Krijg nou de t#ring!!

(voorheen bekend als Wegenbelasting)
Plaats reactie
SergeL
Berichten: 123
Lid geworden op: 13 jun 2013, 19:39

Krijg nou de t#ring!!

Bericht door SergeL »

Kom ik vanavond thuis, ligt er op de mat een blauwe brief; of deze jongen ff een kleine €900 aan de staatkas wil overmaken voor dit kwartaal bwv MRB... Die bus heeft een eerste tenaamstelling van 30-6-72 en het kenteken stamt uit '87. Er is toen mogelijk een ombouw geweest van benzine naar diesel of hij is toen in NL ingevoerd, dat weet ik ff niet. Wat er echter toe doet is die eerste tenaamstelling voor de MRB. Ik ga morgen eens met de belastingtelefoon bellen om te zeggen dat ze hun sh#t op orde moeten brengen! :crazy:

ps heb ff op de www zitten struinen en heb al meerdere van dit soort verhalen gelezen. Ze raken een beetje overwerkt onze staatskasvullers :))
Gebruikersavatar
setrabus
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 sep 2011, 20:13

Re: Krijg nou de t#ring!!

Bericht door setrabus »

tja ze zien de eerste tenaamstelling niet , of willen het niet zien :crazy:
moet je ook nog even het karttarief aanvragen gaat ook niet vanzelf
maar als hij echt van ,72 is dan komt het goed. :clap:
sterkte Setrabus
ps hou je ons op de hoogte? :up:
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Re: Krijg nou de t#ring!!

Bericht door De Rooie Reus »

Er staat toch een datum van eerste toelating op?
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Krijg nou de t#ring!!

Bericht door GerardM »

Een soortgelijk verhaal had ik al in een ander topic gemeld, en vanmorgen eindelijk een mens gesproken bij de Belastingtelefoon (eerdere dagen na een kwartier wachten opgehangen). De vriendelijke dame meldde dat er inderdaad een fout gemaakt was, en dat er heel veel mis was gegaan met de invoering van de oldtimerregeling, en dat er nog een brief met excuses en correctie zou volgen. Automatische incasso van vorige week had ik zelf al teruggedraaid.

We zullen zien.

Groet,

Gerard
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
SergeL
Berichten: 123
Lid geworden op: 13 jun 2013, 19:39

Re: Krijg nou de t#ring!!

Bericht door SergeL »

Tja, probeer nu al 2 dagen de belastingdienst-auto te bereiken en bel gemiddeld om het half uur a uur en krijg steeds het bandje aan de lijn "al onze medewerkers zijn in gesprek, probeert u het later nog eens.... klik..."

Heb intussen eens met de RDW gebeld en die zeiden me dat het momenteel schering en inslag is met de MRB. In ieder geval bevestigden zij mij dat de bus wel degelijk vrijgesteld is van mrb. Probeer morgen nog een paar keer de belasting te bereiken en lukt het dan nog niet dan kunnen ze de bietenbrug op. Hun fout en ik sta in m'n recht.
baasje
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 jan 2008, 19:18

Re: Krijg nou de t#ring!!

Bericht door baasje »

De Rooie Reus schreef:Er staat toch een datum van eerste toelating op?
Ja, naar die datum wordt gekeken betreffende leeftijd auto.
robert99
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 mar 2010, 18:33
Locatie: net buiten utrecht

Re: Krijg nou de t#ring!!

Bericht door robert99 »

En ja hoor lang leve de belastingdienst!
net brief gekregen, ben ook aangeslagen voor personenauto of ik E 305,00 per maand wil betalen
rij hier 508 ex ambulance 1986 kampeerwagen

Krijg niemand aan de lijn nu, dus morgenochtend vanaf 8.00 uur ga ik gelijk bellen, wat een prutsers!
Nee ik blijf rustig........
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Krijg nou de t#ring!!

Bericht door GerardM »

Ach, jij hebt dan nog een brief gekregen, ik kreeg alleen een spontane automatische incasso. Die ik meteen heb teruggedraaid. En belastingtelefoon gebeld en gehoord dat er één en ander fout gelopen is. En excuses. En beterschap. Maar nog steeds geen brief met juiste aanslag.

Let overigens ook op de start van het tijdvak waarin je moet gaan betalen, daar zijn ook wat regeltjes voor (staan op de website van de belastingdienst) die ze zelf nog niet goed hanteren.

Groet,

Gerard
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
robert99
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 mar 2010, 18:33
Locatie: net buiten utrecht

Re: Krijg nou de t#ring!!

Bericht door robert99 »

zojuist gebeld met belastingdienst, geholpen door aardige en begripvolle medewerker die ook aangaf niet blij te zijn met het hele gebeuren
omtrent de old timer wegenbelasting

aanvraag kwart tartief is aangevraagd, ga nu € 76,00 p/m betalen ipv € 305,00 p/m die door stomme fouten was opgelegd

advies: gelijk om 8.00 uur bellen, want de rest van de dag is de belastingtelefoon niet bereikbaar en wordt gewoon de verbinding verbroken;-((
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten