Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

(voorheen bekend als Wegenbelasting)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door Admin »

Van de site van RTL (met dank aan LD)

Mensen met een oldtimer gaan waarschijnlijk wegenbelasting betalen

PvdA, D66, GroenLinks en de ChristenUnie willen dat mensen met een oldtimer wegenbelasting gaan betalen. Het CDA wil dat voor mensen met een auto die jonger is dan 1959. Nu zijn alle auto’s van 1986 of eerder nog vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting. Het CDA wil met haar maatregel 100 miljoen euro extra belastinginkomsten realiseren. De andere partijen boeken 200 miljoen euro in. Eerder leidde pogingen om wegenbelasting in te voeren voor oldtimers tot protest. De afgelopen maanden gingen in Den Haag echter weer stemmen op om de vrijstelling af te schaffen, omdat een toevloed van oldtimers uit het buitenland slecht zou zijn voor het milieu.

Uit de CPB-rapporten:
PvdA: De afschaffing van de mrb voor oldtimers leidt tot een lastenverzwaring van 0,2 mld euro in 2017.
CDA: Oldtimers met een bouwjaar vanaf 1960 gaan ook motorrijtuigenbelasting betalen, wat een lastenverzwaring van 0,1 mld euro betekent.
D66: Afschaffen van de mrb-vrijstelling voor oldtimers leidt tot een lastenverzwaring van 0,2 mld euro in 2017.
GroenLinks: De afschaffing van de mrb voor oldtimers leidt tot een lastenverzwaring van 0,2 mld euro in 2017.
ChristenUnie: Afschaffen van de mrb voor oldtimers leidt tot een lastenverzwaring van 0,2 mld euro.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door Frank.fjph »

Met 4 oldtimers hier thuis wordt het een stemadvies Ernst...

Frank
baasje
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 jan 2008, 19:18

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door baasje »

Nou de VVD heeft gewonnen, dus alles blijft zoals het was!

*wishful thinking*
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door Frank.fjph »

Vrees voor dit onderwerp het ergste ondanks de paar extra stemmen voor VVD , er is een meerderheid te vinden voor dit plan... :z :twisted:
Gino
Berichten: 237
Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
Locatie: Valkenswaard

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door Gino »

Dat zal dan lekker worden met een 608 van 5200kg.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door De Rooie Reus »

Het eerste jaar kunnen we nog betalen van de € 1.000 die ons door Mark beloofd is. Alleen de werkenden dan..........
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door Vinz »

leuk.. kan me bus wel gaan verkopen dan.. :roll:
Mercedes 813
Gino
Berichten: 237
Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
Locatie: Valkenswaard

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door Gino »

Verkopen is dan geen optie. Ik denk dat onze bussen dan een stuk minder gewild worden.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door De Rooie Reus »

Zelfs tegen het kwarttarief?
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door Arno Z »

http://www.belastingdienst.nl/rekenhulp ... belasting/ vertelt mij, dat met 3100 kg, in Noord Holland, mijn 608 dan €908,- per jaar gaat kosten dat is dan €908,- Euro meer dan nu.. ;-(
Gebruikersavatar
Maxer
Berichten: 473
Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
Locatie: Berkhout
Contacteer:

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door Maxer »

Ik denk dat het toch nog lastig gaat worden om zoiets goed te regelen. Wat te denken van al die oude vrachtwagens, bussen, legervoertuigen, enz. Die zijn allemaal erg zwaar. Wil je die belasting laten betalen kunnen a: de musea van oude rijdende voertuigen wel sluiten; b: eigenaren van dergelijke voertuigen die dat als hobby hebben en niet de middelen om dan ook nog extreem hoge belasting te gaan betalen bovenop de al onbetaalbare brandstofkosten. Die voertuigen zijn dan onverkoopbaar en gaan massaal naar de sloop. Weg erfgoed!

Al spijt van het links of christelijk stemmen? :cry:
Gino
Berichten: 237
Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
Locatie: Valkenswaard

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door Gino »

Inmiddels is de kogel door de kerk en gaan we dus lekker MRB betalen voor onze oldtimers.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
dutcharry
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 nov 2009, 01:34

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door dutcharry »

Ja in regeerakkoord staat nu dat de MRB voor oldtimers wordt afgeschaft. Vraag me wel af of er niet een overgangsregeling komt en/of amnestie voor bestaande gevallen. Is immers nogal unfair om ineens tijdens de wedstrijd de regels te veranderen. PvdA: bedankt! (maar niet heus).

Allemaal van camper de wagens terug laten keuren naar vrachtwagen als het moet dus gootsteentjes e.d. er weer uit slopen. Ik heb een diesel van 7500kg leeggewicht als personenwagen (want camper): proest!!! Dat is geloof ik 3500 euro MRB per 3 maanden. Dan het ding maar ergens door een muur heen rijden of zo.

Harry
Gino
Berichten: 237
Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
Locatie: Valkenswaard

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door Gino »

Het blijft natuurlijk maar een kreet. Het is de vraag hoe de regelgeving precies ingevuld gaat worden. Anders moeten we maar een keer de snelwegen lam leggen. Dat doen ze in andere landen ook.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door Arno Z »

Maar hopen dat de FEHAC goed weet te lobbyen, een extra kostenpost waar ik echt niet op zit te wachten. Geen van ons neem ik zo aan.

Overigens hier (https://docs.google.com/a/zwaag.net/vie ... kkoord.pdf) de link. De motivatie is milieu, precies dat wat 2 weken geleden volgens 1Vandaag is ontkracht (zie ook http://www.eenvandaag.nl/1v-extra/post/33505 en http://www.pbl.nl/publicaties/2012/mili ... -oldtimers).
HenkWarmenhoven
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:16
Locatie: Valkenburg

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door HenkWarmenhoven »

Tja, het zat er aan te komen.
Wij betalen nu ook al kwart tarief voor onze 508, en hadden gehoopt volgend jaar alleen nog de dieseltoeslag te gaan betalen.
Voor ons veranderd er wat de 508 betreft dus eigenlijk niets. Maar nu komt het: Mijn Land Rover gaat de deur uit, al is het naar de sloop. En ik zal zeker niet de enige zijn. Samengevat: Het kabinet zit zich op dit punt rijk te rekenen, maar zal de beoogde 153 mln nooit halen. Ook zullen er veel meer oldtimers (zeker in de wintermaanden) geschorst gaan worden.
Overigens gaat de maatregel pas in 2014 in. Dat concludeer ik uit de tabel op pagina 75 van het regeerakkoord dat je hier als PDF kunt downloaden:
http://www.kabinetsformatie2012.nl/actu ... koord.html
Groeten,
Henk
Nostalgie is niet meer zoals vroeger.
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door Arno Z »

Henk,

Pagina 75 gaat over het beboeten van diegenen die het MBR niet tijdig voldoen. Ik heb in het document geen tijdpad kunnen vinden.


Arno
HenkWarmenhoven
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:16
Locatie: Valkenburg

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door HenkWarmenhoven »

Hoi Arno,
Bij punt 105 staat het toch echt. De eerste opbrengst van 156 mln staat bij 2014.
Weet je zeker dat je op de juiste pagina kijkt? Dus het echte paginanummer dat onderaan staat vermeld?
Ik denk dat jij op pag 74 kijkt. Dat is inderdaad 75 van de PDF. Het voorblad heeft n.l. geen nummer.
Groet,
Henk.
Nostalgie is niet meer zoals vroeger.
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door Arno Z »

Henk,

Je hebt gelijk... die post is pas in 2014 in de begroting opgenomen. Dan hebben FEHAC (en anderen) gelukkig nog even de tijd om te lobbyen en procedures te voeren.

Arno
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door Detlev »

Criminele bende daar zeg, we hebben net een nieuwe regeling, met 5 jaar aanpassingstijd enz....
Moet ik eens uithalen bij mijn klanten, ben ik gauw klaar. Waarom pikt iedereen dit tegenwoordig gewoon maar?
Ik bedoel, het gaat niet alleen om iets onbenulligs als de oldtimer regeling :evil: Men past continue tijdens het spelletje eenzijdig de spelregels aan.
Mercedes 406 uit 1969
GerardH
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 mei 2009, 14:52
Contacteer:

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door GerardH »

man, man, ik heb allemaal rooie vlekken in m'n gezicht: verkiezingsuitslag... :evil:
Yoni
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door Yoni »

Detlev,

Ik snap het ook niet hoe ze het in hun hoofd halen en ben het er ook echt niet mee eens.
Maar er word niet meer naar het volk geluisterd en het volk laat niet genoeg van zijn ontevredenheid horen.
Ooit hadden mensen nog het lef om de straat op te gaan en te vechten voor rechten en voor een revolutie.
Echter nu hebben we last van struisvogel problematiek en politiek
Gebruikersavatar
rienold
Berichten: 73
Lid geworden op: 01 okt 2010, 21:54

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door rienold »

Maar wat let je om je auto te schorsen. Zelf denk ik aan een periode van 3 weken en daarna de schorsing weer opheffen. En na een week weer voor 3 wk schorsen en daarna weer opheffen. Etc. En als we dat dan massaal gaan doen...... (zul je zien dat schorsen weer geld gaat kosten?)
Yoni
Berichten: 636
Lid geworden op: 19 nov 2010, 18:44

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door Yoni »

Daar zie ik het nut niet van..
Schorsen kost 23,90 euro voor een oude wagen en als je belastings plichtig bent en je laat je wagen binnen 3 maanden vrijgeven ben je alsnog de MRB verschuldigd
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Morgen mag je stemmen

Bericht door Detlev »

Ja, als je graag nog meer euro's weg wilt dragen, be my guest. :?
Laten we eerst maar eens afwachten wat het gaat worden en wie weet vliegt die hele soepzooi over een tijdje elkaar alweer in de haren en hebben we weer verkiezingen..... :roll:
Gisteren onder P&W waren kameraad S en R prominent in beeld en van beiden was de brede grijns niet van hun gezicht af te krijgen, dat kan nooit lang goed gaan toch?
Mercedes 406 uit 1969
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten