Het advies van de RvS is goed nieuws... of niet?

(voorheen bekend als Wegenbelasting)
Plaats reactie

Het Advies van de Raad van State is positief nieuws

Peiling eindigde op 02 okt 2013, 10:51

JA
5
42%
NEE
7
58%
 
Totaal aantal stemmen: 12

Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Het advies van de RvS is goed nieuws... of niet?

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

N.a.v. de conversatie met Detlev over het verschil van interpretatie van het advies van de RvS over de overgangsregeling voor benzine-oldtimers, hierbij een poll over hoe je het zelf interpreteert. Goed nieuws, omdat de regeling wellicht herzien wordt ten gunste van de oldtimerbezitters, of juist slecht nieuws, omdat de kans bestaat dat de hele overgangsregeling juist afgeschoten wordt?

Liefst geen reacties hier, maar in het andere topic.
De poll is 10 dagen geldig.

Groeten Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Camperklus
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 mar 2013, 15:19
Locatie: Woltersum
Contacteer:

Re: Het advies van de RvS is goed nieuws... of niet?

Bericht door Camperklus »

Deelquote uit die andere topic
Arno Z schreef: Een echte kans op vervallen van de plannen had ik verwacht als het commentaar zich zou richten op de onbedoelde neveneffecten, zoals derving in accijns op brandstof, btw op onderhoud en arbeid, inkomstenbelasting die de medewerkers van oldtimergarages betalen, en natuurlijk de omzetbelasting die de oldtimergarages afdragen. Afsluitend nog de derving op assurantiebelasting, want schorsen van de oldtimer is ook het tijdelijk afmelden van de verzekering.

Ik denk dat de som van het totaal hoger is dan de beoogde opbrengst.
Deze gedachten heb ook hierover. De gevolgschade (want zo durf ik het wel te noemen, omdat het ook mij zakelijk zal raken) is groter dan de verwachte/gewenste/beoogde baten.
Ik weet niet of het advies van de RvS goed nieuws is, maar ik ben al lang blij met een zekere bewustzijn op overheidsniveau in deze materie.
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Het advies van de RvS is goed nieuws... of niet?

Bericht door DVIII »

ik denk dat zolang er substantieel iets te halen valt, er geen politicus te vinden is die te beroerd is om met zijn jatten in mijn beurs te graaien ! . ( je zei toch "liefst" :mrgreen: )
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten