

Groet,

Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: wegenbelasting sinds vandaag verhoogd

Bericht door Leo »

Arnold Smeets schreef:Ik wil wel een eurotje hebben van iedereen van wie de kampeerauto meer dan 250 kg zwaarder is dan ze denken. Volgens mij ga ik dan vanavond uit eten..
Volgens mij kun je dan wel een jaartje op vakantie.. :wink:

Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: wegenbelasting sinds vandaag verhoogd

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Zat op de site van de belastingdienst te lezen...
Euronormen

De verschuldigde belasting wordt verhoogd. De verhoging is afhankelijk van de euroklasse van uw vrachtauto.

De belasting wordt verhoogd met:

* 90% voor een vrachtauto met euroklasse 0
* 75% voor een vrachtauto met euroklasse I
* 60% voor een vrachtauto met euroklasse II

Als er geen euroklasse is geregistreerd, wordt voor de bepaling van de euroklasse uitgegaan van de datum van eerste toelating van de vrachtwagen zoals vermeld in het kentekenregister.

* euro 0-voertuig als datum eerste toelating tot het verkeer ligt voor 1 juli 1992
* euro I- voertuig als datum eerste toelating tot het verkeer ligt na 30 juni 1992, en voor 1 oktober 1995
* euro II-voertuig als datum eerste toelating tot het verkeer ligt na 30 september 1995, en voor 1 oktober 2000
* euro III en hoger als datum eerste toelating tot het verkeer ligt na 30 september 2000

Uit de volgende tabellen kunt u afleiden hoeveel motorrijtuigenbelasting u voor uw vrachtauto moet betalen.
Was stiekem her en der aan 't informeren om C-rijbewijs te halen, zit er aan te denken dat oude hok van mij als ie weer rijdt op z'n originele 4800kg MTM te laten zetten. Zat ook voor de gein ff te kijken wat een niet-belastingvrij ding nou kost en zag toen bovenstaande quote staan...
Per 1 april ingegaan zo te lezen!

Groeten Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
baasje
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 jan 2008, 19:18

Re: wegenbelasting sinds vandaag verhoogd

Bericht door baasje »

tis overigens weer verhoogd. .. betaal nu 70€ p/m :( duur abonnementje op het Nederlandse wegennet ... :( nog 20 maanden betalen, 1400€ dus!!
wesse321

Re: wegenbelasting sinds vandaag verhoogd

Bericht door wesse321 »

baasje schreef:tis overigens weer verhoogd. .. betaal nu 70€ p/m :( duur abonnementje op het Nederlandse wegennet ... :( nog 20 maanden betalen, 1400€ dus!!
Tja baasje, wees blij dat jij het nog haalt met nu nog 16 keer betalen, want als je een wagen hebt van na 1986 dan blijf je betalen. :mrgreen:
Volgens mij worden die wagens van na 31-12-86 een stuk goedkoper dan een goede van voor die datum. Of is dat al zo?

Dus voor mij geen nieuwere vrachtauto camper meer, ik spaar nu elke maand 100 euro uit met de MB. van 28/6/1984 :D
Da's elk jaar weer een leuk bedrag om aan de camper of het reizen te besteden. :)
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Re: wegenbelasting sinds vandaag verhoogd

Bericht door winand »

Dennis en Nancy schreef:Ik betaal op het moment 60 euro per kwartaal als vrachtwagen.
Hoe zit dat dan Dennis?
60 per kwartaal lijkt me erg weinig? Is het vrachtwagentarief sowieso lager en heb je hierop ook nog het kwarttarief ofzo?
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: wegenbelasting sinds vandaag verhoogd

Bericht door DVIII »

Winand, leuker kunnen ze het niet maken , maar wat maak jij nou ?? vind je dat Dennis te weinig betaald ?? ben je jaloers?
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: wegenbelasting sinds vandaag verhoogd

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Zo te lezen is die van Dennis nog op vrachtwagenkenteken en dito tarief, en is er maar 1 tarief voor >3500kg wagens. Dus geen onderscheid tussen particulier en bedrijf, zoals bij <3500kg. Bovendien knallen de prijzen ook niet zo belachelijk omhoog als bij <3500kg wagens voor zwaardere gewichtsklassen... als particulier is het goedkoper met een grote vrachtwagen te rijden als een Peugeot 309 op diesel? :? :? (in belasting, dan.... ;))

Je zou zowat goedkoper uit zijn met de éénmalige investering in een C rijbewijs en je dan C-rijbewijs kramper niet als kramper te laten keuren... oohoohooohhhhh.. fraude!

Groeten Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: wegenbelasting sinds vandaag verhoogd

Bericht door Dennis en Nancy »

winand schreef:
Dennis en Nancy schreef:Ik betaal op het moment 60 euro per kwartaal als vrachtwagen.
Hoe zit dat dan Dennis?
60 per kwartaal lijkt me erg weinig? Is het vrachtwagentarief sowieso lager en heb je hierop ook nog het kwarttarief ofzo?
Het was 68 euro per kwartaal wat dit voorjaar verhoogd is met 90% omdat de 608 een euro nix was. Voor de vrachtwagen tot (ik geloof) 11t betaald je nu dus 129 euro per kwartaal!!! Geen kwarttarief omdat we met invoer geen kampeerinrichting hadden.

Verschil:

Personenwagen kenteken 3000kg diesel per kwartaal,.... 841 euro
Vrachtwagen kenteken en euro 0 leeggewicht 3000kg diesel per kwartaal,..... 129 euro.

En over een wat oudere vrachtwagen betaal je geen BPM bij invoer!

vandaar dat we ervoor gekozen hebben meteen in te voeren zonder inbouw op vrachtwagen.
Ondertussen is de UPS belastingvrij en de inbouw zo goed als af.

Groeten dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: wegenbelasting sinds vandaag verhoogd

Bericht door Dennis en Nancy »

Jeroen_Hanomaf schreef: fraude!
Wie wat Waar? :mrgreen:

Laten we zo zeggen,.. Het werd pas gesjoemel toen we het vaste interieur erin hebben gezet.
Volgende keer invoeren en er een mobiele keuken of schaftkeet van maken op papier?

Let wel,.... verzekeren van een vrachtauto was wel wat problematisch.

Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten