Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

(voorheen bekend als Wegenbelasting)

Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling

Peiling eindigde op 29 apr 2013, 20:36

Ja
28
68%
Ja, maar gelukkig maar voor een paar jaar (<3)
4
10%
Nee, ik rijd op benzine
1
2%
Nee, de mijne is ouder dan 40 jaar
6
15%
Nee, die paar dagen per jaar dat ik mijn camper gebruik haal ik hem wel van schorsing
0
Geen stemmen
Nee, want ik doe mijn camper om deze reden weg
2
5%
 
Totaal aantal stemmen: 41

Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

DVIII schreef:ik heb een verkeerde hobby , maar er zijn zeker drie auto's waar ik mee kan blijven rijden , de rest zal ik schorsen.!
Mijn broer heeft vorig jaar net de kostbare en moeizame restauratie van zijn LandCruiser HJ60 afgerond. Nu is hij klaar, en kan hij er straks nauwelijks meer mee rijden omdat het een diesel uit 1982 is, dus geen kwart-tarief of aftopping tot 120 euro mogelijk.

Voor je lol ga je niet dagelijks in die stuiterkar met kartonnen stoeltjes (met de draaicirkel van een containerschip, en dezelfde wegligging) rijden, maar boeten moet hij toch. Hij is van plan hem een jaar of 10 te schorsen, en heel incidenteel er eens een maand of 3 mee te rijden om te voorkomen dat hij over 10 jaar weer kan restaureren...

Nog een idee om het tarief te ontduiken. Laat het kenteken slopen, zet een triangeldissel op je vooras of zoiets als je wel eens ziet met zo'n aanhang-Smart, en koop een JCB Fasttrak -geen belasting (het is een trekker) en je kunt (mogen is een ander verhaal) nog op rooie diesel rijden ook! :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=ePIvOKzmun0

Ik vraag me af of dit wel mag, maar rijdt wel lekker door!
http://www.youtube.com/watch?v=1hYzFHS2jO8

Wel al gelang naar voorkeur ff een bakkie erin zetten om te kunnen communiceren met de wederhelft die nog in de aanhangcamper zit! :mrgreen:
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
paul snip
Berichten: 209
Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:25
Locatie: Nieuw Roden
Contacteer:

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door paul snip »

Ik heb die van mij vandaag verkocht. De nieuwe eigenaar is ondernemer en kan dus op grijs kenteken blijven rijden zodat de belasting straks mee valt voor hem!

Ga m'n bussie nog best wel missen denk ik....
Gebruikersavatar
Ed's508
Berichten: 166
Lid geworden op: 12 okt 2012, 10:23
Locatie: Purmerend eo

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door Ed's508 »

paul snip schreef:Ga m'n bussie nog best wel missen denk ik....
Heb je nu alleen de trike nog dan....?

Ed
Groet, Ed.

Waarom schoonmaken als het niet stuk is?? En, als het stuk lijkt eerst smeren...
Gebruikersavatar
paul snip
Berichten: 209
Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:25
Locatie: Nieuw Roden
Contacteer:

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door paul snip »

De bedoeling is om een kleiner busje weer terug te kopen en daar dan ook dagelijks in te gaan rijden.

Bijvoorbeeld een Ford Transit Euroline, of een Mercedes Vito/Viano Multivan ding achig iets... De gewone auto kan dan ook weg omdat ik die toch nauwelijks gebruik. Vooral zo'n Transit vanaf 2001 rijdt hartstikke goed en is technisch wel oke. Hefdakje erop en keukenblokje erin en hij wordt zonder problemen als camper gekeurd!

Afbeelding

Daarnaast hebben wij nog 2 quads.

Ik gebruikte de camper nog maar heel weinig eigenlijk. Eigenlijk alleen voor de grote vakantie. De weekendjes vullen wij vaak op een andere manier in. Zolang hij geen wegenbelasting kostte vond ik dat allemaal prima. Ik denk ik verkoop hem nu gewoon voordat de "ouwe meuk" straks massaal gedumpt wordt. Ik heb er voor terug gekregen wat ik er destijds in Duitsland voor heb betaald. Ik heb dus 6 jaar plezier gehad voor de prijs van de camperinbouw (ca 1000 euro). Daar kan ik vrede mee hebben...

De lage snelheid, het vele lawaai en het hoge dieselverbruik begonnen mij ook steeds meer tegen te staan eigenlijk. Alleen omdat de bus verder niks kostte kon ik me daar wat makkelijker overheen zetten. Als ik dan toch moet gaan betalen dan heb ik liever iets meer snelheid/comfort!
Gebruikersavatar
Ed's508
Berichten: 166
Lid geworden op: 12 okt 2012, 10:23
Locatie: Purmerend eo

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door Ed's508 »

peter58 schreef:dat heb je goed Ed, dat mag dus niet :cry:
En hoe zit het (straks zat, waarschijnlijk) met een belastingvrije auto/bestelwagen die bedrijfsmatig gebruikt wordt?

Ed
Groet, Ed.

Waarom schoonmaken als het niet stuk is?? En, als het stuk lijkt eerst smeren...
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door Detlev »

Het staat allemaal nog lang niet vast wat het gaat worden.
Er is ook veel onenigheid binnen de overheid hierover.
Er is een bemiddelaar aangetrokken, ex minister de Jager, laat dat nu een oldtimer liefhebber zijn...... 8)
Debat op 14 mei! (en die Meekers is allang niet meer een vertrouwd persoon binnen de kamer :lol: )
Mercedes 406 uit 1969
fuzzyduck
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 apr 2012, 21:49

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door fuzzyduck »

Dit ga ik straks mailen naar alle kamerleden uit de mail (1of2 paginas hierboven) van Bashir, alsmede ook het nieuws. Doe er je voordeel mee en stuur hem ook(of pas hem aan, of schiet hem af, i dont care)


Geachte,


Met dit mailtje wil ik u laten weten dat met de huidige vooruitzichten diesel oldtimer camperbezitters vanaf 2014 de jaren tot 40jaar oud, gemiddeld 1 euro per 4 gereden vakantiekilometers gaan betalen. Dit is de berekening voor een gemiddeld aantal kilometers van 4000km per jaar voor de vakanties en een MRB kwarttarief van gemiddeld 1000 euro. Dit betekent een forse rekening voor iemand die alleen maar wil genieten van zijn 3a4 weken zuur verdiende vakantie.

In het huidige voorstel gaan oldtimer campervoertuigen(bijna altijd diesel) zeer hard getroffen worden terwijl deze voertuigen verreweg met minst aantal kilometers rijden. (kwarttarief van) 100% MRB is exorbitant veel geld voor een voertuig die een paar keer uit de garage wordt gehaald voor wat vakantievermaak.

(diesel) Kilometervreters en hobbyisten/camperaars zijn naar mijn mening in het huidige voorstel niet eerlijk gescheiden van elkaar waardoor laatstgenoemde de echte (oneerlijke) rekening betalen.

Dat deze, schijnbaar uit zogenoemde 'milieuoverwegingen' ontstane wetswijziging er gaat komen is duidelijk, maar ik wil u vragen uw standpunt betreft MRB oldtimers voor 14 mei kritisch te (her)overwegen en de verschillende classificaties voertuigen te nuanceren tot een eerlijke invoering van deze lastenverzwaring.


Met vriendelijke groet,
Actief aan het bloggen sinds juli 2012 op http://mb508camperbouw.blogspot.com
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door GerardM »

@fuzzyduck: ik zou er nog aan toevoegen dat:
- die kilometers met name buiten Nederland gereden worden, dus er is geen sprake van wegen belasting;
- die eventuele milieuschade, zo die er mocht zijn, buiten Nederland plaatsvindt 8) .

Groet,

Gerard
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
fuzzyduck
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 apr 2012, 21:49

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door fuzzyduck »

Hoi,

Ja ik heb het overwogen, maar ik denk dat dat niet echt een sluitend argument is. Zinnen als 'ik rijd 200km in Nederland en 3800km in Frankrijk, ik betaal liever de fransen' is niet echt bevorderlijk voor een nette/correcte mail...

Maar aan iedereen die het leest voel je uiteraard vrij de tekst te herschrijven, maar in ieder geval mailen aan fractiewoordvoerders:
e.groot@tweedekamer.nl,
h.nepperus@tweedekamer.nl,
P.omtzigt@tweedekamer.nl,
r.vvliet@tweedekamer.nl,
w.koolmees@tweedekamer.nl,
j.klaver@tweedekamer.nl,
c.schouten@tweedekamer.nl,
f.bashir@tweedekamer.nl

en fractievoorzitters

D.samson@tweedekamer.nl
h.zijlstra@tweedekamer.nl,
S.vHaersmabuma@tweedekamer.nl,
a.pechtold@tweedekamer.nl,
A.Slob@tweedekamer.nl,
C.vdStaaij@tweedekamer.nl,
h.krol@tweedekamer.nl,
b.vojik@tweedekamer.nl,
g.wilders@tweedekamer.nl,
m.thieme@tweedekamer.nl,
e.roemer@tweedekamer.nl

en redacties:

redactie@wuz.nl
redactie@volkskrant.nl,
redactie@nu.nl,
nieuwsdienst@anp.nl,
ombudsman@ad.nl,
nieuwsdienst@telegraaf.nl,
redactie@parool.nl,
tros@tros.nl,
vara@vara.nl,
radionieuws@nos.nl,
avro@omroep.nl,
bnn@omroep.nl,
hart@sbs6.nl,
publieksreacties@rtv.nos.nl,
rtlnieuws@rtl.nl,
redactie@bnr.nl

Geachte redactie.

Graag wil ik mijn zorgen uiten aan de invoering van weer een lastenverzwaring, namelijk de MRB oldtimers. Naar mijn mening is dit belangrijke onderwerp onvoldoende in de media geweest. Wat er wel is getoond is beschouwend en onbekritiseerd gebleven.

Hieronder de mail die ik aan alle fractievoorzitters/fractiewoordvoerders heb gemaild. Het is slechts vanuit mijn standpunt bekeken, maar diesel-hobbyisten/camperaars zullen hiermee waarschijnlijk kunnen instemmen.


Met vriendelijk groet,





Kost je 5min, al dan niet anoniem. Wel effe BCC he :mrgreen:
Actief aan het bloggen sinds juli 2012 op http://mb508camperbouw.blogspot.com
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
Gebruikersavatar
Wim
Berichten: 468
Lid geworden op: 18 dec 2008, 12:41
Locatie: Alkmaar

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door Wim »

Dit is de mail die ik verstuurd heb .

Geachte leden van de tweede kamer ,

Zoals u begrijpt is er in "oldtimerland" nogal wat rumoer ontstaan over de plannen van de heer Weekers waar het de vrijstelling van de motorrijtuigen belasting voor oldtimers betreft .

Hiermee wordt vooral de kleine man getroffen die met veel tijd en moeite zijn hobby en daarmee de geschiedenis van het wegvervoer in Nederland , levend houdt .
Door deze maatregel lopen wij , in Nederland , het risico dat juist die auto's , die wij in onze jeugd veelvuldig zagen en waarmee onze ouders ons naar uiteen lopende bestemmingen vervoerden , uit het straatbeeld zullen gaan verdwijnen .

Immers , juist dit soort auto's is voor Jan Modaal en mensen met een lager inkomen nog te betalen .
Dat deze auto's dan ook dagelijks worden ingezet is dan ook logisch .
Geld voor een eventuele tweede auto is er niet of wordt gebruikt om onderhoud aan de oldtimer te bekostigen .
De voorgestelde maatregelen van de heer Weekers betekend dan ook de doodsteek voor de hobby van juist deze mensen .
Ik trek mij dat bijzonder aan , vandaar deze mail

Een ander gevolg hiervan is dat een groot aantal bedrijven die deze hobbyisten ondersteunen hierdoor hun klantenkring zullen verliezen .
In deze tijd lijkt mij dat ook een onwenselijk gevolg , extra werkelozen die in hun vak niet meer aan de slag zullen komen .

Om de bovenstaande redenen wil ik u attenderen op de volgende motie's , waarvan ik u de link mee stuur .

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-222047.pdf
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-222048.pdf

Ik hoop dat u het rijdend museum een warm hart toedraagt en met zorgvuldigheid uw stem zult laten gelden .
Ook wens ik u een zonnige K(r)oning(s)innen dag toe .



Hoogachtend ,

W C Mol

Alkmaar .
Groeten Wim

Kan je er vooruit in ? Dan kan je er achteruit weer uit !
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 390
Lid geworden op: 10 mei 2006, 12:43
Locatie: Scharwoude

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door Rene »

Ze hebben allen een mail ontvangen :lol: , we zullen zien. Niets doen is geen optie.

Gr Rene
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door Vinz »

Niet voor iedereen of zelfs voor heel weinig mensen van toepassing, maar misschien handig als je iets nieuws gaat kopen, Vrachtwagen(tje) kopen en hem niet op camper kenteken zetten, dan betaal je stuk minder.
Zullen vast ook wel regeltjes aan verbonden zijn..

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... rachtauto/
Mercedes 813
Gebruikersavatar
jooph
Berichten: 279
Lid geworden op: 20 dec 2004, 10:12
Locatie: Holwerd

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door jooph »

Het is me nog onduidelijk wat de schorsingsregeling wordt.
Kan me haast niet voorstellen dat dat onmogelijk wordt gemaakt.

Niet meer schorsen zou beteken dat veel campers in het straatbeeld komen te staan met alle
onenigheid daarover.(waarom zou je nog extra stallingskosten gaan betalen??)
Bovendien blijft de camper dan het hele jaar beschikbaar en zal dan vlugger worden gebruikt wat de milieudoelstelling sowieso onderuit haalt.
Zoals hierboven al is aangehaald zou het voor de drie weken vakantieganger een absurd hoge prijs worden.

Ik begin me onderhand aardig genaaid te voelen door de iedere 2 jaar verslechterende maatregels.

Joop

P.S.: Een evt. afschaf hypotheekaftrek wordt over 30 jaar uitgesmeerd.
Waarom ook niet hiermee. Gaat om best grote bedragen.
fuzzyduck
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 apr 2012, 21:49

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door fuzzyduck »

Vinz schreef:Niet voor iedereen of zelfs voor heel weinig mensen van toepassing, maar misschien handig als je iets nieuws gaat kopen, Vrachtwagen(tje) kopen en hem niet op camper kenteken zetten, dan betaal je stuk minder.
Zullen vast ook wel regeltjes aan verbonden zijn..

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... rachtauto/

Moet lukken:
"Vrachtauto’s zijn alle motorrijtuigen die geen personenauto, bestelauto, motor of autobus zijn." Ik zie camper daar niet bij staan. :mrgreen: :lol:

Is een camper wettelijk een personenauto?

EDIT: ok jammer, als je op personenauto klinkt staat daar de camper bij.....
Actief aan het bloggen sinds juli 2012 op http://mb508camperbouw.blogspot.com
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 390
Lid geworden op: 10 mei 2006, 12:43
Locatie: Scharwoude

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door Rene »

Mail van meneer Alexander Pechtold,

Geachte heer Zwarter,

Dank voor uw mail aan D66. Ik begrijp uw zorgen met betrekking tot het afschaffen van de motorrijtuigenbelasting (hierna: mrb) vrijstelling voor oldtimers en de financiële gevolgen die dit meebrengt.

Het klopt dat D66 de mrb-vrijstelling voor oldtimers wil afschaffen. D66 is voorstander van het principe de gebruiker/vervuiler betaalt. In die zin is het vreemd dat er door oldtimers wel van de weg gebruik wordt gemaakt, maar geen mrb wordt betaald. Wel wil D66 dat de hoogte van de mrb wordt bepaald op basis van het aantal gereden kilometers. Wij zijn ons er van bewust dat oldtimers een geheel ander rijgedrag hebben dan de gemiddelde auto: veel minder kilometers en buiten de spits. In ons voorstel zouden deze oldtimers dan ook minder mrb betalen.

We vinden het jammer dat het overleg tussen Weekers, ANWB, Bovag en andere verenigingen is mislukt. De staatssecretaris gaat nu een brief schrijven met zeven varianten waarin mensen die een klein aantal dagen per jaar rijden worden ontzien. Voor D66 is het belangrijk dat die groep wel wordt uitgezonderd.

Ik zal uw punten doorsturen naar de beleidsmedewerker, zodat dat meegenomen kan worden.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Alexander Pechtold
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door Arno Z »

Toch begrijp ik er uit, dat voor campers van 26-40 jaar dezelfde regeling actief wordt als voor 'jonge' campers. Dus 1/4 van het reguliere tarief (dus inclusief allerhande opcenten).

Ook blijft het huidige schorsingsbeleid van toepassing (zie ook http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/V ... nline.aspx en http://www.camperverzekerd.nl/camper-schorsen/):

Daaruit concludeer ik dat je je camper prima kan schorsen ( a 24,-) en weer aanmelden (a 0,-) als je hem weer nodig hebt. Volgens de link naar camperverzekert is heeft het opnieuw schorsen alleen een straftarief voor voertuigen jonger dan 24 jaar.

Mijn rekenvoorbeeld:

608 Bus (3100KG), Noord Holland.

MRB (1/4) tarief:
jaar: 920,-
maand: 76,-
week: 17,-
dag: 2,50

Met een schorsingstarief van 24,- is het dus zo, dat ik kostenbesparend kan gaan schorsen als ik 1 weekend niet wegga met de camper (weekend 1 weg, dan weekend thuis, dan weekend weg). De besparing is dan ca 16 euro.
Nu is het voor iedereen anders, maar iedere weekend weg is voor ons niet een heel haalbare zaak. Het gaat dus neerkomen op aanmelden wanneer we weg willen. En dat zal dan bij het postkantoor moeten, op vrijdagmiddag ofzo... anders wordt je aangemeld en betaal je eerst 2 dagen voor niks voordat je de papieren in huis hebt. Zondag bij thuiskomst direct afmelden.

En nee, normaal ben ik niet zo op de centen, echter als ik gen**id word dan haal ik alles er uit wat er in zit. Dat mes snijdt aan 2 kanten.
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 390
Lid geworden op: 10 mei 2006, 12:43
Locatie: Scharwoude

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door Rene »

Schorsen binnen een jaar na ingangsdatum laatste schorsing € 120,00

Dus als je meer keer pj gaat schorsen loop je ook leeg.

Gr Rene
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
fuzzyduck
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 apr 2012, 21:49

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door fuzzyduck »

Yep bloeden zal je. Word je niet linksom genaaid dan is het wel rechtsom.

EDIT (iets minder bloed):
Kampeerauto's tot 15 jaar oud € 73,00
Alle andere kampeerauto's € 24,00
Verlengen schorsing € 24,00
Opheffen schorsing € 0,00
Voertuigen tot 15 jaar schorsen binnen 1 jaar na ingangsdatum vorige schorsing € 120,00

Als ik dit zo lees kost opnieuw schorsen binnen 1 jaar niets extra behalve weer de 'reguliere' schorsingskosten van 24,-. Onze bussen zijn toch allemaal ouder dan 15jaar?

Ps. Die brief van 'Pechtold' heb ik ook gehad. Wel netjes van de persoonlijke aanhef.
Actief aan het bloggen sinds juli 2012 op http://mb508camperbouw.blogspot.com
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door Arno Z »

Ja, je leest tegenstrijdige dingen over het (her)schorsen van 15+ voertuigen. De site van het RDW is er ook niet helemaal duidelijk over. Daarom heb ik ze even gebeld (en het keuzemenu doorgeworsteld 1 -> 4 -> 3 -> 2).

Het antwoord was eenvoudig: Voor voertuigen ouder dan 15 jaar betalen altijd een lege van 24 euro voor het schorsen, ook als dat meerdere keren in hetzelfde jaar gebeurd. Dat worden dus rijen bij het postkantoor ;-)
fuzzyduck
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 apr 2012, 21:49

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door fuzzyduck »

Dat is dan gelukkig een meevaller. Zul je zien dat ze dat gaan dichttikken :shock:

Schorsen kan met je DigiD gelukkig.
Actief aan het bloggen sinds juli 2012 op http://mb508camperbouw.blogspot.com
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door Vinz »

@fuzzyduck

Voor een vrachtwagen van max 15.000 kilo met 2,3 of 4 assen betaal je € 560 per jaar.
Hop inbouwen als camper en gaan maar.

En dit is met euro 0 motor dus 'schonere' motor wordt goedkoper en goedkoper.


De belasting wordt verhoogd met:

90% voor een vrachtauto met euroklasse 0
75% voor een vrachtauto met euroklasse I
60% voor een vrachtauto met euroklasse II
Mercedes 813
Gebruikersavatar
Janneman
Berichten: 194
Lid geworden op: 08 okt 2007, 12:50
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door Janneman »

Arno Z schreef:Ja, je leest tegenstrijdige dingen over het (her)schorsen van 15+ voertuigen. De site van het RDW is er ook niet helemaal duidelijk over. Daarom heb ik ze even gebeld (en het keuzemenu doorgeworsteld 1 -> 4 -> 3 -> 2).

Het antwoord was eenvoudig: Voor voertuigen ouder dan 15 jaar betalen altijd een lege van 24 euro voor het schorsen, ook als dat meerdere keren in hetzelfde jaar gebeurd. Dat worden dus rijen bij het postkantoor ;-)
Ga jij maar lekker in de rij staan, dan doe ik het schorsen wel vanachter mijn PC. makkelijk, bakje koffie erbij, niet wachten. is maar een idee...
-----------------------
Groetjes,
Jan
Gebruikersavatar
jooph
Berichten: 279
Lid geworden op: 20 dec 2004, 10:12
Locatie: Holwerd

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door jooph »

Volgens mij gaan de schorsingsregels veranderen dus heeft het weinig zin om op de huidge regels af te gaan!???

Joop
inge
Berichten: 119
Lid geworden op: 26 nov 2009, 22:20
Locatie: enschede
Contacteer:

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door inge »

Tja en dan blijft deze zin nog over:

Als het voertuig belastingplichtig is en u beëindigt de schorsing binnen 1 maand na de ingangsdatum, moet u alsnog belasting betalen over de periode waarin het kentekenbewijs was geschorst.

Dus wel elke keer langer als 1 maand wachten met weer gaan rijden dus.
Inge en Sientje
honden Youp en Guus
Fiat Ducato, opbouw Bürstner Harmony T620, 2002

https://www.facebook.com/groups/489021447835832/
fuzzyduck
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 apr 2012, 21:49

Re: Wordt je geraakt door de 40 jaar oldtimer-regeling?

Bericht door fuzzyduck »

Dat moet wel lukken. 1 maand en 1 dag.

Maar moet een vrachtwagen omgebouwd tot camper niet het tussenschot hebben? Dus cabine en laadruimte? Bij mijn 508d is die inmiddels er niet meer. En mag je slapen in een laadruimte?
Actief aan het bloggen sinds juli 2012 op http://mb508camperbouw.blogspot.com
Hervat in april 2014. Weer gestopt in oktober 2014.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten