Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

(voorheen bekend als Wegenbelasting)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gerard Exis
Berichten: 231
Lid geworden op: 14 jul 2009, 21:35

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?

Bericht door Gerard Exis »

setrabus schreef:simpel Gerard
kost je wel elke maand 189 euri,s en dat voor meer stilstand dan rijdend.
op jaar basis 2268 euri,s had je toch ook andere leuke dingen mee kunnen doen :crazy: :crazy: :crazy:
gr setrabus

Daarom had ik al geschreven dat de oude regeling natuurlijk leuker was, maar het gaat nu om het feit dat iemand zijn omgebouwde bus of vrachtwagen van de hand doet omdat nu wegenbelasting betaald moet worden, dat begrijp ik niet. Het ombouwen kost een vermogen, geen probleem, het verbruik gemiddeld 4 km per liter diesel, geen probleem, onderhoud veel duurder dan de gemiddelde auto, geen probleem, wegenbelasting :WTF: dan moet de camper eruit, ik begrijp het niet.
Enne, ik zit absoluut niet in de slappe was (helaas), maar laat vele andere zaken, dat is mijn keus.
Groeten Gerard. 609 + 1017 4x4

http://www.exis.ro
Gebruikersavatar
Maxer
Berichten: 473
Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
Locatie: Berkhout
Contacteer:

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?

Bericht door Maxer »

Dat jij het niet begrijpt begrijp ik weer niet want zo moeilijk is het niet. Het komt even bovenop de rest en dat is dan de druppel, of in dit geval, de hele extra emmer. Op basis van belastingvrij (schriftelijk door de bd bevestigd) een bus gekocht en, inderdaad, voor veel geld omgebouwd. Intussen gaat de brandstof even met dubbeltjes tegelijk omhoog, wat met 1 op 4 geen lolletje is. Maar goed, dan ga je wat minder vaak of wat minder ver weg. Dan opeens de mededeling van ene weekers dat ik even €300 per maand aan mrb moet gaan betalen! En jij begrijpt dan niet dat dit te veel wordt? Vreemd. En dan al die eigenaren van oude zware 4x4 diesels die nu met een onverkoopbaar en waardeloze auto zitten en die krankzinnige mrb niet kunnen ophoesten. Tja, ik begrijp het maar al te goed!
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?

Bericht door Leo »

@Gerard Exis, als zelfstandig ondernemer kun jij de hoogte van je inkomen zelf bepalen.
De meeste mensen zitten gewoon in loondienst (of AOW+pensioen etc) en kunnen dat dus niet.

Voor het gros van deze mensen is dik twee ruggen zo ongeveer een netto maandsalaris wat door de alom stijgende prijzen tóch al rap aan koopkracht verliest.
Dan lijkt het me niet zo vreemd dat die mensen hun camper de laan uit doen...
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Gerard Exis
Berichten: 231
Lid geworden op: 14 jul 2009, 21:35

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?

Bericht door Gerard Exis »

Ik denk dat hetgeen ik probeer aan te geven verkeerd wordt gelezen of begrepen.

1. al ben ik zelfstandig wil absoluut niet zeggen dat ik rijk ben ! en kan ook niet zelf mijn salaris bepalen (dit wordt door vele zaken bepaald, positief maar ook negatief. Zoals ik al eerder heb aangegeven ik maak een bewuste keuze voor dit type camper, en daar moet ik andere zaken voor laten, ik heb bijvoorbeeld geen personenauto, ik werk gemiddeld 80 tot 90 uur per week en ga zo maar door.
Dus ik ben absoluut NIET blij met de nieuwe regeling.

2. Dat er mensen zijn die het niet meer kunnen betalen en hun camper moeten opdoeken begrijp ik heel goed, en ik vind dit echt heel erg voor hen (dit meen ik heel serieus!).

3. Wat ik niet begrijp is het volgende:
De jongens met de grote knoerten van campers, maken zij van te voren geen berekening of het betaalbaar is of niet ?
Ik moet nu circa 180 euro per maand gaan betalen voor mijn Mercedes 1017 4x4 camper, op het moment van aanschaf heb ik een budget voor de ombouw (welk natuurlijk behoorlijk is) ook heb ik een budget voor onderhoud (die iedere keer terug komt en ook iedere keer hoger wordt),
dus deze kosten zijn nog steeds gelijk in mijn berekening,
vervolgens hebben we ook te maken met verzekering en brandstof, nu wordt aangevoerd dat de brandstof weer duurder is en dat dit ook weer door een verbruik van 1 op 4 er behoorlijk inhakt, maar dat de brandstof weer duurder is geworden is geen nieuw iets, gebeurt al vele jaren, dus dit neem je neem ik aan in je berekening mee.
dus eigenlijk is het enige onvoorzien (in mijn berekening om te bepalen of ik in zo'n soort camper wil gaan rijden of niet) de motorrijtuigenbelasting!
Als ik door zo'n camper geen extra kosten kan dragen van circa 2500-3500 euro op jaarbasis denk ik dat het echt niet slim zou zijn om aan zo'n grote dure (in onderhoud dus) camper te gaan beginnen, in dat geval zou ik voor een kleinere camper kiezen.

Dus misschien ben ik heel erg dom dat ik het niet begrijp maar ik zie het zo: er zijn mensen met de "standaard" campers en kampeerbussen die nu in de problemen komen, omdat zij voor vrijheid en genieten hebben gekozen en dat vaak in een oudere camper ivm de kosten, dan kan ik helemaal begrijpen en nogmaals vind ik erg voor hen.
Er zijn ook mensen (zoals ik b.v.) die vrijheid en genieten willen combineren met extreem luxe en of heeeeel erg groot, en dat deze nu ineens hun camper moeten verkopen begrijp ik niet, nogmaals je gaat toch niet van je laatste centen zo'n extreme manier (t.o.v. de standaard campers) van kamperen beoefenen ?

Dus nogmaals als iemand hier denkt dat ik deze mening heb omdat ik "in de slappe was" zit, dan wordt de plank goed misgeslagen.
Ik werk een dubbele week aan uren (vele hier weten dat) mijn vrouw werkt ook zo'n 70 a 80 uur per week!
Groeten Gerard. 609 + 1017 4x4

http://www.exis.ro
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?

Bericht door DVIII »

nee Gerard je snapt het niet , en daar geef je zelf de argumenten voor die je naar jezelf meet zodat je niet meer ziet dat een ander dat niet zo ziet , dus lees je bericht nu nog eens door zonder jezelf te zijn , maar verplaats je in een ander. dan snap je het haarscherp !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?

Bericht door paulv »

Gerard, wat jij niet snapt (en ik ook niet, maar het zij eenmaal zo :eh: ) is dat de meeste mensen met hun budget geen rekening houden met de post "onvoorzien". Alles wordt te positief gecalculeerd :lol: .

Jij en ik houden er wel rekening mee maar we zijn uitzonderingen.

Maar dat geldt niet alleen voor het berekenen van het budget voor Campers, het geldt bijvoorbeeld ook voor huizen. Vandaar al die gedwongen verkopen, de huizenbubble, de crisis, het ontslag, de echtscheiding, allemaal geen rekening mee gehouden.
Neem nou ook bijvoorbeeld echtscheiding, één op de drie huwelijken strandt, maar (bijna) niemand houd er rekening mee :angel: .

Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
Gerard Exis
Berichten: 231
Lid geworden op: 14 jul 2009, 21:35

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?

Bericht door Gerard Exis »

paulv schreef: Neem nou ook bijvoorbeeld echtscheiding, één op de drie huwelijken strandt, maar (bijna) niemand houd er rekening mee :angel: .

Groeten, Paul

Ik wel, daarom probeer ik niet van mijn schoonmoeder te gaan houden :lol: :lol: :lol:
Groeten Gerard. 609 + 1017 4x4

http://www.exis.ro
Thekapitein
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 jun 2012, 15:44

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?

Bericht door Thekapitein »

Ach de meeste van ons wonen ook in een huis wat "onderwater" staat. Hebben we daar ook allemaal rekening mee gehouden?

Dus ik snap het wel. Ik had wel verwacht DAT er iets zou gaan veranderen met de oldtimer regeling. Maar ik had gehoopt op een 30 dagenkaart of iets dergelijks.

Maar ga ik mijn camper nu verkopen? Nee dat niet. Heeft ook geen zin. Is toch geen markt meer voor. Dus nu maar hopen dat de stap naar de rechter iets oplevert. En die 50 euro? Ik zie het als het kopen van een staatslot. Ik win toch niet, maar als je niet mee doet dan win je zo en zo niets.

Dus kom op help allemaal even mee, en doneer nu gewoon die 50 euro. :up:
Gebruikersavatar
Maxer
Berichten: 473
Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
Locatie: Berkhout
Contacteer:

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?

Bericht door Maxer »

Er zijn dingen die je niet voorziet. Het korten en niet indexeren van je pensioen waar je heel veel jaren voor hebt betaald, het niet voorzien dat de diesel in een paar jaar ruim €0,50 duurder wordt terwijl de olieprijs zakt of stabiel blijft. Dan, als klap op de vuurpijl is daar opeens de mededeling dat de oldtimer regeling van de baan is en dat je voortaan maar even €3547 per jaar moet gaan betalen!
Tja, kon ik dat allemaal voorzien was ik nu ruimschoots miljonair want dan was ik een échte helderziende!
En wie kon voorzien dat we zijn opgezadeld met de slechtste regering ooit? Alleen ene GW waarschuwde daarvoor maar ja, die wordt door de meeste niet serieus genomen toch?
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?

Bericht door De Rooie Reus »

Inderdaad die kan ik echt niet serieus nemen!
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?

Bericht door paulv »

Dingen die je nu al kan voorzien:

- huizenprijzen dalen
- hypotheekrente-aftrek verdwijnt
- werkeloosheid ouderen stijgt
- uitkeringen gaan omlaag
- belastingen gaan omhoog
- energieprijzen gaan omhoog

Speciaal tav campers

- milieu zones worden ingevoerd
- belasting vervuilende voertuigen wordt ingevoerd
- veiligheids/milieu-eisen zelfbouw campers worden ingevoerd
- verzekeringspremies worden verhoogd
- BPM verdwijnt
- wegenbelasting wordt verhoogd
- tol op autowegen wordt ingevoerd

enz, enz.

Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?

Bericht door Leo »

Nog wat nieuws Paul? :wave:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
deutz
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 okt 2011, 13:11
Locatie: land van Maas en Waal

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?

Bericht door deutz »

Paul krijgen ze niet klein! mij krijgen ze niet arm!
gr.Jan.
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?

Bericht door Admin »

Volgens Markit, dat de cijfers publiceert, is het probleem van Frankrijk vooral dat de export achteruit holt. Ook met de werkgelegenheid gaat het niet goed. Daarmee heeft Frankrijk dus de wisselbeker van sick man of Europe te pakken, althans voor dit onderdeel.

Dus.... effe wachten!
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?

Bericht door paulv »

@ Leo, Nee hoor, niks nieuws.
Maar voor sommige goedgelovige optimisten misschien wel :?: .
(het H woord, de huizenmarkt stabiliseert, de crisis is ten einde, de werkgelegenheid gaat weer groeien,
de belastingen gaan omlaag, oude campers worden weer belastingvrij, enz. :lol: )

Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?

Bericht door De Rooie Reus »

Opmerkelijk nieuws vond ik dat we 130 jaar gaan worden. Dan zal de pensioenleeftijd wel naar 120 gaan.
Overigens weet je van economen nooit of ze de waarheid vertellen/schrijven. Net als bij de lang beloofde opwarming van de aarde en de belastinginkomsten, wordt met modellen gewerkt.
Zo las ik over Frankrijk dit:
http://www.ftm.nl/frankrijk-de-tijdbom-van-europa-2/
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
jervig
Berichten: 349
Lid geworden op: 13 jan 2008, 20:17
Locatie: Rudzica Polen

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?

Bericht door jervig »

Of is het misschien: Frankrijk de nieuwe schietschijf van de journalistiek voor zover je tegenwoordig nog over journalistiek kan spreken.

Frankrijk was nooit een voorloper in economische ontwikkeling, Frankrijk was altijd een land met een veel te groot overheidsapparaat. In Frankrijk werden altijd al minder uren per werknemer gewerkt. Fransen hechten aan het goede leven en veel minder aan allerlei financiele omstandigheden dan wij.

Spanje, Portugal, Italie en Griekenland zijn geweest, Zweden en Duitsland hadden hun grote crisis decennia geleden, waar haal je voldoende negatief nieuws vandaan om al die internetpagina's en tv programma's mee te vullen, kennelijk is Frankrijk nu aan de beurt. Allemaal flink tegelijk er op springen, tijdje volhouden en voila........weer een crisigeboorte.

Ijsland ging nooit z'n geld terugbetalen toch?? Dat ze flink vervroegd aflossen hoor ik nergens in het nieuws.

Spanje en Portugal opereren weer zelfstandig op de kapitaal markt, Griekenland waarschijnlijk binnen 2 jaar weer, moet je zoeken met een vergrootglas.

In Italie wil de crisis niet echt doorzetten, shit shit, weg nieuwswaarde.

Dat de Russen hun al dan niet zwarte geld in euro's omzetten en in Cyprus parkeren vonden we allemaal prima, net als Montenegro als niet EU land de Euro voert en waar net als in Cyprus Miljarden Russisch geld in euro's omgezet worden. We vinden het allemaal goed en is feitelijk een geweldige steun in de EU-rug. Als de overheid in zo'n land dan tekort komt, tsja, vingertje wijzen, komt goed uit, die spaargelden dmv een bankroet van de lokale banken niet aan de Russen terugbetalen, netto dus Miljarden in de EU achtergebleven.

Maar owe owe owe als het andersom zou zijn, Poetin hier, Rusland daar.

Het is een beetje mijn uitdaging geworden om dit soort stromen te volgen.............je komt ot verrassende ontdekkingen.

Groetjes,

Jeroen
Gebruikersavatar
a.de.boer
Berichten: 105
Lid geworden op: 08 nov 2009, 12:38
Locatie: Zwervende

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?

Bericht door a.de.boer »

Op Twitter:

BNRAutoshow ‏@BNRautoshow 12 u
Nu definitief: @autobelangen begint rechtszaak tegen de Staat inzake oldtimerregeling
Groetn,
Appie uut ..........

Europa is veel te mooi om er over heen te vliegen, daarom doen wij het met de camper.
Te volgen op De Boer op toer

Renovatie Clou liner 1985:
Facebook
Blog
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?

Bericht door Vinz »

Geweldig nieuws!! :clap:

Als de rechtzaak wordt gewonnen mag je gewoon mee belasting vrij blijven hoor paul, :up:
Mercedes 813
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?

Bericht door Anton »

Hoi,

De tekst:

Zoals beloofd komen we vandaag met het nieuws naar buiten omtrent de rechtszaak. Natuurlijk is het geen toeval dat juist Auto Motor Klassiek, waarvan wij reeds een jaar de volledige steun krijgen, gisteravond met het nieuws naar buiten kwam dat de rechtszaak definitief doorgaat: http://www.amklassiek.nl/definitief-sti ... 014/01/19/. Langs deze weg spreken wij onze waardering uit voor Auto Motor Klassiek en Maarten Wilbers in het bijzonder, voor hun steun en adviezen.

Wij danken u allen hartelijk voor uw vertrouwen! Binnenkort valt de dagvaarding van onze advocaat bij de landsadvocaat door de bus. Natuurlijk hoort u van ons en onze advocaat op korte termijn meer over de zaak.

Met vriendelijke groet,


Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Doneer


Nu maar hopen dat er wat goeds uitkomt!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?

Bericht door paulv »

Voorlopig is er nog niks bereikt, ze gaan een rechtszaak beginnen en daarbij moet ieder individueel bezwaar aantekenen.
De uitspraak wordt pas over een jaar verwacht waarna Weekers natuurlijk hiertegen in beroep gaat als dat voor de oldtimers positief uitpakt, dus weer een jaar wachten.

Ondertussen moet er natuurlijk gewoon betaald worden :lol: .

Groeten, Paul
Laatst gewijzigd door paulv op 20 jan 2014, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 390
Lid geworden op: 10 mei 2006, 12:43
Locatie: Scharwoude

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?

Bericht door Rene »

Ondertussen moet er natuurlijk gewoon betaald worden :lol: .

Moet niet mag dat is aan je zelf, en je kan ook gewoon helemaal niets doen en dan moet je zeker betalen.
Die 50 euro is 1 maand belasting, ik moet nog 6 jaar voordat hij weer vrij is dus allicht te proberen.

gr Rene
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?

Bericht door paulv »

Je moet die belasting wel twee jaar voorschieten, ben benieuwd wie dat gaan doen? Als ze verliezen ben je dat geld wel kwijt.

Een gokje van een paar mille :crazy: met een zeer geringe winstkans.

Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 390
Lid geworden op: 10 mei 2006, 12:43
Locatie: Scharwoude

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?

Bericht door Rene »

Je moet nu al betalen dus voorschieten hoeft niet. En misschien later.........
Maar je kan ook zo laten zien dat je het er niet mee eens bent.
Niet geschoten is altijd mis.

Gr Rene
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
baasje
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 jan 2008, 19:18

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?

Bericht door baasje »

Hoi mijn bus staat als volgt geregistreerd bij het RDW:
Voertuigsoort Bedrijfsauto (N1 BB)
Carrosserietype Bestelwagen
Inrichting kampeerwagen
Volgens iemand op Facebook komen Bedrijfsauto's ook in aanmerking voor de overgangsregeling en zou ik alleen "Inrichting Kampeerwagen" weg moeten laten halen. Dit lijkt mij sterk. Het staat ook niet op de site van de belastingdienst.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten