Mijn broer heeft vorig jaar net de kostbare en moeizame restauratie van zijn LandCruiser HJ60 afgerond. Nu is hij klaar, en kan hij er straks nauwelijks meer mee rijden omdat het een diesel uit 1982 is, dus geen kwart-tarief of aftopping tot 120 euro mogelijk.DVIII schreef:ik heb een verkeerde hobby , maar er zijn zeker drie auto's waar ik mee kan blijven rijden , de rest zal ik schorsen.!
Voor je lol ga je niet dagelijks in die stuiterkar met kartonnen stoeltjes (met de draaicirkel van een containerschip, en dezelfde wegligging) rijden, maar boeten moet hij toch. Hij is van plan hem een jaar of 10 te schorsen, en heel incidenteel er eens een maand of 3 mee te rijden om te voorkomen dat hij over 10 jaar weer kan restaureren...
Nog een idee om het tarief te ontduiken. Laat het kenteken slopen, zet een triangeldissel op je vooras of zoiets als je wel eens ziet met zo'n aanhang-Smart, en koop een JCB Fasttrak -geen belasting (het is een trekker) en je kunt (mogen is een ander verhaal) nog op rooie diesel rijden ook! :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=ePIvOKzmun0
Ik vraag me af of dit wel mag, maar rijdt wel lekker door!
http://www.youtube.com/watch?v=1hYzFHS2jO8
Wel al gelang naar voorkeur ff een bakkie erin zetten om te kunnen communiceren met de wederhelft die nog in de aanhangcamper zit! :mrgreen: