Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

(voorheen bekend als Wegenbelasting)
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?

Bericht door Vinz »

We weten het allemaal, cassssshhh!
Er wordt niet verwacht dat sommige mensen de auto nu als dagelijkse auto gaan gebruiken nu ze moeten betalen maar dat gaat wel gebeuren.

En die vervuilding valt ook wel mee, me ouders hebben een lelijke eend en die had de APK man voor de grap aan de meter gehangen, kwam er uit dat hij stuk schoner is dan de meeste moderne auto's. Tuurlijk geen zware diesel bus maar als nog :angel:
Laatst gewijzigd door Vinz op 31 jan 2014, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Mercedes 813
wiwiwes
Berichten: 146
Lid geworden op: 18 aug 2011, 18:24
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?

Bericht door wiwiwes »

Een eend aan de roetmeting???? Co meting bedoel je zeker
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Afbeelding
http://www.stichtingdts.nl
Iveco/Clou 670p
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?

Bericht door Vinz »

Woeps.. 10 uur is vroeg voor mij :silent:
Mercedes 813
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?

Bericht door Hanomaad »

"Het lijkt wellicht wat rustig van onze kant, maar schijn bedriegt, op verschillende vlakken wordt er hard gewerkt!

Bezwaar maken
Het is van groot belang dat u bezwaar maakt tegen de rekening voor motorrijtuigenbelasting (MRB) die u ontvangen heeft of nog gaat ontvangen. Belangrijk is daarbij om de termijn in de gaten te houden waarbinnen u moet betalen. Deze termijn wordt op de rekenig genoemd en is normaal gesproken een maand na dagtekening van de rekening. Na betalen heeft u 6 weken de tijd om bezwaar te maken. U leest het goed, de bezwaartermijn gaat pas lopen NA betaling (bevestigd door de Belastingdienst). U dient dus eerst te betalen en vanaf het moment van betaling gaat de termijn van 6 weken in waarbinnen u bezwaar moet maken. Binnenkort (streefdatum 12-02-2014) kunt u via onze site een bezwaarschrift op maat laten maken. Lees hier meer over bezwaar maken en onze tool.

Stilte voor de storm
Zoals u weet heeft Frans Weekers ons niet toegestaan om gebruik te maken van de procedure massaal bezwaar, waarbij wij niet allen individueel bezwaar zouden hoeven maken. Naar onze mening was dit een poging ons te demotiveren ons recht te halen, maar daar geven wij niet aan toe! Het is daarom van belang dat iedereen met een oldtimer van 26 tot 40 jaar oud bezwaar gaat maken, zodra dat kan. De toch al overbelaste Belastingdienst, zal hopelijk overspoeld worden door onze bezwaarschriften, dat zal weer een teken zijn voor de politici dat deze maatregel absurd is.

Oldtimers op benzine
Eigenaars van oldtimers op benzine die onder de overgangsregeling vallen (bouwjaar 1974 t/m 1987), hoeven voorlopig niets te doen. Zij ontvangen op zijn vroegst eind april een rekening voor het kwarttarief, pas na betaling van die rekening kunt u bezwaar maken. Onze tool zal tegen die tijd ook geschikt zijn om bezwaar te maken tegen de overgangsregeling.

Eric Wiebes
Na het onafwendbare vertrek van Frans Weekers, heeft Eric Wiebes zijn functie als Staatssecretaris van Financien overgenomen. Wij hebben reeds een brief gestuurd naar hem met verzoek tot overleg, hierover later meer.

Rechtszaak
Samen met onze advocaat prof. mr. Barkhuysen wordt ondertussen hard gewerkt aan het compleet krijgen van ons dossier, zodat zo snel als mogelijk de dagvaarding bij de landsadvocaat op de mat ligt.

U blijft van ons horen!

Met vriendelijke groet,


Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer"
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?

Bericht door Anton »

Hoi,

De afgelopen weken is de bezwaren generator uitbundig en veelvuldig getest. Inmiddels hebben al vele honderden donateurs van de rechtszaak deze met succes ingevuld. Indien u donateur bent kunt u gebruik maken van de online bezwaren generator met uw e-mailadres xxxxxxxxx.com.

Er zijn echter wel enkele voorwaarden aan verbonden. U kunt alleen gebruik maken van de bezwaren generator indien:
- Uw voertuig uit bouwjaar 1974 t/m 1987 afkomstig is.
- Uw voertuig rijdt op diesel of LPG (voertuigen met benzine kunnen vooralsnog geen bezwaar maken aangezien deze nog geen rekening hebben ontvangen, deze rekeningen worden eind maart '14 verstuurd, aldus de Belastingdienst).
- U heeft uw rekening voor motorrijtuigenbelasting (MRB) ontvangen en betaald.

Vanaf heden is het eveneens mogelijk om gebruik te maken van deze bezwaren generator indien u de MRB rekening betaald heeft met een automatische incasso. Op het moment dat de MRB rekening betaald is, daadwerkelijk het geld afgschreven is van uw bankrekening, heeft u stipt 6 weken de tijd om bezwaar te maken tegen deze rekening.

Dagelijks krijgen we ook vele vragen van mensen die hun voertuig geschorst hebben, vaak al lange tijd i.v.m. restauratieprojecten. Helaas is het niet mogelijk om bezwaar te maken wanneer het voertuig geschorst is, immers u ontvangt ook geen rekening. Indien u er toch voor kiest om bezwaar te maken dient u het voertuig te ontheffen van de schorsing. Graag wijs ik u op enkele belangrijke aandachtspunten alvorens u deze keuze overweegt. Mocht u door de schorsing geen bezwaar in kunnen dienen worden uw belangen echter wel meegenomen in de rechtszaak.

Indien alles goed verloopt dan zullen wij de bezwaren-generator binnenkort voor iedereen openstellen.

Auto Motor Klassiek
Het maandblad Auto Motor Klassiek staat VrijstellingOldtimer al vanaf het prille begin op alle fronten bij. Nu hebben ze heel toevallig dit weekend (tot en met de 23e februari) een hele leuke actie, dus leek het mij wel gepast voor hen een klein stukje reclame in deze nieuwsbrief op te nemen voor al het werk wat ze voor de oldtimerliefhebber hebben gedaan het afgelopen jaar. Dit hele weekend betaalt elke nieuwe abonnee slechts € 29,50 voor een jaar lang AMK. Dat zijn 12 nummers en uiteindelijk maar net € 2,45 per nummer. Worden er meer dan 100 abonnees genoteerd, betaalt elke abonnee nog maar € 17,50 voor dat hele jaar. Wat resulteert in maar liefst € 1,45 per nummer! Dit is inclusief verzending. Beslist doen dus, abonneren kan via http://www.amklassiek.nl/magazine/abonneren.


Met vriendelijke groet,


Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door DVIII »

voor mijn 560 kg oldtimer van 1-'87 zou ik 156 euro kwijt zijn om het hele jaar te mogen rijden , dus die gaat niet in de winteronzin molen . dwz niet in de overgangsregeling omdat je dan niet mag rijden in de winter. leuker kunnen ze het niet maken !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door GerardM »

Het is nog steeds een rommeltje bij de Belastingdienst. Vandaag een automatische incasso van 32 euro voor de maand februari. Nog steeds verkeerde tijdvak, startend op 30 december 2013 toen de nieuwe wet nog niet van kracht was. En 32 euro is dan weer veel te laag, zal ik storneren en weer klagen of zo maar laten :crazy: ?

Groet,

Gerard
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door Hanomaad »

Dat je die grapjassen überhaupt met een automatische incasso vertrouwt is mij een raadsel.
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door De Rooie Reus »

Je moet het niet zomaar laten gaan Gerard. Hoe gek het ook klinkt: het is een aangiftebelasting en jij bent verantwoordelijk voor een juiste heffing.
Ik zou toch nog even bellen.

Groet van,
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
melvin
Berichten: 310
Lid geworden op: 07 okt 2010, 16:39

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door melvin »

Ik heb ook geen automatische incasso, zowel voor de 508 als voor de personenwagen. Enkel de belastingdienst, de rest vertrouw ik wel de automatische incasso's toe..
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door GerardM »

Tuurlijk laat ik het niet lopen; heb ook bij de vorige incasso gebeld en toen kreeg ik het verhaal dat het een vergissing was etc. Maar ik kreeg niks op papier dus heb zelf bezwaar geschreven. Nog geen antwoord daarop.

Groet,

Gerard
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
Gebruikersavatar
melvin
Berichten: 310
Lid geworden op: 07 okt 2010, 16:39

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door melvin »

Over die eikels bij de belastingdienst gesproken, voor me personenauto heb ik dus me eerste tijdvlak van het jaar gewoon betaald, 43 euro. Krijg ik nu een brief dat ik te laat betaald heb, terwijl op de acceptgiro van 43 euro staat dat ik het uiterst 15 maart betaald moet hebben, of ik even voor 1 maart (morgen dus) 131 euro wil betalen (het gehele tijdvlak van 3 maanden). Dan zou ik dus ook nog dubbel betalen voor het eerste tijdvlak die ik al betaald heb.
Daarbij komt ook nog eens dat ik al 2 weken wacht op me kenteken gebeuren van me bus die nu 11 werkdagen geleden goed gekeurd is door de RDW. Als ze iets van me moeten hebben is het SNEL en wel NU METEEN, maar als ik wat van hun wil duurt het eeuwen. (op de brief staat trouwens dat de gehele afhandeling van keuring naar kenteken 5 tot 7 werkdagen in beslag neemt).

ZUCHT, vrijdag, half 6, tijd voor bier.. :crazy:
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door DVIII »

bier zou ondertussen in het verzekeringspakket moeten zitten !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door Vinz »

pff... ik ging me bus op C zetten, op internet staat dat het een papier kwestie is, nee zodra je betaald hebt willen ze meer gegevens hebben over je bus want die hebben we nou eenmaal niet.

De bus is origneel geleverd als C rijbewijs en nu moet ik hem of laten keuren (afmetingen meten etc) of een conformiteitsverklaring gaan vragen.. terwijl hij orgineel C was, pff lijers daar, kost me klauwe vol geld en moeite terwijl het vorige jaar nog allemaal goed was en geen probleem.
Mercedes 813
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door DVIII »

andersom was het ook al een heel gedoe , dus van vrachtwagen naar klein rijbewijs, volgens de website een administratieve kwestie , komt dat hele leger willekeurige eisen weer op de proppen , je ziet het wel voor je zo'n keurmeester die aan zijn blaas bepaald of zijn prakje van gisteren wat nodig is en wat niet.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Als er op je huidige kenteken de oude (C-rijbewijs) technische massa staat/stond kan het administratief, als daar ook 3500kg staat ga je inderdaad de lastige kant op....

Ik heb het een tijdje terug nagevraagd voor de Hanomag, ik kon via MB een plaatje+verklaring kopen voor een tientje of 6 en daarmee een keurinkje bij de RDW laten doen om het gewicht aan te laten passen. (naar 4500kg, terwijl de wagen als 4800kg verkocht is... nou ja...)
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door Vinz »

Het punt is dat ze de lengte van het voertuig willen en de afstand van de voorkant tot hart koppeling.. Omdat ze dat vroeger nooit hebben geregistreerd moet dat nu maar worden gedaan vinden hun en dat kost mij moeite en geld ipv hun. Maarjah ik wil wat he ;)
Mercedes 813
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door DVIII »

het is gewoon naar de bekende onzin vragen in de hoop dat je een blowjob aanbiedt , werkt in heel de wereld toch ! ( poetin weet het ook )
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Maxer
Berichten: 473
Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
Locatie: Berkhout
Contacteer:

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door Maxer »

Gisteren naar de RDW Heerenveen en omgekeurd naar gesloten wagen met 2 zitplaatsen. Mooi want we rijden toch nooit met meer. Nu nog de overgangsregeling aanvragen en dan €120 per jaar betalen i.p.v. €320 per maand!
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door Anton »

Hoi,

Geld dat ook voor diesel?

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door DVIII »

naar het zich laat aanzien JA
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Hugo
Berichten: 257
Lid geworden op: 07 apr 2007, 22:54
Locatie: Amsterdam

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door Hugo »

Gefeliciteerd!!
Gebruikersavatar
vanhooltje
Berichten: 1188
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
Locatie: Vrouwenparochie

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door vanhooltje »

Ben benieuwd of het lukt, zo ja dan heb je geluk :up:
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door Arno Z »

@Maxer, bedoel je daarmee de MRB voor je TouringCarCamper? Dat zou echt een ENORME meevaller zijn.

Ik werd gisteren gebeld door de BD, of ik foto's wilde insturen van het camperinterieur. Heb aangegeven dat wegens restauratie het interieur er even uitligt, maar dat ik wel 'oude foto's' heb die niet helemaal conform hun eisen zijn. Deze aardige mevrouw gaf een email adres en zei er coulant mee om te gaan, want ze krijgen gedoe (intern) omdat er te veel aanvragen onbehandeld en open staan.
karmann
Berichten: 142
Lid geworden op: 20 feb 2014, 21:00

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door karmann »

Arno die fotos kun je die ook opsturen als de C geschorst is, zodat bij ontschorsing het kwarttarief meteen geregeld is? Zo ja mogen wij dan dat E-mail adres ook hebben , om dat alvast te regelen?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten