Pagina 1 van 1

LPG en diesel motie's verworpen

Geplaatst: 15 mei 2013, 09:18
door Vinz

Re: LPG en diesel motie's verworpen

Geplaatst: 15 mei 2013, 09:42
door Jeroen_Hanomaf
Die was wel een beetje te verwachten ook natuurlijk... er werd al aardig gedumpt op marktplaats, en weinig gekocht.

Re: LPG en diesel motie's verworpen

Geplaatst: 15 mei 2013, 11:13
door Leo
Nah, da's voor mij dan €15000 door het putje door een onverkoopbare O303.

Re: LPG en diesel motie's verworpen

Geplaatst: 15 mei 2013, 12:45
door Anton
Hoi Leo,

Is je bus nog op autobuskenteken?
Meer als 9 goedgekeurde zitplaatsen en je ben € 159.00 per kwartaal bij een gewicht van 10 ton klaar.

Het gaat mij een 60 eri in de maand kosten...

Groet Anton

Re: LPG en diesel motie's verworpen

Geplaatst: 15 mei 2013, 13:31
door Leo
Nope Anton, het is al een camper.
Kan me er verder ook niet druk om maken, want er is toch niks aan te doen.
Maar het blijft een vreemde gedachte dat een totaal verrotte F40 nu meer waard is dan een technisch perfecte bus.

Ik heb gelukkig een eigen stallingsruimte, dus schorsen wordt voor mij niet duurder. Van mij wordt Den Haag niet rijk. 8)

Re: LPG en diesel motie's verworpen

Geplaatst: 15 mei 2013, 15:10
door Jeroen_Hanomaf
Leo schreef: Maar het blijft een vreemde gedachte dat een totaal verrotte F40 nu meer waard is dan een technisch perfecte bus.
Sja, dat was ook met de oude regeling al zo alles van voor 1987 had ook al gouden randjes. Het leek de tulpengekte uit de gouden eeuw af en toe wel...

Balen van je bus. De enige andere opties die ik nog kan bedenken is een Bulgaarse katvanger, of 50% als laadruim in richten (met alle ruimteverlies van dien) en als vrachtwagen keuren... Je hebt het geluk nog dat je hem zo kunt stallen. Het wordt nog druk op Marktplaats en bij Tata steel... Er hebben volgens mijn nog nooit zoveel Mercedes LP campers op MP gestaan. :( Ik heb natuurlijk wel makkelijk lullen, mijn Hanomag ontspringt (voorlopig?) de dans nog. Had ik vorig jaar wel die Magirus of MAN gekocht had ik er goed ziek van geweest...

Jammer dat er op deze manier een hoop verder prima auto's voor niks verdwijnen. En wat een kapitaalvernietiging!

Gezien de hoeveel bedrijfjes die inmiddels VW Transporters met een hefdakje, pre-fab keukenblokje en mini-bedje ombouwen, zou het me niks verbazen als het kwart-tarief voor campers ook nog eens bijgesteld wordt...

Jeroen

Re: LPG en diesel motie's verworpen

Geplaatst: 15 mei 2013, 21:14
door Detlev
Niet zo voorbarig hè....er zijn moties verworpen, we zijn er nog niet!
Blijf optimistisch.
Moet je de commentaren van de blatende kudde schapen lezen onder het artikel....
De regering heeft het zo te horen goed aangepakt, de meeste kudde beestjes zijn blij :mrgreen:

Re: LPG en diesel motie's verworpen

Geplaatst: 15 mei 2013, 23:27
door paulv
Het goedkoopste is (doe net als ik :lol: ) je bus gewoon op Frans kenteken zetten, geen wegenbelasting meer :P .

Als je er zelf in wilt blijven rijden geen probleem, zorg voor een Frans adres met een rekening van een nutsbedrijf, klaar. Wonen hoef er je niet, er is geen burgelijke stand :mrgreen: en hup de stalling weer in.

Al die jongens die die oude autotjes uit Frankrijk haalden brengen ze nu met hetzelfde gemak terug.

Groeten, Paul

Re: LPG en diesel motie's verworpen

Geplaatst: 16 mei 2013, 00:21
door Hanomaad
Je mag als inwoner van Nederland (dus ingeschreven ergens hier, zoals de meesten van ons waarschijnlijk) niet langer dan 2 weken met een auto op buitenlands kenteken rijden.

"U mag als inwoner van Nederland in het bezit zijn van een auto met een buitenlands kenteken. U moet de auto dan wel in Nederland laten registreren. Ook moet u voor de auto belasting op personenauto’s en motorrijwielen (bpm) en motorrijtuigenbelasting (mrb) betalen. "

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ebben.html

Handiger is om er hier je Franse vriend / vriendin in te laten rijden en op zijn / haar naam te zetten :)

Maar in mijn geval (Amsterdam) gaat die vlieger zowieso niet op, want ik krijg volgens mij geen parkeervergunning op een buitenlands kenteken.

Als jij niet staat ingeschreven in Nederland dan is het een ander verhaal. Ik wil m'n huurwoning hier behouden, dus voor mij geen optie.

Re: LPG en diesel motie's verworpen

Geplaatst: 16 mei 2013, 01:56
door paulv
Ik heb jaren in Amsterdam gewoond (aan Houtmankade) en gewoon een parkeervergunning gekregen op een Frans kenteken. Ook met een Frans kenteken een gemeente parkeergarage plaats gekregen, nooit een probleem.
Zelfs met mijn Nederlandse camper, een 508 "stealth", gewoon een parkeervergunning gekregen en geparkeerd langs de gracht.

Dat van het niet mogen rijden in Nederland als Nederlander met een buitenlandse auto klopt, een vreemde belastingmaatregel, maar je krijgt altijd eerst een waarschuwing. Afgelopen 20 jaar nog nooit een waarschuwing gekregen.
Dat van die Franse vriend/vriendin klopt niet helemaal, er is sprake van dat voor buitenlandse auto's van buitenlanders die in Nederland verblijven (lees Oostblokkers) ook "wegenbelasting" betaald moet gaan worden.

Als EU burger mag je overal in de EU 2e/3e/4e huis/garage/auto/camper bezitten en er gebruik van maken, je overal vrij vestigen, overal vrij naar toe reizen, overal vrij werken, enz.
Er zijn geen restricties voor bewoners van huurhuizen in Amsterdam :mrgreen: .

Groeten, Paul

Re: LPG en diesel motie's verworpen

Geplaatst: 16 mei 2013, 10:01
door Gerard Exis
Leo schreef:Nah, da's voor mij dan €15000 door het putje door een onverkoopbare O303.
Sluit ik mij bij aan, ik ga alle accessoires eraf slopen (brengt meer op dan de complete bus) en dan zal de bus wel een "Taxi" in Afrika worden.

Re: LPG en diesel motie's verworpen

Geplaatst: 16 mei 2013, 10:59
door Admin
Leo, als je 'm kwijt zou willen, als de O303 30+ jaar is en van buiten de oorspronkelijke vorm heeft, komt-ie in Duitsland in aanmerking voor een H-kenteken. Daarmee is-ie net zo geliefd als in Nederland tòt het regeerakkoord.

Re: LPG en diesel motie's verworpen

Geplaatst: 16 mei 2013, 15:13
door paulv
Gewoon de bakens verzetten, er is nog zoveel moois van voor 1975 voor heel weinig te koop, (Jeroen let op die mooie Hanomag van € 800,-), ik bezorg wel :P .

http://www.leboncoin.fr/utilitaires/off ... 10000&sp=1

Groeten, Paul