Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

(voorheen bekend als Wegenbelasting)
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door DVIII »

Beste Wouter van Embden , ik steek maar direct van wal , ik verwacht van een intelligent iemand productieve ideéen en geen praatgroep of onnozele leuter voorstellen. als je iets wilt bereiken moet je echt iets zinnigers bedenken !!.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door Detlev »

uuuhhhh :WTF: :crazy:
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door De Rooie Reus »

Het lijkt me logisch. Een hoorzitting willen zal niets toevoegen aan de bezwaarprocedure, het enige dat je bereikt is dat het allemaal nog veel langer zal gaan duren.
Je valide argumenten in het bezwaarschrift zetten lijkt me voldoende. En dat is wat ik ga doen. De rest vind ik zinloos.

Groet van,
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Maxer schreef:Dat heeft allemaal niets met de inrichting te maken. Qua verzekering veranderd er bij mij niets, is alleen een papieren wijziging.
Heb je dat van de verzekering doorgekregen, zo ja, mag ik vragen waar je verzekerd bent? Ik heb onze LT nu via de tussenpersoon die Leo in de bedrijvenlijst gezet heeft (Ras) verzekerd.
Omdat onze LT geen camper maar een vrachtwagen is, wilde niemand hem als particulier verzekeren. Via Ras uiteindelijk gelukt bij Allianz, maar onder de uitdrukkelijke voorwaarde dat hij alleen gebruikt wordt voor ritten t.b.v. keurigen, reparaties e.d. en bij uitzondering inbouw (zoals bijvoorbeeld grote platen hout halen), en dat hij voor eind 2014 gekeurd bij de RDW moet zijn als kampeerauto. Ik mag er sowieso niet mee naar het buitenland.

Als ik er mee op vakantie ga ben ik dus niet verzekerd, en als jij een verzekering hebt die een particuliere vrachtwagen wel dekt, dus ook bij vakanties of buitenlandritjes, wil ik graag weten welke! :)

Groeten Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door Anton »

Beste A,

Bezwaarschriften afgewezen
Velen van u hebben gebruik gemaakt van onze bezwarengenerator. En dat is maar goed ook, want zo behoudt u de mogelijkheid om de door u betaalde MRB terug te krijgen, indien onze rechtszaak succesvol is. Inmiddels heeft een aantal van u een brief teruggekregen van de Belastingdienst waarin zij uw bezwaar afwijzen. Dit is natuurlijk niet onverwacht, immers, de Belastingdienst keurt haar eigen werk goed.

Hoe verder: Beroepschrift
Het bezwaarschrift was slechts de eerste zet in het schaakspel. Nu de afwijzing op bezwaar binnen is, kan er in beroep gegaan worden bij belastingrechter. En dat is precies wat wij gaan doen! De rechter zal namelijk wel een onafhankelijk oordeel over de zaak vellen.
Momenteel wordt er achter de schermen hard gewerkt om ook het bezwaarschrift via onze site te kunnen maken. Wij houden u hiervan op de hoogte. Noteert u vooral even in uw agenda de datum waarop het beroepschrift binnen moet zijn bij de rechtbank. Voor het indienen van het beroepschrift geldt ook weer een termijn van 6 weken.

Graag ontvangen wij de afwijzing op uw bezwaar
Om onze advocaat zo goed mogelijk te voorzien van informatie voor het opstellen van het beroepschrift, willen wij u vragen om afwijzingen op bezwaar naar naar ons te mailen. Zou u zo vriendelijk willen zijn deze afwijzing van de Belastingdienst EN uw originele bezwaarschrift in te scannen en te mailen naar contact@vrijstellingoldtimer.nl? Wij kunnen dan eventuele verschillen in antwoorden van de Belastingdienst in kaart brengen en voorleggen aan de advocaat.

Video

Om u zo goed mogelijk te informeren hebben we een video gemaakt waarin wij antwoord geven op de meest gestelde vragen omtrent het afwijzen van het bezwaar en de vervolgstappen. U kunt het videofragment hier bekijken.



Wij zetten de strijd onverminderd door!

Met vriendelijke groet,


Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Doneer

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door GerardM »

Het is dan toch gelukt. Vandaag de MRB aanslag in de bus, met correct tijdvak, kwarttarief vanwege kampeerauto en maandbedrag.

Groet,

Gerard
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
Gebruikersavatar
Maxer
Berichten: 473
Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
Locatie: Berkhout
Contacteer:

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door Maxer »

Jeroen_Hanomaf schreef:
Maxer schreef:Dat heeft allemaal niets met de inrichting te maken. Qua verzekering veranderd er bij mij niets, is alleen een papieren wijziging.
Heb je dat van de verzekering doorgekregen, zo ja, mag ik vragen waar je verzekerd bent? Ik heb onze LT nu via de tussenpersoon die Leo in de bedrijvenlijst gezet heeft (Ras) verzekerd.
Omdat onze LT geen camper maar een vrachtwagen is, wilde niemand hem als particulier verzekeren. Via Ras uiteindelijk gelukt bij Allianz, maar onder de uitdrukkelijke voorwaarde dat hij alleen gebruikt wordt voor ritten t.b.v. keurigen, reparaties e.d. en bij uitzondering inbouw (zoals bijvoorbeeld grote platen hout halen), en dat hij voor eind 2014 gekeurd bij de RDW moet zijn als kampeerauto. Ik mag er sowieso niet mee naar het buitenland.

Als ik er mee op vakantie ga ben ik dus niet verzekerd, en als jij een verzekering hebt die een particuliere vrachtwagen wel dekt, dus ook bij vakanties of buitenlandritjes, wil ik graag weten welke! :)

Groeten Jeroen
Ook ik ben via Phil Ras bij Alliantz verzekerd. Hoe het kan dat het bij jou anders is weet ik niet maar op mijn nieuwe polis staat dat hij alleen recreatief gebruikt mag worden dus geen problemen.
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Het enige wat ik kan bedenken is het bouwjaar. Onze bus is 11 jaar oud, wellicht ligt recreatief gebruik dan niet zo voor de hand als bij een wat oudere auto. Hoe dan ook, de keuringsinbouw vordert al aardig, dus hopelijk snel gekeurd, zijn we daar ook weer van af...
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door Admin »

Ik snap niet waarom jullie allemaal problemen hebben met een WA-verzekering. Voor een bus kan ik me nog iets voorstellen, want daar dekt de verzekering de aansprakelijkheid t.a.v. de passagiers (premie wordt ook berekend over het aantal zitplaatsen), maar met een vracht- of bestelauto heb ik het altijd voor het uitkiezen gehad, zowel in Nederland als in België en in Duitsland.

BTW Mijn bus met 25 zitplaatsen was verzekerd bij Lloyd's via het IAK in Eindhoven. Met extra korting voor niet-beroepsmatig gebruik :lol:
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Patrick1647
Berichten: 83
Lid geworden op: 15 jul 2013, 16:23
Locatie: Den Bosch

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door Patrick1647 »

Even de frustratie delen:

Eind vorig jaar belastingdienst gebeld om te verifiëren dat mijn camper als camper-kenteken geregistreerd stond.

"Ja hoor meneer, hij staat als camper-kenteken hier geregistreerd dus dat komt vanzelf goed!"

Nu net camper uit schorsing gehaald en wat ligt er op de deurmat? Inderdaad: een keurige brief dat ik vanaf vandaag 342 Euro per maand voor mijn camper ga betalen.

:crazy: %^*&*^%#@#***^$@@@!!! :down: :down: :down:

Het is toch werkelijk niet te geloven, kan ik natuurlijk het hele circus van bezwaar etc weer in.

Volgens mij werken bij de belastingdienst inmiddels meer mensen aan het oplossen van eigen fouten dan aan het handhaven van de regels.
Een 508 maakt niet veel kabaal. Een 508 spreekt luid.
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door Arno Z »

Als je alsnog een aanvraag kampeerauto tarief indient, en daarbij aangeeft dat je het wil laten ingaan op 1/1/2014 dan krijg je (als het goed is) een correctie zonder dat je bezwaar hoeft te maken. De BD is normaal gesproken bereid om een kwartaal terug te gaan.
Gebruikersavatar
Patrick1647
Berichten: 83
Lid geworden op: 15 jul 2013, 16:23
Locatie: Den Bosch

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door Patrick1647 »

Hallo Arno,

Ik heb de BD inmiddels gebeld, zij zetten de aanvraag voor me in gang.

Ik werd al wel gewaarschuwd dat de wachttijd 6 tot 8 weken kon bedragen... ik ben dus heel benieuwd hoe dat gaat met automatisch afschrijven e.d. ik hou mn hart vast. :geeuw:

Groet,
Patrick
Een 508 maakt niet veel kabaal. Een 508 spreekt luid.
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door Vinz »

Leuker kunnen ze het niet maken, of ik nog even een naheffing betaald van 3 maanden a 262 euro.
En dan mag ik volgens hun blij zijn dat het me eerste verzuim is en dat ik dus geen boeten krijg :lol:

In hun tijdsvaak is mijn bus 1 maand op de weg geweest, de andere maand geschorst en de 3e maand is hij al verkocht dus niet meer van mij. :clap:

En ik had de aanslag niet binnen dus ik had nooit kunnen weten dat ik had moeten betalen :crazy:
Mercedes 813
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door Anton »

Hoi,

Beste A,

Bezwarengenerator 2.0
Zojuist is de bestaande bezwarengenerator voorzien van de lang verwachte update. Vanaf heden is het mogelijk om naast de categorie auto, ook bezwaar te maken voor de voertuigcategorieën autobus, camper, motorrijwiel en vrachtwagen. Tevens kunnen de reeds gegenereerde bezwaarschriften worden herhaald voor een volgend bezwaarschrift. Verder kunt u de bezwaarschriften vanaf nu bewerken en opnieuw versturen.

Wanneer kunt u gebruik maken van deze bezwarengenerator:

- U bezit een auto, autobus, camper, motorrijwiel of een vrachtwagen;
- Uw voertuig is afkomstig uit het bouwjaar 1974 t/m 1987;
- U heeft een rekening ontvangen voor motorrijtuigenbelasting (MRB) en heeft deze betaald.

Bent u het niet eens met de regeling? Maak dan vooral bezwaar!

Spoedig zullen wij u informeren over de volgende stap na het bezwaarschrift.

U hoort van ons!

Met vriendelijke groet,

Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Doneer

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Admin schreef:Ik snap niet waarom jullie allemaal problemen hebben met een WA-verzekering. Voor een bus kan ik me nog iets voorstellen, want daar dekt de verzekering de aansprakelijkheid t.a.v. de passagiers (premie wordt ook berekend over het aantal zitplaatsen), maar met een vracht- of bestelauto heb ik het altijd voor het uitkiezen gehad, zowel in Nederland als in België en in Duitsland.

BTW Mijn bus met 25 zitplaatsen was verzekerd bij Lloyd's via het IAK in Eindhoven. Met extra korting voor niet-beroepsmatig gebruik :lol:
Sja, geen idee, ik heb een rood oor van alle maatschappijen en tussenpersonen bellen om het ding verzekerd te krijgen. Blijkbaar zijn maatschappijen bang dat je er nucleair materiaal mee naar Afghanistan gaat rijden ofzo, want eerst stellen ze je bakken met vragen en vervolgens vragen ze om je bedrijfsnaam -als je dan zegt dat je particulier bent haken ze of af, of krijg je een premie om je oren waar je jarenlang wegenbelasting voor campertarief van kunt betalen... :crazy:

Ik schiet in elk geval lekker op met de LT, voordeel is ook dat hij bij de keuring lekker licht is -scheelt ook weer belasting, en omdat ik nog nooit helemaal zelf een camper gebouwd heb, is het ook wel een voordeel dat ik nu met goedkoop hout kan oefenen op een interieur. (en zo kom je er achter dat de bus niet eens overal dezelfde kromming heeft!)

Groeten Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door DVIII »

de belastingdienst doet erg veel aan het instandhouden van hun bezigheden, nu kreeg ik een soort van waarschuwing dat als ik voor 1 jan 2015 mijn twee autobussen niet zou laten keuren de kentekens ongeldig verklaard zouden worden. ik moest de brief wel tien keer lezen voor ik doorhad dat ze over bus en bussen spraken , wat normaal niet zo direct de taal is van de belastingdienst .
dus met die onlogische benaming in mij achterhoofd maar eens gaan graven in de aangehaalde wetsartikelen , die tot mijn verbazing alleen maar over autobussen gingen voor passagiers vervoer , ergo meer dan zeven zitplaatsen.
beide aangehaalde voertuigen in mijn verzameling hebben niet zoveel of meer zitplaatsen dus het is waarschijnlijk een stomme fout van de belastingdienst die kentekenhouders eerst bang gaat maken met dreigementen alvorens te kijken wat er op het kenteken zelf staat.
een andere hint was dat ik de bus ook kon laten omkeuren naar bedrijfswagen ........ , maar dat zijn het al !
maar eens opheldering vragen wie er nu denkt dat het autobussen zijn , ik vind het maar vreemd , dit is niet leuker meer ! en ook niet makkelijk !
Laatst gewijzigd door DVIII op 12 mei 2014, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door Vinz »

Dit gaat toch nergens meer over? :crazy:
Mercedes 813
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Volgens de belastingdienst blijkt onze LT luchtvering te hebben -helaas niet aanwezig!
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door GerardM »

En wat kost dat dan, aan belasting, die luchtvering ? Zeker minder ?

Groet,

Gerard
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door Admin »

AFAIK is voor de lichtste categorie de MRB voor lucht- en andere vering gelijk. Voor het laatst gekeken toen ik de Oranje Verhuisbus aanschafte.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
karmann
Berichten: 142
Lid geworden op: 20 feb 2014, 21:00

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door karmann »

Ernst ik heb nog Nooit van het woord AFAIK gehoord, dus leg uit? ik raad , in feite?
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door Hanomaad »

As Far As I Know - VZIW :)
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door Admin »

Tnx Paul ;-)
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
karmann
Berichten: 142
Lid geworden op: 20 feb 2014, 21:00

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door karmann »

Oh, ik dacht dat ik op een Nedelandse site zat?
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

karmann schreef:site
:lol: :lol: :lol:

Niet lullig bedoeld natuurlijk, maar Engels is nu eenmaal sterk verweven met het internet. :-)

En inderdaad, de tarieven zijn voor de laatste (paar) klassen gelijk, pas vanaf een bepaald tonnage krijg je een euro of 50 per 3 maanden korting met luchtvering.

Groeten Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten