Schorsen van Bus & Camper

(voorheen bekend als Wegenbelasting)
Plaats reactie
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Schorsen van Bus & Camper

Bericht door Frank.fjph »

Even ter info: sinds 1 jli is de belasing regeling voor kampeerauto's gewijzigd,
voorheen had schorsen geen zin tenziij je toevallig vanaf einddatum belasingbetaling net je bus een half jaar niet gebruikte want je kreeg bij schorsing geen geld terug.
Nu is dit gewijzigd en wordt de belasing op dezelfde manier behandeld als een normale personenauto, alleen het tarief is 25% van het normale tarief.
Hierdoor is het mogelijk om ook te schorsen voor de periode dat er niet mee op de openbare weg wordt gekomen. (ook hier geldt wel : minimaal 3 maanden geschorst blijven, anders toch belasting betalen)

Ik heb net mijn geld terug van de belastingdienst, want ik heb hem meestal minimaal 5 maanden in een loods staan.

Ik heb e.e.a nog nagevraagd in Apeldoorn , en dit is accoord zo, het schijnt dat je bij heringebruikname wel opnieuw het speciaal tarief moet aanvragen, dus niet schrikken als je dat vergeet en plots 4 X zoveel moet betalen vlgs aanslag.


FRank
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

stallings adres

Bericht door DVIII »

Ha , de belasting is weer in de pen geklommen , om te vragen waar het geschorste mobiel zich bevindt. een uiterst dwingende tekst dreigt met boetes als het geschorste mobiel zich niet op het aangegeven adres bevindt, het gaat om een oldtimer dus een jaar wegenbelasting verdubbeld is bij in mijn bartjens rekenkunde 0 x 2 = 0.
het is maak dat je het weet !
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten