LPG en diesel motie's verworpen

(voorheen bekend als Wegenbelasting)
Plaats reactie
Vinz
Berichten: 399
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:45
Locatie: Home is where you park

LPG en diesel motie's verworpen

Bericht door Vinz »

Mercedes 813
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: LPG en diesel motie's verworpen

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Die was wel een beetje te verwachten ook natuurlijk... er werd al aardig gedumpt op marktplaats, en weinig gekocht.
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: LPG en diesel motie's verworpen

Bericht door Leo »

Nah, da's voor mij dan €15000 door het putje door een onverkoopbare O303.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: LPG en diesel motie's verworpen

Bericht door Anton »

Hoi Leo,

Is je bus nog op autobuskenteken?
Meer als 9 goedgekeurde zitplaatsen en je ben € 159.00 per kwartaal bij een gewicht van 10 ton klaar.

Het gaat mij een 60 eri in de maand kosten...

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: LPG en diesel motie's verworpen

Bericht door Leo »

Nope Anton, het is al een camper.
Kan me er verder ook niet druk om maken, want er is toch niks aan te doen.
Maar het blijft een vreemde gedachte dat een totaal verrotte F40 nu meer waard is dan een technisch perfecte bus.

Ik heb gelukkig een eigen stallingsruimte, dus schorsen wordt voor mij niet duurder. Van mij wordt Den Haag niet rijk. 8)
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: LPG en diesel motie's verworpen

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Leo schreef: Maar het blijft een vreemde gedachte dat een totaal verrotte F40 nu meer waard is dan een technisch perfecte bus.
Sja, dat was ook met de oude regeling al zo alles van voor 1987 had ook al gouden randjes. Het leek de tulpengekte uit de gouden eeuw af en toe wel...

Balen van je bus. De enige andere opties die ik nog kan bedenken is een Bulgaarse katvanger, of 50% als laadruim in richten (met alle ruimteverlies van dien) en als vrachtwagen keuren... Je hebt het geluk nog dat je hem zo kunt stallen. Het wordt nog druk op Marktplaats en bij Tata steel... Er hebben volgens mijn nog nooit zoveel Mercedes LP campers op MP gestaan. :( Ik heb natuurlijk wel makkelijk lullen, mijn Hanomag ontspringt (voorlopig?) de dans nog. Had ik vorig jaar wel die Magirus of MAN gekocht had ik er goed ziek van geweest...

Jammer dat er op deze manier een hoop verder prima auto's voor niks verdwijnen. En wat een kapitaalvernietiging!

Gezien de hoeveel bedrijfjes die inmiddels VW Transporters met een hefdakje, pre-fab keukenblokje en mini-bedje ombouwen, zou het me niks verbazen als het kwart-tarief voor campers ook nog eens bijgesteld wordt...

Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: LPG en diesel motie's verworpen

Bericht door Detlev »

Niet zo voorbarig hè....er zijn moties verworpen, we zijn er nog niet!
Blijf optimistisch.
Moet je de commentaren van de blatende kudde schapen lezen onder het artikel....
De regering heeft het zo te horen goed aangepakt, de meeste kudde beestjes zijn blij :mrgreen:
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: LPG en diesel motie's verworpen

Bericht door paulv »

Het goedkoopste is (doe net als ik :lol: ) je bus gewoon op Frans kenteken zetten, geen wegenbelasting meer :P .

Als je er zelf in wilt blijven rijden geen probleem, zorg voor een Frans adres met een rekening van een nutsbedrijf, klaar. Wonen hoef er je niet, er is geen burgelijke stand :mrgreen: en hup de stalling weer in.

Al die jongens die die oude autotjes uit Frankrijk haalden brengen ze nu met hetzelfde gemak terug.

Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: LPG en diesel motie's verworpen

Bericht door Hanomaad »

Je mag als inwoner van Nederland (dus ingeschreven ergens hier, zoals de meesten van ons waarschijnlijk) niet langer dan 2 weken met een auto op buitenlands kenteken rijden.

"U mag als inwoner van Nederland in het bezit zijn van een auto met een buitenlands kenteken. U moet de auto dan wel in Nederland laten registreren. Ook moet u voor de auto belasting op personenauto’s en motorrijwielen (bpm) en motorrijtuigenbelasting (mrb) betalen. "

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ebben.html

Handiger is om er hier je Franse vriend / vriendin in te laten rijden en op zijn / haar naam te zetten :)

Maar in mijn geval (Amsterdam) gaat die vlieger zowieso niet op, want ik krijg volgens mij geen parkeervergunning op een buitenlands kenteken.

Als jij niet staat ingeschreven in Nederland dan is het een ander verhaal. Ik wil m'n huurwoning hier behouden, dus voor mij geen optie.
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: LPG en diesel motie's verworpen

Bericht door paulv »

Ik heb jaren in Amsterdam gewoond (aan Houtmankade) en gewoon een parkeervergunning gekregen op een Frans kenteken. Ook met een Frans kenteken een gemeente parkeergarage plaats gekregen, nooit een probleem.
Zelfs met mijn Nederlandse camper, een 508 "stealth", gewoon een parkeervergunning gekregen en geparkeerd langs de gracht.

Dat van het niet mogen rijden in Nederland als Nederlander met een buitenlandse auto klopt, een vreemde belastingmaatregel, maar je krijgt altijd eerst een waarschuwing. Afgelopen 20 jaar nog nooit een waarschuwing gekregen.
Dat van die Franse vriend/vriendin klopt niet helemaal, er is sprake van dat voor buitenlandse auto's van buitenlanders die in Nederland verblijven (lees Oostblokkers) ook "wegenbelasting" betaald moet gaan worden.

Als EU burger mag je overal in de EU 2e/3e/4e huis/garage/auto/camper bezitten en er gebruik van maken, je overal vrij vestigen, overal vrij naar toe reizen, overal vrij werken, enz.
Er zijn geen restricties voor bewoners van huurhuizen in Amsterdam :mrgreen: .

Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
Gerard Exis
Berichten: 231
Lid geworden op: 14 jul 2009, 21:35

Re: LPG en diesel motie's verworpen

Bericht door Gerard Exis »

Leo schreef:Nah, da's voor mij dan €15000 door het putje door een onverkoopbare O303.
Sluit ik mij bij aan, ik ga alle accessoires eraf slopen (brengt meer op dan de complete bus) en dan zal de bus wel een "Taxi" in Afrika worden.
Groeten Gerard. 609 + 1017 4x4

http://www.exis.ro
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4379
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: LPG en diesel motie's verworpen

Bericht door Admin »

Leo, als je 'm kwijt zou willen, als de O303 30+ jaar is en van buiten de oorspronkelijke vorm heeft, komt-ie in Duitsland in aanmerking voor een H-kenteken. Daarmee is-ie net zo geliefd als in Nederland tòt het regeerakkoord.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: LPG en diesel motie's verworpen

Bericht door paulv »

Gewoon de bakens verzetten, er is nog zoveel moois van voor 1975 voor heel weinig te koop, (Jeroen let op die mooie Hanomag van € 800,-), ik bezorg wel :P .

http://www.leboncoin.fr/utilitaires/off ... 10000&sp=1

Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten